Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Godbidsbold?
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 20:29

Da min hest står i boks hele dagen p.t. og kun ud om natten, vil jeg gerne aktivere ham i boksen, i de timer hvor jeg ikke er der.

Når jeg er der, træner jeg ham på forskellige måder bl.a. med clicker, men han er typen der gerne må ske lidt, især da han kun er 2 år. Har hørt at man kan få en slags bold, med huller til godbidder eller gulerødder som de så skal bruge tid på at få ud. Jeg kan ikke umiddelbart finde dem på nettet, er der nogen der kender til dem? Det skal ikke være en alm. bold til at hænge op, eller sliksten, det har han i forvejen

Nu kun ejer af én hest - den skønne charmerende Skullerup´s Jackpot, som netop er blevet vallak ;-)

Flere billeder på min hjemmeside www.flick.com/photos/mdhansen

0
0
Svar på denne tråd

Butik Hund med Glæde
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 22:25

Hun har dem, altså dem til heste... plus en masse andet. Find hende på www.hundmedglaede.dk

Smuk AA-hingst efter Secret Destination XX - Abhat OX sælges

Hingsteløsdrift tilbydes

Har du brandalarm i DIN stald?

0
0
Svar på denne tråd

Pas på med det...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 21:40

Hej Nikita,

En godbidsbold er en rigtig dårlig måde at aktivere sin hest på. Det er ikke ret lang tid siden, at man kunnne læse i et af ridemagasinerne (Magasinet Hest, Ridehesten eller var det mon Equipage?) at ny forskning havde vist, at heste bliver meget stressede, når der ikke længere kommer godbider ud af legetøjet. Det stresser dem meget mere, end ikke at have legetøj overhovedet. Den stress øger risikoen for stereotyp adfærd og mavesår.

Det er nok bedre at hænge en helt almindelig bold op, eller noget andet de kan lege med, men som ikke indeholder godbider.

Når hesten skal stå meget inde, er der ikke noget, der slår fri adgang til stråfoder. Hestene bruger op til 19 timer i det fri på at lede efter føde og det må du evt. prøve at efterligne ved at give rigeligt stråfoder til dagen på boks.

Mvh
Louise

0
0
Svar på denne tråd

zoo zity
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 23:37

De kan købes i zoo zity

Mvh Ann Katrin - God sommer til alle!

Rottepigen er 8 mdr og vejer nu 33kg:-)

0
0
Svar på denne tråd

Louise G
Forfatter: 
Dato:  13-07-2008 18:12

hmmm okay det havde jeg da ikke tænkt over det du skriver, men lyder jo faktisk logisk nok. Han få hø ad libitum, men det jeg kunne få fat i sidst gider han ikke rigtig desværre, og jeg har lidt svært ved at få fat i noget ordenligt...enten har de kun wrap eller også tager de ikke nye ind fordi de ikke har nok

Så jeg fortsætter min søgning på tørt wrap eller hø af god kvalitet. For det er også det jeg foretrækker mest til ham, og især også fordi det er det eneste han må få p.t. udover en håndfuld vitaminer...

Tak for svarene

Nu kun ejer af én hest - den skønne charmerende Skullerup´s Jackpot, som netop er blevet vallak ;-)

Flere billeder på min hjemmeside www.flick.com/photos/mdhansen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider