|
|
| Oldenborgfolk- Se her..... |
|
|
Hejsa..... Jeg vil gerne høre Jer Oldenborgejere om hvad I bruger af sadel.Til de brede heste...Kom endelig med billeder af Jeres udstyr... Jeg har selv en 100% Oldenborghoppe. Som jeg overvejer og få en tilpasset sadel til...Men vil gerne høre hvad i bruger og vil anbefale... Hilsner fra Lone...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg bruger |
| Forfatter:  |
MarieLuiseP |
| Dato:  |
18-07-2008 17:16 |
|
en tilpasset OS-dressur sadel, da det er en af de modeller som kan udvides mest i bommen. "problemet" med min oldenborg er, at han er meget markeret i manken og bred over ryggen, samt har nogle gode solide skuldre. Kan klart anbefale hubertus, som blandt andet kommer ved susanne frimodt (tjek www.susannefrimodt.dk) og tilpasser sadel efter ARR-princippet. Min sadel er en OS model som er udviklet i et trefoldigt samarbejde mellem Klaus Schönert (træner i anatomisk rigtig ridning) Otto Schuman (manden bag OS) og Hubertus (sadelmager). Hvis du vil vide mere ang. pris etc. er du velkommen til at skrive en PB. Mvh Marie-Luise
*Jeg er nem at omgåes, så længe jeg får min vilje!* 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Greenline |
|
|
Jeg bruger en Windsor Greenline, der har dybt sæde og markerede knæpuder. Den brugte jeg også tidligere til en oldenborger/knapstrupper/lippizaner- blanding og han var temmelig bred. Jeg har tidligere redet en 100% oldenborger, hvor jeg red med Passier
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
jeg har lige nu en kieffer kür lutiano(staves), før den havde jeg en trainers super dejlig sadel men den blev for lille, det er min kieffer også blevet nu, men håber den kan laves så han kan passe den.
SUCCES AFHÆNGER AF EVNEN TIL AT GÅ FRA FEJLTAGELSE TIL FEJLTAGELSE UDEN AT MISTE GNISTEN !!!! DANSKE OLDENBORG HESTE - KAN OG VIL www.123hjemmeside.dk/devito-secret VITO, VINDER MED 9 POINT TIL SHD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trainer's |
|
|
Jeg har en Trainer's mariel m bred bom. Ifølge kiropraktor passer den perfekt, og jeg er såååå glad for den 
Med venlig hilsen Heidi "Ingen kan give dig mindreværdsfølelse uden din tilladelse"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
jeg har også en kieffer lusitano kür excellent til min, den skal lige tilpasses til ham - har næsten lige købt den og hesten også... Har prøvet en del sadler på ham, stübben scandica og en tristan, windsor, kentaur athen og isabel werth... men kiefferen lå klart bedst, og derefter stübben, men da den ikke kan justeres i bommen turde jeg ikke tage chancen i det han er lidt sommertyk nu, og jo nok ændre sig til vinter.. Ved sælger gik han med en albion SLK og den lå også godt på ham og den var med mellem bom 
Nu med den dejlige Pyrus <3 Soya og Wolle altid i mit hjerte og savnet hver dag!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Amerigo |
|
|
Jeg har lige fået en amerigo dressage lavet til min dejlige-runde tønde. Den er en +3 som er en af de allerbredeste som de laver, og hold da ferie hvor jeg grinede da jeg så den første gang, den lignede en alm der lige var blevet mast. Min hest er ung, så vi har lavet lidt mere plads til at vokse på, men rider så med korrektion indtil, han har fået muskler. Men der er jo et valg som jeg har taget, frem for at stoppe om hvert halve år. Læææækkkkkker sadel siger jeg bare.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cliff Barnsby |
|
|
Som overskriften siger, så har jeg en Cliff Barnsby dressursadel til min brede oldenborghoppe. Skøn sadel, det er som at sidde i en "skål", og så passer den hesten, hvilket jo er det vigtigste!  Den er købt hos Brian Rützou i Tåstrup. jeg ved ikke, hvem der ellers forhandler dem. Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oldenborg |
TCH |
19-07-2008 07:46 |
|
Også OS her til min oldenborghoppe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg har en Bates Isabell Werth til min meget brede hoppe Kopfjernet er blevet udvidet så det passer hende...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg havde.. |
|
|
Jeg havde en Windsor Elite fit 4 til min oldenborg hoppe.
Louise med Meister drengen!
ღ ღ Chess - For evigt elsket og savnet ღ ღ Opstaldning tilbydes i Dalmose (4261) pris 700 kr pr. mdr. Sommergræs tilbydes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ooldenborger |
Diablo-Delight |
19-07-2008 11:18 |
|
Min hest er dog kun en Oldenborger blanding med Nicolars som far. Han er ikke specielt bred i forhold til en 100% oldenbroger. Men han har en Wintec Isabell Werth med den bredeste bom, som fungerer fint Jeg kender en 100% oldenborger, og den har også en Wintec Isabell Werth, hvilket også fungerer som det skal! Den har vist nok også en Stübben springsadel..
/Anne ©©© Diablo Delight ©©© Reddet fra slagtning, nu min hyp
Rosetter har ingen værdi hvis de ikke er fortjent Tænk på hvilke klasser du starter, er der konkurence nok? Eller rider du blot for at vinde?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oldenborger |
|
|
Jeg har en 75 % MEGET bred vallak. Til ham har jeg en Trainers Mariel med bred bom og den er super til ham og mig - havde tidligere en Albion, som desværre ikke rigtig fungerede.
Smil til verden og den smiler til dig ;o) Trainers Continental 17" mellem bom - fremstår som ny (købt i september 2007) sælges for 4.500,- plus porto. Billeder kan ses på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa Allesammen.... |
|
|
Hej igen... Først. Mange tak for Jeres svar allesammen...  Det er jo meget forskelligt.Hvad I bruger hver især til Jeres dejlige brede oldenborgere...Så det har da givet mig nogle ideer til hvad der bliver brugt...Jeg må vist ud og se hvad der er på markedet af sadler... Hilsner fra Lone....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rützou |
|
|
Jeg har en Cliff Barnsby, de ligger som støbt på min oldenborgerhoppe. Hun er godt nok ikke af den brede type, men fylder godt over ryggen. Havde før en Windsor Elite, som kørte rundt på ryggen af hende. Jeg ville tage en snak med Brian Rützou fra sadelmager.dk, han er super god til at finde brugbare sadler.
Anne og Salina *KSR* Kildebrønde Sportsrideklub
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Henri de Rivel |
|
|
Jeg bruger en Henri de Rivel Paris sadel fit 4 til min 87,5% old. hoppe, hvilket fungerer super 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har lige købt |
|
|
Jeg har i dag lige investeret i en Kentaur Medea m cut back. En fit 3. Den ligger super på min olle. -Tine
Golden retriver hvalpe sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sadel... |
Lene ♥Hurricane♥ |
21-07-2008 21:50 |
|
Min Oldenborg har en Albion SL  Den har en super pasform til ham, med god skulderfrihed, og jeg sidder rigtig godt i den 
Den, som ikke vil rådes, kan ikke hjælpes. Benjamin Franklin Hilsen Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| OS er bare sagen for os :-D |
|
|
Jeg solgte min gamle 87,5 oldenborger (bygget som 100, meget bred og meget markeret manke) men fik part på ham, sidste år, hvor jeg brugte min egne OS, den er helt kanon, idet den har stor kammerbredde og fåes meget bred... Jeg ELSKER den sadel, og Tarzan er ALDRIG øm eller noget, selv om at jeg ikke har fået taget mig sammen endnu til at tilpasse den til ham... Har lige købt en springsadel til ham, Stubben Sigfried men den er lige lav nok fortil, men der gør mit gelpad lige forskellen (Han har en MEGET markeret manken (små 10 cm højere end resten af sadellejet)) Men OS kan virkeligt anbefales!!! VH June Melanie
Venlig Hilsen June Melanie Vær den forandring, du selv ønsker at se i verden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg,... |
|
|
jeg har haft lidt problemer med at finde en til min. Men hubertus ligger på hende, har en ny type flexline 17". I andre sadler skulle hun have en 16" eller 16½. Hun er kortrygget.
Rækkehus 2005, Århus, se profil Når vi lægger bidsel i munden på hestene, for at de skal lystre os, styrer vi hele deres krop. Som skibene - så store, og styres af et ganske lille ror.- Jakobsbrevet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|