Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Næstved Rideudstyr, sadelkøb?
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 00:24

Hej

Er der nogen af jer der har haft Næstved Rideudstyr ude med et udvalg af sadler med henblik på tilpasning og køb, og hvordan gik det? Har de alle priserklasser med, eller kun de "dyre"?

På forhånd tak for svar.

Hilsen Christina

med

Madelaine af Nord-Als (Shet.)

& Kanoa. (FRB)

(Tidligere Kanoagaard)

Lækker Prestige sadel sælges billigt. Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, jeg har
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 08:00

Jeg fik Torben ud sidste år. Han havde i forvejen fundet ud af, hvilken bomstr. min hest bruger. Han havde forskellige sadler med, både brugte og nye. "Desværre" sad sadel nr. 1 en ny Passier GG perfekt på kræet. Der skulle bare lige lidt mere i bagtil, da min hest har et meget højt lansemærke. For ligesom at "få noget for pengene" bad jeg ham prøve andre sadler og forklare, hvorfor de ikke lå lige så godt.

Efter 4 mdr. så han på sadlen igen, og der var den faldet lidt ned fortil og blev stoppet igen. (det er Michael Brodie, der omstopper for Næstved Rideudstyr).

Her for en uge siden så han på sadlen igen, og skal se på den igen om 14 dage for at se, om sadlen skal omstoppes (jeg skal lige overstå det sidste stævne inden sommerferien).

Jeg synes, jeg har fået en meget fin og forholdsvis billig behandling. Torben er næsten altid til at få fat i. Sadlen sidder til hestens tilfredshed, ingen tryk eller andre ubehagelige ting. Og det selvom den er blevet redet med hver eneste dag, og min berider sagde, at der var en risiko for trykninger, når man red så meget med en helt ny sadel.

Så herfra til Næstved Rideudstyr.

Det eneste, der er med Torben, er at han selv er rigtig glad for Passier - men det er jo også noget af det bedste! Så det kan man vel egentlig ikke fortænke ham i.

Hilsen Gitte

Meget udstyr til salg - se billeder af alt på præsentationen, bla. Kieffer kombineret springsadel

0
0
Svar på denne tråd

Hej Gitte
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 16:08

Tak for dit svar.

Er al den omstopning med i prisen ved køb af sadlen eller betaler du det selv?

Det lyder ellers til at være en rigtig god behandling du har fået.

Hilsen Christina

med

& Kanoa. (FRB)

(Tidligere Kanoagaard)

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 16:51

Hej Christina.

Ved jo ikke hvor meget du vil gi for sadlen mm..

Men med min gamle hest, der havde meget lidt markeret skulder/sadelleje og bred lige over manken. anbefale div. rideudstyrs butikker mig sadlen der i længden lå af H til.

Alle gled nemlig frem på ham eller vippede bag på.

Tilsidst tog jeg ham med til sadelmageren med 10 lånte sadler på armen, hvor ingen af dem kunne ligge på ham. Endte "desværre" op med en brugt lækker sadel fra sadelmageren, dog blev det lige 3000 mere end jeg ville have brugt.

Desværre holdt hesten jo ikke i benene, så sadlen hænger og håber på at plagen kan passe den til den tid.

Ved ikke om det hjælper dig, men har ikke de bedste erfaringer med dem, da de ofte ikke er uddannet til det og hvis sadlen ikke ligger perfekt får man et skridunderlag eller en kile med desværre.

men håber da selvfølgelig snart du finder en, så han kan komme igang

¤Sara¤.

Massage tilbydes(Billigt) - Fysioterapeut stud.

-It's nice to be important, but it's more important to be nice!

0
0
Svar på denne tråd

Hej igen
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 20:05

Hej Sara

Ja, jeg har jo en lækker Prestige sadel som jeg nu beholder, og sender til Sadel.dk for at udvide bommmen.

Jeg fik ellers at vide at www.adamsenshorseware.dk var de eneste i DK der kunne gøre det, men en venlig sadelmager herfra HN fortalte mig at www.sadel.dk også gør det med en prisforskel på 1400 kr!

Adamsens tager 2000 kr og sadel.dk 600 kr for samme job.

Ja, nu skal han/i altså igang.

Hilsen Christina

med

& Kanoa. (FRB)

(Tidligere Kanoagaard)

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 21:37

Nå det var da godt at høre.. er jo lidtsædnt på den lille dreng.

¤Sara¤.

Massage tilbydes(Billigt) - Fysioterapeut stud.

-It's nice to be important, but it's more important to be nice!

0
0
Svar på denne tråd

Omstopninger
Forfatter: 
Dato:  13-06-2008 22:32

Hej Christina

Indtil videre har jeg ikke betalt for andet end sadlen. Jeg fik endda et sæt passierstigremme med gratis, fordi dem, jeg havde, var brune - og det kunne han altså ikke ha´.

Men jeg går da ud fra, at hvis sadlen skal stoppes om nu her, skal jeg betale for det. Jeg tror ikke, jeg betaler for Torbens tid, direkte i hvert fald. Kun for selv omstopningen.

Hilsen Gitte

Meget udstyr til salg - se billeder af alt på præsentationen, bla. Kieffer kombineret springsadel

0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2008 01:17

Det må siges at være god service. Tak for svar.

Hilsen Christina

med

& Kanoa. (FRB)

0
0
Svar på denne tråd

ondt i ryggen
Forfatter: 
Dato:  24-10-2009 08:31

Skal have Torben ud idag. Min hest har fået ondt i ryggen af sin sadel, som jeg købte af dem i juli i år. En Isabell Werth wintec m. cair. Den solgte Lis mig (og prøvede den på hesten osv.).

Jeg sidder ad H til i sadlen, og får den grimmeste opstilling, da mine schenkler kommer til at blive "trukket" (sådan føles det) alt for langt tilbage. Har prøvet forskellige kopfjern, for at få sadlen til at lægge korrekt på min hest, men det hjælper ikke. Desuden synes jeg aldrig den har ligget virkelig som den skal, og den løfter sig bagtil. Men har ikke så forfærdelig meget forstand andet end til husbehov.. Og nu har han ondt i ryggen

Forventer at Torben vil tage den helt nye sadel tilbage i en fair byttehandel (selvom jeg måske godt ved det er utopi). Det ville i hvert fald være fair.. Jeg kommer jo til at smide penge oveni, er jeg næsten sikker på.. Og jeg er under ingen omstændigheder interesseret i at bruge mere end 7000, da jeg ikke har flere penge pt.

Mon jeg kan få en anden sadel for de penge? (gerne brugt).

Kristina; lykkelig ejer af 5 års dressurvallak e. Salomon/Tango `Starlight´s Sidney`

KØBES: dressursadel; Bates Caprilli m. cair, 16,5 ", sort, GOD stand

SÆLGES: dressursadel, Isabell Werth wintec, 16,5" ...

0
0
Svar på denne tråd

Kristina
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 02:46

Mit indlæg er jo gammelt og jeg har opgivet en dressursadel til ham indtil videre. Han går med en bomløs Barefoot London.

Men da jeg var oppe og spørge dengang, da solgte de ikke brugte sadler mere. Den første Lis hev ned, var en ny Passier Optimum til 17.000; Jeg havde en 3000-4000; i tankerne + bytte med den Prestige sadel jeg havde.

Hun solgte mig iøvrigt en westernsadel engang, da jeg var ny hesteejer og intet vidste om sadler. Den ville passer PERFEKT til en bred frederikborg, sagde hun. Ja, det gjorde den så ikke, den passede til en meget spinkel hest.

De vile ikke tage den retur.

Men jeg har da set at der hænger ældre sadler nede i bunden af forretningen, så jeg håber at du kan gøre en god handel.

Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)

Samt venter Fassbinder føl maj 2010.

Stopper aldrig med at kæmpe for Eros og de andre. ...

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 12:21

selvom tråden er gammel vil jeg da give min erfarring med ;)

kan se nogle er utilfredse med Lis ...

jeg har det lige netop omvendt!

26. maj 08 kom Torben ud til min nyindkøbte hest og jeg ...

han havde en masse sadler med, men jeg havde sagt til ham i telefonen hvilken jeg vildt gerne ville have, hvis den lå...

han kom ud, og prøvede selvfølgelig bates'en på ham, som lå "perfekt", men skulle da også lige prøve nogle dyrere på ham ;)

-. jeg fik bestilt en ny bates caprili cair i sort, 17" hjem, og kort efter kunne jeg hente den i butikken "klar til brug" ...

.. men nej ... Torben måtte ud og stoppe den op bagi, efterfølgende komme ud igen og skifte kopfjern 2-3 gange ...

men sadlen gled, og var skæv i mine øjne ... dette gav han mig ikke ret i ...

9 mdr senere, insisterede jeg på at den altså VAR skæv, gik ned med den i butikken, og Lis målte den, den var over 2 cm skæv i bommen!

vi sendte den ind til scanhorse der skildte den ad, og kunne konstatere at den var syet skævt under produktionen, men dette først kunne ses når den var redet til ...

fik en ny ...

synes også denne gled til højre igen og igen ... og Lis var ude flere gange, og jo! den lå jo på hesten som den skulle ..

men efter 14 mdr måtte vi indse at cair-systemet ikke fungerede for min hest, Lis kom ud med nogle andre sadler, jeg prøvede dem, og kom frem til at jeg altså skulle have en Trainers Mariel i stedet ...

hun bestilte den hjem til mig, og i mellemtiden lånte jeg en ældre model af butikken, indtil jeg efter 2 uger kunne hente min nye sadel...

den var 100% tilpasset rigtigt og ligger bar på ham som den skal...

Jeg er RIGTIG tilfreds med Lis's arbejde, og intet af dette har kostet mig noget som helst udover Bates'ens købspris selvfølgelig, fik også rabat på trainer'en da hun ikke mente jeg skulle betale mere oven i alt det rod ..

samtidig hjalp Lis mig med at finde ud af jeg havde skæv ryg, bækken og skuldre og hypermobil ryg ... dette havde jeg ikke fundet ud af uden hende ...

så det er egentlig hendes skyld det går så godt for mig i dag :D

jeg synes der har været en gensidig tolmodighed mellem butikken og jeg, og jeg kan altid komme igen uden problemer og ekstra betaling ...

man holder vel på de gode kunder ? :P

jeg er yderst tilfreds med dem, og kommer gerne igen, Torben er også super god til at give "rabat" på de dyre produkter ;)

... Med den skønne Max Nobel ...

... Døm ikke på det du ser i nuet, men det det kan blive til ...

... Med troen & viljen, kan selv du flytte bjerge ...

*dækken str. 155/300gr sælges. nyt!*

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 13:24

Så havde jeg Torben ude.. Det gik over al forventning. Han respekterede 100% min økonomi, og mente da heller ikke Passier Optimum lå godt. Den kostede i øvrigt 21.500! Vi prøvede mange.

Nu har jeg fået en Trainers på prøve. Synes selv den lå MEGET bedre, og hesten var pludselig ikke sur mere. Men skal først prøve at ride i den idag. Så jeg håber!

Torben sagde også at han havde skæv muskelsætning. Der var mere på hø side end i venstre side ved skulderen. Så forstår jeg sgu bedre, at sadlen ligger godt på den ene side, men går man rundt om hesten og ligger den korrekt, så lægger den forkert i den anden side!

Torben siger, vi bliver ved indtil vi finder en god sadel til min hest. Og "selvfølgelig tager jeg den anden retur, og du skal have en ordentlig sadel".

Grunden til jeg valgte en cair model, er fordi min dyrlgæe har anbefalet den til hesten. Han er for halvandet år siden fået fjernet en torntap i ryggen, (før jeg fik ham og uden komplikationer) så det fleksible system er godt for ham. Men han kan også godt gå med en uldstopning, bare der er god plads til rygraden.

Der udover skal vi til Rikke Schultz, så vi kombinerer dyrlæge/kiropraktik med en ordentlig sadel.

Nadja: hvem har hjulpet dig med at blive rettet op?

Kristina; lykkelig ejer af 5 års dressurvallak e. Salomon/Tango `Starlight´s Sidney`

KØBES: dressursadel; Bates Caprilli m. cair, 16,5 ", sort, GOD stand

SÆLGES: dressursadel, Isabell Werth wintec, 16,5" ...

0
0
Svar på denne tråd

brugte
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 13:50

Christina: ja, de har nemlig brugte sadler i butikken, så noget må da kunne findes.. Men nu ser jeg med den Trainers. Den er ikke vildt dyr, vist nok 8600.. Og ellers må jeg jo spare op. Min hest SKAL bare ha en sadel der er god for ham.. øv sikke noget rod

SÆLGES: dressursadel, Isabell Werth wintec, 16,5" HELT NY

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  25-10-2009 19:17

Kristina: hej med dig ;) hvprdan går det med dig ?

Nathan fra Mogenstrup genoptræningscenter hjælper mig med ryggen, vi skal have bygget muskulaturen langsomt op, og når det så er gået mere fremad skal jeg begynde at styrketræne den :)

indtil da, bliver jeg rettet op med jævne mellemrum ...

sjovt Sidda også skulle have en Trainers :D det er altså bare en lækker sadel.. er super glad for min

0
0
Svar på denne tråd

jgfpiasdj
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 17:49

Hej du Jeg skriver pb..

Er han specifik god til rytter-problemer? For jeg er bestemt også skæv desværre... Har prøvet diverse, og lige meget hjæper det. Har det hjulpet dig?

Jeg håber også jeg blir glad for den. Har desværre ikke prøvet den endnu, da Sida har fået problemer med sin hovkløft midt i det hele Men håber det går bedre om et par dage. Kjetil var her igår, søndag og gøre sit bedste..

SÆLGES: dressursadel, Isabell Werth wintec, 16,5" HELT NY

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  26-10-2009 22:03

ja det er han ... Lis anbefalede ham ..

han har mange ryttere, og kan derfor bedre sætte sig ind i problemerne..

og det har VIRKELIG hjulpet, de smerter jeg havde dagligt med hoved og ryg, er blevet mindsket suverænt, og blir ikke ligeså tit syg, ej heller ligeså træt og sløv som før ... og ridningen er bare perfekt nu, der har jeg ingen problemer mere ...

den uge jeg faldt af sagde han: du er den 7. rytter jeg har haft efter styrt i denne uge :P

det er da øv med Sida og den ski'e hov :(

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider