|
|
| Bucas Dækken |
| Forfatter:  |
pia |
| Dato:  |
27-01-2001 00:50 |
|
Hej med jer!
Jeg har lige købt et Bucas regndækken til min hest i str. 155, men er i
tvivl om det er for stort. Det hænger lidt udover halen, men det gør ikke noget
syntes jeg. Men jeg syntes til gengæld at det sidder meget stramt rundt om halsen, især når hesten har bevæget sig lidt. Det er ligesom om det glider baglæns. Jeg tænker bare på om det bliver for stramt når hesten går på fold,
græsser, leger osv.! Jeg syntes bare ikke at dækkenet kan være mindre i længden. Er der nogen der har oplevet dette problem?
Jeg syntes ellers at Bucas er rigtig godt. Jeg har et vandtæt skridtdækken, som
fungere rigtig godt!
Hilsen Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Bucas Dækken |
smølf |
27-01-2001 22:23 |
|
Hej Pia
Jeg købte i sommers et Bucas regndækken og det går også ud over halen - da min hest ligger mellem 2 str. - til gengæld sidder det ikke stramt foran og han har ved frost et termovandtætdækken indenunder - og jeg har ikke haft nogen problemer - det kan jo være fordi dækkenet er helt nyt ??
kærlig hilsen Smølf
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Pia-R |
29-01-2001 09:07 |
|
Hej!
Jeg kender godt til problemet med at dækkenerne sidder for stramt fortil. Min hest er også ret bredskuldret, og jeg kan kun sige at du må endelig passe på med at købe dækkener der ligger for stramt foran. Det slider meget på bringen og kan lave sår i manen. En undertrøje hjælper kun til dels eller slet ikke. Bucas er i øvrigt "kendt/ berygtet" for at være ret smal fortil.
Det er selvfølgelig op til dig, men du er jo ikke i tvivl uden grund - og lad denne tvivl komme din hyp til gode. Byt dækkenet til et med større skulderfrihed - evt. et med skulderlæg.
Held og lykke!:-)
MVH. Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Lene G. Iversen |
29-01-2001 10:28 |
|
Hej
Det kunne være at du skulle vælge den model som har en løs frontklap, hvis din hest ligger mellem to dækken str.
Jeg har nemlig samme problem.
mvh
Lene G. Iversen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Mia |
29-01-2001 12:11 |
|
hej
en undertrøje kan måske hjælpe dig, så er du fri for at skifte hele dækkenet!
til en andengang: så prøv et andetmærke da pasformen er meget individuel, nogle passer bucas andre horse guard og andre et helt andet mærke!!!
mange hilsner Mia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
pia |
29-01-2001 21:38 |
|
Hej igen!
Tak for alle jeres gode svar!
Jeg syntes jo ikke min hest er særlig bred foran, så derfor syntes jeg at det var mærkeligt at det var der det strammede. Nå, men jeg må bytte det!!!!
Kan i anbefale andre mærker der laver regndækken, og som er brede foran, og
åndbare?
Hilsen Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
karinap |
31-01-2001 12:15 |
|
Du skal prøve Horseware Rambo turnout wug, det er simpelthen suverænt!
www.horseware.com, se udvalget!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Mathilde |
03-02-2001 11:35 |
|
Horseware laver uden diskussion verdens bedste dækkener! Rambo wug plus er suverænt, men også dyrt; det er dog ALLe pengene værd, vind-og vandtætte, åndbare, slidstærke og så ligger de optimalt på hesten- uden at gnave foran! De fås i 3 forsk. tykkelser: en heavy, medium og light udgave.PRØV DET! Tjeck www. Horseware.com eller henvend dig fx. til Hubertushuset, som forhandler det, www.Hubertushuset.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Jannie |
05-02-2001 14:46 |
|
Se der har jeg lige det "omvendte" problem med min hest - hun kan passe Bucas dækkener perfekt, men Rambo's dækkener er alt for smalle fortil - så det er nok forskelligt fra hest til hest...
Jannie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|