Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Rambo Duo - spørgsmål....
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 17:17

Yes - jeg har gjort det, og har i dag modtaget mit livs første Rambo Duo, og er glad og spændt på at få det i brug.

Der følger jo en 300g underliner med, og dækkenet er i sig selv et 100 g. Men er det "nødvendigt" at anskaffe sig både endnu et 100 g et 200g og et 400 g?

Hvad gør i andre og hvad er jeres oplevelser?

Hesten bliver klippet og trænet i dressur hver dag. Står på stald i boks og går ude i de lyse timer.

Bruger i det også som stalddækken, eller skrifter i?

Jeg har en dækkenspiser på folden, der har for vane at flå for 5000 kr (af mine dækkener) hver vinter, trods bitterspray, "gå væk hund" bidstop og hvad man ellers kan få.

Nu vil jeg i den grad græde snot hvis det viser sig at dette Rambo dækken, faktisk kan ædes.

Hvad er jeres erfaringer?

Bør jeg alligevel smøre det ind med et afskrækningsmiddel, eller kan jeg være HELT..... HELT, rolig.

Har i oplevet at halsen bliver ødelagt? Kan man købe en løs?

Andet jeg bør vide???

Tak for hjælpen

Tørt heste - wrap sælges

Foder og mineralanalyse bliver udført i september.

Vestsjælland.

0
0
Svar på denne tråd

jeg har jo
Forfatter: 
Dato:  09-09-2008 22:23

1-2-flere af dem og bruger en underdyne på 200 g - det er rigeligt til den, som er klippet og går dressur på lilleturs niveau. Han er på fold hele dagen og mine Rambo har holdt til VILD hingsteleg i ÅREVIS, uden en skramme (stejle meget, ben om halsen, hænge over ryggen, rulle,nappe bagben, vade oveni hinanden osv).

Ingen af mine heste bider eller sparker- de leger bare, så jeg ved strengt taget ikke om de kan spises.

Ialt har jeg vist 10 stk Rambo og Rhino, hvor de ældste er over 8 år og aldrig fejlet noget. De ternede er mindre stærke - dem køber jeg ikke mere - de rives let i stykker.Amigo er ikke pengene værd.

Jeg bruger ikke halsen - men kombinerer fx gerne et Lite med underdynerne = meget billigere. Men jeg har tre hele Duo - så du nkan altid få nogle halse her i str 140.

Eva

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-09-2008 00:15

Det lyder godt nok fint - også det med halsene. Måske jeg tager dig på ordet.

Tak for svar

Tørt heste - wrap sælges

Vestsjælland.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-09-2008 08:04

Tillykke med dit nye dækken. Det bliver du glad for.

Vi har standartpakken - yderdækken med 100 gr i - underdækken 300 gr og hals. Udover den har vi købt et 100 gr underdækken.

Jeg ville ikke undvære nogen af dem.

Gennem dækkensæsonen kombinerer jeg dem så han kan få 100gr, 200gr 400gr og 500 gr på. Så behøver vi kun klippe ham en gang.

Det han så ikke bruger kommer hjem og bliver vasket, så han stort set altid har et næsten nyvasket dækken på ind mod kroppen.

Selv når alle dækkenerne er på, sidder de super godt.

Vi har desværre fået det problem, at han er vokset ud af halsen, så han skal ha nummeret større. Halsen er lige det mindste til en top tunet dressurhest.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.

www.youtube.com/watch?v=3KdsoAB1Pvs

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-09-2008 13:45

Tusind tak for jeres svar - det er lige før jeg ikke kan vente til det bliver koldere - også kun næsten

Tørt heste - wrap sælges

Vestsjælland.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider