Min hest er ridehest, godt nok en oldenborger, men en lidt frisk/tændt type af slagsen...
Han har fået det foder stort siden han var føl, og der hvor han kommer fra, får alle hestene det - føl, plage og voksne.
Jeg har givet noget O-Grass fra DanGrønt ved siden af, men det har kun været for at forlænge tyggetiden, det er som sådan ikke nødvendigt. Der er flere heste, der har skiftet fra at være noget ustyrlige til det modsatte af at skifte over på dette foder, min gamle var som nævnt en af dem, men også en 3-års ponyhingst, vi har opstaldet på rideskolen, ville pludselig lade sig tilride efter at have skiftet over.
Jeg deler samme holdning som dig omkring vitaminer/mineraler, men i år har min egen hest ikke gået på døgnfold, så han har naturligvis fået foder på stald i stedet.
Jeg køber det sammen med en veninde direkte fra Sdr. Lügum, der er ingen forhandlere som sådan i DK, da det jo er et foder, der bliver lavet hos firmaet selv. Denne veninde ved også en del mere om det end jeg, søg evt på hendes profil herinde, Helle Markussen. Hun vil med garanti gerne svare på dine spørgsmål, hvis altså hun ikke selv når at komme på banen, inden du ser dette