Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Råd søges ang. sadel køb
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 05:56

så har jeg brug for hjælp.

har jo overtaget datterns gamle dressur hest. en dejlig moden herre der kan sine ting.

Men han er knagmer svær at finde sadel til. Datterns lille 17 tm. dressur sadel, kan min rumpe ikke være i.

normalt har jeg aldrig problemer med at finde gode sadler til mine heste, og har aldrig haft en eneste med ryg problemer.

Jeg finder de sadler jeg skal bruge og selv sørger for at de bliver omstoppet hos sadelmagerne.

Men denne gang er jeg rendt ind i et problem, nemlig en hest med mega lang skulder og et sadelleje der er meget markeret, samtidigt med bredde, som kræver en sadel i dressur eller combineret dressur. Ren combi eller spring er udelukket, for sadlerne skubbes tilbage af hans lange skulderparti.

at indkøbe en sadel til 10000 kr, er der ikke råd til, så en brugt og en tur hos sadelmagerne er det som er min plan..

Har i gode ideer til, hvilken type sadel sådan en hest kan gå med.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Inger
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 06:04

Jeg har en hyp nu, der minder om din i opbygning. Så høj og lang i mankestykket, at de fleste sadler "faldt ned" omkring, og klemte, hvis den ikke blev placeret henne i krydset.

Og hvor skulderfriheden skulle være stor.

Det er lykkedes mig at tilpasse en Windsor Elite perfekt.

Det kunne måske være en mulighed, og de findes vist i 18/18½ tommer.

Held og lykke med valget.

Mvh MB

"De som ikke mener lykke kan købes for penge,

har aldrig ejet en hest!"

-Min hest er på fold hele dagen..

Opstaldning 6973- hal, løbebånd, fuldpas 1700,-www.staldhiphop.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det er vigtigt
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 06:59

At hesten også er lang nok til, at gå med en 18 eller 18½ tommer. Hvis den er det, så er jeg mest til Bates til de store heste, hvilket i øvrigt også kan være en fordel, da bagsvislen går ud over puderne, dvs. at du dermed kan have en 17½ eller 18 tommer uden, at det vil påvirke hesten i ryggen på samme måde, som med andre sadler.

Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv

Medlem af DÅHM syd

Undervis. tilbydes, se præs.

Støvler til børn sælges, se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Albion
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 10:06

Hej

Albion er gode til brede heste,

Min har også en "dejlig" tilbagetrukket skulde kombineret med en dejligt buet mave så hvis sadlen skal ligge korrekt bag skulderen, så bliver gjorden trukket frem.

Albion findes i 17½ og 18" - jeg er ikke sikker på 18½, men min brede bagdel kan i hvertfald godt passe ned i 17½

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

takker for gode ideer.
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 15:12

datterns adel er en windsor elite, men jeg kan ikke ride i sadler med stor knæstøtte.

vil prøve at kigge lidt rundt på nettet.

0
0
Svar på denne tråd

inger...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 19:21

hvis du er glad for windsor eliten kan den godt fåes med lille knæstøtte....måske kan den du har ændres ved sadelmageren???? bare et forslag .

hilsen jeanne

Nu med ny hest: Skønne Oline

R.I.P Dejlige Cayenne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 21:09

jeg har en kieffer til salg... 18" og med fornuftig knæstøtte, jeg duer nemlig heller ikke til sadler med stor støtte pga. mit korte lårben... sælger den kun da jeg vil have bomløs istedet..

Nu med den dejlige Pyrus <3

Soya og Wolle altid i mit hjerte og savnet hver dag!

Hjemmeside: http://www.bricksite.com/Pyrus

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 22:58

en Kentaur Medea på mit store dyr med langt tilbagetrukken skulder og meeget høj mankam.

Men nu har jeg meget lange ben, og sidder fint i den, så måske den er for "stor" til dig?

/Lene

Min elskede Basse, 15/09/08.

When a loved one becomes memory, memory becomes treasure.

Nu med Cargo B

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider