Prøv at kontakte www.naturhesten.dk
Her er lige en kopi af et svar fra en ligende tråd på Træning.
.."Jeg ville foreslå denne her all-round sadel Barefoot Cherokee 4570,- eller denne dressurmodel Barefoot London 4990,-, ved Londonsadlen skal du være opmærksom på om knæstøtterne passer din benlængde, så har du korte ben vil jeg ikke anbefale denne model
Begge skal der bruges specialunderlag under.
Jeg rider selv i en Trekker Talent, den er der ingen støtte i, en super lækker sadel, god kvalitet, dyrere end de ander to 6170,-.
Jeg har brugt min sadel siden hesten blev tilredet (1½ år siden) og er stadig meget glad for den, bruger den til tur, dressur og småspring.
Eneste problem vi er stødt på er varmeknopper e.l., lige hvor stigeremmene går op over ryggen, så lige nu afprøver jeg div. underlag for at hæve sadlen og forhåbentlig få løst det problem.
Jeg rider meget letridning og aflastende sæde og bruger derfor bøjlerne meget.
Rygsøjlefriheden er fin. Sadlen ligger stabilt.
Trekker har lavet en ny og forbederet model af Talent sadlen, bl.a. kan panelerne justeres og er blevet tykkere".
Det er rigtigt, i hvert fald med min type sadel, at man selv skal arbejde lidt for at få en ok opstilling, der bliver ikke noget foræret - til gengæld nyder jeg den frihed sadlen giver, lidt som at ride uden.