Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Foldgamacher, hvilke???
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 21:10

Jeg står og skal køæbe gamacher til foldbrug til min ene, da hun igår, for tredje gang på et halvt år, blev syet på et ben pga foldskader, så håber på at gamacher på fold er billigere og bedre end dyrlægen

Men hvilke skal jeg købe?

Hun bruger str. full, men har smalle ben. De skal bruges på folden, og hun går som regel ude fra morgen til aften, også i regnvejr. Jeg lukker selv ind/ud så de bliver lagt af/på der, dvs de er aldrig på i boksen.

Hvilke er de bedste til det formål?

Noget jeg skal være obs på?

0
0
Svar på denne tråd

fffffff
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 21:47

Hvor henne skal de mest give støtte mod slag?

Dvs hvor er det hun plejer at få slid/skaderne på benet?

Husk du ikke kan beskytte benet "indei" ved at give gemacher på, på folden - men kun kan beskytte hesten mod slag og at få sår på benene med nogle gemacher.

Jeg selv har brugt nogle alm. dressurgemacher til foldbrug da Cashew fik en masse sår en gang, dog var dette kun i en periode da han havde fået lavet sig selv et lille overben. Så dette var ifølge min dyrlæges råd. Dem havde han på i to uger og så af igen.

Du kan ikke tvinge en hest til at elske dig. Kærlighed kommer med tillid og tillid kommer med tålmodighed. Gør dig selv den tjenste at have denne tåmodighed - og du får dig en ven for livet ..

Cashew o ...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 22:11

Denne gang, og en gang tidligere er det midt på pipen på bagbenet, dvs foran på bagbenet - denne gang gjorde hun det ved at sparke sig selv med modsatte ben da hun skulle ramme den anden hoppe Hvordan hun gjorde det sidste gang ved jeg ikke, men jeg kan forestille mig at det var på samme måde. Og så har hun en gang gjort det på siden af forbenet fordi hun, tror jeg, forsøgte at hoppe i badekarret - det havde i hvert fald en sjov bule samme dag

Ved godt at jeg ikke kan bestytte indeni benet, men kan jeg bare skrue lidt ned for skaderne, så vile det være skønt. Det er heller ikke til at ride ordentlig når hun hele tiden er sygemeldt

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider