Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Christer Ericsson
Forfatter: 
Dato:  28-08-2008 22:06

Da jeg om ca. et år flytter til Sjælland, er jeg allerede nu begyndt, at lede efter at godt sted, at have min hest opstaldet, samt en god springtræner.
Efter at læst hvad folk har skrevet, mener jeg umiddelbart at Christer Ericsson lyder som den mest ideele træner, da hans undervisning synes at foregå på hestens præmisser, og derudover har hans ryttere opnået flotte resultater.
Mine spørgsmål er nu følgende:

- Er der nogle af Jer, som har personlig erfaring med ham?

- Underviser han i Øresundskystens Rideklub (som hans døtre starter for) eller hvordan?

- Og ved I ca. hvor meget, han tager for undervisningen?

På forhånd tak for Jeres svar :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-08-2008 05:10

Skulle min datter begynde at springe igen, kom hesten aldrig i nærheden af denne mand.

Han er ansat af Helsingør Kommune som daglig leder af ØRK, men du får svært ved at finde ham der, udover når han underviser sine egne døtre samt nogle få andre.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

Ikke at vælge sine kampe med omhu.

www.youtube.com/watch?v=3KdsoAB1Pvs

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-08-2008 01:54

Jeg red ved ham for mange år siden, så ved ikke hvordan det foregår nu. Men dengang var han virkeligt dygtig og engageret. Men jeg tænker om Linse ikke underviser længere???

Linea Ericsson, Christers ældste datter, aka Linse er også en super dygtig underviser. Prøv evt. at finde noget kontakt til hende.

Mvh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

Pony mor
Forfatter: 
Dato:  02-09-2008 13:15

kan du uddybe lidt, evt over PB?

Sagde Janne der nu også er kommet på facebook...

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :) :) :)

0
0
Svar på denne tråd

pony-mor
Forfatter: 
Dato:  03-09-2008 07:16

Det er da vidst længe siden Christer har undervist ryttere på ØRK.. de sidste mange år er det foregået fra anden ejendom mig bekendt, dvs Mailunds hvor hans yngste har ponyerne stående, Linse har dem andet steds, ej heller ØRK....

Hans undervsining har jeg aldrig overværet så den kan jeg ikke udtale mig om.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-09-2008 08:59

karinae - så er du der igen

Christer er ansat af Helsingør kommune som leder af ØRK på fuld tid. At han så - som du skriver, er alle mulige andre steder, er jo ikke en selvmodsigelse ift det jeg skriver, at han sjældent er til at finde på ØRK.

Det er mange år siden Linse har redet på ØRK, hendes heste står hos hendes mor, som er en fremragende dressurrytter.

Han underviser sine 2 yngste døtre på ØRK hvor deres pony står. Derudover underviser han en lille sluttet kreds - stadig på ØRK - som privatryttere.

Jannej - hans og min måde at omgås heste og mennesker på, ligger så langt fra hinanden, som noget kan.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-09-2008 09:27

Hov - hvor deres ponyer står.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

0
0
Svar på denne tråd

ikke enig
Forfatter: 
Dato:  03-09-2008 10:00

Regitze har da sine ponyer hos mailund efter hvad jeg ved.....

det var det svar jeg fik sidst jeg var deroppe.....

Og hun er den eneste af de yngste der ider, katharina er stoppet for længe siden

Så med mindre der er en 3. jeg ikke kender til........

Karina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-09-2008 10:09

Her har du rideskolechefen på ØRK fra deres nye hjemmeside som de præsenterer ham..

Sidst vi var hos Mailund for et par måneder siden stod hans ponyer der ikke.

Jeg skal sørme ikke kunne sige, om der er sket store forandringer siden - men nu bliver jeg da nysgerrig.

Ehhmeeehh 2 - 3 - 4 - 5?

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

0
0
Svar på denne tråd

Jeg melder
Forfatter: 
Dato:  03-09-2008 16:53

Jeg melder hermed min ankomst som værende den der må kende denne situation bedst mulig da jeg har min daglige gang der. Har været ansat der og undervist samt redet og lavet/laver stævner for klubben. Kender Christer og hele hans familie godt og bare lige at få noget på det rene der er "kun" Linse, Regitze og Katharina. :-D

Nå, men.. Christer er ansat for Helsingør kommune som "pony-mor" siger: Daglige leder af ØRK. Dette er korrekt. Han underviser ikke på ØRK længere da man ikke har helt de faciliteter som man kan finde hos sådanne som Majlund så det er der han underviser.

Han kommer stadig på ØRK men så vidt jeg ved underviser han der ikke, men styrre bare personalet og rideskolen.

Det er LÆNGE siden ponyerne har stået på ØRK da vi igen ikke kan tilbyder perfekte faciliteter som ponyer som dem fortjener så de står nu hos Majlund hvor Regitze ridder dem. Katharina går i gymnasiet og koncentrere sig om det. Hvilket jeg synes er fornuftigt!

Linse kan jeg ikke fortælle om da jeg ikke kender hende, men hun underviser vist også..

Hvad angår Christers undervisning så ville jeg da MEGET gerne høre hvad Pony-mor har at fortælle om her...

Hans undervisning er super kanon og har man et problem så bliver det løst! Du ser aldrig hans ryttere ridde med hovedet under armen.. Alle ridder fornuftigt rundt på en springbane!

Du ser ikke han tæver ponyer eller ryttere(verbalt) eller lign. som visse andre undervisere her i området.

At han er blevet skubbet lidt af banen for sådan en som Hotho er der jo ikke meget at gøre ved, men dem som ikke lader sig følge med strømme og lade sig forblænde af Hotho og CSC Så er Christer et perfekt valg. Og tager hatten af for at han er som han er :-D

Håber dette kunne hjælpe lidt..

Har du flere spørgsmål er du velkommen til at skrive til mig..

PS: Det med Hotho og CSC er ikke for at skabe en debat, blot min mening og det nordsjællandske ponyliv for tiden, (Som jeg håber på, på et eller andet tidspunkt falder il jorden igen).

VH Pernille og Zafira

Arbejder nu med Frieser heste :D

www.123hjemmeside.dk/ladyzafira

0
0
Svar på denne tråd

tak pernille
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 06:48

så var mine kilder jo korrekte

Karina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 08:18

Jamen så bøjer jeg mig i støvet, for de opdaterede faktuelle tilstande.

Det vil sige at han nu indkasserer en fuld månedsløn uden at opholde sig på stedet overhovedet Gad vide hvem der så inkasserer pengene for "hans" kommunale bokse.

Tror jeg vil lægge en ansøgning ind på hans stilling, så kan jeg beholde mit job men få dobbelt løn.

Pernille jeg har svaret på dit spørgsmål længere oppe. Men kan da godt uddybe lidt.

Du har da helt ret i at faciliteterne ikke er til privat opstaldning - men er de det til rideskoleponyer? Ud på ridebane-grusfold kun onsdag og søndag og de poppulærer ponyer der går umådelig mange gange om eftermiddagen + med handicapryttere om formiddagen.

De kunne sagtens komme oftere ud, hvis man ville ofre personaletimer på det.

Men hatten af for personalet på ØRK.

Hilsen fra Pony-mor.

Livet er for kort til -

0
0
Svar på denne tråd

Altså burde
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 13:21

Altså burde jeg kende dig???

Du lyder jo som om du har en vældig forstand på det sted.. Men det skal siges at vi er en m´komunal rideklub der kæmper for at få lov til at leve. Men da vi "bor" i et tæt bebygget område vil komunen jo heller ofre i boliger som der i forvejen er ALT for mange af. Vi kæmper for marker og lign., men igen ingen der vil give os det.

Ponyerne er ude hver dag. Og rigeligt med personale. Ingen af ponyerne lider overlast og de har mad og drikke hver dag så..

Men Christer er der jo, men du skal jo ikke bo på stedet for at styrre en rideskole. Der ligger umådeligt meget kontorarbejde bag også.

Boksene kan jeg ikke udtale mig om. Da jeg intet ved om dette.

Men du lyder jo som en person der er sat meget ind i tingene..

VH Pernille og Zafira

0
0
Svar på denne tråd

Christer E
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 17:17

Nu vil jeg gerne blande mig lidt også, da jeg er ansat på ØRK i stalden. Så jeg vil også mene at jeg ved lidt af hvert

Ponyerne kommer på fold. mandag, tirsdag, onsdag og søndag.

Pga handicap ridning torsdag, fredag og alm hold lørdag kommer de desværre ikke på fold de dage, hvilke jeg er meget ked af

Mange tak for rosen pony-mor. Det varmer mere end du aner..

Overdreven brug af pisk og spore, kendetegner ikke rytteren den store.
0
0
Svar på denne tråd

Ok.....
Forfatter: 
Dato:  04-09-2008 22:44

Ok.. Så kendte jeg næsten til det meste af det ;)

VH Pernille og Zafira

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider