Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

SADLER, et mysterium
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 12:40

jeg har brug for nogle kloge ænder, som kan give videre af deres erfaring vedrørende sadler osv. :)

jeg står i den situation, at jeg har haft en masse vrøvl med min sadel, som skals sadelmager "lavede" til min hest. nu har han simpelthen opgivet ....

og hvad gør jeg så? hmm, nogle mener man kan købe en, som "bare ligger" andre vudere, at sadlen ALTID skal tilpasses den enklte hest, fordi man ikke kan købe en, som "bare ligger" hvad skal jeg tro ? og hvordan kommer jeg videre? jeg rider ham et par gange i ugen uden sadlen, men da jeg står og faktisk helst skal have ham solgt inden skolen starter igen, føler jeg mig lidt råvild over at jeg ikke kan finde en løsning ... kan jo ikke fremvise ham uden sadle, når det er en hest som kan de fleste dressurøvelser og ikke "bare" en skovturshest :)

nogle i kan anbefale?

0
0
Svar på denne tråd

Kit Hansen
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 12:49

er rigtig rigtig dygtig. Hun tager sig god tid og har hjertet med i arbejdet. Har kun hørt godt om hendes resultater - også med vanskelige heste.. Når jeg igen får brug for en guide i sadeljunglen vil jeg absolut vælge hende.

www.vindskovgaard.dk/sadelmager.asp

Tlf 2360 1171

Held og lykke med det..

MVH,

Majken og Seven

"Rigtige kvinder rider klassisk"

0
0
Svar på denne tråd

enig.....
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 12:58

Jeg er enig med Majken, få hjælp af en dygtig og uddannet sadelmager. For eksempel Kit Hansen

Og jeg vil mene alle sadler skal tilpasses uanset om de er nye eller brugte. Hvis de er nye kan man måske vente til stopningen har pakket sig. Er den brugt vil jeg få den stoppet om med det samme, da den jo har formet sig efter en anden hest.

Held og lykke :)

A good horse is never a bad colour.
mine dejlige "ponyer"
Katinka og Thor. <3
*Akademisk*
0
0
Svar på denne tråd

Sadler...
Forfatter: 
Dato:  30-06-2008 13:50

Der er lige så mange meninger som der er folk og sadelmagere... Dahlman f.eks. anbefalede Passier fordi den kan tilpasses i hoved og r.. - Barok Amok anbefalede at jeg fandt en sadel der målrettede sig til den type hest jeg har...

Jeg er ikke helt klar i spyttet på hvilken sadel der passer hvilke heste men har selv en lidt bred model med kort ryg - jeg har fået anbefalet HDR og skal holde mig fra Stübben, KenTaur er vist gode til heste med markeret mankeparti pga forsvitslens udformning det har min hest ikke så det kan jeg også se bort fra - jeg er overbevist om at man sikkert godt kan lave en Stübben om så den på et eller andet tidspunkt vil passe men hvorfor bruge tid og penge på at lave store ændringer hvis man kan nøjes med små?

Med andre ord, der er kommet så mange modeller og mærker på markedet så min overbevisning er at nogle sadler er gode til nogle heste og omvendt - kan man ikke lige så godt vælge en sadel der er målrettet mod den type hest man har?

/Angelika

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

hej....
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 08:19

jeg har også haft 2 forskellige sadel magere ud, med nærmest modsatte holdning, den ene var den du omtaler. den ene sagde mellem mod bred bom og den sidste her kune nærmest ik lave bommen smal nok.

det er møg irriterende at betale for at få en proff ud og så ikke være tilfreds og til sidst måttet opgive- det er der jeg er nu, står med en sadel jeg får ondt af at ride i men som åbenbart passer hesten :-/

Med venlig Hilsen
Mette og Chanel
Landejendom /hus på landet søges
i kolding omegn (maks 20 min fra kolding) med min. 15000 m2 jord, må gerne trænge til kærlig hånd. maks. 1,9 mill.
0
0
Svar på denne tråd

Er en bomløs sadel
Forfatter: 
Dato:  01-07-2008 10:02

helt udelukket for dit vedkommende?

Ellers findes der f.eks denne sadel:

www.optimalsadel.dk/ product_info.php

Den er superflot i mine øjne - har selv en G3 til mine belgiere og man sidder bare rigtigt godt i den. Har også investeret i en Barefoot Cherokee og jeg kan næsten ikke få armene ned over de sadler, hvordan man sidder i dem og ikke mindst at hestene synes godt om deres nye sadel .

Eller Startrekk Dressur:

www.optimalsadel.dk/index.php

www.optimalsadel.dk/ product_info.php

Måske det kunne lykkes dig at finde en sadel, der kan passe dig og din hest hos Katrine .

Mvh.

AnjaR

Don't ask what te world needs-

ask instead: What makes your heart sing?-

For what the world needs-

is people with hearts that sing!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider