Hej Lene,
Jeg har kurser for 2009 i støbeskeen, så muligheden kommer nok igen 
En god intro til Branderup er at se hans "offentlige aftenarbejde", det er altid den første onsdag i måneden kl.18
Der får man megen information for pengene.
Et weekendkursus med en af de dygtige undervisere som Branderup eller Stefanie Staudinger er en længerevarende affære end en aftentræning. Kurserne er bygget op med 2 omgange ridning lørdag og en omgang søndag.
Det geniale ved weekendkursusformen er afvekslingen mellem teori og praksis: Inden hver omgang praktisk rideundervisning gennemgås et emne teoretisk. Eksempelvis indledes lørdag morgen med basisteori - hvorfor gør vi, som vi gør. Næste omgang teori kan være en evaluering og forklaring af den praktiske ridning.
Sidste omgang teori er på mine Staudinger-kurser efter deltagernes ønske en gennemgang af et særligt emne, eller en historisk rytter/ridemester, som har haft særlig indflydelse på ridning.
I modsætning til aftentræning, hvor BB viser et uddannelsesforløb på 1½time, ser du på et weeekendkursus 8 "almindelige" ryttere og deres almindelige heste modtage undervisning og gøre små fremskridt. Du ser, hvordan arbejdsformen er, og du ser, at uanset om man er rutineret eller mere grøn, så er det ens for alle ekvipager, at de skal have hjælp til at komme videre i deres udvikling.
Det er derfor mit indtryk, at det er mindre præstationsangstfremkaldende at deltage på et weekendkursus, end overvære en aftentræning. Der vises flere fejl på 1½ dag end på 1½ time 
Tanja