Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Hill's VS Royal Canin, kattefoder
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 22:17

Er der nogen der vil dele ud af deres erfaring med disse to mærker. Jeg søger primært erfaring med deres foder til urinvejskatte.... Ved at, ihvertfald Royal Canin er begyndt at lave et foder der er beregnet til at bekæmpe urinvejssten dannet i både surt og basisk miljø...

0
0
Svar på denne tråd

Begge...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 22:45

Mærker tilfører stoffer der skulle forhindre urinvejsproblemer, men det muligt at du skal have fat i din dyrlæge mht. et allerede opstået problem, da indholdet i foderet kun virker forebyggende, og ikke helbredende. RC har ikke et specifikt produkt til urinvejsproblemer hos dyrehandlere, sandsynligvis fordi kun dyrlæger må forhandle produkter der helbreder (ligesom kun dyrlæger fører den specielle serie fra Hills med C/D osv.).

Normalt ville jeg vælge RC frem for Hills, da jeg synes det er vigtigere at lægge vægt på problemer frem for smag. Royal Canin fører kun en smag - nemlig kylling, men har til gengæld foder til næsten ethvert problem, hvor Hills har 4-5 forskellige smage til killinger, voksne og gamle katte (Katte er bedøvende ligeglade om det er med kylling- eller tunsmag, da de jo har meget få smagsløg), og ikke lige så mange typer problemer. De fører heller ikke racespecifikt foder. Dermed intet dårligt sagt om Hills, da det er et fantastisk godt foder, og kvalitetsmæssigt helt på niveau med RC. Desuden findes som sagt den anden serie hos dyrlægen

Se evt. her

www.royalcanin.dk

www.hillspet.com/zSkin_2/ index.jsp?FOLDER%3C%3E...mLocale=da

Håber ikke det blev for vrøvlet

Venlig Hilsen

Tina

0
0
Svar på denne tråd

RC - til min katte
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 07:28

det er der ingen tvivl om.

Selv om Tina nævner, at katte er ligeglade med smagen af deres mad, er mine katte kræsne.

De har længe fået RC men af forskellige grunde købte jeg ensæk fra Hills.

Det var altså ikke et hit. de gad simpelthen ikke spise det. Om det er vanens magt eller hvad, skal jeg ikke gøre mig klog på, men hjemme hos os køber vi kun RC fremadrettet.

PS. der er mange penge at spare ved at købe kattefoder i tyskland......selv med porto.....

Mvh Frida

NEVER DRIVE FASTER THAN YOUR ANGEL CAN FLY

0
0
Svar på denne tråd

RC i Tyskland
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 09:15

Frida123: Kan vi få en hjemmesideadresse til bestilling af RC i Tyskland?

Mvh

Ditte

Til salg - Dejligt hingsteføl efter Continental OLH 757 født 19. marts.

Min dejlige Jaqueline Vaseskov, stod fløj med 24 p + ærespræmie på Roskilde dyrskue.

0
0
Svar på denne tråd

Kun RC
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 10:03

Mit fjerkræ med pels nægter at æde andet end RC, så her er valget let. Alle andre mærker kan kun spises som guf i stærkt begrænsede mængder, mener han.

Får han serveret andet end RC i sin madskål, giver han sig til at jamre højlydt og nægte at æde mere end et par stykker mad kun for at holde den værste sult fra døren. Når han efter et døgns tid (længere er det ikke forsvarligt at "sulte" ham) får serveret RC igen, skovler han indenbords.

- Salvia

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 15:56

til enhver tid vælge Hills før Royal Canin hvis man skal vurdere fodermærkerne generelt og specifikt med kattemad giver det sig selv, for mine kattte rører overhovedet ikke RC

Kvalitetsmæssigt ligger de dog tæt på hinanden, men Hills er i mine øjne en tand bedre.

To dejlige islændere udlånes til gode hjem og til absolut erfarne ryttere eller som selskabsheste. Gerne hver for sig. Se præsentation.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 16:33

det er da lige det i kan.

Hjemmesiden hedder vist www.zooplus.de

Mvh Frida

0
0
Svar på denne tråd

Zooplus.de
Forfatter: 
Dato:  02-08-2008 18:15

Jeg forstår det altså ikke..

Jeg bestilte i mandags kattefoder m.m. fra zooplus.de, men jeg har stadig ikke modtaget noget, og så vidt jeg kan se blev det afsendt tirsdag. Der er heller ikke hævet penge på min konto. Men hvor lang leveringstid er der? Og hvad hvis DHL kommer, når man ikke er hjemme? Kan nogen hjælpe med svar?

Hilsen

Ditte, som meget snart er løbet tør for kattegrus og kattefoder

Til salg - Dejligt hingsteføl efter Continental OLH 757 født 19. marts.

Min dejlige Jaqueline Vaseskov, stod fløj med 24 p + ærespræmie på Roskilde dyrskue.

0
0
Svar på denne tråd

Mine vælger Hills
Forfatter: 
Dato:  03-08-2008 02:53

Og Eukanuba kitten (Det er det samme som IAMS)- men vi har så heller ikke mulighed for at købe andet, medmindre det er nethandel. Specific har jeg købt via dyrlaegevagten.dk- til en leversyg kat, men de sælger også Specific til urinvejsproblemer. Ingen problemer- bestilte og betalte via hjemmesiden- havde foderet to dage efter. De raske katte ville i øvrigt meget gerne æde det! ;-D

Vi køber mest killingefoder af det dyre, og det vil de små og store gerne spise.

RC- har jeg ingen erfaring med. Her i byen fås det kun som hundetørkost. ;-)

Men- man skal se efter på deklarationen! Jeg fandt noget billigt tørkost til katte på nettet- det så fint ud, bortset fra- det ikke indeholder Taurin (essentiel fedtsyre for katte!). Med kastrater 8hankatte) skal man holde øje med om fosfor-magnesium-indholdet er korrekt. Det duer ikke, at der blot er lavt magnesiumindhold, da mineralbalancen er vigtig for, hvor mege af de to grundstoffer katten optager.

Mvh
xtiny

♣ Heck is where people go who don't believe in gosh.♣

0
0
Svar på denne tråd

1000 tak
Forfatter: 
Dato:  03-08-2008 08:24

1000 tak allesammen for jeres inputs!

Vi er nået meget længere i diagnosen på min stakkels kat...

De sidste to gange jeg har været til dyrlæge med tisse-missen har både dyrlæge og jeg følt os lidt til grin idet de ikke har kunnet udtage en urinprøve fordi hun tømmer sin blære fuldstændig.

Så fik jeg et tisse-kit med hjem for selv at kunne tage prøven, større videnskabs-test

Men det lykkedes da at få fire dråber tis ned i glasset som jeg afleverer til dyrlægen og ringer senere på dagen for svar.

Stakkels stakkels tisse-mis er smækfyldt med blærebetændelse og krystaller, på trods af 4 gange penicillin på tre måneder!

Men nu vi har diagnosen er hun kommet på en ny slags penicillin og S/D foder fra Hill's, som hun spiser med stor velbehag!

Så kan jeg lære at have en macho kat der ikke viser det mindste tegn på smerte eller ubehag, når man er syg.. heldigvis er der lys for enden af tunnelen denne gang

GO SØNDAG!

0
0
Svar på denne tråd

ditte....
Forfatter: 
Dato:  03-08-2008 09:35

Ditte.

Det lyder mystisk. Jeg har fået foder og kattegrus derfra to gange og der kom det et par dage efter jeg bestilte det.

Jeg blir dig svar gyldig mht levering hvis man ikke er hjemme.....måske du skulle forsøge at sende dem en mail og hører hvor sagerne bliver af.....

Håber du får dem imorgen!

Mvh Frida

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider