Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

EquiFirst foder
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 15:12

Er der nogen der kender noget til det..

Godt som dårligt.

Er hesten dækket ind, efter de danske forhold mm??

Fortæl gerne hvad du syntes.

Foder ellers med Brogaardens, men syns godt nok foder er blevet lige lovlig dyrt. Så kigger lidt andre veje også..

Med Venlig Hilsen

Vickie

Nu ejer af

Toftegaards Creline

Fremtiden kommer af sig selv..

Men det gør fremskridtet ikk!!

0
0
Svar på denne tråd

gode erfaringer
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 20:44

min veninde bruger det foder - og flere andre jeg kender.

hun har undersøgt meget omkring det og siger at det er noget af det bedste man kan få.

hun har været omkring de fleste mærker og tjekket det meget.

kvaliteten er helt i top mht råvarer og behandling. det er komplet støvfrit og fri for affaldsprodukter og discount fyld.

der er mange FE i og de olier mm der er i skulle være meget optagelige.

det ser vildt lækkert ud deres musli og det dufter godt.

efter at have sammenlignet med en masse andre foderprøver var det ret tydeligt det produkt der var mest rent. tydeligt høj kvalitet. og ingen billige fyld.

prisen er høj men i forhold til udnyttelsen skulle det faktisk være ret ok .

selv er jeg netop begyndt på linamix da min hest skal kåres. og allerede her efter lidt over en uge kan jeg begynde at se en forskel.

hun får en lille smule havre , lidt salt, lidt kalk og grøn salvimin sammen med. og så græs.

Formidling af Portugisiske LUSITANO heste.

Salgsheste på http://www.klassisk-dressur.dk

Nye Heste på salgssiden fra Juni.

0
0
Svar på denne tråd

godt tilfreds
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 21:05

Jeg fodrer også med equifirst, bruger en fuldfoder blanding "bacis omega 3".

Mine heste fungere godt på det, særligt min dv vallak, som nemt bliver "tosset" i hovedet af havre, melasse m.m.

I følge den foderplan jeg har fået lavet skal der tilsættes 10 ml kobber dagligt, bruger den fra blue hors, den holder lang tid, sådan 1 liter.

Vh Louise

Dressurtanten.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  24-07-2008 21:08

dejligt og høre at i er glade for fodret.

Ja foderet er dyrt i dag, men i forhold til Brogaarden er der lidt og spsre.

Hvor vi står vil vi kunne få hele paller hjem med det og dermed gøre prisen billigere...

Tænker jeg ville prøve Omega 3 på min.

Eller hvad mener I, når man bruger den til konkurrencebrug. Og hun er en varm dame...

Med Venlig Hilsen

Vickie

Nu ejer af

Toftegaards Creline

0
0
Svar på denne tråd

også her..
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 17:39

Bruger det til både min ældre hoppe på 22år/163cm og min "yngre" vallak på 11år/175cm, de ser begge rigtig godt ud. Hoppen får udelukkende omega classic varianten (hvis det nu er det den hedder?), vallakken får linamix oveni. Det har jeg i vinters kunne fodre for 1000,-/mdr. Naturligvis hø oveni, de skulle i henhold til sundhest.dk(?)/det foderprogram man kan købe, være fuldt dækken ind med den dosis de får. Nemt og effektiv med et fuldfoder

Men er der nogen der ved om der er penge at spare i tyskland/belgien?.. når man nu alligevel er der :-)

Venter på vores "green card"....... Og håbet er jo lys grøn!

0
0
Svar på denne tråd

Anbefales
Forfatter: 
Dato:  25-07-2008 17:57

Det kan anbefales. Vi bruger det herhejmme og hestene fungerer fint på det. Vi har brugt Basis Omega 3, men er netop skiftet til Energy Omega 3, da foderplanen viste at de blev dækket bedre ind med det (altså bare en lidt mindre mængde).

Det er også ganske fint til lidt varme heste.

Thrine
0
0
Svar på denne tråd

Har brugt Equi F.
Forfatter: 
Dato:  26-07-2008 15:07

Har brugt et hørfrøprodukt fra Euie F.

Efter tilvænning er udmærket foder

C.F

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 19:30

Hvad ville i evt anbefale mig.

Når jeg har en hoppe som er klar nok under ridning, og som trænes til at gå distriktstævner i spring. Altså ikke super hårdt, men middel hvor den er i god form...

Med Venlig Hilsen

Vickie

Nu ejer af

Toftegaards Creline

0
0
Svar på denne tråd

Tralala...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2008 21:59

Prøv at kigge på deres hjemmeside - der skriver de hvad man bør bruge til hvilke heste og i hvilken mængde. Ellers så skriv til dem (Pernille), de er hurtige til at svare og meget venlige.

Overvejer selv at bruge foderet, og synes virkelig jeg har fået nogle gode, ærlige svar. Spurgte bl.a. om jeg ville kunne bruge Basic Omega-3 til alle hestene (alt fra islænder over dressurpony til en plag og heste fra 9-18 år), og det mente hun ikke der var problemer i. Har de problemer med at holde huld, kan man give op til 2 dl olie oveni fik jeg at vide.

Mvh. Cat - Stud.med.vet

Jo mere man ved, jo mere ved man også man ikke ved - eller noget :P

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider