Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hesteklipper... gode/dårlige
Forfatter: 
Dato:  24-11-2003 15:51
Skal til at købe klipper, er der nogen som har erfaring med gode som dårlige mærker.??

Kan nogen anbefales frem for andre.??

venligst
Græsmarkens heste V/ Pia Jørgensen
0
0
Svar på denne tråd

jo da...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2003 17:04
Hauptner har ry for at holde i 100 år....koster ca 3500-6000 fra nye af alt efter modellen.

jeg købte sidste år en brugt (mere end 10 år), den fik ny ledning og et nyt sæt skær.........og klipper fint. Kostede 1000 kr incl 2 skær, dog ønskede jeg et der klippede mere tæt.

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Ja Hauptner...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2003 17:53
Vil jeg også foretrække! Den er måske ikke den mest lydsvage på markedet, men har efter sigende den kraftigste motor.
Den niver ikke hesten, og klipper meget tæt i forhold til dens relative store størrelse. Men er - ak - dyr i indkøb.
Billigste nye jeg har set er hos Hjørnely Trading.
Fredriksborger - hva ellers?
0
0
Svar på denne tråd

Min hauptner....
Forfatter: 
Dato:  24-11-2003 19:42
Hejsa.

Helt klart er Hauptner den bedste.
Min er købt i oktober 1978!! Og den kører som en drøm.
Der har selvfølgelig været nogle småreparationer, men ikke nogle af betydning.

Mvh. Pia c",)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror det bliver en Hauptner..
Forfatter: 
Dato:  25-11-2003 10:35
Når nu "publikum" med 100% har svaret Hauptner, så tror jeg at det bliver sådan en, jeg køber.

Tak for svarene.
Græsmarkens heste V/ Pia Jørgensen
0
0
Svar på denne tråd

Andis...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2003 10:05
jeg købte en andis klipper sidste år og har været yderst tilfreds, dog købte jeg et lidt bredere ekstra skær som absolut må frarådes det klippede knap en halv hest!!!!

den liklle skær har dog klippet ca 8 heste deriblandt en meget tykpelset shetlænder 2 gange!!! denne pony har andre klippere brugt et helt skær på at klippe.

andis er også meget lyd svag så hvis din hesat er lidt bange for lyden så er den anbefalingsværdig.

andis koster ca 2000.

Rigtige Piger Ridder Military
0
0
Svar på denne tråd

Liscop
Forfatter: 
Dato:  26-11-2003 12:16
har jeg, både en gammel og en næsten ny, det er en dejlig lydsvag klipper, og jeg har ikke problemer med dem.

punktum- punktum-komma-streg.

der findes ingen dumme mennesker !!! De er bare uintiligente.
0
0
Svar på denne tråd

hvor for man..
Forfatter: 
Dato:  26-11-2003 13:12
reperaret sin hauptner hesteklipper, henne. min klipper egentligt godt nok, men den går ud og larmer og skal have olie hele tiden. Hjælp!!

på forhånd tak.

hilsen Tina..
0
0
Svar på denne tråd

jeg fandt..
Forfatter: 
Dato:  26-11-2003 19:11
problemet. jeg brugte den forkerte olie. alt godt igen. en rigtig god klipper ellers. Lidt tung at stå længe med.

Tina..
0
0
Svar på denne tråd

Billig klipper
Forfatter: 
Dato:  27-11-2003 10:17
Jeg har tidligere brugt en fåreklipper - de er ens med hesteklipper i lyd og størrelse og bruger man bare nogel af de tætte skær er det helt fint (og de er billigere)

Jeg har dog siden solgt den, da jeg ikke er til dækkener og hesten stod meget ude, men da hesten er begyndt at blive redet op i dressuren og er kommet ind så har jeg valgt at klippe igen. til det formål har jeg købt en klipper til os(mennesker) til ca. 40 kroner i Silvan og den virker fint - den er ikke så hurtig da dens skær er smalle men jeg har klippet med den flere gange og den virker ganske fint ( og den er super billig at erstatte den dag den ikke kan mere)

0
0
Svar på denne tråd

maxwell
Forfatter: 
Dato:  27-11-2003 14:10
mig bekndt er enste forskel åp en fåreklipper og en hesteklipper da skæret. Selve maskinen er da ens.......

Så ja det tætte (show)skær til heste og et mere bredtandet til får/kvæg.......

faktisk hedder de vel kreaturklippere og ikke hesteklippere ?

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Dipsey....
Forfatter: 
Dato:  28-11-2003 13:33
....en klipper SKAL stort set have olie hele tiden. Jeg smører nok ca. 30-50 gange pr. klipning, da det er meget vigtigt at skærene hele tiden holdes fedtede. Ellers kan den ikke køre.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider