Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

VR pferdefutter extra
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 20:10

hej

jeg er ude efter at finde ud af hvor meget en hest skal have af ovenstående foder, for at væte dækket ind.

foderet kan købes i süderlügum som ligger ved den tyske grænseovergangen ved tønder.

www.vrbankniebuell.de/etc/medialib/ i500m0199/ vr_agrar_flyer.Par.0005.File.tmp/ VR%20Pferd%20Flyer.pdf

måske er der nogen der bruger foderet som ved hvor meget der skal til? det står ikke på sækken og heller ikke på deres produktblad som jeg linker til.

mvh hilsen NICOLE

"AT TILGIVE, BETYDER IKKE AT GLEMME,
DET BETYDER AT GIVE SLIP PÅ SMERTEN"
<>--hoppeføl efter Wilkens sælges--<>
SE PRÆS.
0
0
Svar på denne tråd

øh pyyyh
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 21:44

I vores stald fodres der med det, og hmm...

Altså, vi har nogen måleskeer med 1 liter i, og Cargo får 2L 2x om dagen, han er en vallak på 180 cm i moderat arbejde der skal tage lidt på.

For de fleste heste på ca. 155-175 i moderat arbejde er ca. 1L om dagen fint, ponyerne får ½ eller mindre, Liter 2x dagligt. Ud over deres wrap, selvfølgelig.

Jeg ved at det ikke er ret akkurat. Jeg vil råde dig til at ringe derned og spørge, eller køre ned :)

/Lene

Min elskede Basse, 15/09/08.

When a loved one becomes memory, memory becomes treasure.

Nu med Cargo B

0
0
Svar på denne tråd

prøvede lige
Forfatter: 
Dato:  11-11-2008 22:07

at lægge det i mit program og der skal ca 3 kg til for at en almindelige ridehest er dækket ind med FE og så er der stadig mangler på vit/min og ubalancer i de forskellige forhold.

tror jeg dropper det foder.

det koster omkring 70 kr for 25 kg men der skal også en del til.

mvh hilsen NICOLE

"AT TILGIVE, BETYDER IKKE AT GLEMME,
DET BETYDER AT GIVE SLIP PÅ SMERTEN"
<>--hoppeføl efter Wilkens sælges--<>
SE PRÆS.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-08-2010 14:31

Er der andre som har erfaring med dette produkt?

Sælges:

6 års DS hoppe, helsøster til ovenstående. God allround hest.

10 års DH hoppe e. B. Lantano-Lucky Light

Skriv for flere info

0
0
Svar på denne tråd

erfaring
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 19:58

Jeg har fodret med det foder i efterhånden 3 år. Først på min nu afdøde dv'er og nu på min 4-års Oldenborger. Min dv'er havde en del fuldblod i sig og var meget svær at holde i huld, men efter jeg skiftede over på det foder, så han simpelthen så godt ud. Skinnede flot i pelsen, var pænt afrundet på f.eks. hofterne og havde en fin energi uden at blive alt for tændt. (også et problem for den hest ;-) )

Min nye hest er opvokset på det foder, en kleppert på 174 i stg, han ser lige så godt ud som den gamle. Nu her, hvor han går en del på fold, får han ikke så meget foder, kun svarende til 1,5 kg dagligt, men ellers har jeg typisk givet ham 3 kg dagligt, fordelt på 3 måltider. En alm hest skulle være dækket ind ved 2 kg allerede, så forstår ikke, hvorfor dit foderprogram siger noget andet? Jeg skifter dog over på en ny variant, de har lavet (kan ikke lige huske navnet), næste gang, da de deri har taget noget af havren ud, så jeg kan give ham fuld ration (3 kg) uden at skulle bekymre mig om at tænde for meget op i hans temperament. :-)

Prismæssigt ligger foderet på 65 kr pr 25 kg, dvs, en stor hest i alm arbejde, kan fodres for lige under 250 kr/md!

Alt i alt varme anbefalinger herfra! :-)

Sov sødt Montreux 1992-2009

Nu med Union Fighter af Farmer

Hvem siger, det hele skal være så kedeligt???

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 21:45

Hvor køber du det henne?

Jeg kender andre der bruger det, men jeg tør ikke ikke stole på deres anbefaling, da der ikke går lige så meget op i fodring af heste som jeg gør, som ex. kan nævnes at jeg giver mine heste vitaminer og mineraler om sommeren på døgnfold, det gør de ikke, det gjorde man jo ikke for 30 år siden og de har jo åbenbart ikke lært noget på de 30 år , andet end at skifte havren ud med Pferdefutter Extra...

Hvilken type heste bruger I det til? Ridedyr, avl, føl og plage???

Giver I andet end hø/wrap ved siden af, fx lucerne?

Nogen der kender navnet på den mere havrefri? Især min pony har absolut ikke brug for havre, han bliver tændt af 4 TM mini vit...

Sælges:

6 års DS hoppe, god allround hest, super temperament.

10 års DH hoppe e. B. Lantano-Lucky Light, mor til ovenstående, kåret med 888 i gang.

Skriv for flere info

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 23:07

Min hest er ridehest, godt nok en oldenborger, men en lidt frisk/tændt type af slagsen... :-) Han har fået det foder stort siden han var føl, og der hvor han kommer fra, får alle hestene det - føl, plage og voksne.

Jeg har givet noget O-Grass fra DanGrønt ved siden af, men det har kun været for at forlænge tyggetiden, det er som sådan ikke nødvendigt. Der er flere heste, der har skiftet fra at være noget ustyrlige til det modsatte af at skifte over på dette foder, min gamle var som nævnt en af dem, men også en 3-års ponyhingst, vi har opstaldet på rideskolen, ville pludselig lade sig tilride efter at have skiftet over.

Jeg deler samme holdning som dig omkring vitaminer/mineraler, men i år har min egen hest ikke gået på døgnfold, så han har naturligvis fået foder på stald i stedet.

Jeg køber det sammen med en veninde direkte fra Sdr. Lügum, der er ingen forhandlere som sådan i DK, da det jo er et foder, der bliver lavet hos firmaet selv. Denne veninde ved også en del mere om det end jeg, søg evt på hendes profil herinde, Helle Markussen. Hun vil med garanti gerne svare på dine spørgsmål, hvis altså hun ikke selv når at komme på banen, inden du ser dette :-D

0
0
Svar på denne tråd

HVAD ER DER I ?
Forfatter: 
Dato:  15-12-2010 19:49

Hejsa

Håber I kan hjælpe med et par spørgsmål : )

Vil meget gerne høre hvad der er i pferdefutter extra ? Også hvor mange procent stivelse, protein og sukker der er i.

Mange hilsner Tine

ps.Hvor mange kg. skal en 5års hest på 1000kg. ca. have?

0
0
Svar på denne tråd

Kigger lige
Forfatter: 
Dato:  29-12-2010 02:56

med her :)

Skal nemlig muligvis bruge denne info også

Heldig ejer af Pyrus Rævdal <3

Soya og Wolle altid i mit hjerte og savnet hver dag

0
0
Svar på denne tråd

Øv heldet er vist ikke med
Forfatter: 
Dato:  29-12-2010 23:25

Ser desværre ikke ud til respons : (

Sætter ellers her med mit foderprogram, og ville ligge det ind.

Nogen der har link til forhandleren?

0
0
Svar på denne tråd

er her endnu...
Forfatter: 
Dato:  31-12-2010 01:31

Jeg er her skam endnu.

Jeg har lige prøvet at følge linket, der er sat ind længere oppe - dog uden held. Det skulle ellers linke direkte til den folder, der er til foderet. Men hvis du alligevel følger det link, og roder godt rundt derinde - tyskerne vil åbenbart ikke have overskuelige hjemmesider ;-) - kan du finde et tlf.nr til afdelingen i Süder Lügum.

Jeg har så gjort som i tv-køkkenet og har snydt lidt - du får nummeret her af mig: 0049-46637010.

Skulle du ikke kunne tysk, kommer her også en meget anvendelig sætning, du kan bruge; "Hallo, ich rufe aus Dänemark an, sprechen Sie vielleicht Dänisch (oder English)?" Der sidder medarbejdere dernede, der taler dansk, så du skal nok klare dig. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Tusind
Forfatter: 
Dato:  04-01-2011 00:38

Rigtig mange tak : ) En kæpmpe hjælp : )

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider