Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Glucosamin/MSM - anbefalinger?
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 19:29

Da hesten står med hovledsinflammation og skal behandles med Irap fra næste uge af, har jeg spurgt dyrlægen om det ville være en god ide at supplere op med glucosamin/MSM. Dette sagde han ja til.

Så nu mangler jeg bare at finde ud af, hvilket produkt der er bedst. Prisen er underordnet. Bare hesten bliver rask igen, selvom der kun er 50 % chance for det

Så hvis du har nogle erfaringer med div. glucosaminprodukter, vil jeg blive meget glad for at høre dem.

Har snuset lidt til Solanum, men har ikke lige kigget nærmere på deres produkter - er de gode? Og hvilke af dem?

Ejer af Interview Firfod.

Stud.med.vet.

There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse.
- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd

Produkter...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 20:05

Nu har jeg kigget lidt nærmere på Solanums produkter - men det er godt nok svært at vælge, især fordi der er flere, der kan gives samtidigt for en bedre effekt.

Hvilket af Solanums produkter er mest effektivt til led- og bruskproblemer?

Jeg har også kigget på Cortaflex - men her er jeg i tvivl om det flydende er hurtigere og mere effektiv end det i pulverform. Eller er det noget juks?

Jeg vil gerne give hesten noget der er effektivt og virksomt i løbet af kort tid, da der normalt tager nogle mdr. før man ser nogen virkning af glucosamin hos mennesker. Hvis det kan lade sig gøre, altså.

Uha, det er et værre jungle med de her tilskud

Stud.med.vet.

There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse.
- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd

Cortaflex
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 20:21

Dette produkt har min dyrlæge anbefalet mig, til min hest med gigt.

Det indeholder både glykosamin og MSM samt et stof mere(kan selvfølgelig ikke huske hvad det hedder), der skal være i for at det kan optages.

Der findes tre forskellige slag, det er hedder Cortaflex Powder, Sortaflex Solution og Cortaflex HA. De sidste to skulle være det samme, det ene er bare flyden, hvor det andet er pulver, og disse produkter skulle være dobbelt så kraftige som Powder versionen, der er baseret på lucerne. Dette produkt skulle være mere til veligeholdes, hvorimod det andet skulle være til direkte skader.

Mvh. Lotte

¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -

Følle på vej e. BH Develino og Lauries Crusador!

Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!

0
0
Svar på denne tråd

Lotte...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2008 21:33

Lotte; Tak for din svar. Håber at jeg får flere, før jeg beslutter mig.

Umiddelbart hælder jeg mest til Cortaflex, da det virker mere overskueligt og "sikkert" end Solanum, hvis man kan sige det sådan.

Stud.med.vet.

- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd

Der kan være god hjælp
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 00:03
og vejledning at hente hos Kirsten Mathiesen, Sabro, se evt. http://www.hestenshelse.dk eller http://www.back-on-track.dk

Kirsten forhandler også Solanums produkter, samt har et rigtig godt MSM produkt m.fl.

Endvidere er hun yderst hjælpsom, og rådgiver gerne, uden at prøve at presse nogen til at købe.

Jeg har altid fået god hjælp og støtte her, med diverse problemer.

mvh
LGI

SÆLGES:

Nyt Rambo Supreme Lite, str. 165cm.

Nye Golden Dress Fløjlridebukser med knæskind, str. 90 (40)

Jeg er født sådan! - Hvad er din undskyldning?

En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd

cortaflex
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 08:05

kender jeg flere der har brugt med gode resultater.

men jeg er glad for du er ligeglad med prisen for den er lidt pebret at bruge pr mdr.

ellers er det den "gode gl" Artroflex du skal bruge.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

kan anbefale
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 10:24

www.vitalhorse.dk

Jeg bruger MSM til hest og mig selv. MSM hjælper mig meget, glucosamin har jeg ingen effekt af, men har købt det alligevel *S*

Lone

Ponyer søger nyt hjem! Vant til børn og ridning. Århus.

Jeg keder mig, derfor er jeg her :)

Healing tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Har brugt
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 10:45

og bruger flere af solanums produkter, men ved ikke nok til at vejlede, andet end at de er super søde til at vejlede, så hvis du forklarer dem hvad problemet er, så vil de kunne vejlede i hvilket af deres produkter det i så fald skulle være, så kan du bedre sammenligne..

De har i hvert fald reddet min kat fra sidste besøg hos dyrlægen...

De venligste hilsner Marie...

OBS!!!! Søger en der kan lave en fin blyantstegning for mig.. Se mere i mit indlæg på leverandører og...

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

Glucosamin
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 12:17

Tak for jeres svar :)

Jeg har sendt en mail til Cortaflex og Kirsten M. Så nu må vi se, hvad det bliver til. Umiddelbart hælder jeg til Cortaflex, da det er billigere i det lange løb end at kombinere et par produkter fra Solanum. Og der er videnskabelige beviser for at Cortaflex virker.

Stud.med.vet.

- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd

Cortaflex
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 18:12

Ang. Cortaflex, så se dig for ang. hvor du køber det.

Jeg skulle lige ud og have "fyldt mit lager op" idag.

Jeg køber det ved min normale foderstofforhandler. Jeg køber det flydene i 946 ml(eller hvor meget det nu er ) til 299 kr.

Jeg kører over en rideudstyrs forretning hjem, og ser NØJAGTIGT det samme produkt til, hold godt fast, 884 kr!

Jeg var da lige ved at falde bagover!

Desuden fik jeg lidt rabat da jeg købte det, da jeg købte foder og tilskud for godt og vel 1300 kr...

Så jeg var helt glad da jeg kørte hjem, jeg havde lige sparet over 600 kr pr bøtte!

Mvh. Lotte

- Gudens Hest -

0
0
Svar på denne tråd

surt surt
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 20:33

Har stået lidt med samme problem.

Det startede egentlig med denne åbenlyse, men alvorlige skade:

Som udviklede sig således:

Idag ser det således ud:

2 stks overben på hver side. lige godt halvandet- 2 år senere.

Det skal siges at Højgård har været inde over forløbet og er behandlet med alt tænkeligt for at undgå netop disse knogledannelser/arvæv.

da jeg startede op med hende begyndte overbenene at flytte sig, så de sad overfor hinanden i stedet for forskudt som på billedet. Benet arbejdede altså, men negativt for hoppen blev tvær og stram og fik ca 3/4 års pause.

Hun er nu igang igen, men benet overvåges nøje for jeg er så bange for at overbenene begynder at forandre sig, hvilket skulle skyldes lige præcis inflammationer, altså betændelse/irritation.

Jeg hæfter mig lidt ved dette billede, hvor hun laver en taktfejl på det dårlige ben. Derfor har hun nu fået noget mere fri og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg tror også det rigtige til heste der er "irriterede" er fred og ro:

"

GENERELT OM "BETÆNDELSE" (INFLAMMATION).

Når et væv udsættes for en irritation (overbelastning, tryk, slag) opstår der en skade. Alle skader udløser en akut "betændelse" (inflammation), der er afgørende for ophelingen af skaden.
Hvis irritationen (overbelastningen) forsætter, kan den akutte betændelse omdannes til en kronisk betændelse, hvilket er en alvorlig komplikation. Den kroniske inflammation virker nedbrydende på vævet (medfører svækkelse af sener, ledbrusk mm) og medfører smerter, der nødvendiggør træningspauser (med yderligere svækkelse af muskler, sener, ledbånd og knogler) til følge.
Kronisk inflammation er ofte vanskelig at behandle, kræver langvarige pauser og kan i værste fald medføre skader, der umuliggør tilbagevenden til idræt ("sportsinvaliditet").
Det er derfor afgørende for den fortsatte idrætsaktivitet, at man forebygger opståelsen af kronisk inflammation primært ved at reagere på de kropssignaler, der fortæller at "noget er galt" (ømhed og smerter). Samtidig skal man fjerne belastningen ved at omlægger træningen, og søge idrætsmedicinsk råd og vejledning. Herefter startes en korrekt genoptræning og behandling hurtigst muligt.

Selvom der tales om "betændelse", har det således intet med infektion at gøre, og penicillin har naturligvis ingen virkning herpå."

Men det er selvfølgelig frustrerende at det skal blive ved med at drille, og ens hest bare skal gå og glo.

Jeg fik dog af vide at glucosamin ikke ville have nogen gavnlig effekt på irritationerbetændelses tilstande, da det udelukkende "kan" virke på led som sådan.

Men jeg vil da egentlig meget gerne høre fra andre der måske har erfaringer med en skade som denne, og glucosamin/MSN da jeg snart er desperat.

Mvh Bettina

Stud. Jur, Århus...

Kender du lillegårdens Lucie. Olh. Eft. Ruben.?

0
0
Svar på denne tråd

Cortaflex
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 21:38

Lotte - Det var godt nok pokkers til en prisforskel!

Jeg har dog ikke købt noget endnu, men hvis jeg ikke ser det til den pris, kan jeg så mon overtale dig til at købe det og sende det til mig med pakkepost til Roskilde? Det er jo stadig en del billigere end at købe det på nettet.

Bettina - Min hest har ikke haft sådan en skade som din, men nok efter en traume som forvridning eller spark. Måske ved at træde forkert. Men til mit held, har jeg ikke redet hende mere end 3-4 gange på 8 mdr, da jeg syntes hun gik mærkeligt under rytter og gik ud fra at det var sadlen (som så blev skiftet ud), derefter ulvetænder (som så blev opereret ud) og vokseværk (som gav længere foldbumsepauser). Hun haltede næsten ikke, men stillede sig udad på volterne og mistede balancen, hvis jeg bad hende om at runde sig. Og man regner jo med at det er balancen, der er problemet, når det er en unghest. Men hun begyndte at blive tvær efter et par omgange, så jeg gik ud fra at der måtte være noget fysisk. Og det var det, men desværre først opdaget efter et godt stykke tid.

Min dyrlæge sagde dog, at det ikke kunne skade at give et glucosamin/MSM-tilskud, da problemet sidder i selve leddet. Dette er tjekket ved blokader.

Og jeg har det på samme måde som dyrlægen, hellere prøve noget ekstra, end at lade sig nøjes. Men din hests skade har da godt nok været slem.

Dyrlægen har dog sagt, at det her er sidste chance for min hest, da der ikke er nogen bedring efter 2 Kenalogbehandlinger og efter så mange måneders foldbumsero.

Så nu står det på Irap, boksro og glucosamintilskud - så krydser vi fingre. Der er bare kun 50 % chance for at hesten bliver god igen i mit tilfælde

Stud.med.vet.

- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 23:10

Hvor er det bare surt for dig.. Kender alt for godt med overvejelserne, hvis det lige går godt så blir man glad og optimistisk på ny, men når så det driller og spøger i benene ja så overvejer man på ny hvad der skal ske. Især fordi ridehesten har fungeret som foldbums længe nok efterhånden.

Jeg har bare nøjagtig de samme rideproblemer som dig, netop med balancen også.

Den ene dyrlæge mener det handler om genoptræning og styrke, mens en anden mener den aldrig blir til hest igen.

Som sammenligning kan jeg huske tiden før hun kom til skade, hvor hun var meget ridelig, så når hun går imod må det jo gøre ondt et sted.

Men ja - hvornår beslutter man lige det ene eller det andet, det ved jeg ikke.

Heldigvis har jeg dressurhesten at ride, og pladsen til at lade springhesten gå, men men. Det er ved at være træls at se på.

Held og lykke til din, håber det lykkedes så. Men er problemet med boksro ikke at den først står fuldstændig stille og derefter skal igang? At det er en langt større belastning for benet og hesten og dermed har større chance for ikke at holde?

Stud. Jur, Århus...

Kender du lillegårdens Lucie. Olh. Eft. Ruben.?

0
0
Svar på denne tråd

Boksro
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 23:28

Bettina - Jo, problemet ved boksro er lige netop det, du siger med at det er en større belastning for hesten, når den skal igang.

Men dyrlægen turde ikke at anbefale andet, selvom jeg normalt er strengt imod boksro. Vil hellere lade hesten gå ude og forlænge skadespausen med nogle uger, hvis det er nødvendigt.

Men nu hvor det er sidste chance, må jeg jo lytte efter dyrlægens råd. Han har ellers sagt i hele forløbet at hesten bare skulle ud på fold. Først på sygefold (ridebane) alene og derefter på fold med kammeraterne, da hun ikke drøner rundt, når hun går med dem. Men nu er hun blevet meget mere svingende i halthedsgraden siden sidste kontrolbesøg for 3 uger siden - så meget, at hun er begyndt at takte urent på venstre bagben, selvom højre forben er problemet. Dyrlægen siger at det er for at aflaste. Og dyrlægen er bekymret for om hun nu får synlige skader på leddet, når hun trisser rundt på fold i 10 timer om dagen og bevæger sig en del, siden hun halter synligt på højre forben nu.

Der var ingen skader eller problemer at se på røntgen, da vi var der 1. gang. Og det skulle give bedre prognoser, men nu hvor vi har været igennem 2 Kenalogbehandlinger uden bedring, men med forværring, er det ikke så godt.

Jeg håber dog stadig - og har derfor valgt at sætte alt ind nu med glucosamin, boksro og Irap. For så kan jeg med god samvittighed sige, at jeg har gjort alt, hvis hesten nu ikke bliver rask igen.

Jeg ved godt at glucosamin ikke giver nogen effekt på selve inflammationstilstanden, men det kunne ikke skade at opbygge noget mere fed ledvæske, mere elastisk brusk osv. ifølge dyrlægen. Især nu hvor hesten har gået med inflammationen i lang tid.

Jeg håber bare at Irap får bugt med inflammationen - kan ikke bære at igen skulle sende en unghest over regnbuebroen.

Håber også at du får fundet en løsning på dine problemer med din egen hest. Men umiddelbart kan jeg ikke se nogen grund til at ikke give et glucosamin-tilskud til din hest. Det kan jo umuligt skade. Og hvis det giver en bedre effekt, så er det jo superskønt.

Stud.med.vet.

- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd

Asfaloth:
Forfatter: 
Dato:  07-08-2008 23:56

Hvis du kunne købe 946 ml. Cortaflex Solution til kr. 299,00, så har du fået det til langt under udsalgspris, ja faktisk langt under indkøbspris. Hvor har du købt det henne, for så kunne det da være, at vi skulle købe nogle flasker ;-)

Jeg tror du blander priserne lidt sammen. Den vejledende pris for 946 ml. Cortaflex Solution er kr. 764,00. Cortaflex Powder koster derimod de nævnte kr. 884,00. Det er selvfølgelig ikke sikkert, at forhandleren bruger de vejledende priser (det gør vi for øvrigt heller ikke selv), men er du sikker på, at du har set rigtigt?

Med venlig hilsen
Thomasminde
Forhandler af foder og plejeprodukter til heste og ponyer på Lolland-Falster.

0
0
Svar på denne tråd

Priser
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 09:24

Ja jeg har skam set rigtigt.

Jeg købte to flasker, og fik dem lidt billigere end de 299 da jeg købte for mange penge.

Som sagt, var jeg senere forbi en rideudstyrsforretning, og der kostede det altså 884 kr! De er så åbenbart dyrere med det end andre steder

Der hvor jeg køber foder, koster de andre produkter (HA og Powder) det samme som du skriver her...

Jeg var også noget forbavset da jeg ringede derud, da min hest blev syg, for jeg havde jo set priserne andre steder...

Men hva, jeg er da ikke ked af at sparer over 600 kr pr. flaske

Men ellers kan det anbefales at bestille cortflex hjem fra udlandet. Min veninde køber Cortaflex Powder i England og betaler kun 600 kr incl. porto Det tager ca. en uge før det kommer med posten...

Mvh. Lotte - trådstarter, jo jeg kan da godt sende et par flasker hvis det er

- Gudens Hest -

0
0
Svar på denne tråd

Lotte...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 15:51

Lotte - du vil godt nok være en skat, hvis du sender et par flasker til Roskilde.

Men nu er jeg i tvivl om, om Cortaflex Solution (flydende) også findes i en HA-version? For på Cortaflex's engelske eller amerikanske side, hedder det Cortaflex Solution HA og på den danske bare Cortaflex Solution. Og hvis der er forskel på dem, må jeg jo hellere få fat i den mest virksomme.

Stud.med.vet.

- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd

hey samme her
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 17:07

min hest har jeg købt for godt og vel 3 måneder siden den har os hovleds betændelse og står nu muligvis heller ik tilat rede noget kun at ride en måned 4 gange og ugen af 20 min til 30 min den gik os underligt i balancen men stillede ud af på ene volte og indad på den anden den har nu gig i begge hovled og ska til højbård tirsdag til kikketrt operation for at se om han står til at rede pt er hans chance 60 mod 40 så håber han blir iorden men han har altid gået underligt lige fra dag et men da var han ren i røngten på 7 uger har den lavede gigt forandringer er det ik sygt.

mvh stephanie

0
0
Svar på denne tråd

Cortaflex
Forfatter: 
Dato:  08-08-2008 20:03

Det jeg har købt hedder Cortaflex Solution HA, og det er det flydene. (det lugter ret godt faktisk , bare sådan lige en sidebemærkning)

Du skriver bare en PB så finder vi ud af det

Til Step85: ang gigt og 6 uger, siger min dyrlæge at dette sagtens kan lade sig gøre, han tager aldrig billeder der er meget en to måneder gamle for gode varer. Men ej hvor må det bare være super træls for dig...

Mvh. Lotte

- Gudens Hest -

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  09-08-2008 16:41

MSM og glukosamin fra Vitalhorse til min hund som har HD og det fungere perfekt, han har ikke haft nogen symptomer i over et år nu:-)

Camilla Diana Henriksø,Rondo Quintus og Bubber

Team Henriksøgaard

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider