Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Behagelig trailertransport!?
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 10:18

Min kære hest er blevet bange for at køre i trailer - det er som sådan ikke det store problem at få hende op, men når hun er deroppe går hun let i panik og hopper rundt, når man kører på små, ujævne veje.

Vores trailer er en gammel, velholdt Brenderup trailer uden støddæmpere og lignende...

Har I erfaring med om heste kan være mindre bange, når de kører i nyere trailere med støddæmpere og knap så meget larm?

I så fald - hvilke trailere kan I anbefale?

0
0
Svar på denne tråd

Cheval liberte
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 15:01

Jeg plejer at leje en cheval liberte med pullman ophæng.. den er super god at køre med og ligger godt på vejen (sidst jeg kørte fra Hadsten til Fyn stod hesten faktisk så roligt at jeg var nødt til at stoppe og kikke til hende.. men hun stod bare og småsov... dejligt!)

Kristina

Wrap i 50 kg baller, bestil årets høst nu! Ring for tilbud.

Spåner, bestil sæsonens forbrug af spåner nu og spar penge!

0
0
Svar på denne tråd

Aldrig nogensinde Cheval liberte
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 16:37

En kraftig advarsel omkring cheval liberte. Køb aldrig en sådan... Jeg har aldrig haft så meget bøvl siden jeg købte sådan noget l***. Bunden/rampen er skøjteglat når den bliver våd, jeg har haft et føl rullende ud pga den ikke kunne finde fodfæste, skønt importør gladeligt reklamerer med at den er skridsikker . Der kom flere kiropraktorbehandlinger ud af det. Der løber vand ind under kørsel i regnvejr, hvilket jo ikke ligefrem gavner på skridsikkerheden. Loftlemmen blæste af en dag den stod lukket på gårdspladsen, og så kunne rampen ikke holde til at en hest gik på den... Den gik fuldstændig fra hinanden i siderne og var så skæv at vi måtte sætte spændebånd på for at køre den til rep. Da jeg så sendte traileren til reparation, gik der 4, ja rigtigt, 4, måneder før firmaet fik nosset sig sammen til at få importeret en rampe og få sat den på. De siger nemlig at de ikke sender varer op til Danmark før de kan sende en stribe trailere med... Godt så... Så reservedele i al almindelighed kan altså ikke fås uden man skal vente flere måneder. Der sker ikke noget som helst når man kontakter hverken det danske eller franske firma for at rykke for at få sin trailer færdig. Importør er hverken til at hugge eller stikke i, og er ydermere uforskammet overfor mig da jeg tidligere har brokket mig over traileren, som overhovedet ikke lever op til hvad der loves i deres brochure. At være 4 måneder om at få sat en ny rampe på er fuldstændig urimeligt og komplet uacceptabelt, især når man ved at der kommer varer op fra Frankrig fra dag til dag. Eller måske skyldes det at traileren jo i virkeligheden produceres i Polen??? Men derfra kommer der sørme også varer op tit...

Nej, jeg har endelig fået solgt skidtet og købt mig en Humbaur, og den er jeg så glad for, men alt andet er selvfølgelig også bedre end det jeg havde...

Ok, ret skal være ret. Der er to gode ting ved Cheval Liberte-traileren: Manden min sagde den lå godt på vejen, men jeg kan såmænd ikke mærke forskel på hesten før som nu, og så havde den en pæn farve nu vi kun kunne køre affald til containerpladsen i den

Lige et sidespring fra den oprindelige tråd, men jeg syntes lige jeg ville sætte en advarsel herind, nu traileren ligefrem anbefales i et andet indlæg.

Men find en trailer du syntes om og spørg til hvordan den er at køre med. Få evt. lov til at prøve at sætte den bag din bil. I dag er der sket meget med dem og de er blevet udviklet godt til at ligge roligt på vejen, så det der pullmann-reklame giver jeg ikke så meget for. Jeg mener nemlig ikke min nye trailer ligger dårligere på vejen eller at hesten har fået en anderledes tur end den plejer. (Jo, lidt, for nu er bunden sørme ikke glat mere når hesten har klattet på den...)

Trakehner-hoppeplag fra 2007 e. præmiehingsten Summertime sælges

www.stutteri-montana.dk

0
0
Svar på denne tråd

Pulman?
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 16:48

Tak for svarene!

Hvad er pulmann ophæng og fidusen ved det?

Er der nogen af jer, der kan mærke forskel på jeres heste alt efter, hvad I kører med?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 17:01

Pulman er, så vidt jeg er orienteret, et system, som skulle sørge for en bedre affjedring. Jeg syntes som nævnt i mit tidligere indlæg ikke at der er forskel.

Men nogle er selvfølgelig tilfredse nok, sådan er det jo, men søg på cheval liberte, og du vil finde en overvejende utilfredshed, syntes jeg.

www.stutteri-montana.dk

0
0
Svar på denne tråd

montana...
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 17:08

OK - mange tak for oplysningen!

Jeg synes også jeg har hørt meget forskelligt om cheval liberte... er det ikke noget med, at de også er lidt smallere end de andre trailermærker? Har en veninde, der har lidt bøvl med sin, fordi den får mere klaus i den trailer..

0
0
Svar på denne tråd

klaus :o)
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 18:30

Tjo, min nye Humbaur er da lidt bredere og længere, og det kan da bestemt mærkes når man skal have specielt de helt store madammer derop. Nu skal de ikke længere stå helt oppe i forbommen. Men jeg mener ikke det er mere end omkring 20 cm, men som sagt kan det sagtens mærkes, samtidig med at skillerummet er af gennemsigtigt plast hvor det var sort hos Liberte'en, og det giver unægteligt et synsmæssigt større rum også.

www.stutteri-montana.dk

0
0
Svar på denne tråd

hejsan
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 19:17

Jeg kan heller ikke anbefale Cheval liberté trailerne, havde de samme problemer som montana beskriver...

Jeg har nu en Henra som har Mercedes Aksler (dem som man bruger på lastbiler) og jeg kan sagtens mærke forskel om jeg har kørt med min hest i naboens som er en 19 år gammel Gaupen trailer eller min 2 år gamle Henra. Specielt over vejbump er der stor forskel, hvor min trailer ligesom flexer mere.

Mvh.

Dorte

Søger Læreplads som Beslagsmed hele danmark har interesse. Er færdig med Grundforløb.

0
0
Svar på denne tråd

Den var ny! (for mig)
Forfatter: 
Dato:  10-07-2008 19:33

Hmm... Henra - der er godt nok kommet meget nyt på markedet - sidst vi beskæftigede os med trailere var det eneste man mødte; Brenderup, Böckman, Mustang og Randers Trailere... (Siger måske mest om, hvornår vi sidst beskæftigede os med det... ;) )

Hun bliver os en meget dyr dame den kære Highlight - diagnosticering/behandling af skade, føl og nu ny trailer... Godt man er så glad for hende! (Tror ikke min far er helt så glad for hende... ;) )

Tak for hintet - godt at få øjnene op for nogle trailere, som man ikke har overvejet!

0
0
Svar på denne tråd

Humbauer
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 08:00

Jeg har næsten skiftet trailer ud af samme årsag, som du overvejer. Dog var den gamle brenderup dog blevet skadet af at min vallak gik fuldstændig i panik i den.

Vi købte en Humbauer rapid, jeg prøvede faktisk at stå inde i den, imens manden kørte op og ned af vores indkørsel(grusvej), bagefter en tur i den gamle trailer. Uha, der var kæmpe forskel. I humbaueren stod man selv helt stille, trods huller, ingenting der raslede og hop/bump pga ujævnheder i vejen stopper med det samme.

Min hest er nu blevet helt tryg ved at køre i trailer, og når han engang imellem skraber eller står lidt uroligt, så kan man sagtens mærke at traileren ligger meget bedre på vejen.

Så held og lykke med at finde ny trailer

Dressurtanten.

0
0
Svar på denne tråd

Lyder godt der er håb!
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 11:11

Lennert; Mange tak for rådet! Lyder fantastisk med den Humbaur - utroligt så stor forskel, der er på de forskellige trailere - og ja de gamle er virkelig ikke gode til at tage fra. Har også prøvet at stå i vores og hold da op, hvor er det ujævnt og ubehageligt, så jeg kan godt forstå hende... ;)

Hvordan kan det være, at det lige var en Humbaur, du valgte?

0
0
Svar på denne tråd

Humbaur
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 18:48

Hvis jeg også må svare på dit spørgsmål , så fik jeg Humbaur Rapid anbefalet af trailerguru'en Torben Andersen, og lige stor tak til dig, Torben. Den er den største i sin klasse på markedet, og da jeg har hopper, som for enkeltes vedkommende vejer 900 kg, så er det rigtig rart at de kan være der uden at skulle presses gennem forbommen for at lukke bagklappen. Det er desuden en meget lys og venlig trailer med stor plads foran, så ingen "klaus" her mere.

Jeg har også haft en gammel Brenderup, og jo, der er sket meget rent køremæssigt, men nu var min Cheval ikke så gammel, så det er ikke pga. det den er skiftet.

www.stutteri-montana.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tak Montana
Forfatter: 
Dato:  11-07-2008 23:47

Montana: SELVFØLGELIG må du svare

STORT er GODT ;) - nu bliver jeg helt i tvivl, om jeg skal satse på en böckmann (har hørt de har uafhængig affjedring som de eneste sammen med cheval liberte) eller humbaur (har efterhånden fået mange anbefalinger)... Hmm - hvem har sagt det skal være let?

0
0
Svar på denne tråd

humbauer
Forfatter: 
Dato:  12-07-2008 08:39

Hej Anne-Sophie

Jeg valgte at kigge på en humbauer, da jeg havde læst en masse positivt om denne netop her på HN. Uden at vide ret meget om det synes jeg at den kvalitetsmæssigt virker bedre end bøckman trailer (duo)?

Som montana skriver så er den meget rummelig, høj og bred, man kan indstille forbommene i højden, praktisk for os, da vi også kører med ponyer ind i mellem. Sikkerhed var også alfa omega for mig, og jeg synes den virker nem at få bommene udløst udefra. Desunden ville jeg gerne have sadelskab foran, det har jeg så også fået. Der er stadig god plads foran.

Vh´Louise

Dressurtanten.

0
0
Svar på denne tråd

ang cheval liberte
Forfatter: 
Dato:  16-07-2008 22:22

Hej

Vi har en cheval liberte og jeg kan helt klart kun sige godt om den.

Den er stor og rummelig har flere gange kørt med 2 store heste uden aat der var pladsmangel.

Har selv stået bag i den på grusvejen og den er meget støjsvag med langt færrer ryste rasle lyde end jeg tidligere har oplevet.

Det specielle ophæng gør at den ikke hopper ved ujævnheder og vores heste er nu langt roligere under kørsel end før.

Det eneste er at bunden ikke er helt så skridsikker som ønskeligt dog synes jeg ikke det er så slemt som andre beskriver, men vi bruger altid savsmuld i bunden til at opsuge væde.

Det har aldrig regnet ind i vores og den ene gang en hest ved et uheld ødelagde en bom i traileren havde vi ingen problemer med reperation.

Derfor vores bedste anbefalinger, og det skal nævnes at vi lejer traileren ud og kun har modtaget positive tilbagemeldinger.

Men vores er kun 3/4 år gammel så måske nogle af fejlene er blevet forbedret.

Jeg ved ikke hvor du bor men hvis du gerne vil må du gerne komme og se og prøve vores før du vælger.

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak Karina
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 00:59

Karina: Mange tak for tilbudet - det var meget storsindet af dig!

Jeg bor på Djursland - hvad med dig?

0
0
Svar på denne tråd

så er der ikke så langt
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 06:24

hej igen

Jeg bor mellem Randers og Viborg lige midt i mellem, så afstanden er ikke så uoverskuelig.

Vi skal på ferie i næste uge men enten lørdag eller efter vores ferie (varer en uge) er du velkommen.

Bare send en privat besked her på hestenettet så kan du få mit telefon nummer.

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

Trailer
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 09:35

Et godt råd er at købe en trailer hvor der er blødt skillevæg (altså væggen mellem hestene :-)). Så har hesten mulighed for at sprede benene lidt og bedre finde balance.

Min gamle hest fik klaustrofobi i en trailer hvor der ikke var mulighed for at sprede benene.. Stakkels hest. Men den lærte da igen at køre trailer uden at panikke.

Forresten så vil Torben Andersen ikke læsse i en Brenderup. Don´t ask me why... Men da min veninde skulle have ham ud sagde han at det ikke måtte være en Brenderup de skulle øve i.

Maria

Købes: Klokker i MINIMUM str. XXL

Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør.

Det er fordi vi ikke tør, ting er vanskelige.

0
0
Svar på denne tråd

Læs andre tråde om emnet
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 12:47

Søg herinde i dette forum... Der er så mange dårlige erfaringer med netop cheval liberte. Som nævnt i mit tidligere indlæg, så ligger den for så vidt udmærket på vejen, men det er jo ikke det eneste kriterie for at vælge trailer. Min tidligere trailer havde så mange skavanker, som jeg kan forstå andre også har oplevet så min kan altså ikke være et mandagseksemplar. Men at importør lover noget og ikke holder ord, at man er hele 4 måneder om at reparere den når den går i stykker og man ikke kan få reservedele til skidtet med mindre man er tilfreds med at vente til importør får et læs trailere sendt herop, hvilket åbenbart tager flere måneder, at man ikke kan stole på hvad der står i deres salgsbrochure, det får mig til at slå bak og finde andre veje. Lad være med at købe trailer fordi den har en pæn farve og fordi forhandler er god til at snakke for sin syge moster, for det er han, men køb noget som du ved du kan få lavet hvis det går i stykker, og som er gennemprøvet igennem flere år. Cheval liberte er for dårlig i kvalitet, men det hænger jo som ofte sammen med prisen, selvom jeg nu nok tvivler på at hvis man betaler for en dyrere libertetrailer at man vitterligt får en bedre kvalitet i det mærke. Der findes betydelig bedre trailere, uden at skulle fremhæve nogen, som fås til samme pris som cheval liberte. Fint nok at kunne prøve den, men det er altså også muligt hos forhandlere af andre mærker. Tro mig, jeg har været gennem balladen i nu flere år med min heldigvis nu solgte liberte trailer. Og det har sørme været noget af det bedste jeg har gjort for mine heste, for der er ingen problem med at stå fast mere, dvs. en mere behagelig transport af hesten. Jeg kan desuden læse i en anden tråd om emnet at selv folk, som ellers er meget glade for denne trailer, nævner at bunden ikke er så skridsikker... Er netop det ikke et meget vigtigt kriterie for sikker og behagelig transport af hesten???

www.stutteri-montana.dk

0
0
Svar på denne tråd

Til Maria
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 13:56

Hov hov jeg vil gerne læsse i en brenderup, der kan bare være tilfælde hvor jeg ikke synes det er den smarteste trailer alt efter hvad model det er, og hvad for en hest det er, og der kan jeg ANBEFALE en anden trailer eller model hvis jeg føler det er det der skal til, eller jeg kan fraråde en læsning hvis jeg synes det ikke vil være en god ide.

Jeg vil også godt læsse i en cheval, men igen det er ikke altid det smarteste valg til alle typer hest.

Jeg råder og anbefaler individuelt, og jeg gør det kun ud fra hvad hesten har brug for.

Jeg læsser i alle typer trailere hver dag.

Hilsen Torben

Natural Horsetraining
v/ Torben Andersen
Træning af problemheste - Trailertræning som speciale
Nu også trailerudlejning af store lyse Humbaur trailere
2250,- for en måned
Hjemmeside - Mail
0
0
Svar på denne tråd

Lige et sidespring...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 14:16

Torben: Jeg vil blot lige nævne for dig hvilken utrolig forskel det er at læsse i Humbaur'en frem for Cheval Liberte'en. Den røde går nu lige op...Mere plads, mere lys. Ingen slinger i valsen mere. Tak endnu engang for din store tålmodighed

Velgående føl og plage sælges:

Trakehner-hoppeplag fra 2007 e. præmiehingsten Summertime

Trakehnerhoppeføl født 2008 e. Kaiserdom TSF

DV-hingsteføl født 2008 e. Sancisco

www.stutteri-montana.dk

0
0
Svar på denne tråd

Beklager Torben
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 14:20

Beklager Torben.. Misforståelse fra min side :-)

Maria

Købes: Klokker i MINIMUM str. XXL

Det er ikke fordi ting er vanskelige, vi ikke tør.

Det er fordi vi ikke tør, ting er vanskelige.

0
0
Svar på denne tråd

Skønt med så mange svar..
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 12:24

Karina: Hmm... må nok hellere afstå tilbudet så - tør det ikke rigtigt, når det ikke er så skridsikkert som Montana nævner.. Jeg har en hund, jeg ikke kan lokke ind i køkkenet, fordi hun har prøvet at skride på køkkengulvet - og jeg tør ikke det samme med min hest ;) Men endnu engang 1000tak for dit generøse tilbud!

Montana: Tak for råd og hjælp :)

Torben: Hvordan afgør du, hvilken type trailer, der passer bedst til folks heste?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 13:24

montana : Tusind tak for roserne , og ja det er en rigtig god trailer, nok den hvor man får mest for pengene i Danmark.

Maria : Det er helt i orden.

Anne-Sophie Høyer : Det vurderer jeg udfra det folk fortæller, og jeg har efterhånden fået oparbejdet en meget stor erfaring med både heste og trailer.

Vi tror jo nogen gange at en trailer bare er en trailer, men sådan er det ikke altid.

der er flere trailermærker som jeg foreslår ændringer til, for at de kan opretholde sikkerheden, og det viser jeg kunden når jeg står med traileren.

Det kommer også her an på hesten og ejeren det er ikke alle der skal laves det samme på.

Tit er der tale om små forbedringer, og det er kun en venlig anbefaling, kunden bestemmer selv om de vil følge rådet, men jeg har erfaring med hvor det kan gå galt, og med hvad.

Hilsen Torben

Natural Horsetraining
v/ Torben Andersen
2250,- for en måned
Hjemmeside - Mail
0
0
Svar på denne tråd

Til Torben
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 13:40

Torben: Jeg har lige været inde at kigge på din hjemmeside, og det ser jo virkelig imponerende ud, som du kan 'trylle' med trailerlæsning... Har du også erfaring med at få en hest til at være afslappet i selve traileren? .. I så fald kunne det godt tænkes, at vi skulle have besøg af dig en dag, når du kommer til Jylland ;)

Det kunne også være ret optimalt at vide, hvilken trailer, der passer allerbedst til min kære hest, når nu den skal købes udelukkende til hende...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-07-2008 16:07

Ja det har jeg og jeg kan helt sikkert godt hjælpe dig, min næste tur bliver ca. midt i august.

Det bedste er at ringe eller mailer for tidsbestilling.

Hilsen Torben

Natural Horsetraining
v/ Torben Andersen
2250,- for en måned
Hjemmeside - Mail
0
0
Svar på denne tråd

Chaval Liberte
Forfatter: 
Dato:  22-07-2008 11:43

Jeg har en Cheval Libete 2004. Den er jeg MEGET glad, ingen bøvl med den og den ligger UTROLIG godt på vejen. Og pullmann ophæng er guld værd.

Har aldrig haft brok med importøren, synes han er utrolig service mined.

Der er masser af plads i traileren. Jeg havde før en Randers trailer som min hest var meget usikker på at gå op i. Efter jeg købte Chaval så går han lige op uden at blinke.

Har aldrig haft problemer med en glat rampe heller.

Så jeg giver til Cheval Liberte 2004!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider