Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Transport Firma – Hvem er gode ?
Forfatter: 
Dato:  03-12-2003 12:28
Jeg håber at der eventult var nogle stykker som måske ville være behjælpelige med at skrive et par linier vedørende deres erfaringer med de forskellige transportfirmaer. Vi har ind imellem heste som skal rejse pga salg, træning etc. og kunne godt tænke os at høre om nogle gode ”firmaer” så der er lidt at vælge imellem. Det er ligemeget hvor i Danmark de befinder sig, da de jo som oftest kører i hele landet. De ting jeg er interesseret i er hvordan vedkommende er mht. håndtering af hestene (det er ofte føl og ungheste vi sender afsted), hvordan er selve lastbilen og sidst men ikke mindst overholder de aftalerne etc. Vi har selv igennem årene brugt både Odense Internationale Hestetransport samt Søholm, og de er begge helt super – vi har anbefalet begge til mange af vores kunder. Men nogen gange passer det måske ikke lige med deres kørsler og derfor vil vi gerne have andre at kunne ringe til. Jeg har bl.a. set at der er en som hedder Randers Int. Hestetransport (Peter Brodersen), Vagn’s Hestetransport, etc – men dem kender vi ikke rent personligt. Desuden må der være nogle gode på Sjælland også ??

På forhånd tak for hjælpen

Majbritt Ørnstedt
ML ARAB
www.ml-arab.dk
0
0
Svar på denne tråd

Heste transport
Forfatter: 
Dato:  03-12-2003 19:56
Hej Majbritt

Jeg har fået flyttet to heste af firmaet Randers Int. Hestetransport, Peter Brodersen, mobil 21 42 21 84 og har kun ros tilovers for ham. Hestene har ikke været stresset eller haft skrammer, da jeg fik dem "leveret". Ham er rigtig god til at håndtere dem.

Det kunne måske være en mulighed.

Hilsen Tassen.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan anbefale
Forfatter: 
Dato:  04-12-2003 20:14
David, ham har jeg brugt til min Basse som er en super nervøs hest, der gentagende gange er kommet ud af en hestetransport med blod over det hele. Han slår desværre sin mule i stykker, hvis han bliver stresset. Hos David er det gået uden blodbad, han har en super måde at omgås hestene på og overholder sine aftaler.

Hans hjemmeside hedder : www.hestetransporten.dk

Så det er mit bedste bud på denne side af vandet.

Desuden var det Søholm der sidste år hentede Basse(han hedder rigtigt Sun-Shine) hjem til mig fra Jylland, de var super derfra og brugte 20 min. på at fange ham i en boks fordi stald pesonalet ej turde, læssede ham uden problemer og der var ingen blod i bilen eller på hesten.
Vagn fra Fyn har jeg brugt meget tidliger, og han har både kørt med hopper og føl på en god måde.

Venligst Dorthe Sus
0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil helt sikkert anbefale........
Forfatter: 
Dato:  10-12-2003 15:05
Mikkels hestetransport. De køre på hestens primisser, er super gode til at læsse også problemheste, køre supert godt osv. De er rigtig søde og så har de nogle rimelige bilige priser.

Jeg har brugt dem 2 gange og den ene gang kørte jeg selv med fra Århus til Helsingør.

(y)
;-)

http://www.alexander-mads.webbyen.dk

Se min dejlige hest og søn på min præsentation og hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd

Er der så nogen ...
Forfatter: 
Dato:  10-12-2003 15:09
er der så nogen der kan anbefalde en som kan køre far kolding til nakskov eller nykøbing?
og eventulet nogen som har en ide om hvad det vil koste?

Mvh Heidi som er hesteløs - piv!
0
0
Svar på denne tråd

God og sikker transport
Forfatter: 
Dato:  17-12-2003 18:17

Når man skal have sin hest transporteret er det vigtigt at man vælger transportør med omhu ellers kan man få seriøse problemer.

Mange annoncerer med hestetransport, men langt fra alle opfylder lovkravene, derfor denne lille guide :-)

De krav man bør stille og som skal opfyldes for at transporten foregår lovligt er :

1. Bilen eller traileren skal være godkendt til dyretransport.

2. Transportøren skal have en gyldig autorisation til transport af andre folks dyr ( Aut. Nr.)

3. Hvis bil og trailer tilsammen har en totalvægt over 3,5 T eller der er tale om en lastbil til stort kørekort skal transportøren være indehaver af en vognmandstilladelse (ID Nr.)

4. Transportøren skal selvfølgelig være en registreret virksomhed altså have et gyldigt C.V.R Nr.

Hvis ovenstående ikke er opfyldt kan politiet tilbageholde transporten, man kan altså risikerer at transporten bliver stoppet på landevejen og man herefter skal finde en anden måde at få sin hest hjem på.

Desuden kan man komme til at stå i en uheldig situation forsikringsmæssigt hvis uheldet er ude, fx har man overladt hesten til en transportør der er åbenlyst uegnet kan hestens eget forsikringsselskab afvise at betale erstatning.

De transportører som du nævner opfylder alle sammen disse krav, personligt vil jeg anbefale Mikkel og Vagn, Begge opfylder efter min mening de bedste standarder.

0
0
Svar på denne tråd

Randers int.
Forfatter: 
Dato:  02-01-2004 12:21
Hej har også gode erfaringer med Randers int. hestetransport og kan varmt anbefale dem.
Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider