Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hvilket foder
Forfatter: 
Dato:  14-09-2008 18:43

Til hoppe på 15 år bliver brugt ca en time dagligt.

0
0
Svar på denne tråd

Foder..
Forfatter: 
Dato:  14-09-2008 18:58

Hej Charlotte,

Du er nok nødt til at skrive lidt mere :-) Der findes jo et hav af foder...

Hvilket foder får hun nu? Hvad kunne du evt tænke dig at ændre? Skal det være bland selv eller fuldfoder? Det betyder også noget, for valg af foder, at der er tænkt på hvilket grovfoder hun får og i hvor store mængder.

Det afhænger også af hvor nem den er at fodre på, eks. bliver min meget hurtigt vældig tyk og hun får derfor pt. en lille håndfuld havre + luerne og ellers bare et vitamin-/mineraltilskud.

Her til vinter går min over på havre = energi, lucerne = tyggetid, Linamix = fedt og omega 3og 6 fedtsyrer + Regulator Complete. Ved denne fodring kan jeg selv styre om hesten er ved at blive for tyk/tynd, har brug for mere/mindre energi.

Nu ved jeg jo, at din hest er en type der vældig godt kan lide at komme af sted og at der sker noget, og hun kan jo virkelig arbejde derud af. Så jeg tænker, at for meget havre måske ikke er for godt?

- Tanja

www.123hjemmeside.dk/rideklub- vestsjaelland

- Nu med springstævne, læs mere på hjemmesiden

0
0
Svar på denne tråd

Foder til Gabriela
Forfatter: 
Dato:  14-09-2008 19:05

Nu får hun noget som hedder t600 fra toprun blandet med havre og måske salvimin er ikke sikker.

Hun har det sidste stykke tid manglet lidt energi, men hun er så blevet sat op i foder.

Hun vil få min. 10 kg wrap pr dag altså alt det hun gider at spise.

Det foder jeg ønsker skal helst ikke blandes med alt for meget, da jeg ikke har mulighed for at have en masse stående. Har ved tidligere hest fodret med regulator complete måske det duer til Gabriela. Hun er en hest der ikke skal have særlig meget, da hun hurtigt tager på, så skal være noget der giver det som hun skal have uden det skal gives i store mængder.

Håber det hjalp.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider