Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Dækken til markeret hest?
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 23:08

Jeg er på jagt efter et dækken til min meget markerede vallak på 180 cm. Han skal gerne have et 160/165 cm dækken, da jeg ellers synes han får kolde numseballer.

Han har en virkelig stor mankam, og jeg ville derfor egentlig gerne have et dækken med lille hals. Jeg har haft et Catago med lille hals til at ligge på ham, og det lå elendigt, desværre.

Amigo, som jeg ellers var meget glad for, er lidt lille i halshullet - det kan jeg ellers komme til for meget få penge (500) splinternyt. Derudover har de fået bidt et hul i mit Amigo i 155 på folden.. (1 dag, hoppe i brunst, meget beskyttende vallak.. jaja)

Han har et ældgammelt Capriati Regndækken som er superfantastisk og ligger godt på ham.

Hvad vil i anbefale til en stor hest med meget markeret manke, som holder og som er til at komme til for rimelige penge? Jeg synes jeg har har ledt mig skeløjet, og egentlig kun er blevet enig med mig selv om Rhino Medium Turnout Wug til ca. 1000 kr fra england.

/Lene

Min elskede Basse, 15/09/08.

When a loved one becomes memory, memory becomes treasure.

Nu med Cargo B

0
0
Svar på denne tråd

Kender det
Forfatter: 
Dato:  23-10-2008 23:56

Har selv en meget markeret hest - som er lang fra manke til bringe. Men bucas er et af de mærker med lille bringeåbning hun kan bruge.

Har lige handlet i sverige ved www.borjes-tingsryd.se, og de sendte indefor 4 hverdage. Et Bucas smartex medium til 621 Dkr. Det er billigt! De har i grøn tilbage i 155 og 165.

Du kan også være heldig at finde både bucas og Rhino hos henholdsvis www.stenholtgaard.dk og www.rid.dk

God fornøjelse

Mvh MB

"De som ikke mener lykke kan købes for penge,

har aldrig ejet en hest!"

-Min hest er på fold hele dagen..

Opstaldning 6973- hal, løbebånd, fuldpas 1700,-www.staldhiphop.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 00:16

Hansbo har været rigtig gode til mine heste... og de ligger i ca. 600-700 for vinter og overgangs... regn har jeg set til omkring 500

Og hvis du vil give lidt mere så klart weatherbeeta, de går op i sådan et hak .. der skal du så være opmærksom på at de kører i engelske tommer...

Nu med den dejlige Pyrus <3

Soya og Wolle altid i mit hjerte og savnet hver dag!

Hjemmeside: http://www.bricksite.com/Pyrus

0
0
Svar på denne tråd

Hov glemte
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 05:57

Glemte linket til Anette, AT Horsecare. Hun annoncerer her på hn. Der kan du finde dit Rhino til samme pris som England.

Mvh MB

"De som ikke mener lykke kan købes for penge,

har aldrig ejet en hest!"

-Min hest er på fold hele dagen..

Opstaldning 6973- hal, løbebånd, fuldpas 1700,-www.staldhiphop.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvad er
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 09:05

Hansbo foret med? Altid fleece?

Vil helst have glat stof som i Horseware dækkenerne, da man ellers snart har et levende pelsdyr indeni dækkenerne.. adder badder.

Tak for foreslagene - kom gerne med flere.

Rhino Wug'en Medium koster 1000 fra Tyskland af - Amigoen til 475 kommer fra England - i lyserød ;)

Jeg har også stærkt overvejet bare at lægge et stalddækken under, f. eks. fra Horze.dk med 150 g fyld i, da hans fine Capriati dækken ligger godt og fungerer godt på ham, og det er jo også klart den billigste løsning.

/Lene

Nu med Cargo B

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 09:10

Hvis Amigo ikke ligger godt på ham, så gør Rhino vel heller ikke. Har alle Horsewares dækkener ikke samme pasform, eller er det mig der er gal på den?

Min hest trives iøvrigt fint med at gå med et stalddækken og et tykkere udover, men det er vist ikke alle der synes det er lige sjovt. Ellers kan du vel finde et Capriati som det han har, bare med mere fyld?

Emilie Watson

Jeg søger en billig, men absolut brugbar kvalitetsdressursadel(Stübben, Passier, Country, Kieffer el. lign), 17" med bred bom. Alder og skønhed er ikke vigtigt!

0
0
Svar på denne tråd

Capriati
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 09:29

Jeg har hørt at Capriati skulle være blevet meget, meget dårligt i de sidste år. Som sagt er det, han har, mindst 10 år + gammelt (Det har ligget på en Knabstrupper der har været aflivet i 7-8 år nu).

Det er ikke fordi Amigo ligger "dårligt" - jeg syntes bare halsåbningen kunne være lidt større, og det ville den jo være i en str. større, og i wug.

Bucas er vist fleeceforede (adderbadder), hansbo kan jeg ikke umiddelbart finde, og så er der f. eks. www.fedimax.de/ _plentyShop__Pferdedecken- Regendecken-warm-300-400g-Warme- Regendecke-1200-D-+-300g-check/a- 468-76-70-75-0-0/

Koster kun 400 inkl. porto? De fortæller at den er god til markerede heste.

/Lene

Nu med Cargo B

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 17:39

Har selv en hest med en utænkelig markeret manke.

Jeg er gået over til halvhøj hals, og har hos Annette (AThorsecare.dk) købt et Rhino Wug medium til 1020kr.

Amigo og Rhino har ikke nødvendigvis samme pasform. Rhino Wug har V-luk, det har Amigo ikke på nogle af deres.

Held og lykke med jagten.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 18:14

Okay, det kan sagtens være du har ret omkring Capriati, det skal jeg ikke kunne sige :) Og det giver også mening hvad du siger omkring halsåbningen på Amigo.

Det Bucas jeg har, er ikke fleeceforet. Det er den model der hedder Irish, der af en eller anden grund der endnu ikke er gået op for mig, er billigere end de andre. Jeg tror kun der er Smartexmodellerne der er med fleece? I hvert fald kan du se mere her: www.stenholtgaard.dk hvor jeg købte mit. De er rigtig flinke, og jeg fik mig dækken hurtigt. De har iøvrigt også Hansbo, som jeg dog ikke kender noget til..

Emilie Watson

Jeg søger en billig, men absolut brugbar kvalitetsdressursadel(Stübben, Passier, Country, Kieffer el. lign), 17" med bred bom. Alder og skønhed er ikke vigtigt!

0
0
Svar på denne tråd

Et billede
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 20:20

Når jeg siger "Markeret", så mener jeg at han har en mega mankam der stikker op over resten af kroppen... Var hans mankam på højde med hans numse, så var han nok kun 175 cm høj.

Lige nu vakler jeg mellem at købe et stalddækken og lægge under, og Rhino Wug (1043 i Tyskland inkl. Porto). Passer det godt, Eskobar? Han er forholdvis bred fortil selvom man ikke skulle tro det. Men sådan er det vel når hesten bliver stor - den er stor overalt.

Bucas har de ikke i hans str, kun op til 155 hvor jeg har kigget, og hm, måske er jeg lidt uvillig til at kigge, måske er jeg ikke så vild med Bucas Tror i hvert fald jeg fisker efter at få anbefalet Horseware Ville også gerne have et hotpink dækken Folk siger altid jeg er tosset, så må jeg også gerne bevise det for dem

Ej pjat, jeg er glad for foreslagene. Jeg har fravalgt Hansbo pga. fleecen, og ville gerne have halvhøj hals fordi han er så høj fortil, men heller ikke mere, da han trods alt har lidt pels tilovers, og så slem er vinterne jo heller ikke når de kommer ind om natten. Jeg vil lige snakke med Møllen i Vedsted og se hvad de har på lager, ellers bliver det nok Rhino.

/Lene

Nu med Cargo B

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 20:52

Han har ikke fået det på endnu, kommer på i weekenden, når det bliver koldere, går stadig med 100grams, også med halvhøj hals.

Men hans 100grams ligger meget bedre end dem med almindelig hals.

Han gik med almindelig hals en uge, og var øm 2-3 uger efter på manken

Som sagt kan du købe Rhino wug billigt hos AThorsecare.dk. Så er det nemmere, hvis der skulle blive en reklamation, og så giver hun en super service.

Kender dine problemer alt for godt. Har selv været igennem mange forskellige dækner, og denne vinter bliver det så rhino wug medium, det meste af vinteren, jo mindre fyld, jo mindre tryk på manken. Det bliver kun i den aller koldeste periode han får 350gram på, helst ikke mere end nogle uger.

(Min er ikke klippet)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 21:07

nej Hansbo er ikke foret med fleece, men også med glat stof.. :) - det mener jeg også Weatherbeeta er...

Nu med den dejlige Pyrus <3

Soya og Wolle altid i mit hjerte og savnet hver dag!

Hjemmeside: http://www.bricksite.com/Pyrus

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 21:16

Rhino Wug er det ikke dem med v-lukning foran? Jeg har en kæmpe vallak på 180 med samme problem som din, og jeg har lige købt et Rhino Wug - og det skal du ikke købe!! Hesten bliver kvalt hvis den tager hovedet ned!

/Maria

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 21:26

Jo Rhino Wug er med V-lukning.

0
0
Svar på denne tråd

BLack Pearl
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 21:48

Wow.. Det har jeg aldrig hørt om endnu.

Hvordan kvalt? Den skulle jo lige være ekstra stor så hesten kan tage hovedet ned?

Weatherbeeta har jeg dårlige erfaringer med, tre i stalden købte et Weatherbeeta sidste år, og ingen af dem har stadig deres dækken - de blev lappet x antal gange før vinteren endelig var slut.

Eskobar, hvis du lægger Rhino Wug'en på din hest vil jeg gerne høre hvordan det går - om den bliver kvalt? Så tør jeg IKKE købe det!

Black Pearl, hvad har du så ellers brugt der var godt til din vallak?

/Lene

Nu med Cargo B

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 21:58

Jeg har også læst herinde at Anette fra AT Horsecare har frarådet en som var på jagt efter et dækken med stor halsåbning, at købe dem med v-lukning, altså WUG modellen.

Jeg er ret skuffet, da jeg havde glædet mig til at 'forkæle' min vallak med et godt dækken - men kan kun fraråde dig at købe det hvis din vallak har brug for lige så meget plads som min!

Jeg har et Catago som er rigtigt godt i halsen, men desværre ikke så holdbart - det har allerede fået to flænger efter 1 uge på fold :-( Ellers er Hansbo, som tidligere nævnt i tråden, en rigtig god løsning.

/Maria

0
0
Svar på denne tråd

Catago
Forfatter: 
Dato:  24-10-2008 23:22

Catago ligger på ham som en sæk omkring kartoflerne :-) Passer slet slet ikke. Det kunne knapt nok lukkes fortil og lå på den underligste måde på ham.

Hansbo... hmm..

Jamen, så må jeg gøre en indsats og finde dem i hans str.

Jeg kigger også lige efter Bucas så. Jeg vil bare ikke tilføje ham ubehag. Så hellere lægge et tyndt dækken under hans regndækken der passer ham nogenlunde.

Findes der nogen steder man kan køre hen med hesten og prøve dækkener? Tika?

/Lene

Nu med Cargo B

0
0
Svar på denne tråd

Kender nogen
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 14:43

www.calevo.com/cgi-bin/calevo/ 1140301a.html dette dækken?

Det skulle være fantastisk - men er det for godt til at være sandt? Det skulle være vandtæt, vindtæt, åndbart, elastisk og ripstop?

Nu kender jeg godt softshelljakker, og det virker ikke ubetinget vandtæt - men måske er det noget andet her, det er vel imprægneret godt.

/Lene

Nu med Cargo B

0
0
Svar på denne tråd

Jeg sværger
Forfatter: 
Dato:  25-10-2008 21:01

Jeg sværger udelukkende til Weatherbeeta.. Jeg Har 3 WB dækner til min dreng. Han har osse meget markeret manke, (det giver osse problemer med at finde en sadel til ham..)

Han har et WB dækken med halvhøj hals, som bar eligger så godt! Det er det der hedder Landa High.

Hvis man skal have et med fuld hals hedder det Combo og så er der dem med aftagelig hals. de hedder standard.

de 2 andre WB jeg har, er standard dækner, som heller ikke volder ham problemer, da de passer rigtig godt og ikke glider tilbage. Det ene har jeg så bestilt en hals til. Jeg elsker mine WB dækner!

De 2 første dækner jeg købte til ham var billige dækner, de ligger osse udemærket, men der er ikke meget lir over dem..

Jeg køber ikke andet end WB fremover!!

Holly Dolly

Med søde, dejlige Melando

Savner min lille prinsesse hund Emma

Har du et Weatherbeeta dækken 220 g fyld i str 155. så er jeg interesseret!

0
0
Svar på denne tråd

Så er der
Forfatter: 
Dato:  26-10-2008 15:35

bestilt et Weatherbeeta Landa High 160 cm i medium til Cargo.

Plus et Weatherbeeta Takla (?) i rød/natur m. 400 g fyld og halvhøj hals. Et fleecedækken i samme farvekomb. og udseende som Takla. Spande til stalden. Sliksten i lange baner og mange variationer. Sølvfarvet glimmerspray. Træktove. Vetwrap. Sadelunderlag. Børneridebukser og støvler til ½ pris. osv...

Hvad skal jeg sige, ud over at www.equestrianclearance.com/ er hammerbilligt? Dog er portoen dyr til Danmark, men jeg kan få sendt til Tyskland, så var det "kun" 12£.

Landa High kostede ca. 500 kr, Takla kostede 600, fleecedækkenet 120, lækre underlag for 70 kr, spande for ganske få kroner i de fedeste farver der eksisterer!

Så nu håber jeg at Cargo vil være tilfreds med de nye dækkener når de kommer!

/Lene

Nu med Cargo B

0
0
Svar på denne tråd

Rhino wug
Forfatter: 
Dato:  26-10-2008 15:51

Hejsa

Det kommer jo an på hvor bred din hest er og hvis du drømmer om et wug er det jo kun og prøve, og så bytte det hvis ikke det passer.

Heste er jo lige så forskellige i størrelser som os, og nogen gange er det at prøve sig frem.

Min erfaring siger mig at de racer der er meget brede fortil passer dårligt med wug.

Horseware - Rambo - Rhino - Amigo

alle de nye varer fra Horseware

AT HorseCare super service - hurtig levering !

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  26-10-2008 15:57

Lene - vil du ikke lihe hjælpe mig med lidt oversættelse?

Jeg er lige lun på dette dækken: www.equestrianclearance.com/ weatherbeeta/ weatherbeeta_clearance...s_2_styles/ index.html

Men er det rigtigt, at hvis jeg vælger model "combo" og så heavy, så får jeg et 360 grams vinterdækken med fuld hals?

Og hvad størrelse skal jeg vælge, når den bruger 165 normalt?

;-)

/Maria

0
0
Svar på denne tråd

Vinterdækken
Forfatter: 
Dato:  26-10-2008 17:16

Ja, hvis du vælger combo og heavy så får du 360 g med fuld hals.

Jeg valgte 7'0" da det er 160 cm. 7´3 er allerede 175, så hvis han kan klemme sig ind i et 160 vil det være godt. Cargo har ikke helt 165, så jeg er glad for at der findes 7'0".

Gør dig den tjeneste at kigge igennem resten af siden - bl. a. de der Tub Trugs i alle regnbuens farver er et superduperhit! Jeg fandt også et Weatherbeeta Taka fleecedækken til 13£.

Jeg er MEGET spændt på at se de dækkener. Hvis det lette holder vinteren ud, og det tykke holder et par år med let brug, så er jeg tilfreds. For 450 kr,- kan man tillade sig at købe et nyt hvert år.

/Lene

Nu med Cargo B

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider