Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hvad er dit foretrukne trense mærke?
Forfatter: 
Dato:  21-09-2008 20:03

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad jeres foretrukne trense mærke er. Jeg synes det kunne være sjovt at se om folk køber de billige mærker eller de dyre.

Med foretrukne mener jeg de du køber til din hest og ikke det du ønsker, men alligevel aldrig kommer til at købe?

Så hvis i lige vil være søde at skrive hvad trense mærke i foretrækker, så vil jeg blive glad.

Stine

0
0
Svar på denne tråd

hubertus
Forfatter: 
Dato:  21-09-2008 20:15

hubertus har en god kvalitet til mig. Min trense kostede vist lige over 500. Folk beundrer den, "wow den er jo ligeså lækker som kieffer". Det synes jeg nu ikke, til gengæld ville jeg ikke købe en 1500-2000 kr trense til hverdagsbrug, medmindre jeg var en forkælet lille pige :)

Lone

Healing tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Hubertus
Forfatter: 
Dato:  21-09-2008 20:23

Jeg er også til Hubertus

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  21-09-2008 20:30

Min yndlings er Prestige i kalveskind og nylonkerne. Brugssporene er minimale, og designet er rigtig lækkert.

OS er også lækker men brugsspor ses noget tydeligere end Prestige'en. Jeg har alle trener i farven tabacco, så det er tydeligt hvis læderet bliver grimt. Ingen af trenserne er desideret grimme, men Prestigen får ikke patina efter sved osv. som OS'en gør

Sælges:

Carsiaz, 2 års hp, e. Carson/RDH B-hest i spring e. Diadem www.heste-nettet.dk/lodge/423/hest/ 173569/

SAFEMATE folealarm udlejes

0
0
Svar på denne tråd

OS trense
Forfatter: 
Dato:  21-09-2008 21:24

Jeg har en OS trense, rundsyet..... den er pisse dyr idag, men det var den ikke da jeg købte den for ca. 20 år siden.

Jo, den var da heller ikke billig dengang, men den var heller ikke super dyr. Men kvalitet betaler sig.

Og nej jeg har ikke en hverdags trense og en "stævnetrense", det er OSen der bliver brugt!

mvh

Julle

I can´t do any miracles, but I´m trying

0
0
Svar på denne tråd

Mit foretrukne....
Forfatter: 
Dato:  21-09-2008 21:32

Jeg har et hav af trenser, men dem jeg bedst synes om, er af mærket "Shockemöhle". Den sidste jeg købte for et par uger siden, købte jeg i HorseHouse, og gav 1100 kr for den.

-Det synes jeg egentlig ikke er så galt, for det er bestemt kvalitet.

Hilsen Anima.

Genial MB-MA springhest sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Yndlingstrense
Forfatter: 
Dato:  21-09-2008 21:59

Min bedste trense er fra cavallo. Super kvalitet og flot finish.

Eneste anke er, at man ikke kan bestille delene i forsk. størrelser, hvilket er et must, når man rider med hackamore.

Mvh

Mette, Macon & Luna

Lille Hovgaard Hestepension

vi har et par ledige bokse til efteråret

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg er jo
Forfatter: 
Dato:  21-09-2008 22:30

ret glad for mine zilco trenser. Den ene i flot blå og den anden i flot grøn

Når man som jeg er distancerytter, duer det nemlig ikke med de lækre lædertrenser, med alt det vand vi hælder over hesten og med alt det sved den afgiver. Det ville nemlig give for mange "pudsetrense" timer

De trenser jeg har (og også tilhørende fortæjer), putter man simpelthen bare i et pudebetræk og så i vaskemaskinen på 40 grader, og så er de som sprit nye igen. Derudover klikkes biddet af ganske let, og så er trensen en grime. Smart ;-)

Prisen for en zilco trense ligger på omkring 800 kr.

Men derudover har jeg også et par kieffer trenser som jeg er ret glad for. Men var jeg rig, skulle begge mine arabere have hver sin rundsyede os trense ;-)

Pernille

Team Dangerous OX, distanceridning.

COPY ER TIL SALG

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/50223

0
0
Svar på denne tråd

jeg...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2008 22:45

bruge kun OS trense, da jeg synes de er i super flotte og er af god kvalitet.

Jeg har 3 stk, som jeg er meget glad for. En med hannoveransk næsebånd, en med "normalt" næsebånd og så en rundsyet.

Alle er selvfølgelig med "diamanter" ;-)

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 08:20

jeg købte en stübben 1000 med det brede næsebånd sidste år.. det kostede mig også omkring 2000 men jeg er super glad for det :)

-Stephanie

Med Bassebabyen Bandit som nu er tilredet af Søren Hedegård :D

0
0
Svar på denne tråd

Trenser...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 08:43

forkælet pige Lone??? jeg er så en forkælet "gammel kone"

Jeg bruger mine Kieffertrenser til hverdagsbrug OG til "pænt brug" og er ret glad for dem, dejlig kvalitet.

Jeg er kommet frem til at jeg hellere vil give lidt mere hvis det er det der skal til og have noget som er dejligt at arbejde med, i stedet for at være ½tilfreds, eller det går i stykker/eller ikke passer i spænderne osv. og så er man på markedet igen efter nyt igen og igen ;)

Ikke at det er det dyreste som altid er bedst, men det KAN være dyrt i længden at købe billigt.

Mange hilsner fra Monica

En rigtig hest - har 4 ben og en hale

Pas på hesteplejehjemmet i århus

Hjælp med at finde hestene på : http://www.plejehjemsheste.dk

0
0
Svar på denne tråd

ikke schockemule
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 09:59

jeg købte ogsåp en trense af dette mærke i foråret 089, og den gav sig godt nok meget i læderet

Jeg er til OS, CWD eller Passier når vi taler trenser til over 1000 dkk, taler vi trenser til 3-500 dkk er jeg knap så kræsen, for her forventer jeg ikke lang holdbarhed/samme læderkvalitet

Karina

Wrapballer-minibig fra 2008 sælges.

God tør kvalitet

Se min præs. for nærmere info/priser etc.

0
0
Svar på denne tråd

Hubertus
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 10:23

Jeg har to Hubertus trenser. En rundsyet og en almindelig med sten i pandebåndet og meget bred næsebånd med hvid foring.

Jeg synes hubertus trenserne er i en super kvalitet til prisen.

Mine trenser hænger side om side med trenser fra Kieffer, Stübben og OS. Hubertus trenserne holder sig lige så flot, som de noget dyrere trenser.

Min kandar er også Hubertus.

MVH Britt

med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd

Trenser...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 13:23

jeg har Kieffer trenser, og dem er jeg super glade for.

De er meget holdbare, og læderet er lækkert og blødt.

Det eneste man bør gøre bag

en andens ryg, er at klappe den.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan bedst
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 14:09

lide Stübben

Mvh Camilla

HESTEGRÆS WRAP SÆLGES
God kvalitet - ca 120 kg - kan håndteres uden maskiner
200 kr. stk. - afhentet
4350 Ugerløse
0
0
Svar på denne tråd

trenser
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 15:33

Jeg er totalt shopaholiker når det kommer til udstyr til hesten...

Jeg har 7 trenser :-) og en hest der ikke er tilredet, og heller ikke må gå med trense pga tænder :-D

Jeg har en totti - det er den hun skal tilrides i, det gør intet hvis hun ødelægger den, det er det den er købt til.

Så har jeg 4 kieffer trenser (isabella som skal bruges til kåring), en OS brilliance i det lækreste læder og en hubertus i brun... alle pånær hubertus er sorte....

Med Enghavens Merci - Den røde superstar

"Man skal ikke procidere geologiske fragmenter -

når man selv residerer transperant domicil"

0
0
Svar på denne tråd

jeg er mest
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 15:59

til Tophorse. Har efterhånden haft en del trenser derfra, som jeg har været glade for. -Og den næste er på årets ønskeliste.

Ønske trensen er nok en OS eller Stübben, men først når kræet er udvokset og skal til at vise sig frem.

Jeg er abselut anti-kieffer.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Wet wrap bandager sælges se præs

Wintec pro dressur 16" med hvidt kop jern sælges. inkl div udstyr

0
0
Svar på denne tråd

Os trense
Forfatter: 
Dato:  22-09-2008 18:21

Jeg har en fra rideudstyrslageret som jeg ikke kan huske navnet på -men den kostede en 800kr. Den er rigtig lækker i læderet og med fine "diamanter"

Og så har jeg en OS som også er super lækker -og den bruges til hverdagsbrug -men har også købt den brugt for 800kr (men der er ikke mange slidspor på den!!) Den er med "guld"kanter på både næse og pandebånd.

Ellers har jeg også haft en tophorse jeg var ret glad for. Holdte i mange mange år. Kieffer er jeg ikke så imponeret over. Så vil jeg ihvertfald hellere smide penge efter den til 800 fra rideudstyrslageret som jeg ikke kan huske navnet på...

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

0
0
Svar på denne tråd

OS-trense
Forfatter: 
Dato:  23-09-2008 10:18

Min yndlingstrense er en OS Monaco trense. Jeg har kun én trense og den bruges til både hverdag og fest.

Den blev bestilt uden tilbagetræk og med sort forring, og det tog flere mdr fra den var bestilt og betalt til jeg havde den i hænderne.

Desværre er jeg ikke den eneste der syntes at det er en lækker trense Johannes havde

Så pt bruger jeg en masse forskellige "rest"-dele, lånt af andre, sat sammen til en trense, mens jeg venter på at der bliver lavet en ny.

Hvis man passer ordenligt på sine ting, og renser hestesved af efter brug, kan man sagtens have en kvalitetstrense i rigtig rigtig mange år.

Det er da lidt federe at lægge en trense på, og spænde spænderne, når det er kvalitet man har mellem hænderne.

Hilsen Nana

0
0
Svar på denne tråd

Hubertus
Forfatter: 
Dato:  23-09-2008 12:34

Jeg er meget overrasket over hvilken god kvalitet Hubertus trenserne er.

Min nyinkøbte Hubertus classic showtrense til 1200 kr, syntes jeg man får god kvalitet.

Kieffer er jeg temmelig uimponeret af, og syntes det er ringe kvalitet til prisen.

Den næste trense kunne godt blive en stubben 1000 eller en passirtrense.

Skrev Christine

med de to gule

-og nu også en minimule

Ågerupgårds Diva, Ågerupgårds Oliver

& Minimulen Rosa

//Respekt er er ikke noget man tager, men noget man får tildelt af andre -også hesten.//

0
0
Svar på denne tråd

Så er jeg også..
Forfatter: 
Dato:  23-09-2008 13:01

Så er jeg altså også en forkælet"gammel" kone...

Jeg har 3 trenser alle fra Kieffer og mine 3 sadler er af samme mærke... Jeg køber stort set aldrig andet end deres .. Det koster men kvaliteten er der også ....

Den "gamle" dressursadel blev købt i 1984 og er stadig i rigtig fin stand og kvalitet..

Mine ting bliver også brugt både til almindeligt brug og til "pænt" brug..

Farvel elskede Sascha´s Limit

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er
Forfatter: 
Dato:  23-09-2008 14:21

vild med OS, Döbert og nogle stübben og nogle Kieffer trenser...

Men er mest begejstret for OS og Döberts design.... Dog ejer jeg ikke nogle trenser af de mærker da jeg er for nerrig, så jeg har en Kieffer som jeg har sat et OS pandebånd på... Så har jeg en Stübben krydstrense som jeg har købt brugt også har ponyen en caparti trense og en trense jeg ikke kan huske mærket på mener det er en classic...

Camilla Diana Henriksø,Rondo Quintus og Bubber

Bubber søger ny låner, læs om ham på min præs. og kontakt mig for mere info!

Team Præstemarkgaard

0
0
Svar på denne tråd

kan ikke huske
Forfatter: 
Dato:  23-09-2008 19:30

mærkerne på de renser jeg har haft.

men har haft en Cheval - trense som jeg var rigtig glad for. tror jeg kostede 500 kr

og har lige købr en brugt Kieffer trense som jeg er rigtig glad for. gav 700 kr

Jeg går normalt ikke efter et mærke.

og har også en lækker sidepull fra Riders Company der kostede 450 kr

Jeanet

0
0
Svar på denne tråd

trenser
Forfatter: 
Dato:  23-09-2008 19:49

Hej. Jeg har 3 OS trenser. Det ene er mere end 10 år gammelt, og når det pudses ligner det stadig en ny trense. Sidste år købte jeg en OS München trense og den er voldsom flot. Derudover har jeg et ældre Kieffer kandar, og nyt Passier kandar.... - indtil jeg får råd til et OS kandar:-)

Vh Tanja

0
0
Svar på denne tråd

Kieffer trenser
Forfatter: 
Dato:  23-09-2008 20:10

Jeg har en Kieffer Mercedes og en Kieffer Madonna - er rigtig glad for dem begge, synes kvaliteten er fin

Ønsketrensen er en OS, eller en Döbert

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

more mig lidt..
Forfatter: 
Dato:  24-09-2008 09:07

jeg har kieffer madonna og kieffer ulla salzgeber - og der er en verden til forskel på kvaliteten på de to trenser...

jer der skriver, holder mig til tophorse og er ikke glad for kieffer... ked at at skuffe jer, men det er tophorse som laver kieffer..

RIP: Amanda 1999

RIP: Ros may 1998

RIP: Zenta 2006

De smukkeste stjerne på himlen altid elsket aldrig glemt.

Min elskede Joe Boy
Hannoveraneren kan og vil
0
0
Svar på denne tråd

inge...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2008 09:20

ked af at skuffe dig: Det er kun tophorse som importere kieffer.

Tophorse er et dansk argentur. -Kieffer er pænt tysk.

Udover det er der også forskel på at betale 500 kroner for et hovedtøj end 1400,-

Forventningerne er lidt noget andet.

Og så kan jeg da fortælle at da jeg solgte rideudstyr solgte jeg væsentlig flere tophorse trenser end kieffer...men havde væsentlig væsentligt flere kieffer trenser til reklamation end tophorse trenser.

-Så noget forskel må der være.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Wintec pro dressur 16" med hvidt kop jern sælges. inkl div udstyr

0
0
Svar på denne tråd

Tophorse
Forfatter: 
Dato:  24-09-2008 11:57

Tophorse er nogle fine trenser, men det har absolut intet med kieffer at gøre.

Kieffer importeres i Danmark af topsport. Tophorse derimod importerer stübben og tophorse, som er stübbens lillesøster.

Mvh

Mette, Macon & Luna

Lille Hovgaard Hestepension

vi har et par ledige bokse til efteråret

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2008 14:33

Jeg har en riders company til hverdagsbrug.

Den er da pæn at se på og læderet er ok...

Men det blegner i sammenlignng til mit lækre prestige hovedtøj.

I kalvelæder med nylonkerne som en ovenfor også har (mit er en springtrense) den er bare så blød og lækker!!!

Mvh Signe

Med hesten Paragraff

Klubmester i spring ISR 2008

(med den gamle part)

0
0
Svar på denne tråd

Reklamtioner
Forfatter: 
Dato:  24-09-2008 14:41

Mht flere reklamationer på Kieffer trenser end på Tophorse trenser, så må jeg indrømme at jeg aldrig ville reklamere over en trense til 500 kroner, jeg ville bare skrive den på tabskontoen.

Her er trenserne enten Kieffer eller Stübben, vi har et enkelt fra Rider's Choice men kun fordi vi har vundet det.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

charlotte...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2008 14:51

ikke desdomindre gør folk det.

-Og jeg ville også selv, for en del trenser, dyre som billige har en del fejl påhæftet.

Det var sig alt fra lukninger der ikke er lavet optimalt til sten der falder ud af læderet.

Og her snakker vi trenser helt ned til de 300 bobs.

Men klart, måske er der noget om det. -Vi snakkede bare tit om det var pudsigt, at så mange brokkede sig over kieffer, og ikke tophorse eller stübben, som var de 2 mærker der blev solgt flest af.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Wintec pro dressur 16" med hvidt kop jern sælges. inkl div udstyr Bud modtages!

0
0
Svar på denne tråd

ved det ikke
Forfatter: 
Dato:  24-09-2008 22:24

Jeg har en stübben 1000 - koster vist ca 2000 (jeg fik rabat fordi jeg købte mange ting - så ved ikke præcis hvad jeg gav )

Den rider jeg både med til daglig og til stævner.

Så har jeg en blå biothane trense som jeg også er rigtig glad for - den kostede ca 1600-1800 inkl tøjle dengang (for 5 års tid siden), men også den var jeg heldig at få billigere - gav 600 kr. Den bruger jeg når jeg skal på længere ture, samt til distance.

Jeg har også en fra hööks - gold medal som er dejlig blød og den er jeg glad for, men den har mistet farven lidt - den kostede vist 500 for ca 6 år siden.

Jeg sparer så op til en special syet - men starter lige med tøjlerne (hader dem jeg har nu), så må vi se om jeg får råd til resten

At blive ved jorden da falder man mindst..

0
0
Svar på denne tråd

trense...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 08:10

jeg havde en brugt kieffer trense til julie, men den solgte jeg med hende, da kvaliteten ikke var god nok, (købt over nettet, så det var for sent jeg opdagede det) ..tyran har en billig harald klytborg no-name trense af skod kvalitet, uden dikkedarer, men den bruges også kun til at gøre ham tømmevant, så det spiller ikke den store rolle.. -til gengæld skal vi have lavet en biothane trense i skarp pink eller grøn, eller orange, medmindre jeg falder over en gammel arbejdstrense igen (fandt en på min farfars loft som desværre var for mølædt til at kunne reddes)

mvh. Gitte og Tyran

0
0
Svar på denne tråd

Claridge House Hööks
Forfatter: 
Dato:  25-09-2008 15:59

Jeg har en kanon trense fra Hööks (Claridge House) dog en ældre model (fåes ikke mere) men rigtigt blødt læder, nakke-stykket til næsebåndet går uden på nakke-stykket ifht. trensen, hvilket er optimalt til min hoppe som hader alt der strammer, har af samme grund heller ikke nederste næsebånd på.

Trensen er et par år gammel, men heldigvis har Hööks lige lavet en ny model, med samme nakke-stykke, når den tid kommer at jeg skal have en ny.

vh

Jill

0
0
Svar på denne tråd

Hos mig er
Forfatter: 
Dato:  26-09-2008 11:42

det Lemetex som hver gang vinder - både på kvalitet og pris.

Jette K

"Hvis moral er godt, er dobbeltmoral så dobbelt så godt?

0
0
Svar på denne tråd

Kieffer...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2008 22:53

Min hest har to Kieffer trenser, jeg synes kvaliteten er rigtig god og først og fremmest er det dem der passer min hest bedst i størrelsen.

Jeg har købt begge på tilbud til ca 900 kr så det synes jeg ikke er så galt - hellere det end at spare 400 kr og man så skal til at lave ekstra huller mv og irriteres over det hver dag.

Min ene trense købte jeg i januar og jeg har så brugt den indtil nu, min kæreste var med ude og tage billeder af hesten i søndags og det første han sagde var:

Ham: Har du nu købt ny trense igen?!

Mig: Nej? Den har jeg købt i januar.

Ham: Nårh...men så er det første gang du bruger den i dag?

Mig: Nej, den har jeg brugt hele tiden...

Det kunne han ikke forstå, han kunne ikke se nogen steder at den havde været brugt i flere måneder

Men alle mærker har vel tilfredse og utilfredse brugere...

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh..
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 08:31

Jeg har en stübben som jeg synes holder rigtig fint. Nu har jeg lige bestilt en lemetex, og jeg synes ihvertfald at kvaliteten føltes super god iforhold til prisen!

Mvh. Line - stolt fuldblods rytter!

Fotografering tilbydes:LineFoto.dk
Flere ting købes og sælges - SADEL, BIL OG KAMERA TILBEHØR!

0
0
Svar på denne tråd

mange..
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 08:42

Efter jeg har haft hest i næsten fem år, hvor jeg har købt billig trenser, konstant, kom jeg frem til at jeg skulle have en i bedre kvalitet. Så jeg købte mig en stübben 1000 trense, og et OS pandebånd. Så jeg rider med stübben/OS som trense.. Og det er jeg SUPER glad for..

Når jeg skal have trense igen, skal det være af samme kvalitet:)

Jette Nielsen

- Ingen er perfekte,

men alle gør deres bedste.

0
0
Svar på denne tråd

OS....
Forfatter: 
Dato:  28-09-2008 16:09

uden tvivl

men pandebånd vil jeg ha fra SD

Dejó *Linse og Ca-Dia*

www.meravigliosacreatura.dk

Nu med ny perlino welsh skønhed - Strathies My Melody

Bedækning 2009: Sepstrups Casanova & Fronbach Hello Casanova

0
0
Svar på denne tråd

Kieffer
Forfatter: 
Dato:  29-09-2008 11:04

Jeg har to Kieffer trenser som jeg er tilfredse med Den ene har jeg givet 900 for , og den anden 1100, og de er ganske fine i læderet og det hele.

Den ene har jeg puttet et OS pandebånd på, Det med alle stenene på. Så den bliver brugt til stævner.

Den anden har nogle sten på pandebånd og næsebånd, og jeg ser aldrig andre med den Den er jeg også rigtig glad for.

Men næste gang jeg skal have en trense skal det nok være en OS, er helt vild med deres trenser
Synes dog at kieffer f.eks. er mere end fint til hverdag, da de holder fint.
Men OS er der bare noget ekstra luksus ved

0
0
Svar på denne tråd

Bubbibjørnen Björk
Forfatter: 
Dato:  01-10-2008 17:46

Jeg foretrækker Hilbar, hvis ikke det var fordi de fleste af deres trenser er med messing. Så det bliver Top-Reiter. Hertil må det vidst også siges at jeg rider islænder ;)

Dog rider jeg stadig med SD pandebånd (Det er ikke specielt velset i islænderverdenen ).

Da jeg havde ponyer foretrak jeg Kieffer - men det var vidst også fordi jeg ikke havde råd til OS.

Amanda&Björk

Team Korshøje

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider