Er der nogen som har nogle godt råd i forbindelse med køb af hestetrailer ?
Hvilke mærker er gode ?
Hvilke skal man holde sig fra ?
Hvad skal man se efter når man køber ny/ brugt ?
Jeg skal på et tidspunkt på udkig efter en let trailer med plads til to ponyer/ små heste.
Så det er ikke de store tunge trailere jeg er interesseret i at høre om
Vi har lige købt en Böckmann Master,den er godt nok stor, men vejer kun 725 kg da den er af glasfiber. Så må den også læsse meget ( ved godt du ikke var interesseret i det).
Da vi var ude og kigge på trailer, fik vi afvide flere steder, at Brenderup var kommet bagud med undervognen og deres aksler hurtigere rustede end andre.
Jeg har ellers selv haft Brenderup i mange år, og været meget glad for den.
Så husk også at tjekke, de tekniske ting og ikke kun udseende og funktioner.
...og vi ser naturligvis på aksler og ophæng - men også på BUNDEN...
En rådden bund kan slå dine heste ihjel, så tjek den grundigt!
Siderne på traileren må ikke "klapre" når du kører - tag evt. en kort prøvetur inde i traileren...
Gummimåtten skal kunne tages ud, så du kan rense og tørre træbunden for at forhindre den rådner.
Rust er som udgangspunkt noget skidt.
Bremserne SKAL altså virke! Ellers risikerer du, at det pludselig er traileren, der trækker bilen - i stedet for omvendt!
Du kan sandsynligvis nøjes med en 1500 kg's trailer - og hvis du køber en helt ny Variant (de er ikke så dyre) på 1500 kg kan det nok svare sig at tjekke, om bremse & aksler er godkendt til 2 tons - det er de nemlig på de nye modeller - og så kan man få en fabrikserklæring og veje traileren op til 2 ons senere - hvis nu du skulle få lyst til dét...
If I don't see you in the future - I'll see you in the pasture...