Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Kiropraktor/akupunktør
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 13:02

Hej alle :)

Håber lidt, at I kan komme med nogle gode råd til mig..

Jeg opdagede at min hest var halt for to uger siden, det var ikke meget, men lidt var det jo. Hans ben var hverken hævet eller varmt, så kunne ikke rigtig finde ud af, hvad det kom af. Jeg skulle til JBK hele uge 42, så jeg besluttede mig for at give ham fri, og så se om han var haltfri, når jeg kom hjem igen. Det var han desværre ikke, så derfor står jeg nu stadig med en halt hest, som jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre med.

Jeg har på fornemmelsen, at det stammer fra nogle spændinger (hvor de kommer fra, ved jeg ikke), så jeg tror ikke en dyrlæge kan gøre så meget. Jeg har haft ham et år, og da jeg købte ham var han ren i røntgen overalt, så det er nok heller ikke det. Han bider desuden efter mig, når jeg strigler ham, og han giver efter i ryggen, når striglen rører ham der. Desuden åbner han munden rimelig meget under ridning, lige meget om jeg har fat i tøjlen eller ej, hvilket han har gjort det sidste lange stykke tid. Han har lige fået ordnet tænder af en "rigtig" hestetandlæge, så det er ikke der, problemet ligger. Dette hjalp også på nogle problemer, men der er åbenbart også andre.

Nogle idéer til hvilken ekspert, jeg skal have fat i, og hvis I har navne, skal det jo være nogen, der ikke har lang ventetid (som jeg har set at f.eks. Rikke Andersen har)

På forhånd tak for hjælpen :)

(:

0
0
Svar på denne tråd

En hest, der giver sig
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 14:56

alene ved strigling har ondt Ud fra det du skriver, er det sikkert ryggen.

Jeg ville anbefale Tove Due Hun plejer at være god til, at give en hurtig tid, såfremt det er akut.

God bedring

Mvh

Charlotte

Mangler du reg.smed og bor du i en radius af 40-50 kilometer fra 4690 Haslev eller på Falster, så kontakt mig over pb.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 15:33

Ja, det er nemlig det :( Men ved du om hun kører helt til det sydligste Jylland? Der er jo et stykke vej..

Er der nogle, der har et forslag til, hvilken behandlingsform, min hest kunne nyde godt af?

(:

0
0
Svar på denne tråd

Eva løber
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 16:17

Min anbefaling går til Eva Løber - du får fat i hende ved at ringe til Skjern Å dyrlægerne - rigtig dygtig og meget sympatisk.

et godt sted at starte.

www.hestens-sadelmager.dk

Mvh Marianne

Stolt pony mor med stave og gramatik fejl.

Bokse udlejes - 7140 Stouby

0
0
Svar på denne tråd

Marianne
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 16:23

Tak (: Hvad er hun uddannet? Bare dyrlæge, kiropraktor eller?

(:

0
0
Svar på denne tråd

regitse rising
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 18:19

Hvad med regitze risings afløser. Mener de er uddannet samme sted som Rikke Andersen.

0
0
Svar på denne tråd

Eva Løber
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 18:59

Er Heste dyrlæge og kiropraktor - hvor og hvordan hun er kiropraktor, ved jeg ikke noget om, men hun er dygtig til det.

et godt sted at starte.

www.hestens-sadelmager.dk

Mvh Marianne

Stolt pony mor med stave og gramatik fejl.

Bokse udlejes - 7140 Stouby

0
0
Svar på denne tråd

Siamak Glaring
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 07:06

Fra Kolding dyrehospital kan akupunktur, og kører gerne langt. Lottte Bøgedal fra Skodborg hestepraksis kan kiopraktik, og er meget dygtig. Ellers kan jeg anbefale, at køre til Varde dyrehospital, og lade Thorsten Thude se på den.

Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv

Medlem af DÅHM syd

Undervis. tilbydes, se præs.

Støvler til børn sælges, se præs.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 08:21

Silas: Tak (: Thorsten Thude har jeg haft min gamle hest oppe ved, og han var rigtig dygtig, men da han ikke kan akupunktur, er han ikke lige mit førstevalg til min nuværende hest.. Men har helt klart overvejet ham!

(:

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 10:01

hejsa.

jeg ville anbefale Rikke Andersen :)

hun er uddannet McTimoney dyrekiropraktor, dyremassør og Cand. scient. med heste som speciale :) hun bruger disse ting sammen :) hun har hjulpet os med flere heste, med hofte/ryg problemer..

hun er hammer dygtig ! :D

En gang Pinto
- Altid Pinto!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 13:47

Pinto-perle: Ja, hende ville jeg gerne have, men hendes kalender (på hjemmesiden) er total booket de næste tre måneder, og så lang tid kan jeg ikke vente :(

(:

0
0
Svar på denne tråd

behandling
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 20:48

Vil da mene at med en halt hest skulle du starte ved dyrlægen. Hvis spændinger et eller andet sted i kroppen forårsager halthed så vil det som regl være fordi hesten har kompenseret og derfor overbelastet sener eller led og det er nu engang dyrlæge arbejde.Evt røntgen eller scanning.

Derfra kan det så være klogt at få fx kiropraktor på.

Kan også anbefale rikke Andersen og selv om der er ventetid, er en rigtig god måde at "fordrive" tiden, at give hesten jævnlig massage, gerne af en god massør. Årsagen til det er at massøren kan løsne muskelspændinger i de områder som kiroen senere behandler og herved er massagen forebyggende ift at spændte muskler kan trække just oprettede hvirvler tilbage på deres skæve plads. Det kan være med til at afkorte behandlingsforløbet lidt, samtidig med at det lindrer hesten, gør den mindre øm og også gør den mere klar til kiroens arbejde.

Håber forklaringen er til at forstå, ellers så skriv det lige, så skal jeg prøve igen, sys tit at teori er svær at beskrive i ord;-)

Venlig hilsen Sarah

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 00:00

Sakra: Jeg ved jo at hesten er ren i røntgen i hele kroppen, og da den ikke er kommet til skade på nogen måde, der kunne give den skygger i røntgen, ville jeg mene, at det ville være spild af penge at tage nye billeder. Hesten er ni år, så der kan jo heller ikke dukke noget op uden videre.. Desuden har jeg også erfaring med, at dyrlæger blot siger, at de ikke ved hvad det er, eller giver hesten lidt medicin og ro et stykke tid, hvilket heller ikke giver særlig meget mening ud fra min synsvinkel.. Men tak for dit svar :)

(:

0
0
Svar på denne tråd

johanne
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 21:46

ja, du ved den var ren og ved overbelastning er det nok også mest sandsynligt at det er senerne den er gal med og hvis du (som jeg) også har det lidt "sjovt" med en dyrlæge der siger noget ala "den er nok lidt overbelastet, giv den ro og finadyne i fjorten dage", ja så er det jo at scanning eller evt røntgen er det der skal til...så ved man istedet for at tro.

I mine øjne er det ikke spild af penge at finde ingenting, for så har man udelukket noget og kan trygt gå vidre med næste skridt i "fejlfindingen".

Hos en hest på ni kan der sagtens dukke noget op uden videre. Du skriver jo selv at du står med en halt hest...

Det er ikke for at være efter dig eller noget, men nogen gange skal man hele vejen rundt for at opnå det bedste resultat;-)

(og æv det koster, som om det ikke er dyrt nok i forvejen at holde hest...det er vi vist mange der synes)

Hvad end du gør, så god bedring med hypsen:-)

Venlig hilsen Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Rikke andersen
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 22:54

ja, hendes kalender ser altid meget booket ud, men prøv og send hende en mail :D der kan tit findes en løsning på tingene ;)

En gang Pinto
- Altid Pinto!
0
0
Svar på denne tråd

sakra:
Forfatter: 
Dato:  26-10-2008 00:01

Tak for dine råd (: Nu er det mine forældre, der betaler alt det der, så det er ikke min egen økonomi, det går ud over. Det er nok mest noget med dårlig samvittighed over, at de skal have så mange udgifter til min hest, da jeg synes de har nok i forvejen..

I går var han sådan set rengående i longe, men nu har han så bare en halvt aftrådt sko, så skal vente på smeden, før han kan komme igang igen. Men en anden på rideskolen skulle vist have en akupunktør på mandag, så der skulle min gerne have også :)

(:

0
0
Svar på denne tråd

jamen...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2008 19:25

held og lykke med det hele:-)

Venlig hilsen Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider