Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

gode smede i Ringsted?
Forfatter: 
Dato:  04-11-2008 10:55

Jeg ville gerne have nogle anbefalinger på gode smede, som kunne tænkes at køre til Ringsted.

Jeg har været igennem en del, nogle stoppede med at tage kunder, andre var jeg ikke tilfreds med.

Min nuværende smed er rigtig, rigtig god, men nøjagtig dobbelt så dyr som andre smede. Så jeg har simpelt hen ikke råd til at betale ham.

Derfor:

- hvilke smede kan I anbefale omkring Ringsted

- har i brugt dem til specielle benproblemer (min hoppe har lidt tendens til gaffelbåndsskader og går pt. med heartbaresko)

- overholder de deres aftaler?

- hvor lang tid er de om at komme ud og slå en tabt sko på?

- behandler de hestene pænt? Mine har ingen specielle problemer, er generelt meget nemme, men de skal ikke behandles dårligt hvis de en enkelt gang skulle finde på at lave et eller andet. Den yngste er dog kun 4 år.

- varm- eller koldskoer de?

- ved I, om de tager nye kunder ind?

Jeg håber I har lyst til at give mig nogle svar...

mvh Lone

0
0
Svar på denne tråd

flere muligheder
Forfatter: 
Dato:  04-11-2008 11:10

eneste der varmskoer i dette område er vel Mads Piebenbrink... og han tager mig bekendt nye kunder ind

Af smede der koldskoer i dette område som jeg kan anbefale , som jeg også selv bor i kan feks nævnes:

Mads Mejnertsen

Martin Strande

Henrik Sørensen

men her er en liste over alle:

www.dhi-net.dk/beslagsmede/ default.asp

hevm der tager ind osv afhænger jo af om de har kunder i samme stald/tæt ved osv........ ligeså er dette ofte en afgørende faktor når vi taler tabte sko.

Karina

Wrapballer-minibig fra 2008 sælges.

God tør kvalitet

Se min præs. for nærmere info/priser etc.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  04-11-2008 11:36

Jeg bruger Kim fra Slagelse Hovservice. Han er jævnligt i Ringsted. Jeg ved ikke, om han tager nye ind.

Han er rigtig god til hestene, og er enormt stille og rolig. Håndterer dem rigtig, rigtig godt.

Han koldskoer, og vi har ingen problemheste med underlige hove osv.

http://www.ynox.dk

Bestilling af blyantstegninger - send en pm. :)

Boks udlejes til hoppe i udkanten af Ringsted.

0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2008 07:50

Mads Piepenbrink er min nuværende smed og ham er jeg som sagt ikke utilfreds med...jeg har bare ikke råd til ham :-(

Men ved at spørge mig lidt frem i stalden er vi pludselig blevet 3 mennesker med i alt 5 heste, som ikke har råd til Mads...Vi har netop skrevet en mail til Martin Strande, om han måske vil have os som kunder....

Hvad konkrete erfaringer har I med ham?

hvis I ikke kan lide at sende evt. kritik over nettet, skal I være velkommen til at sende mig en pb.

med venlig hilsen Lone

0
0
Svar på denne tråd

Mejnertsen
Forfatter: 
Dato:  05-11-2008 08:28

Jeg har Mads syntes ikke han er dyrer end alle andre, så kommer servicen oveni han passer sine aftaler og smider en af hestene skoen så har jeg i nu ikke ventet mere end 4 dage for at få den på igen.. så jeg mener han er hver en krone værd..

MVH Karin

Ponyer sælges!!

kat. 2 136cm 11år B-pony i spring med super gangarter kan øvelserne til LA dressur.

kat. 3 128cm 7år springer LA og MB 100% børnevenlig, springer MA til træning..

0
0
Svar på denne tråd

mads Mejnertsen
Forfatter: 
Dato:  05-11-2008 09:02

Måske jeg bare ikke er inde i smede-lingo, men Mads Mejnertsen kan da også varmsko, kan han ikke?

Han varmer da ihvertfald skoene op, inden han ligger dem på vores jydske heste - men det er måske ikke varmskoening, men noget andet?

0
0
Svar på denne tråd

Lukiluke....
Forfatter: 
Dato:  05-11-2008 11:37

Alle smede kan da varmesko,men det er normalt ikke nødvendigt til en almindelig ride hest.

Svære køreheste og arbejdsheste skoer man altid varmt,da skoene jo er meget kraftigere end til de lette racer.

Til en jydsk hest kan man ikke rette en sko til uden varme,om det sker på værkstedet i essen,eller hos kunden er lige meget.

Da jeg rejste rundt og skoede Carlsbergs,havde jeg altid en model af skoene som jeg rettede til hjemme,så var det lettere og mindre brandfarligt at sko dem.

God fornøjelse med at finde en smed.

mvh Den Gamle Smed NSW

People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd

smed....
Forfatter: 
Dato:  05-11-2008 19:10

Jeg havde Mads Piepenbrinck før jeg skiftede til Martin strande.. Prismæsigt er de ikke langt fra hinanden men jeg er meget gladere for Martins arbejde og service.

0
0
Svar på denne tråd

sjovt laila/Freund
Forfatter: 
Dato:  06-11-2008 07:22

min regning faldt drastisk ved smedeskiftet........og det er jo samme smede vi har/har haft

Karina

Wrapballer-minibig fra 2008 sælges.

God tør kvalitet

Se min præs. for nærmere info/priser etc.

0
0
Svar på denne tråd

Ny selvstændig smed
Forfatter: 
Dato:  08-11-2008 15:26

Kjetil Nygaard Hansen - udlært fra Mads Mejnertsen er startet selvstændig.

Jeg kan kun anbefale ham - 28 34 76 33

Mvh. Gitte

www.staldolsen.dk

www.staldolsen-foto.dk

Hestefotograf

Salgsheste:
Freja TF 40, Tinkerhoppe, hingstemor og ridehest

0
0
Svar på denne tråd

Martin Strande
Forfatter: 
Dato:  10-11-2008 20:53

Jeg bruger Martin Strande - og er tilfreds .

Har både haft Martin selv ude og hans (snart færdige) svend, Sune.

De er søde og rolige og jeg synes, de laver et fint arbejde. Ingen af mine bruger dog sko, så det er ren beskæring.

Venlig hilsen

Dorthe

Vi har ret til at sige vores mening, men der er ingen, der forpligter os til at gøre det

Hingsteføl e. BH Don Romantic sælges, se Delusion på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

mads pibenbrink
Forfatter: 
Dato:  13-11-2008 09:45

hva tager mads pibenbrink da for 4 sko

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider