Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

ridebane på fyn
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 17:23

ENDELIG har vi fået råd til ridebane...nu mangler vi bare den optimale og prismæssige fornuftige løsning.

Hvad vil i anbefale og kender i evt. en på fyn der er mand for opgaven?

hvad har i gjort og hvordan virker det ?

Vi skal bruge en bane til dressur, den bruges af ca 4 ponyer om dagen, og den skal kunne bruges hele året !!!

STÜBBEN LAURUS 16T 32B SÆLGES ELLER BYTTES TIL TRISTAN B30 16T

STÆVNE GARDEROBE M. CAVALLOSTØVLER 37.42.31

WINSOR JAKKE STR.9

OG HVIDE FULDSKINDSBUKSER SÆLGES STR.135 SÆLGES SAMLET FOR 1000 KR

0
0
Svar på denne tråd

ingen skalder
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 17:35

Vil lige sige at skalder IKKE er en løsning

WINSOR JAKKE STR.9

0
0
Svar på denne tråd

Evt søg i andet forum
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 22:51

Prøv evt. at læs om forskellige baner ris/ros i forumet Hesteejendomme eller hvad det nu hedder og den vej find ud af hvad i vil have og så søg en leverandør herinde bagefter, der er jo utallige muligheder.

Læste om en der anbefalede grüne sand, som blev lavet præcis efter jord og bundforhold samt brugsegenskaber, men den lå så også i den helt dyre ende, men var tilgengæld brugbar året rundt.

Mvh. Mette

0
0
Svar på denne tråd

læst og læst
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 08:55

vi har bare problemer med at finde nogen på fyn der laver dem

WINSOR JAKKE STR.9

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa....
Forfatter: 
Dato:  09-07-2008 09:15

Hej

Krogsboll jeg mener du bor i nærheden af Middelfart ikk?

Jeg har hørt noget om at ham der bor ude for enden af Strib Landevej(der hvor man kan købe træpiller og der holder en stor lastbil) kan hitte ud af sådan noget, men prøv at spørge for igen det er kun noget jeg mindes at have hørt så lover intet.

Håber det kan hjælpe!

mvh Tine

0
0
Svar på denne tråd

Ridebane
Forfatter: 
Dato:  17-07-2008 16:51

Vi har anlagt ridebane for få måneder siden. For os var det også vigtigt at den kunne klare helårsbrug, og at den hverken var for hård eller for blød til dressurbrug.

Vi brugte den lokale maskinstation til arbejdet. Sådan nogen må der også findes omkring Middelfart. Det kræver dog, at man selv sætter sig ind i hvordan man vil have den bygget op. Der er absolut penge at spare ved at stå for indkøb osv selv, istedet for at bestille en færdig ridebane.

Vi fik gravet ud og lagt tre rækker dræn på langs af banen, som samles i en brønd. Så blev der lagt et tykt(25-50 cm) lag sorteret tegl i størrelsen 10-45 mm, mener jeg.

Så 10 cm stenmel, som stampes og vandes og stampes. Stenmelet må ikke være for fint, så pakker det sig. Laget skal være fast, men gennemtrængeligt for vand.

Øverst har vi lagt en blanding af speciel ridebundssand fra NCC og så fiber/flogger fra www.greenandblue.dk

Resultatet er ligesom en Walberbund, men man sparer en del ved at indkøbe det hver for sig og blande det selv.

Det er vigtigt at det hele er plant helt fra det nederste lag, ellers er det umuligt at rette af bagefter.

Banen kræver meget vand og meget arbejde med baneplaner og tromle her i starten. Men efter fire måneder er den ved at være helt helt super.

God fornøjelse med det!

0
0
Svar på denne tråd

tror vi har løsningen
Forfatter: 
Dato:  18-07-2008 08:17

Uden at gå for meget i detaljer (det lader jeg manden klare) er løsningen som jeg forstår den.

mulden graves af til leren og banen nevileres med en hældning på 0,5 promille

knust beton/tegl fyldes på og trumles

stenmel oven på

så sand tror det var harvet lersand 0,8 så sold og så sand igen der harves med flisen. ..pris i alt ca 70.000

nogen der har erfaring med den konstruktion...Janne syntes din løsning lyder helt optimal men er desværre nok en for dyr løsning for os..hvad står jeres bane i ??

Ridelæren til eleven:....

Har du nogen sinde redet på en hest før??

NEJ

Godt så skal du have en nybegynder hest !

JA TAK-det lyder dejligt

Her, denne her er der aldrig nogen der har redet på før :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider