Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Køb af hest i Tyskland...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2008 17:53

Eftersom min dressurhest desværre lige er blevet aflivet, søger jeg ny hest. Jeg har kigget lidt på det danske marked, og synes på ingen måde at pris og kvalitet hænger sammen. Husker ligeledes dette problem da jeg sidst ledte efter hest.

Derfor overvejer vi nu at købe i Tyskland, idet priserne dernede umiddelbart reflekterer hestens kvalitet. Det "nemmeste" er auktionener fx hann. i Verden, problemet er dog at der her ikke foretages røngten af ryg ved handelsundersøgelserne.

Min unghest blev aflivet pga. Kissing Spines, og den før ligeså. De var begge 3 år og lidelsen herfor diagnosticeret som medfødt. Vi valgte ikke at tage røngten af ryg på sidste hest, idet mange har lidt tætte torntappe uden det generer dem. MEN med den sørgelige statistik jeg efterhånden har med KS, vil jeg aldrig købe mig til det problem igen.

Er der nogen herinde der har købt hos privat eller salgsstalde i tyskland, som de kan anbefale?

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  18-12-2008 20:27

Jeg har købt heste 2 gange dernede, og kender nogle salgssteder/avlere.

Hvad der det pærcis du leder efter og i hvilken prisklasse?

De kan evt. sende en PB

Nu kun med hopper - sådan skal det være ;-)

http://www.stutteri-chemnitz.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg leder...
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 15:42

efter unghest.

Se mit link nedenfor :-)

0
0
Svar på denne tråd

jeg følger
Forfatter: 
Dato:  19-12-2008 16:08

lige med her. skal også have ny hest på et tidspunkt.

dog i et lidt mindre pris leje ind det Tina har.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg købte
Forfatter: 
Dato:  20-12-2008 20:54

en hest i Tyskland fordi jeg ikke kunne finde hvad jeg søgte i DK. Dog er det langt fra en hest som det du søger, Tina.

Jeg kan dog fortælle at jeg ikke oplevede problemer af nogen art - ud over myndighederne, der syltede os helt ekstremt. Vi endte med bare at køre ham over grænsen og så spille dumme da vi tre uger (!) efter endelig fik grønt lys.

Jeg er meget glad for min hest, og har til dato ikke set en lignende hest i DK til samme pris - en voksen, rask hest af en vis højde (180) der lader alt gøre med sig, og kan tages med overalt forudsat at han har tillid til rytteren, papir&renracet (Vallak). Prisen var ganske overkommelig.

Men hvis du tager til auktioner dernede skal du bare vide at det kan gå hurtigt - rigtigt hurtigt. Så bør man alliere sig med en der har prøvet det mange gange før og som kan købe en hest for en hvis man har udset sig en.

/Lene

Elskede Basse, 15/09/08.

When a loved one becomes memory, memory becomes treasure.

Cargo B

Du er min styrke og mine vinger.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider