Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Easywalker
Forfatter: 
Dato:  16-12-2003 13:31
Jeg overvejer at prøve Easywalker kunststofsko på min hest og søger info fra folk som har prøvet dem. Jeg har hørt fra én smed at de nemt falder af og at sømmene ikke går med ud - men fra en anden, at det er et godt produkt og holdbarheden er den samme som med jernsko; hvad er din erfaring? Min hest kan ikke gå uden forsko, og dette produkt skulle give større bevægelighed i hoven og minde om "bare fødder".
0
0
Svar på denne tråd

Easywalker
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 09:23
Hej

Vi har prøvet dem på 2 forskellige heste. På den ene lå de fint, og der var ingen problemer. De blev ikke mere slidt end jernsko.

På den anden hest gik det slet ikke. Sømmene faldt ud og skoen skred efter kort tid hver eneste gang, så vi gik over til alm. jernsko. Det skal siges at den den taber en sko meget tit, så den er åbenbart lidt besværlig med sko, men problemet er mindre med jernskoene.

Alice
0
0
Svar på denne tråd

Easywalker
Forfatter: 
Dato:  26-12-2003 12:04
Jeg har igennem de sidste 2 år brugt 3 forskellige typer af kunststofsko. Hippoflex, hippogrib og easywalker.
Hippogrib er den sko der er mest fleksibel og dermed ligger tættest på en hov uden sko. Der er hverken optåer eller bro, og skoen er meget blød.Den er derfor ikke så god hvis hesten har tendens til at vride hoven, da skoen pga den store fleksibilitet hurtigt skrider.
Hippoflex og easywalker er lavet på samme måde, med optåer og bro for en øget stabilitet.
Det positive ved hippoflex skoen er at broen er aftagelig og fåes i mange størrelser. Det gør det muligt at variere skoens størrelse og dermed tilpasse den præcis til hoven. Easy walkeren er helstøbt og der er ikke så mange variationer rent størrelses mæssigt.
Men udover det er det en smagssag. Easy walker skoen er den dyreste af de 3 sko, hippoflex og hippogrib koster 39 kr ex moms og easywalker 59 kr ex moms, og den er ikke tilsvarende bedre.
Alt i alt er hippoflex og easywalker lige gode, men jeg foretrækker førstnævnte- men udelukkende pga prisen.
De holder ligeså længe som jernsko, og det mest positive er at de ikke går ind og hæmmer blodcirkulationen som jernsko gør. Tilmed tillader de at hoven giver sig efter underlaget ( hovmekanismen ).
Hvis man har problemer med skoene skyldes det ligeså ofte at smeden ikke ligger dem korrekt på. Det kræver lidt øvelse efter hvad min egen smed siger.
Han bandede og svovlede de første par gange og gjorde nar ad skoene. Men nu har han åbenbart set fordelene og har bestilt et parti easywalker hjem. Så nu går vi over til easywalker i stedet, da det trods alt er nemmere at smeden har dem med, end at jeg selv skal bestille dem og betale porto osv.

Men jeg vil helt klart anbefale at bruge kunststofsko.
Hesten træder heller ikke skoene af da materialet blot giver efter når hesten træder op i forskoen. Det betyder at smeden kan give hesten en tilstrækkelig stor sko på, hvor smeden har tendends til at give hesten for små jernsko på for at undgå et skulle ud og slå en ny sko på efter 1 uge.
Hvis smeden ellers bøjer sømmene ordenligt udenpå hoven bliver de siddende.

Undskyld det blev vist lidt langt:-)

Venlig hilsen Dorthe
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider