Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Passier Lenox??
Forfatter: 
Dato:  31-12-2008 16:30

Hej HN'er

Godt nytår

Jeg har forleden haft sadelmager til min store DV vallak. Jeg har hidtil sværget til Windsor Elite sadler, og har selv to stks, men der var åbenbart ingen af dem, der kunne bruges.

I stedet foreslog sadelmageren en Passier sadel, og hun havde en Lenox jeg kunne prøve, hvilken jeg egentlig synes er fin, det vigtigste her dog, at min hest har fået meget større frihed, specielt omkring skuldrene....

Hvordan er jeres erfaringer med netop Lenox'en, gerne i forhold til de andre Passier sadler? Lenoxen er jo den billigste, men er den fin nok, eller skal man gå efter de dyrere?

Har engang prøvet grand gilbert, og det er slet ikke mig, synes den er alt for "lang".

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

Nadia

"Intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet"...

0
0
Svar på denne tråd

lenox-fan
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 17:41

Hejsa

Jeg har haft min lenox i 5 år nu og den har været, købt fra helt ny, og man kan overhovedet ikke se den har været brugt i så mange år;) Jeg er meget glad for min, og den har ligget på alle mine heste, jeg har også en grand gilbert, og de er fantastiske!!!!! så det kan jeg varmt anbefale

mvh anja

0
0
Svar på denne tråd

passier
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 20:33

jeg har selv lige inden jul prøvet at ride i en lenox da mig og en anden fra stalden byttede hest for en ½ time. Den kunne jeg slet ikke lide at ride i, syntes den er hård. Hende der har sadlen siger hun kan få gnavesår af den. Kender en mere der også kan få gnave sår af hendes lenox. Har selv en Grand Gilbert som jeg købte helt ny og den er en fornøjelse at ride i.Hverken hård eller laver gnavesår.

The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now

0
0
Svar på denne tråd

passier
Forfatter: 
Dato:  01-01-2009 21:19

Så er det nok fordi den ligger forkert på hesten...................!!!!!!!!og den er absolut ikke hård, og det lyder mærkeligt, da lenox og gilbert har samme sæde!

mvh anja

0
0
Svar på denne tråd

passier
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 10:00

om de ligger korrekt skal jeg ikke kunne sige da det jo ikke er min hest eller sadel. Der må da være en forskel på lenox og grand gilbert. Pris forskellen kommer vist ikke pga af navnet. Da jeg købte min grand gilbert for 2 år siden var prisforskellen på den og lenox´en vist omkring 4000 kr

The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now

0
0
Svar på denne tråd

Lennox ctr. gg
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 12:51

Den største forskel på de to modeller er bommen og knæpuderne/sadelklapperne. Sæde og opbygning i øvrigt skulle være identisk ifølge min sadelmager, som er passier forhandler.

Bommen i lennox er en kunstbom, mens der er træbom i grand gilbert, optimum og et par af de mere ukendte modeller.

Mvh

Mette, Macon & Luna

Lille Hovgaard Hestepension

vi har et par ledige bokse til efteråret

0
0
Svar på denne tråd

perfekt
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 13:20

Hej Nadia.

Min hoppe går med en Lenox og har gjort det i 7 år. Den er super til både hende og mig og har været det eneste der kunne ligge ordentligt på hende. Det lyder som en rigtig god sadel til Lemon hvis sadelmageren siger ok.

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Nadia...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 15:42

Hej Nadia.

Var det Claudia Scholz du havde ude med sadlen? :-)

Vh Christina

Seit Foto : www.123hjemmeside.dk/seit-foto

Klipning af heste tilbydes i Århus og omegn

Fotografering tilbydes i Århus og omegn (østjylland) se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 21:55

Christina-j: Ja det var det hvordan vidste du det??

Tusinde tak for svar til jer andre

Mvh Nadia

"Intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet"...

0
0
Svar på denne tråd

Nadia...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 08:01

Hehe, det er fordi at det var min sadel hun havde med :-)

Jeg har været rigtig glad for den, men kunne ikke få den til at ligge optimalt på min egen... desværre :-( Synes at det er en rigtig god sadel, og kan bestemt ikke tilslutte mig at den skulle være hård ;-) Men Claudia nævnte også at du var rigtig glad for at ride i den, så det ser ud til at min "baby" får en ny ejer der vil blive lige så glad for den som jeg var :-)

Vh. Christina

Seit Foto : www.123hjemmeside.dk/seit-foto

Klipning af heste tilbydes i Århus og omegn

Fotografering tilbydes i Århus og omegn (østjylland) se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider