Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Priser på wrapning og skårlægning
Forfatter: 
Dato:  06-06-2003 22:32
Kan nogle fortælle hvad i betaler for at få skåret og/eller wrappet jeres hø.

Jeg skal have skåret og wrappet ca 4-5 tdl græs, og ved overhovedt ikke hvad normalprisen er, derfor ved jeg heller ikke om det er billigt eller dyrt når jeg får en pris.

Bonden mente at der ville blive omkring 40 - 50 baller 80 x 80 (ca. 200 kg ),men skulle lige regne på prisen.

Hvad betaler i? og hvor mange lag plastik får i omkring ?

MVH Nell:-*
Har du for mange penge så køb en hest, Har du stadig for mange penge så køb 4!
8-)
0
0
Svar på denne tråd

Pris på Wrap
Forfatter: 
Dato:  07-06-2003 08:16
Hej med dig vi har lige lavet wraphø på 2tdrland
vi fik 31 baller 80x140cm vægt ca.350-400kg prisen for at få slået græsset revet sammen presset og wrappet
ca.160kr pr balle + moms måske dyrt i forhold til alm hø. men her er ingen støv ej heller noget spild så hvis prisen bliver regnet ud i foder enheder tror jeg ikke det er dyre end at lave alm hø.tvært imod.

Venlig hilsen Larhno
0
0
Svar på denne tråd

Wrap-pris ....
Forfatter: 
Dato:  07-06-2003 11:32

Ja, da vi fik skårlagt, vendt, presset og pakket wrap sidste år, gav vi ret den samme pris pr. balle, som Karhno nævner. - Ballerne var en smule større, men ikke meget.
Vi fik wrappet på knap 2 tdl., og der blevet 19 baller ud af det stykke (1. slæt).

Jeg mener, der var 8-9 lag plastik omkring wrapballerne, og det skal der altså helst også være. Det er så surt, hvis der går hul på nogle baller, fordi man sparede på plastikken.

Wrap er dyrt at fremstille, men der er trods alt noget at spare ved at få lavet det på egen mark, fremfor at købe det.
Vi skal give meget mere pr. balle i år, hvor vi har valgt at indkøbe wrappen, for så skal der betales for græsset også, og transport fra anden mark m.v. Men sådan vil jeg ha' det, for jeg VIL ha' alle mine wrapballer fra samme mark, fordi jeg får wrappen analyseret (hvilket jeg kraftigt anbefaler).

/Tanja B

Female By Nature - COWGIRL By Choice!
0
0
Svar på denne tråd

175 kr + moms
Forfatter: 
Dato:  09-06-2003 12:30
er en normal sjællandspris..............og det er uanset om str er 80-100-120 cm i længden prisen er den samme.

Og man siger normalt 6-8 lag plastik. men det ved ham der wrapper jo bedst.

Karina.
0
0
Svar på denne tråd

Ved det faktisk ikke...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2003 14:09
... for vi slår selv græsset og vender det (eller det gør min lillebror).

Jeg kan dog huske at vi sidste år gav 1.500 kr for presning/pakning af de 12 baller vi fik ud af 2. slæt.

Hilsen Sif
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider