|
|
| Foder til forfangen hest. |
|
|
Det er jo et gedemarket at skulle vælge foder og fodermærker... og ikke mindst når det drejer sig om specielfoder til en syg hest (Forfangen). Kan I anbefale nogle produkter frem for andre, og er der nogen der bestemt ikke kan anbefales? 
Hilsen Anima. Genial MB-MA springhest sælges!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
sku du ikke kunne bruge Pavo's Natures Best, nu du fodrer med pavo - jeg bruger det selv nu til en shetlænder følhoppe, for at hun skal ha lidt ud over sine roepiller..... De skriver da det er sukkerreduceret og uden havre og melasse - så jeg vil da tror, at det kan bruges, kender en anden der har fodret med det til forfangen pony - uden problemer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pavo... |
|
|
Hesten er ganske rigtig vant til Pavo all sport. Jeg kender ikke det foder du nævner. Det vigtige er selvfølgelig at der er et højt indhold af stivelse som gør de er lang tid om at fordøje det, og så selvfølgelig nedsat sukker. Jeg kender som sagt ikke det foder du nævner, og ringer jeg til en pavo forhandler vil de helt klart synes at netop deres foder vil være det rigtige. -Ligeledes vil en Brogaarden og St. Hippolyt forhandler synes deres er bedst. Fordi hesten pt. er fodret med pavo, er det jo ikke sikkert de har det bedste udvalg når det kommer til forfangne heste.... det kan også være de har.... netop grundet min manglende viden vil jeg gerne høre om produkter der kan anbefales. Tak for din anbefaling af pavo... håber det var svar nok hvorfor jeg ikke bare pr. automatik vælger et produkt fra det mærke hesten normalt er fodret med. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spillers |
|
|
Spillers High Fibre Cubes er beregnet netop til forfangne hest/heste med tendens til forfangenhed. Jeg har bruger det til den ene af mine, som tidligere har været forfangen, og det har fungeret rigtig godt. Spillers laver også et andet produkt, Happy Hoof, til samme målgruppe. Det vil jeg dog ikke anbefale. Det består mestendels af snittet halm, og så synes jeg altså, at prisen er grotesk. Mvh. Rebecca.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min forfangne |
|
|
Pony får roepiller, en smule grøntpiller, Havens urtemineral/vitaminblanding, og masser af godt hø. Hvis hun har brug for ekstra får hun en smule Sixteen Plus fra Brogaarden (hun er 22) Ellers kan der anbefales Pasture Mix eller Leisure Mix fra Brogaarden, som supplement ril de andre ting, jeg har nævnt.
Det, som er smukt, truer dig ikke. Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv Medlem af DÅHM syd Undervis. tilbydes, se præs. Kunstlæderstøvler str 31, se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456. |
|
|
min er lige startet (ca 10 dage siden) på brogårdens Safe and Sound og suregrow. Talte med en fra horze i føllenslev som der brugte det til hendes og med godt resultat. Foreløbig synes jeg da det også fungerer her. 1/2 safe and sound 600 g suregrow 5 kg hø 3 kg halm Daglig ration til min hoppe der samtidig skal slankes lidt når vi begynder at ride igen skal hun selvfølgelig sættes lidt op i foder.
Nu med ny hest: dejlige Oline Håber du er hvor solen skinner og græsset altid er grønt. Cayenne jeg elsker dig for evigt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anima.. |
|
|
Stivelse er et energirigt og letfordøjeligt produkt,så mon ikke du mener,at den skal undgå korn og i stedet have noget langsomt nedbrydeligt fiberrigt grovfoder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En forfangen |
|
|
Hest skal undgå stivelse. Du kan læse en del om forfangenhed på Brogaardens hjemmeside.
Det, som er smukt, truer dig ikke. Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv Medlem af DÅHM syd Undervis. tilbydes, se præs. Kunstlæderstøvler str 31, se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !!!!!!!!!!!!!!! |
| Forfatter:  |
jeanette (starlightminiatures) |
| Dato:  |
27-06-2008 11:11 |
|
Eggesman har et specielt foder,,der skulle være godt....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sivelse/sukker |
ladydi |
27-06-2008 14:21 |
|
man skal lige være opmærksom på, at fordi en foderblanding er uden havre, og har et lavt indhold af melasse (sukker) er det altså ikke ensbetydende med at den også har et lavt indhold af stivelse. brugte lige netop eksemplet pavos natures best i en anden tråd, der er kun 2 % sukker i, og ingen havre. men der er altså stadig 30 % stivelse i. hvis man vil uden om sukker/stivelse, skal man bruge et fedt-produkt (olie, hørfrøkager, linamix el.lign.), lucerne og gerne roepiller. og så selvfølgeli godt hø/wrap.
Sælges: Welsh mountain vallak 3 år, ca 1.20 stg. Arbejde fra jorden netop påbegyndt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| He he.... fejl i formuleringen... |
|
|
Durchweg, du her ret. -Dårlig formulering uden tanke for de ord jeg brugte . Tusind tak for jeres gode råd og anbefalinger. Jeg har talt med en del foderkonsulenter idag, og der er virkelig mange gode produkter. Jeg har valgt brogaardens produkt, også af hensyn til det rent forhandlingsmæssigt er det mærke, der er nemmest for mig at få fat på. Endnu engang tak.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
lige lidt til kloge foderhoveder.....  Hvad med denne her, er der for meget af det forskellige til en pony/hest, der er/har været/tendens til forfangen..... Sammensætning: Bygflager · majsflager · sukkerroemelasse · tørrede æbler · hvedeklid · havreskalklid · snittet lucerne · æblesirup · kulsur algekalk · majskim · hørfrø · krydderurter · havreflager · sukkerroesnitter · koldpresset hørfrøolie · drueskind · snittet græs varmlufttørret · himalayasalt · havsalt · fintformalede solsikkekerner Råprotein Råfibre Råfedt Råaske Kalcium Fosfor Magnesium Natrium Ford. råprotein Ford. energi 10,0 8,0 6,0 10,5 1,8 0,5 0,5 0,9 80 12,5 % % % % % % % % g/kg MJ/kg Øv den vil ikke lade det blive i skema - men ellers kig linket, hvis det ikke er til at finde ud af. Det er Natur Müsli fra Hippolyt eller det er ikke oplysninger nok.... Link til foderet: http://www.hippolyt.dk/menu3.htm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sukker/stivelse |
ladydi |
30-06-2008 15:37 |
|
prøv at kig på rækkefølgen som råvarerne står i: "bygflager, majsflager, sukkerroemelasse, tørrede æbler osv..." det er alt sammen ren stivelse og sukker. de står jo i rækkefølge efter hvad der er mest af. de 2 første er sikkert varmebehandlede, og derfor ikke så slemme. men jeg mener jo at til en der har/er forfangen, skulle der stå roepiller, lucerne eller andet fiber på 1.pladsen. så står melasse på 3. pladsen, og det ville jeg helt klart gå uden om i det hele taget.
Sælges: Welsh mountain vallak 3 år, ca 1.20 stg. Arbejde fra jorden netop påbegyndt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| equigard |
|
|
fra st. hippolyt er efter min mening det bedste foder til forfangne heste, i forhold til mineraler, mængde, pris og kvalitet...
En hest uden stamtavle er ikke en race, kun en hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder til forfangen hest.. |
|
|
Hej... Jeg kan helt klart anbefale Leisure Mix fra Brogården og det er foder som anbefales til netop heste der HAR VÆRET forfangen eller til racer som har lettere ved at blive det og har en veninde hvis hest har været forfangen og efter hun er skiftet over til dette foder har hun kunne se fremskridt på hestens ben og hove.. Mvh Fleaur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undgå muslifoder... |
|
|
De fleste typer musli og fuldfoder indeholder store mængder korn, og også tit melasse... Har man en hest med tendens til forfangenhed, ville jeg bestemt holde den fra musli og fuldfoder, og i stedet give den hø og en vitamin/mineralblanding. Evt. olie eller Linamix til huld. Jeg ved godt at det ikke ser så pænt ud i krybben, men jeg er helt sikker på at hesten er ligeglad!  Signe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spilere |
|
|
Jeg vil osse anbefale Spillere til netop forfangende heste. Vi bruger det til vores pony, som var forfangen for to år siden. Spilers udarbejder en gratis foderplan.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spillers |
|
|
Jeg vil ogsaa anbefale Spillers Highfibre Cubes. Bruger det selv til min hoppe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|