Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

akademisk ridning
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 13:52

Hej Alle

Jeg har siddet og søgt på undervisere i akademisk ridning. Hvis nu man både gerne vil uddanne sig selv og hesten, hvor er det så bedst? Jeg synes ikke jeg for så mange oplysninger fra Bent Branderups hjemmeside og er lidt i tvivl om de andre der laver kurser mv.

Kan i anbefale hvor man søger henad?

Mange tak for hjælpen

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

kjdgæKJSØ
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 15:15

Det kommer lidt an på hvor i landet du befinder sig...

Hilsen Charlotte

Den Mobile Sadelmager - BarokAmok

Kronprinsessegade 17 1306 Kbh K

Tlf 60 30 44 33 barokamok@yahoo.dk

http://www.denmobilesadelmager.dk http://www.barokamok.dk

0
0
Svar på denne tråd

Et par links...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 18:36

Der Vorteil der Klugheit besteht darin, daß man sich dumm stellen kann - umgekehrt ist es schwieriger!

Rusk den i næsen. Giv den med gaflen.

A. Helgstrand 26/9-08

0
0
Svar på denne tråd

ridning
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 20:08

Hej Charlotte

Jeg bor i Næstved :)

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

ridning
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 20:18

Hej Tatjana.

Jeg har godt kikket på det kursus og nu har jeg besøgt hendes hjemmeside. Er det den vej man går når man gerne vil igang?

Lige det kursus kan jeg ikke deltage i, men jeg vil gerne høre lidt mere om det?

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

besked
Forfatter: 
Dato:  19-10-2008 22:23

Hej Lene.

Jeg har sendt en persomlig besked.

Mvh Kitt

0
0
Svar på denne tråd

Kurser...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 10:42

Hej Lene,

Jeg har kurser for 2009 i støbeskeen, så muligheden kommer nok igen

En god intro til Branderup er at se hans "offentlige aftenarbejde", det er altid den første onsdag i måneden kl.18

Der får man megen information for pengene.

Et weekendkursus med en af de dygtige undervisere som Branderup eller Stefanie Staudinger er en længerevarende affære end en aftentræning. Kurserne er bygget op med 2 omgange ridning lørdag og en omgang søndag.

Det geniale ved weekendkursusformen er afvekslingen mellem teori og praksis: Inden hver omgang praktisk rideundervisning gennemgås et emne teoretisk. Eksempelvis indledes lørdag morgen med basisteori - hvorfor gør vi, som vi gør. Næste omgang teori kan være en evaluering og forklaring af den praktiske ridning.

Sidste omgang teori er på mine Staudinger-kurser efter deltagernes ønske en gennemgang af et særligt emne, eller en historisk rytter/ridemester, som har haft særlig indflydelse på ridning.

I modsætning til aftentræning, hvor BB viser et uddannelsesforløb på 1½time, ser du på et weeekendkursus 8 "almindelige" ryttere og deres almindelige heste modtage undervisning og gøre små fremskridt. Du ser, hvordan arbejdsformen er, og du ser, at uanset om man er rutineret eller mere grøn, så er det ens for alle ekvipager, at de skal have hjælp til at komme videre i deres udvikling.

Det er derfor mit indtryk, at det er mindre præstationsangstfremkaldende at deltage på et weekendkursus, end overvære en aftentræning. Der vises flere fejl på 1½ dag end på 1½ time

Tanja

Der Vorteil der Klugheit besteht darin, daß man sich dumm stellen kann - umgekehrt ist es schwieriger!

Rusk den i næsen. Giv den med gaflen.

A. Helgstrand 26/9-08

0
0
Svar på denne tråd

måske...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2008 22:55

Er det lidt langt væk, men Tatjana Olesen fra Amager er en glimrende og meget pædagogisk og tålmodig "basis træner", som hun selv kalder det

Venlig hilsen Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider