Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Peter Kobbernagel tilridning..
Forfatter: 
Dato:  12-08-2008 13:10

Hej .

Er der nogle der har haft deres heste i ridning hos Peter Kobbernagel? Han holder til lidt ude fra Roskilde. Skriv gerne jeres erfaringer

Grunden til jeg spørg er fordi jeg overvejer at sende min hest i ridning hos ham..

• • Simone • •

<3 Tim <3

Hjemmeside: www.bricksite.com/TS

0
0
Svar på denne tråd

hmm.....
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 02:47

Han har generelt klaret sig godt til ungheste championater osv, så mon ikke det er ret ok - han er desuden meget sympatisk.

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Grandeur DH 342 - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
0
0
Svar på denne tråd

Peter K...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 10:49

Jeg har ikke haft en hest i ridning hos Peter, men jeg rider undervisning hos ham 1-2 gange om ugen og har set ham ride min egen hest.

Peter er virkeligt sympatisk og alt fungerer langsomt og i hestens tempo. Jeg har en rigtig hystadehoppe, som har lavet nogle ordentlige stejl engang i mellem når dullen ikke gider høre efter mig, og Peter har indtil videre været mega god til at lure, hvornår hun kan presses og hvornår hun skal skånes. En Egenskab som kun kan være positiv i omgangen med ungheste. Han har tilredet min nabos hest, og det var hun tilfreds med.

Held og lykke.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 11:58

Tusind tak - var lige ved at tro der ikke var nogle der havde erfaringer hos ham .

AAnne, han lyder til at være en der har omgang med hesten lige efter mit hovede, så det jo dejligt . Tak for responsen

• • Simone • •

<3 Tim <3

0
0
Svar på denne tråd

Min gamle...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 23:00

hoppe var i tidernes morgen i ridning hos ham, da han holdt til hos Marianne på viggården i Vellerup.

Det fik vi meget ud af, kan kun sige god for ham.

Og han behandler hestene godt.

Den, som ikke vil rådes,

kan ikke hjælpes.

Benjamin Franklin

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

AAnne...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 23:02

holder han stadig til på Kumlegården?

Den, som ikke vil rådes,

kan ikke hjælpes.

Benjamin Franklin

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-08-2008 23:37

Lene - nej han har fået sit eget sted - ikke så langt fra Kattinge ved roskilde . http://www.peterkobbernagel.com/

• • Simone • •

<3 Tim <3

0
0
Svar på denne tråd

Peter...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 10:57

Som Simone ganske rigtigt skriver, er Peter nu på Wolles ved Kattinge. Et lille, hyggeligt sted. Og en spytklar fra mit hjem Herligt

0
0
Svar på denne tråd

Peter....
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 11:01

Forresten, det sjove ved Peter er, at han ikke er snobbet overhovedet. Peter har nemlig alle slags heste og ponyer og alle slags ryttere, rider alt fra islændere til friesere til og på et tidspunkt var der en efter mig der fik undervisning med sin to-spands shetlændervogn. Det er rart, at det hele er nede på jorden på den måde.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

det kan du roligt gøre
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 12:01

jeg kender peter fra gamle dage hvor vi var på pilegården i rødovre, og i havdrup nogle år efter og peter har alle dage været særdeles sympatisk, dygtig og reel. så afsted med din hest til peter, det ville jeg være helt tryg ved.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-08-2008 23:57

Ej hvor er det dejligt at høre . virkelig lækkert..

Jeg må lige sende ham en mail i løbet af i morgen, det er først om et års tid det bliver aktuelt med ridningen af min hest.

I hvor god tid tror I man skal være?

• • Simone • •

<3 Tim <3

0
0
Svar på denne tråd

Wolles Ridecenter
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 06:41

Jeg ville så være bekymret for at få min hest opstaldet på Wolles Ridecenter, medmindre der er blevet kraftigt renoveret.

Vi solgte en vallak for 5 år siden, som blev opstaldet derinde. Efter kort tid begyndte han at hoste, efter længere tids kraftig behandling anbefalede dyrlægen ejeren at flytte den, men desværre har han udviklet en kraftig allergi. Til alt held havde ejeren redet/kendt hesten i 2-3 måneder inden hun købte ham, så hun VED at allergien skyldes opstaldningen på Wolles Ridecenter.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 11:13

Charlotte.. Det lyder da ikke godt - hvor lang tid siden er det ?

• • Simone • •

<3 Tim <3

0
0
Svar på denne tråd

har en veninde
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 12:25

Der har haft sine to heste i tilridning og jeg vil godt love dig at hvis forholdene ikke havde været iorden havde hun aldrig sat sine ben der, det er helt sikkert, hendes heste står i en halv meter rent halm hver evig eneste dag, hun er super pernippen med dem. Så hvis hun har været tilfreds hvilket hun har, så er det et blåstempel der vil noget

iøvrigt dejligt når folk passer så godt på deres dyr, hun er bare en sand dyreven

mvh

katja

0
0
Svar på denne tråd

Wolles Ridecenter
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 14:28

Der var såmænd ikke problemer med halm, foder mm. men indeklimaet var så det endda ville være blevet kasseret til skoler. Det var bla. loftet det var galt med, såvidt jeg erindrer.

Jeg mener det er 4½ år siden, de flyttede ind. De flyttede vel ud 1-1½ år senere. De flyttede så på Kumlegården, som skulle være specielt allergivenlig.

Men hvis bare der bliver kalket/malet en gang imellem, så ser det jo pænt ud, desværre er det jo så kun et "sminket lig". Men jeg aner ikke hvordan det er idag, de kan jo have skiftet alle lofter mm., dog tvivler jeg.

Mvh.
Charlotte

* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

4½ år siden....
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 15:51

Så vidt jeg kan huske, har Peter ikke haft stedet i 4½ år

Simone: Du ved jo hvad jeg synes ;)

Mvh. Carina

0
0
Svar på denne tråd

Stedet
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 16:02

Nej, jeg ved godt at Peter ikke har haft stedet i 4½ år, men han har vel næppe startet med at rive det hele ned, og så bygge nyt. For det var noget gammelt L.O.R.T det hele derude sidst jeg så det.

Mvh.
Charlotte

* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-08-2008 22:44

Katjo: Tusind tak for dit indput , hvor længe siden er det din veninde havde hestene i ridning?

Charlotte: Det kan måske være han undlader at bruge de bokse med dårligt inde klima, jeg kunne i følge Carina forstå der er nogle udebokse også, og lidt nogle andre steder

Carina: Ja ved hvad du synes , men dejligt du med i "debatten"

• • Simone • •

<3 Tim <3

0
0
Svar på denne tråd

Har Peter....
Forfatter: 
Dato:  16-08-2008 12:56

købt stedet?

jeg syntes det er alle tiders, hvis han har fået sit eget sted.

Den, som ikke vil rådes,

kan ikke hjælpes.

Benjamin Franklin

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-08-2008 14:19

Lene: Hvad jeg kan se på hjemmesiden, så tror jeg han har http://www.peterkobbernagel.com/

• • Simone • •

<3 Tim <3

0
0
Svar på denne tråd

Wolles...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2008 14:28

Peter lejer sig ind på stedet men der bor en familie i huset. Peter har blandt andet købt ny bund til ridehuset. Jeg ved ikke med indeklimaet, men jeg ved, at der er en hel række udebokse hvor heste står med hovederne ude.

Mvh Anne

0
0
Svar på denne tråd

Udeboksene
Forfatter: 
Dato:  17-08-2008 15:53

Så vidt jeg erindrer så var det en af udeboksene han stod i, men de har jo fælles bagvæg med den almindelige stald. Dog var det vinter så boksene blev lukket for natten, når vejret ikke var tip-top.

Mvh.
Charlotte

* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-08-2008 17:30

AAnne: Kunne jeg ikke se ud fra hjemmesiden - men dejligt med dit svar

Charlotte: Okay, jeg regner med at min skal afsted i foråret, hvis han har tid der , og der burde vejret vel være nogenlunde okay.

AAnne, ved du hvor "hurtigt" man skal være for at få ham til at ride ens hest? Nu er det jo først om et års tid min skal afsted , vil gerne være sikker på Tim kan komme afsted.

• • Simone • •

<3 Tim <3

0
0
Svar på denne tråd

Peter...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2008 23:52

Hej Simone

Det ved jeg slet ikke, men prøv at ringe til ham. Et år før lyder dog helt vildt, jeg ville nok gætte på at du skulle aftale nærmere 3 måneder før eller sådan noget.

Held og lykke.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-08-2008 08:46

AAnne: Tak skal du have , det er jo første gang jeg sakl sende en hest i ridning, så aner ikke i hvor god tid man skal være

• • Simone • •

<3 Tim <3

0
0
Svar på denne tråd

Lægge billet ind
Forfatter: 
Dato:  18-08-2008 09:03

Nu ved jeg ikke noget specifikt om Peter Kobernagel og hans kalender, men generelt kan du næste ikke være for tidligt ude. 3 måneder før er alt alt for sent - jeg har netop bestilt klargøring af min nu 1 års plag til når hun skal gå sadelkåring om to år. Og det var lige før det var for sent.

Det kommer selvfølgelig an på hvem man gerne vil have til jobbet og hvor travlt de har, men heller for tidligt end for sent er min devise.

Pøj, pøj med din hest - det er en spændende tid.

/Louise

Guldmedalje søster sælges! 3 års Leandro/Midt-West Ibi-Light hoppe sælges. Ud af præstationsfyldt hoppestamme.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2008 13:06

de er lige kommet hjem for max 2 mdr siden og han havde dem oppe i 3 mdr alt i alt

Nu nævnte jeg ikke noget om halmen deroppe, men blot at min venindes heste er vant til ekstremt gode forehold, så derfor er jeg sikker på at hun ikke ville drømme om at stille dem et dårligt sted rent klima mæssigt, så jeg tror faktisk han har bygget nyt deroppe, hun havde ihvertfald kun roser tilovers for stedet og dem der omgåes hestene og hun var selv deroppe og følge dem stort set hver dag..

mvh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-08-2008 21:17

Louise-meinert: Tak for dine pøj-pøj'er , det er en super spændende tid og kan ikke ventet med at se resultatet .

Men jeg vil da lige ringe og forhøre mig hos Peter en af dagene heller for tidligt end forsent.

Katjo: Okay det er jo ikke længe siden der er kommet hjem , men virkelig dejligt at høre det er gået godt og at hestene havde det godt . Ved du evt. hvor tidligt din veninde "bestilte" tid hos ham? Men uanset hvad, ringer jeg snarest, ville være lidt ærgeligt at ringe 3 måneder før og så er alt booket

• • Simone • •

<3 Tim <3

0
0
Svar på denne tråd

Hej Simone
Forfatter: 
Dato:  18-08-2008 22:39

Hej Simone

Ja, ring du endelig til ham og få en snak, han er smadder flink og så er han jo den eneste der kan fortælle dig, hvor lang tid i forvejen du skal booke dig ind.

Held og lykke

Anne

0
0
Svar på denne tråd

min veninde
Forfatter: 
Dato:  19-08-2008 15:54

skal have sine derop igen til januar, snakkede med hende igår, de har ikke desideret bygget nyt men der er lavet en del forbedringer så der er et lækkert klima i stalden..

De mangler absolut intet deroppe var hendes udtalelse igår da vi snakkede om det så go fore it

mvh

Katja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider