Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

staldmåtter
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 13:36

Hm... overvejer at bruge staldmåtter til mine heste, da jeg synes de har for lidt strøelse i boksen og jeg ikke vil have piphaser fordi de ligger på gulvet.

Hvad er jeres erfaringer, mht. holdbarhed, priser, rengøring og comfort for hesten?

0
0
Svar på denne tråd

glemte lige
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 17:30

Halløj du gamle.

Jeg glemte lige at sige, at det værste ved de måtter er at de er MEGA tunge. Rynkeby har i den ene boks ved jeg, og det er såmænd smart nok, der skal naturligvis være noget sugende ovenpå, til at fange urin m.m. De bruger spåner, eller brugte. For nu er der gummicelle i den boks.

Jeg ku forestille mig de er bøvlede for dem, når de ingen afløb har i boksene, for de har jo brug for at vaske dem af jævnligt, og hvis det så betyder man er nødt til at løfte måtter osv. Så er det nok tungt at bøvle med.

Men det er en udemærket idé.

Lad os håbe nogen har erfaring med dem.

Fotografering, webdesign og grafiske løsninger

www.ad-edition.dk

Se fotos fra Trakehner-begivenheder

og de fleste fynske hestebegivenheder.

0
0
Svar på denne tråd

Vil også gerne...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 20:55

Jeg vil også gerne høre om det. Jeg vil nemlig også have nogen i min boks, men det er nu mere for at isolere mod kulde fra gulvet da min hest har fået gigt...

Hvor har du tænkt dig at købe fra?

Lene :-)

0
0
Svar på denne tråd

davs.....
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 00:26

Halløj selv....

Ja, så lige kiloene, tunge tingester. Men tænkte man måske kunne hælde en spand vand ud over dem og feje vandet væk. De skulle jo være skridsikre og syrebestandige og alt muligt til de priser. Men hvad gør man ikke for de små prinsesser!

Hej Lene

Søgte på google og fandt tre steder. De første hed Ergo og så gode ud, men dyre. Så var der nogle flex-brikker, kan ikke lige huske hvad de hed. Og så var der silcofa.dk, der prøvede jeg at rekvirerer brochure fra.

0
0
Svar på denne tråd

skal være tunge
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 06:58

Måtterne skal være tunge ellers kommer de i krambolage med den strøelse man bruger, dvs strøseln, ryger ind under så måtterne ike ligger glatte.

jeg har måtter i 2 af mine bokse da her står heste der har det med at skrabe i spånerne, så de ligger der for at dyret ikke får "liggesår" når den skal rejse sig fra gulvet hvis spånerne er skrabet til side.

Jeg vil foreslå dig at købe løse måtter i stedet for ergofloor etc.. som vil koste ca 3000 pr boks at benytte .

Aalborg gummivare fabrik sælger måtter, jepsen+ Viffelt.. og sikert mange andre

Sørg for de er minimum 12mm tykke, gerne 14-18 mm.

De behøver jo ikke at dække hele boks gulvet. Jeg har 2 i hver boks og det giver et slip på ca 20 cm rundt i hele boksen kanten....... hvilket er ok for mig.

Strøelsen opsamler urin etc, så måtterne bliver ikke mere ulækre end gulvet ville blive.... og stalosan/stalren etc er geniale produkter uanset om amn bruger måtter eller ej

Og jeg har ikke afløb i mine bokse, et afløb bruger mna jo kun når man skal vaske boksene ike i det daglige, for man bruger godt nok for lidt strøelse hvis der er vædske der kan løbe ud af et afløb

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Se så her
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 08:53

Da jeg søgte på måtter, til min hestetransporter, var det absolut billigeste sted ergofloor. Det ved jeg ikke om de stadig er, men deres service var bedre end god.

http://www.ergofloor.dk/

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag

Tara er til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Kvæg eller svine
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 11:04

Prøv at kigge efter nogle kvægmåtter i stedet for. Det er samme gode kvalitet - eller bedre - og langt billigere, fordi det ikke er til hest.

Jeg har desværre ikke nogle salgssteder på hånd.

I svinestalde bruges også rigtig god kvalitet måtter 18-20 mm tykke og ikke til at slide op. Problemet med dem er dog, at de ikke er så store, så der skal lægges flere i boksen og der vil blive flere samlinger.

Kvægmåtterne er samme kvalitet som de gode svinemåtter, men billigere, da de fåes i metermål.

Fordelene ved svinemåtterne er til gengæld at de er til at bære rundt på (selvom de stadig vejer +10 kg stykket og er uhandy at tage fat om).

Den bedste kvalitet svinemåtter finder man hos Hatting-KS (www.hatting-ks.dk) under somåtter. Det er de dyreste, der er de bedste.

De bedste hilsner
Katarina og La Fayette

Termin 28.05.09, Coronado II

0
0
Svar på denne tråd

Ih... tusinde tak
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 12:29

Ih... tusinde tak for rådene.Kanon med sådan en vidensbank her på hn. Fik også lige brochure fra det der sicofa..... pyha... nogle hampre priser 4500,- for en boks og så varslede de endna en prisstigning 1 sep. uff.......

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider