Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

bidløst hovedtøj
Forfatter: 
Dato:  02-07-2008 10:48

heeeeeeeeeeeey

jeg er ejer af en dejlig haflinger hoppe, og vi overvejer at købe et bidløst hovedtøj til hende da vi har hørt at det er bedre for hesten.

er der nogle der selv har det, der kan anbefale det ??

den heldige ejer af en sød hafliger

*ILU BINE* ILU BINE* ILU BINE *

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har et...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 10:15

Og såfremt din hest er meget styrbar kan du da godt ride med det men du får (ihvert fald til at starte med) ikke samme respons som ved bid.

Nu ved jeg ikke hvorfor du siger at det er bedre for hesten, vær opmærksom på at du ikke bare flytter problemet til et andet sted da jeg har set et par frustrerede ryttere forsøge sig med bidløs og ender med at lave "andre ulykker" i stedet...

Nåh nok om det - hvis du vil ride bidløs anbefaler jeg enten ridekapsun eller en sidepull ud fra devisen at den med kryds under hagen ikke giver ordentligt efter når man slipper tøjlen. Jeg har måtte lave om på min trense for at få mere eftergivenhed - når man har taget i tøjlen og slipper "sætter" remmene sig fast ved ringene de går igennem og forbliver stamme - det er jo ikke meningen

Alternativt kan jeg anbefale Hackamore men vær opmærksom på at man "lukker for luften" hvis man holder for stramt eller har en hest der har tildens til at ligge tungt fortil

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 10:52

Jeg synes man får præcis samme reaktion med bidløs som med bid.

Min hest reagerer super fint med en bidløs trense. Hun er endda en hidsig dame sommetider

Jeg er SÅÅÅ glad for min trense uden bid. Hesten nyder det virkelig. Jeg har ikke problemer med, at remmene sætter sig fast og ikke giver efter.

Jeg har sådan en:

Sascha & Sani Cheval

0
0
Svar på denne tråd

Min fik slidsår...
Forfatter: 
Dato:  03-07-2008 22:55

Netop der hvor remmene kommer ud af næseremmen :( hvis altså det er sådan en hvor remmene krydser under kæben... Og de slap ikke igen..

Jeg har måtte "lave" om på den således at remmene ikke har kontakt med indersiden/ringene i næseremmen men glider igennem nogle ringe der sidder nærmest som en kapsunring uden at have kontakt med hesten.

Lyder lidt sært men du vil nok forstå hvad jeg mener hvis du står med samme problem en dag.

/Angelika

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

jaaaahhhh
Forfatter: 
Dato:  04-07-2008 19:49

helt klart, mange tror at det er meget, anderledes at ride med et bidløst, men det er det ikke. hvis det er at du har lyst til at prøve, kan du også prøve reb grimen, den er også super at ride i. jeg rider selv med begge dele på parten, men jeg foretrækker reb grimen. hvis du vil vide mere, eller har spørgsmål med reb grimen eller bidløst kan du skrive på min præs.

hilsen stine (hende der elsker heste)

En god heste træner kan få hesten til at gøre alt,

en fremragende heste træner kan få hesten selv at ønske det.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider