Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Dressursadel, hvilken? - Forslag modtages!
Forfatter: 
Dato:  04-12-2003 01:01
Har det sidste stykke tid kigget på dressursadler da jeg er rimelig utilfreds med den jeg har nu (Kieffer Wien).

Har kigget lidt i Albion, Stübben og den go'e gamle Windsor Elite som jeg udmærket kender(og var RIGTIG glad for, men da den ikke passede den Macay solgte jeg den :-()

Nogen der vil være søde og fortælle lidt om nogle gode sadler med GOD knæstøtte i og rimelig dybt sæde?

Gerne med billeder også :-)

På forhånd tak :-)

P.S. Kieffersadler har ingen interesse, så de kan godt udelukkes...

Mvh. Bettina...
desværre uden Macay :-(
Men nu med Termo :-)

If you can dream it, you can do it ;-)
Citat: Walt Disney
0
0
Svar på denne tråd

stübben og albion
Forfatter: 
Dato:  04-12-2003 08:16
Det er meget en smgssag hvilken sadel man kan li og ride i, og hvilken der passer ens hest. Men min mening er også at kieffer, er ikke hvad de har været.

Jeg rider selv, i en stübben Avalon, som jeg er meget glad for, men den passer desværre ikke min hest mere, så den er til salg, hvid du er intresseret.

Nu har jeg kik på en stübben Scandica, eller en Albion, synes begge sadler er kanon og af god kvalitet.

Stübben Avalon har dybt sæde med midel knæstøtte.
Stübben Scandica har flat sæde med stor knæstøtte.
Albion har dybt sæde, og forholdsvis stor knæstøtte

Ken Teaur er også en god sadel, der minder meget om Winsor.

Men prøv dig frem, for da jeg skulle have ny sadel, skulle det ikke være en stübben. Men efter jeg prøvede stübben, er jeg blevet meget glad for den.

c",) Nanna
0
0
Svar på denne tråd

ja en smagssag
Forfatter: 
Dato:  04-12-2003 10:08
Da jeg sidst valgte sadel, var jeg både ude og ride i Windsor og Stübben - to vidt forskellige sadler.
Prøvede først Windsor som jeg synes var ret god.
Men da jeg så prøvede en Stübben Scandica, var jeg ikke i tvivl. De store knæstøtter og friheden i det forholdsvis flade sæde passer perfekt til mig...

Hilsen Mette
0
0
Svar på denne tråd

dyr, men dejlig
Forfatter: 
Dato:  04-12-2003 14:17
Kender du Röösli-sadlerne?

Hoppen jeg rider har en Röösli Pilatus og den er super perfekt at ride i og samtidig supergod for hesten (bredt kammer og selvom sædet er rimelig dybt så ligger den ikke helt tæt på hesten som nogle moderne sadler gør).

Desværre koster herligheden lidt over 20.000 :-( hvilket er den direkte grund til at jeg ikke har udskiftet min egen (ellers dejlige) Windsor Greenline.

KH Camilla L
0
0
Svar på denne tråd

min sadel.
Forfatter: 
Dato:  06-12-2003 00:36
Er en hubertus dressursadel.
den har et meget dybt sæde og der er rigtig god og behagelig støtte i, både ved knå og for selve lårene.
den er ikke ret dyr mener de ligger ien prisklasse omkring 3000-4000kr.
Den er tilmed rigtig bløb ved "skridtet" for rytteren, hvilket jeg personligt har bøvlet lidt med ved feks kieffer wien og lech.

Venlig hilsen Pernille

BESØG MIN HP
KLIK HER
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan kun anbefale dig at købe en
Forfatter: 
Dato:  06-12-2003 20:41
Bates Isabell Werth sadel.

Den har et bred kammer som giver frihed til hestens ryg, og så er den virkelig behagelig at sidde i for rytteren!!!
Derudover kan du jo skifte størrelsen på både kopfjernet og på "knæstøtten". Det er jo vildt smart ;-D
Den findes både med og uden luft.

Med venlig hilsen
Natasja
;-D *** "Military Ridningens Formel 1" *** ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Hmm... Hvad..
Forfatter: 
Dato:  09-12-2003 00:03
... Er forskellen på en Albion Style SL og en Albion Style SLK?
Er der nogen der ved det?

Nanna: Det bliver først efter nytår jeg skal have ny sadel, men hvis du stadig har din til den tid, kan det være jeg er interesseret.. :-)

Nogen der har prøvet en Stübben Tristan?

Mvh. Bettina...

0
0
Svar på denne tråd

ja....
Forfatter: 
Dato:  09-12-2003 07:45
jeg kunne ikke lide den, da den har alt for stor knæstøtter efter min smag... Jeg følte mig fastklemt.

Men smag og behag :-)

Med venlig hilsen
Natasja
;-D *** "Military Ridningens Formel 1" *** ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Albion
Forfatter: 
Dato:  10-12-2003 17:00
Hejsa

Forskellen på STYLE SL og STYLE SLK er selve udformningen af sadelklapper, og delvist sædet.

Selve opbygningen af bom, stopning, ophæng m.m. er ens

STYLE SL er med runde, traditionelle sadelklapper og alm. sæde.

STYLE SLK er med "anatomiske", faconskårne sadelklapper(der er noget mindre og mere "svungne") og (måske) et lidt smallere sæde.

Du kan se modellerne på Albionsadler

Håber det er det du søgte...

MVH Anita (Der er lykkelig for sin STYLE SL, jeg kan ikke li SLK'en, jeg synes den er grim!)

Jeg rider for min egen glædes skyld -og andres mening om vores formåen skal ikke tage glæden fra mig!!!

0
0
Svar på denne tråd

Anita(Pepsi)
Forfatter: 
Dato:  11-12-2003 01:03
Er denne sadel (Albion sadel) magen til din Style?

Jeg har lidt svært ved at finde rundt i de forskellige beskrivelser og billeder, og kan ikke rigtig se om det er den samme som de har ude i Equidana...?

Mvh. Bettina...

0
0
Svar på denne tråd

Bettina
Forfatter: 
Dato:  11-12-2003 12:28
Hejsa

Ja, det er samme model, som min Style SL. Blot er det et lidt dårligt billede, der er vist fra siden. Sadlen vipper bagover på billedet, således at bagsvidslen bliver lavere, sædemidten længere tilbage og sadelklapperne mere fremadrettede. Sådan ligger den ikke, når den kommer på ryggen af en hest.

Når min (lavet efter mål) sadel ligger på ZAfir, så er sadelklapperne næsten lodrette i det lige stykke.

Skriv bare igen, hvis der er andet du vil vide.

Hilsen Anita

Jeg rider for min egen glædes skyld -og andres mening om vores formåen skal ikke tage glæden fra mig!!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider