Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Sadel jungel - bomløs sadel ??
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 16:22

Jeg er blevet en lykkelig ejer af en Frederiksborg hoppe som jeg har passet i over et år først. Jeg er glad for at sikre hendes fremtid for hun bliver hvor hun er indtil hun skal slæbes ud....

Men men men ...... nøj er træt af at érfare at kombinationen af hende og jeg gør det super svært at finde en sadel. Rider dressur og tur mest. Fik anbefaldet en Albion i 18"... og er de nemme at finde brugt nææææ....

Derfor har jeg siden sadel mageren har været der redet uden sadel (er gået i barndommen og har erfaret at min balance var ringe hehe).

Men uden sadel holder bare ikke i længden. Tør jo ikke galoppere på dyret uden sadel... Når jeg falder falder jeg tuuuungt - av.

Så nu jagter jeg det bomløse -marked... har ingen erfaring med disse. Havde da aldrig troet at jeg skulle ride i bomløs (eller eje en frederiksborg ;-) )

Hvad er jeres erfaringer?? Jeg ved islænder og distanceryttere bruger dem meget. Men hvad med en som ig der elsker at ride dressur og nyder en tur ind i mellem??

Har prøvet en billig bomløs.... hesten ser ud til at nyyyyde det.. hvilken frihed. Jeg skal lige vænne mig til det. Synes dog at den ligger lige tæt nok på manken. ???

Nå rodet indlæg *G*

0
0
Svar på denne tråd

Bomløs
Forfatter: 
Dato:  14-07-2008 18:57

Prøv at snakke med Katrine fra http://www.optimalsadel.dk

If it sounds too good to be true... it probably is.

0
0
Svar på denne tråd

Med og uden....
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 10:53

Tjah, det skal ikke være nemt!

Jeg var igennem noget af en skattejagt for at finde sadel til min hest. Iflg sadelmageren er den "bygget som et sofabord" hvilket bestemt ikke gør sadelindkøb nemt. Jeg overvejede også bomløs, men valgte det fra efter at have prøvet en på min anden hest, som synes det var hæsligt og den gjorde bestemt ikke noget godt for mit sæde. Næsten håbløst ikke at sidde i stolesæde. Jeg måtte også kigge mig selv dybt i øjnene og måtte konstatere at med min balance og let skæve sæde er det nok bedst med en bom... En slags støddæmper mod hestens ryg tænker jeg det som... Så kan jeg bedre tillade mig at lave lidt fejl undervejs. Det var dog vigtigt for mig at finde den bedste sadel til min hest, så hun ikke skulle føle sig hæmmet af en bom.

Jeg synes jeg har fået det bedste fra alle verdener med den sadel jeg har nu: Optimal vægtfordeling med bom der passer på store puder, bredt kammer og stor bevægelsesfrihed for min hest. Og som ekstra bonus er den rigtig rar at sidde i, uden at den påvirker mit sæde negativt!

Signe

0
0
Svar på denne tråd

Naturhesten
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 11:05

Prøv at kontakte www.naturhesten.dk

Her er lige en kopi af et svar fra en ligende tråd på Træning.

.."Jeg ville foreslå denne her all-round sadel Barefoot Cherokee 4570,- eller denne dressurmodel Barefoot London 4990,-, ved Londonsadlen skal du være opmærksom på om knæstøtterne passer din benlængde, så har du korte ben vil jeg ikke anbefale denne model

Begge skal der bruges specialunderlag under.

Jeg rider selv i en Trekker Talent, den er der ingen støtte i, en super lækker sadel, god kvalitet, dyrere end de ander to 6170,-.

Jeg har brugt min sadel siden hesten blev tilredet (1½ år siden) og er stadig meget glad for den, bruger den til tur, dressur og småspring.

Eneste problem vi er stødt på er varmeknopper e.l., lige hvor stigeremmene går op over ryggen, så lige nu afprøver jeg div. underlag for at hæve sadlen og forhåbentlig få løst det problem.

Jeg rider meget letridning og aflastende sæde og bruger derfor bøjlerne meget.

Rygsøjlefriheden er fin. Sadlen ligger stabilt.

Trekker har lavet en ny og forbederet model af Talent sadlen, bl.a. kan panelerne justeres og er blevet tykkere".

Det er rigtigt, i hvert fald med min type sadel, at man selv skal arbejde lidt for at få en ok opstilling, der bliver ikke noget foræret - til gengæld nyder jeg den frihed sadlen giver, lidt som at ride uden.

0
0
Svar på denne tråd

Ang. billig bomløs
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 11:10

De billige bomløse sadler (har kun siddet i en en gang ) er vel som billige bomsadler, ikke noget at købe.

Husk, man får hvad man betaler for .

0
0
Svar på denne tråd

sensation ride dressage
Forfatter: 
Dato:  15-07-2008 16:12

hej.

jeg har en mega bred frederiksborg kunne heller ikke finde en sadel der lå godt på min frede. Jeg købt en albion men den lå heller ikke 100 % Så måtte jeg jo prøve en bomløs, købt en

Sensation Ride Dressage G4 fra optimalsadel.dk. Det ligger godt på ham og det er lige som om at sidde i en sofa. den er jeg glad for, skulle lige vende mig til at sidde ned sid.

Jeg har min albion tilsalg hos sadler.dk

venlig hilsen

marianne

0
0
Svar på denne tråd

bomløs
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 16:45

Jeg kan godt se at den billige bomløse ikke lige er sagen, men allerede der går hesten bedre, så det er nok i den rigtigt retning vi tænker.

Vi har kik på en barefoot cheyenne pt. Men nu må vi se. Det er stadig mærkeligt at ride i sådan en. Hehe.... man er vel traditionel dressurrytter (kommer fra En kentaur medea og pfiff amaretto).

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider