Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Sadel til unghest
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 00:26

Der skal selvfølgelig en sadelmager med ind over, men kunne godt tænke mig at høre hvad i gør med sadel til 3 års under tilridning. Hvilke sadler i bruger og hvorfor.

Skal have til min, men er ved at blive fuldstændig gråhåret over det, for selv hvis den bliver tilpasset, så går der jo ikke ret lang tid før hesten har ændret sig og så passer den jo ikke perfekt mere.

Sadelmager hver 3 mdr og konstant tilpasning vil både være en meget dyr fornøjelse og kan heller ikke forestille mig nogen sadel kan holde til det i længden.

0
0
Svar på denne tråd

mit valg..
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 08:01

var en ponypude.. da den jo former sig efter kræet, og jeg er for nærig til at kaste 10000kr efter en sadel som passer i en måned.

alternativt er der de bomløse sadler, da de jo tilpasser sig hesten, her er eks. et par, se under freemax, www.borjes-tingsryd.se/servlet/ us_pyra?wts.PAGE=h_ix3...EST=DK&p=H ..

det enestre jeg mener er for mærkeligt, er dem som køber en stiv og skæv gammel sadel, for hvis man starter ud med at give en dårlig oplevelse af at have sadel på, så kan man jo ligeså godt helt lade være.

mvh. Gitte og Tyran

0
0
Svar på denne tråd

Sadel til unghest
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 08:24

Tja, jeg vil så hellere kaste penge efter om-/opstopning af min sadel så tit det kræves til en 3-års fremfor at ride med en ponypude med manglende støtte, både for hesten og mig.

Min erfaring er at jeg gennemsnitlig har stoppet sadlen om 2-3 gange i hestens trænings- og uddannelsesforløb fra tilridning af muskelfattig hest som 3-4 års til 6-7 års i fuld ridning.

Prøv at høre sadelmagerne hvad de anbefaler.

Jeg går ud fra at en dygtig sadelmager ikke anbefaler konstant omstopning for at tjene penge, men derimod den nødvendige tilpasning for at få et brugbart og så optimalt produkt. (Men jeg kan jo tage fejl... ).

Hilsen

Lillemyr

0
0
Svar på denne tråd

Sadel til tilridning
Forfatter: 
Dato:  26-09-2008 10:16

Jeg startede med at købe en Isabel Werth Wintec, da min mening var at jeg så bare ville skifte kopjern undervejs.

Men at man kan skifte kopjern, betyder jo ikke at sadlen så bare ligger der.

Den gled frem på min, så nu har jeg købt en brugt sadel som sadelmageren har sagt god for.

Jeg har købt den, velvidende om at jeg skal være opmærksom på om den begynder at klemme undervejs og at om et halvt års tid skal jeg nok ud og have fat i en anden sadel, for der er han højst sandsynligt vokset ud af den.

Det er en udgift jeg har valgt at tage med, med de tab der nu medfølger på køb og salg af sadler.

Hilsen Nana

-Nu med B/E kort

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 07:53

hej

min bliver tilredet med en bomløs sadel,og det er også det han skal rides med fremover.

jeg kan godt lide at sadlen har,den evne at forme sig efter hesten heletiden.

mærket på min bomløse er en trekker master,som ligner fuldstændig en alm dressur sadel.

Stald Søgaard.

Når man køber en frieser,sælger man en del af sit hjerte.

0
0
Svar på denne tråd

spurgte....
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 09:35

Sidst der var sadelmager i min stald spurgte jeg hurtigt hvad hun ville anbefale, dog er min plag kun 2 så der er lidt tid før det bliver aktuelt, men hun sagde at hun hellere ville have en for bred en bom og så ligge noget under som lammeskind.

Men nu må vi se hvordan han ser, når han skal rides til. Har tænkt lidt på en lammeskind til ham, da den heller ikke kan trykke nogen steder. Men nu må vi se hvordan det ser ud til den tid hvor han skal tilrides.

Lene :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider