|
|
| Sadelmager - Ole Olesen |
| Forfatter:  |
Basse ♥Basse♥ |
| Dato:  |
25-08-2008 15:11 |
|
Jeg står i den situation at min sadel skal stoppes om, eller jeg skal ha en ny. Hvilket jeg ville være træt af, både økonomisk, men også fordi jeg er glad for min nuværende. Er der nogen af jer, der har erfaring med Ole Olesen? Jeg fik hans navn idag, og fik at vide han bor i Nordjyllnad, hvilket er perfekt. Hvis han ud og kigger på hest & sadel?? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ole....... |
|
|
Jeg har tidligere brugt Ole og været yderst tilfreds. Når jeg skal have ny sadel til min hyp, bliver det også Ole vi kontakter igen. Sidste gang kom han ud med et hav af sadler og prøvede og prøvede og da vi var enige om en sadel tilpassede han den til min hest og kom ud og prøvede den igen. Det eneste negative jeg har hørt om Ole er at han har det med at have præferencer for bestemte mærker og de ligger oftest i den meget dyre ende. Men omvendt, mon ikke alle mennesker har præferencer for ét mærke i den produktgruppe de beskæftigere sig mest med og måske hænger pris og kvalitet bare sammen. Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise |
Basse ♥Basse♥ |
25-08-2008 15:34 |
|
Hvad tager han for at komme ud og tilpasse og kigge osv? Og er der ventetid hos ham, eller hvordan? Ja, når alt kommer til alt, så hænger pris & kvalitet vel sammen. Det kan man da håbe. For ny sadel er sgu ikke billigt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har lige talt |
Basse ♥Basse♥ |
25-08-2008 16:24 |
|
med Ole. Tilfældigvis skal han forbi "mit område" i aften og vil komme forbi. Så håber jeg bare at min nuværende kan ændres. Men tak for dit svar Louise. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ole Olesen... |
|
|
Ham ville jeg passe på med. Jeg har set ham, give en sadel et slag med en muggert, for derefter at sige til vedkommende der havde sadlen, at "så nu ligger den"  Jeg har desuden hørt ham sige til selvsamme person, da han var ude ved hende for 10. gang, da hendes sadel blev ved med at glide frem, trods utallige omstopninger, udført af ham, at "hun bare skulle lade være med at ride så meget med sædet, så holdt den op med at glide frem"!  Ikke om jeg ville bruge ham! Mvh. Lotte
¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨ - Gudens Hest - Følle på vej e. BH Develino og Lauries Crusador!
Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Basse... |
|
|
Lad mig gætte - han foreslog dig en Albion..??
Mvh Line 4 års DV-hoppe sælges. Yderligere info på præsentation Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.
Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift. |
|
|
Det er meget svært at anbefale en god sadelmager, da der altid vil være én der synes at vedkomne er god eller dårlig. . Selvfølgelig kan der være nogle som har en masse gode anbefalinger og dem kunne man jo ringe og snakke med først.. Jeg har kun gode anbefalinger mht. Ole Olesen.. Har ikke selv brugt ham, men kender nogen der har og de er kun tilfreds..
Nicolé Jordens dejligste Hoppe!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Netop... |
|
|
derfor HN er et godt forum så folk kan komme med deres oplevelser, så er det op til trådstarter at vurdere om hun vil bruge denne sadelmager eller ej 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Brændt af!! |
Basse ♥Basse♥ |
25-08-2008 20:47 |
|
Ja, jeg tog så i stalden med aftalen om at Ole skulle ringe til mig en halv time før han kom. Så jeg kunne nå at få børnene "pakket" ned til at komme med. Jeg kørte derover for at fodre- så var jeg der jo. Nu er jeg lige kommet hjem. Været i stalden i 2½ time. Han har endnu ikke ringet. Han kan selvfølgelig nå det endnu, men tvivler! Han ager ikke tlfén. En opstalder i klubben fortalte mig at hun er blevet brændt af, af ham 2 gange. Det er sgu surt! Jeg prøver kigge efter en anden. Hvem kan anbefales????
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ole..... |
|
|
Jeg har også dårlige erfaringer med ham.. Sur og tvær under undersøgelse af hest og sadel... Fik en totalt skæv sadel tilbage, der lå af h...... til.. Men det kunne han absolut ikke se, for hvis jeg var utilfreds, så kunne jeg bare købe en Albion...!!  Så ham bruger jeg s*u ikke mere.... Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christina.. |
|
|
Nå, var du også en af dem, der skulle have en Albion..?? Netop derfor mit indlæg længere oppe - jeg har vist aldrig hørt en af hans kunder, hvor der ikke blev anbefalet en Albion. Underligt, som det sadelmærke åbenbart ligger rigtig godt på de nordjyske heste 
Mvh Line 4 års DV-hoppe sælges. Yderligere info på præsentation Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt klart albion... |
|
|
Jeg havde også besøg af Ole for et par år siden, og han mente at det eneste der kunne ligge på min pony var en special lavet albion til 17.500 kr.... Heldigvis havde jeg da lidt fornuft og sagde pænt nej tak. Nu har jeg en Isabell Werth sadel med udskifteligt kopfjern, og jeg har aldrig haft noget bedre til ham. Og den købte jeg brugt for den sølle pris af 3.500 kr. Noget af en prisforskel... Disse sadler kan klart anbefales, da de kan passe stort set alle heste! Mvh. Randi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej Randi.... |
|
|
Det er en helt klar og meget udbredt misforståelse, at Isabell Werth kan ligge på stort set alle heste, tværtimod..!!! Også selvom muligheden for at udskifte kopfjernet er der...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil ikke |
Basse ♥Basse♥ |
26-08-2008 09:14 |
|
ha en ny sadel. jeg vil ha den jeg har opstoppet... Det skal i hvertfald prøves. For jeg er så glad for den sadel... Tilbage til Ole snakken! Han ringede kl 21.30 Sagde nej tak til at mødes med ham 30 min senere. Der sov mine børn og jeg var selv ved at være grydeklar. Hvem kan der komme på tale, som ikke hellere vil sælge noget andet end den sadel man står og vil ha lavet om??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadelmager |
|
|
Ja Ole har jeg heller ikke kunne bruge, men jeg vil så heller ikke ofre penge til en Albion.... Fik for et par år siden omstoppet 2 sadler; en Kieffer spring til den "lille hest" og en Kieffer dressur til den "store hest" - forøvrigt et mærke jeg var blevet anbefalet af ham tidligere. Da jeg så fik sadlerne hjem, lå springsadlen best på den "store hest" og dressursadlen lå bedst på den "lille hest" altså lige omvendt end hvad han havde set og vi havde snakket om..... at betale kr. 3.200 (2 besøg + 2 omstopninger + 1 bomudvidelse). Så ham bruger jeg ikke igen. Min ridelære bruger ham dog med stor succes..... Men du skal jo have fat i en sadelmager, så hvad med at prøve Skals Sadelmageri (søg på google)?? Sif herinde fra bruger ham og er ovenud tilfreds. Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Kit kan |
Signus |
27-08-2008 17:18 |
|
klart anbefales (hestens sadelmager). Prøv at søge herinde, jeg har vist endnu ikke læst om nogen, der var utilfredse. Hun er sød, tålmodig og ikke mindst meget grundig- men også travl.
Er det okay at være modbydelig i ærlighedens åbenbart hellige navn?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Signus |
Sascha Maria ♥Sugar Amira♥ |
27-08-2008 19:35 |
|
Jeg mailede til Kit for nogle dage siden.. Hvornår kan man forvente svar og kører hun langt, selvom man kun har 1 hest og 2 sadler? Min Kieffer sadel passer nemlig ikke længere, selvom det var den Ole anbefalede.. Enten har han lavet en utrolig dårlig stopning, eller også er der en der har byttet min hest ud uden jeg opdagede det.. Har ellers altid været tilfreds med hans arbejde gennem mange år, men han har vidst fået lidt storhedsvanvid her på sine gamle dage, så nu er det kun de "store" kunder der har mange heste der er vigtige..
Venlig Hilsen Sascha *Nu skal Sugar dyret bare se af at komme på benene igen*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sascha: |
Signus |
27-08-2008 20:06 |
|
Jeg synes, at hun er hurtig til at svare, men jeg har også hørt om det modsatte Prøv at ringe til hende, der er hun nemmere at træffe. Hun er kommet hos os nu tre gange, de to gange for to heste og den ene for en, så hun lider ikke af storhedsvanvid, skulle jeg mene  Vi har ismuler og skulle næsten tvinge hende ud , da hun fortalte meget om, at det ikke er dem og de lidt specielle sadler, hun gør mest i. Alt i alt synes jeg, at hun er super reel.
Er det okay at være modbydelig i ærlighedens åbenbart hellige navn?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har ikke |
|
|
noget dårligt at sige om Ole. Jeg er ikke blevet påduttet en Albion. Jeg gik nemlig målrettet efter en Albion derfor kontaktede jeg Ole. Jeg har osse brugt Niels fra Skals og ham har jeg osse kun gode erfaringer med.
For øjeblikket uden smart bemærkning!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Birgitte Funder |
|
|
Jeg er blevet kraftigt anbefalet sadelmager Birgitte Funder - vistnok omring Hobro. Hun er fuldt uddannet sadelmager i England (The Society of Master Saddlers) og er netop flyttet hjem til DK. Tlf.: 2267 3260 og 9852 2196
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja jeg... |
|
|
....kan altså vældig godt lide Ole, og har brugt ham rigtig meget da jeg boede i Nordjylland. Okay, han kan godt være ret forsinket, men når man ved det, så indretter man sig efter det, og jeg tænker altid at hvis det var mig der var den kunde hvor det trak ud pga et eller andet, ville jeg være glad for at han brugte den ekstra tid. Jeg er aldrig blevet påduttet en Albion, men jeg har fået lov at prøve nogen, og for pokker, jeg synes virkelig det ER en fed sadel. Har haft ham ude flere gange til mine selvindkøbte brugte Kieffer sadler, og én blev opstoppet og én lå fint, der var ikke noget "med noget" der. Har haft heste i knap 10 år med sadler tilpasset af Ole, og aldrig haft halte heste eller heste med ondt i ryggen el. lign.  Samtidig så er han altså bare en ualmindelig lun gut når man kommer ind på livet af ham, og min (eks)mand og jeg hyggede os altid rigtig meget med at komme ud til ham og Bente i butikken, hvor servicen og hyggen altid er i top  Mvh Winnie
En af tosserne.... Du kan ikke forandre fortiden men du kan ødelægge nutiden ved at bekymre dig om fremtiden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Winnie.. |
|
|
Det jeg opponerer imod med hensyn til Ole er, at jeg nægter at tro på, at Albion virkelig ligger så godt på 90-95% af de heste han checker  Men derfor kan han bestemt godt være en hyggelig fætter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Birgitte Funder |
|
|
Har kun ros til overs for Birgitte Funder. Super god service og hun kørte ikke før både hun og jeg var tilfreds med sadlen. Kan varmt anbefales.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er så svært! |
|
|
Der er altid nogen der har dårlige erfaringer med de forskellige sadelmagere ligesom der også er, med de forskellige smede. I min rideklub er der også nogle der har dårlige erfaringer med Kit. Deres sadler passede ikke da de kom tilbage. Og hun har så travlt at hun ikke har tid til at komme ud og rette dem. Den ene fik en tid en månede senere som så blev udsat. Hun kan i mellem tiden ikke gøre andet end at nøjes med at longere, surt!! Hvad skal man snart gøre som rytter? Krydse fingre og håbe at man er heldig og få en god behandling?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|