Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Henri De Rivel Antenor/Fletcher
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 20:55

Hej - jeg har af en saddelmager fået at vide at HDR sadler vil passe min hest godt, men hvordan er disse sadler - evt. sammenlignet med Windsor Elite som den går med nu?

Link til Antenor sadlen her

Jeg har også kig på en erstatning til min 17" Wintec Close Contact - nemlig HDR's Fletcher - her

Jeg vil meget gerne høre for og imod om disse sadler.

KH Angelika

Andis Klipper / 1½ hestes trailer udlejes i kortere perioder (Vestegnsområdet)

www.nallino.dk/Udlejning.htm

0
0
Svar på denne tråd

Fletcher
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 21:01

Min datter har en Fletcer med uldstopning, en kanon springsadel, som hun sidder godt i, sadelmageren har kunne lave meget ved den (det var den sadel vi havde og gerne ville beholde)

Vi er ret glade for den, det var et godt køb til fornuftige penge.

Mvh Marianne

Stolt pony mor.

Mangler du en dygtig sadelmager?? Så kommer Kit Hansen til Stouby v. Vejle. den 16 juni.

http://www.hestens-sadelmager.dk/

0
0
Svar på denne tråd

HDR sadler
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 21:17

Jeg springer også i HDR's fletcher- det er den bedste sadel jeg nogensinde har sprunget i -ELSKER den!!

Kender du Lexieton??KLIK HER
0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil bare sige
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 21:23

prøv den inden du køber.

HDR sadler har en smal talje der gør at den ikke er så bred at skræve over.

Jeg har reder 1 mdr i en HDR dressur sadel, men gav op og tog min gamle stubben frem for jeg kunne bare slet ikke komme ned om hesten i den HDR.

Havde ellers overvejet Fletcher som min nye spring sadel, men turde ikke, hvis det var det samme som dressuren.

Mvh Lene, nu med springhest.

"Life is what happens to you

while you'er busy making other plans"

John Lennon

0
0
Svar på denne tråd

HDR sadel
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 08:05

Jeg har en HDR Fletcher springsadel og den er jeg glad for.

Jeg sidder godt i den og den ligger ok på hyppen.

Hvis du vil, så skal du da være velkommen til at se om min sadel kan ligge på din hyp, og hvis den ligger ok, så prøve en tur i den?

Mvh Alette

Kursus med Nikolaj Hein Ruus afholdes på Vestegnens Rideklub den 7.+8. juni 2008.

Skriv hvis du er interesseret eller vil vide mere!

0
0
Svar på denne tråd

Tak for input...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 11:11

Man hører jo så tit at pris og kvalitet hænger sammen men omvendt har jeg også tænkt at der er kommet så mange nye mærker på markedet at det må presse prisen hos nogle.

Det er bare sure penge at spare hvis nu HDR er "kendt" for at rasle fra hinanden eller på anden måde hurtigt blive forringet. Ummidelbart lader det til at være dejligt læder, og når sadelmageren ligefrem anbefaler mærket til min type hest så ville det være dumt at give en formue for et andet mærke hvis forskellen primært er prisen.

Jeg har på en tidligere hest redet i en Kiefer springsadel med store støtter til knæ og læg og jeg var super glad for den og kan genkende lidt de samme træk i HDR'en

Alette:

Jeg har på fornemmeren at du har en 17" saddel ikke? Fik af saddelmager at vide at hesten max skulle ha en 16,5 - helst en 16" ... Får Dahlmann ud for en "second oppinion" på tirsdag.

/Angelika

0
0
Svar på denne tråd

HDR sadel
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 12:11

Hej Angelika

Jo, min er en 17", men hvis det bare var for at se hvordan man sad i den, tænkte jeg at størrelsen ikke var så vigtig, men mindre at den var til direkte gene for hyppen :-)

Hvem har du haft ude der har anbefalet HDR-sadlerne?

Mvh Alette

Kursus med Nikolaj Hein Ruus afholdes på Vestegnens Rideklub den 7.+8. juni 2008.

Skriv hvis du er interesseret eller vil vide mere!

0
0
Svar på denne tråd

Alette
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 13:49

Hej igen,

Det er Charlotte fra BarokAmok der lavede anbefalingen udfra hestens opbygning (lidt kraftig men kort over ryggen). Desværre så dømte hun både spring og dressursadlen ude da springsadlen var for lang (Wintec Close Contact 17" rødt/hvidt kopfjern) og dressursadlen for smal (Windsor Elite 16,5" fit 3)

Da vi er to om hesten og dressursadlen tilhører den anden ejer får vi Dahlmann ud på tirsdag efter den anden ejers ønske. Så må vi se hvad han har at sige.

Vedr. tilbuddet vil jeg meget gerne have lov at vende tilbage :)

/Angelika

0
0
Svar på denne tråd

Antenor
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 13:51

Er der i øvrigt ingen der har en Antenor der kan give sit besyv med? Er meget interessret i at høre om sadlen har god benstøtte samt et "dybt" sæde.

Jeg kan godt lide at man ligesom "sidder" der...

/Angelika

0
0
Svar på denne tråd

Også hdr
Forfatter: 
Dato:  14-06-2008 13:58

Jeg har også to HDR sadeler og jeg ELSKER dem. Det er så paris modellen dressur (nytter jo ikke meget når det er en spring du skal bruge) - men vil bare lige sige, at min sadelmager også har anbefalede dem, fordi hestene er korte og brede. Og jeg er SÅ glade for dem

Tanten her mener også:

'Riding must be pleasing to the eye and to the feelings.'
Egon von Neindorff

0
0
Svar på denne tråd

udmærket
Forfatter: 
Dato:  14-06-2008 15:31

Vores sadelmager anbefalede også en fletcher til vores hoppe, som før gik med en Jos Lansink-springsadel. Sadelmageren mente at hun også nemmere kunne lave ændringer på en Henri de rivel fletcher, derfor købte vi den og det har vi ikke fortrudt, den er god.

Venlig hilsen Tina F

Træ bortgives - fæld selv

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider