hmm hvis maven skubber gjorden frem, burde sadlen så ikke også glide frem???? Hvis sadlen glider frem er bomvidden oftest for smal, og omvendt glider den tilbage er oftest for bred.
Jeg har haft en lang krig med Romero og sadler... alt hvad jeg kunne opstøve gled tilbage. Kieffer og Stübben er helt elendige til ham, og fortøj borede sig ind i bringen på ham hvilket jeg ikke så som en behagelig mulighed.
Han havde så også tabt sig en del under transporten fra spanien og skulle selvfølgelig også tage på, så det var ikke bare lige at gå ud og købe sadel, så det meste ridning første vinter foregik uden sadel. Nu hvor han er nået sin kampvægt, endelig, plus lidt ekstra en han gået ihvertfald 2 bomstørrelser op. Vi endte med en special syet sadel i efteråret med en bom 32" som han nu er groet ud af og pt rider vi med en wintec pro med udskifteligt kopfjern hvor han går med et nummer bredere kopfjern end det hvide (så han er vel xx-bred nu). Ihvertfald bliver sadlen liggende nu hvor den skal.
Men der er nok ikke andet at gøre end at forsøge sig frem med forskellige sadler (og bombredder) hvilket godt kan være en større opgave.