Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

bil til hestetrailer?
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 09:21
Er der nogen der kan anbefale en bil der er god til at trække en hestetrailer (skal laste ialt ca. 1500 kg inc. trailer) Bilen skal være på hvide plader og ikke en 4-hjulstrækker???
0
0
Svar på denne tråd

Volvo.
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 12:25
Som overskiften siger, havde en gammel 244GL på hvide plader, den var genial, aldrig problemer og billig i reservedele.Nu har jeg en 4x4 Strada, masser af problemer og hundedyre reservedele, men den snupper 2 ton på krogen.
Karin
0
0
Svar på denne tråd

van biler...
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 16:52
van modeller dvs feks Previa, sportsvan etc må geren trække 1500 kg...

men det er de færreste alm. personbiler der må.

Du skal blot finde en personbil med egenvægt på ca 1500 kg..........hvis jeg husker reglerne korrekt.

dvs feks Avensis etc er også ok.. mend e koster jo mere end end 4x4

jeg har en rav 4 og den trækker uden problemer 2 heste...... og koster ca 200.000 kr

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Citroën Xantia
Forfatter: 
Dato:  06-11-2003 19:00
Jeg har en Xantia stationcar (på gule plader), den må trække 1500 kg, men om den kan gøre det godt ved jeg ikke. Jeg har ikke kørt med over 1300 kg og det går ganske fint, jeg skal dog ikke køre ud på smattede stævneparkeringspladser.

Egenvægten er 1250 kg så det kræver trailerkort.

Det er en rigtig god bil, men jeg ville nu gerne have en 4-hjulstrækker.

KH Camilla L
0
0
Svar på denne tråd

Toyota Previa
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 08:19
er en fantastisk trækker.....
billig at anskaffe hvis man køber en model som er nogle år gammel, men uhyggelig dyr at køre i når der kommer trailer efter....

Mette
0
0
Svar på denne tråd

previa.....
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 10:17
sådan en havde jeg før min rav4.

ja den trækker godt.. bare der ikke er den mindste smule mudder for den er baghjulstrukket.

Og ja den er dyr. benxin er dens foder og den køerer ca 5 pr liter med en trailer efter og ca 8-10 uden en trailer.......

men hold den kører super og man sidder perfekt i den (flysæder)

Men vi solgte vores pga økonomien i den. ravén kører ca 12 pr liter på diesel, og trækker bedre og i al slags underlag.

Det kan ikke tællles på en hånd hvor tit jeg har siddet fast på stævne p-pladser og har skullet trækkes fri

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Karina....
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 10:31
Tro mig jeg skiftede også min Previa ud hvis jeg havde 200.000 kr.....
Nu står der vist først husbyggeri på programmet...

Hilsen Mette
0
0
Svar på denne tråd

jo da.........
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 11:31
forstå jeg fuldt ud.

men for en der står og skal købe bil... så bør hun vide hvad en previa koster at have kørende..

Og man behøver vel ike 200.000.. brugte biler kører jo også fint...... måske man kan bytte en previa til noegt emre økonomisk. Dog ville forhandleren ikke give ret meget for vores previa da vi skulle af med den......(var fra 93 havde kørt knap 300.000 i 2001, og havde aldrig haft skader og var pæn.. pris ca2o.000)

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Karina!
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 11:42
Du har ret, man kan da finde noget brugt til mindre end 200.000 kr.... ingen tvivl om det!

Vores Previa har også kørt 250.000 og er fra 1995, så den får vi heller ikke mange håndører for...
Det er nok også en af grundene til at vi kører i den lidt længere - især da vi ik har nogle udgifter på den ud over benzin/forsikring/vægtafgift....
(min kæreste kan selv skrue i den når den går itu..)
Og 7-9-13 - vi har ikke siddet fast i "mudderet" endnu....

Mette!
0
0
Svar på denne tråd

Volvo?
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 12:03
Er der nogen der har erfaring med en Volvo 940 st. car? Jeg har trailerkørekort, så det er da i orden.
0
0
Svar på denne tråd

voldsom volvo
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 19:17
det er en fin bil både at køre både med og uden trailer især med automatgear :-)

ellers chrysler grand-voaeger
0
0
Svar på denne tråd

Golf....
Forfatter: 
Dato:  07-11-2003 20:48
Mange biler må/kan åbenbart trække en hest....jeg har senest set en Golf trække en enkelt hest....og det gik tilsyneladende fint ;-)

-¤-

Med venlig hilsen
Pauillacine
0
0
Svar på denne tråd

Jeps...
Forfatter: 
Dato:  09-11-2003 11:30
En golf trækker fint en let trailer med en stor hest i.

Vi har en golf 1.8 og den må trække 1200 kg (med trailerkortet, 1100 kg uden hvis den er vejet ned)

Det eneste minus er at traileren skal være så let som mulig ellers passerer man de 1200 kg.

Hilsen Bettina ;-D

Se billeder af Pirello i min præsenstation
0
0
Svar på denne tråd

bettina....
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 08:24
har du prøvet at være på en brovægt ?

Det gør jeg jævnligt dvs når jeg skal køre med en fremmed hest/ny hest.

Om man bliver overrasket. MIn DV på 164 cm... hun vejer 584 kg................det havde jeg aldrig troet.

Dvs hvis du må køre med 1200 kg, så skal traileren have en egenvægt på max 600 kg... er det ikke kun 1.hestens der er så lnagt nede ?

de fleste andre er da på 650-800 kg mig bekendt.

de fleste foderstoffer eller lig stiller gerne brovægt til låns mod lidt guf/drikkeligt.........og det er det værd, så man ved om man kører lovligt +ved om bilen kan bremse vogntoget hvis det skulle blive nødvendigt med en nødbremsning.

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Karina
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 15:21
Min trailer (som er en 2 hestes) har en egenvægt på 575 kg.

Jeg kører måske med en smule overvægt, men ikke ret meget - tror jeg da i hvert fald. Men nej jeg har aldrig været på en vægt. Jeg har desværre ikke råd til at skifte bilen ud med en større. Den næste bil jeg skal have skal kunne trække 14-1500 kg på krogen så der er lidt flere kg at løbe på.

M.h.t. valg er bil så er følgende udemærket til at kre trailer med. Ford Mondeo (min. 1.8) må ca. trække 1400-1450 kg eller Mazda 626 også med stor motor, må ca. trække 13-1400 kg

Hilsen Bettina ;-D

Se billeder af Pirello i min præsenstation
0
0
Svar på denne tråd

overvægt, prisen er...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2003 18:17
hejsa

Blev i foråret stoppet af politiet med trailer, vi (nåe nej, min far) har en Ford Mondeo 1,8 + en trailer med egenvægt på 550 kg, den er vejet ned så den må laste 700 kg. dette kan lige nøjagtigt køres med alm. kørekort.

Den rare betjent var endvidere så venlig at fortælle (Efter at han, med sin stor viden om heste -4 ben, en hale og et hovede:-) havde vurderet at Zafir på 163 ikke så ud til at veje over 700 kg, at hvis man bliver taget med overlæs, så koster det...

25 kr. pr. % overlæs.

Det vil sige at har man lov at køre med 500 kg, men kører med 600, så er det 20 % overlæs. Det koster altså den forholdsvis lille sum af 500 kr.

-og det var ingen opfordring til at køre med overlæs, blot den besked han gav os...

MVH Anita

Jeg rider for min egen glædes skyld -og andres mening om vores formåen skal ikke tage glæden fra mig!!!

0
0
Svar på denne tråd

Karina
Forfatter: 
Dato:  18-11-2003 12:46
Det er nok ikke din hest der vejer 584 kg, men din trailer der vejer mere end egenvægten er sat til. Egenvægten er ofte vejet uden gummimåtte, reservehjul og alle andre løsdele, omkring 60-75 kg i det hele.
M.v.h. Charlotte

Opdræt af dressurheste af hannoveransk afstamning Stutteri Lund
0
0
Svar på denne tråd

charlotte....
Forfatter: 
Dato:  20-11-2003 07:53
jo min hest vejer 584 kg.den var på vægten på KVL for at de kunne sætte korrekt dosering af medicin........og ja det kom bag på alle tilstede at min lille hoppe på 164 cm vejede så meget.........så vi prøvede igen,... med samme resultat.

Min trailers egenvægt er 675......mener jeg det er en 2t Star med sadelrum. Og måtten alene vejer ca 75 kg.....jeg har lige fået ny i.

Og prisen for overvægt jeg har fået oplyst er langt større end 25 kr + at man får en bøde.

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Pris på overvægt
Forfatter: 
Dato:  05-12-2003 07:37
Er 25 kr pr % i overvægt.Det står på Politiets hjemmeside (tror jeg nok) Det virker umiddelbart som et lille beløb, men da det regnes ud pr. % overvægt, så bliver hurtigt til meget.
0
0
Svar på denne tråd

Karina
Forfatter: 
Dato:  05-12-2003 16:45
Nu skriver du at din trailers egenvægt er 675, er det den opgivne på tavlen eller har du vejet den. For ellers skal du regne med at den specielt med din måtte vejer op til 100 kg mere.

0
0
Svar på denne tråd

charlotte.....
Forfatter: 
Dato:  05-12-2003 17:44
tro mig... det hele har været på den lokale foderstofs brovægt..... trailer, bil og heste.........

Og foruden bøde for overlæs...... ja så får man også en lille hilsen om at tage trailerkortet = en bøde på 3000 kr + kortet.

Karina
.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider