Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Bucas vs. Rambo
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 18:39

Jeg skal have fundet et godt udendørs dækken til hesten, som han kan bruge til vinter.

Det skal være holdbart, og vil derfor gerne betale prisen.

Hælder allermest til et Rambo Duo dækken.

Men hvordan er det med størrelserne på Rambo dækkener?

Jeg har meget svært ved at finde et dækken, som ligger godt på min hest. Hvis de passer i længden er de for små over bringen, passer de på bringen er de for lange.

Weather Beeta kan jeg ikke få til at passe. Bucas er lidt mærkeligt. Har prøvet et dækken på ham i str. 135 som lå perfekt (Første gang jeg har oplevet det (y)) Ville så købe et Bucas dækken, bare i en anden model. Og her opstod samme problem som alle andre mærker, den var for snæver over bringen. For byttet til en 145, som så er alt for lang, og ender så med en 140, som sidder okay på bringen, men stadig er for lang. :-(

Så der er ingen tvivl om at, kan jeg fange et Bucas i en 135 som bare bare passer er det, det jeg skal have.

Men hvad med Rambo, hvordan er de? Kan se at de går i 130, 140 etc. Er der nogen der har erfaringer med at der er god bringeplads i Rambo, selv om de er korte?

Håber der er noget som kan hjælpe :-)

Med venlig hilsen
Zooropa - Anne

** It's not enough to rage against the lie.. you've got to replace it with the truth. **
- Bono, U2

Har jeg hovedpine er det fantomsmerter :-D

0
0
Svar på denne tråd

Erfaring
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 18:45

Jeg ved at Amigo, Rhino og Rambo alle er lidt smalle fortil - min hest er temmeligt smal fortil, går med 155 (Retteligt 150, men det er nærmest uopdriveligt) og det passer sådan lige.

Men du kan jo købe udvidelsesstykker så der bliver mere plads foran

/Lene

Min psykolog har fire ben og en mule, og hun lytter til mig hele dagen for prisen af foder og græs

0
0
Svar på denne tråd

Ulempen...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 19:50

...ved Bucas dækkener er at de borer sig ned i manken! Jeg synes at de ligger rigtig dårligt. Har observeret det på flere heste.

De er ret smalle i bringen og sidder og strammer. Både over bringe og manken.

Horseware (Rambo, Rhino og Amigo) sidder perfekt. De er løse over mankestykket, gnaver ingen steder og har bare perfekt pasform. Plus at de aldrig glider rundt som Bucas også har stor tendens til. Horseware ligger altid rigtigt selv uden bagbenstropper.

Jeg vil aldrig igen købe et Bucas, jeg har haft 3 forskellige stk, alle med samme resultat, så nu købes der Horseware istedet.

Hilsen Christina

med

Madelaine af Nord-Als (Shet.)

& Kanoa. (FRB)

(Tidligere Kanoagaard)

0
0
Svar på denne tråd

Rambo..
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 21:37

Jeg har en oldenborger og bukas kan bare ikke ligge på den. Spænderne fortil bliver simpelthen flået af efter en time på fold.

Jeg har Rambo, Rhino og et rambo-quarterhorse. De ligger bare så godt og de holder.

specielt V-lukningen er jeg glad for.

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Rambo vs Bucas
Forfatter: 
Dato:  10-06-2008 23:12

Jeg har både Rambo og Bucas dækkener, og jeg er helt klart mest glad for mine Rambo - de har super pasform, og de ligger bare perfekt på min hest, hvor mit Bucas ikke sidder nær så godt.

Synes generelt at Rambo sidder godt, uanset om hesten er forholdsvis smal eller om den er bred. Og er de alm modeller for smalle, så er der jo også en XL model (hvor man også kan lægger Duo Liner inden i, lige som man kan på Duo og California og sikkert flere).

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja - verdens smukkeste pige

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har valgt Rambo
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 06:47

Jeg bruger Rambo, da Bucas er for smal i bringen og bore sig ned i manken, syntes det er ærgerligt da jeg godt kan lide Bucas-dækner, men Rambo har en super god pasform, så jeg bruger kun Rambo. Jeg er så ikke blevet skuffet over Rambo dækner, tværdigmod, så kan kun anbefale Rambo.

kig evt. www.athorsecare.com.

Med venlig hilsen

AL

0
0
Svar på denne tråd

Jeg købte et Bucas...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 19:23

- sidste vinter. Jeg syntes egentlig det passede ret godt, men stod alligevel i foråret med en hest med slidmærker på bringen og sår på manken, av av av!.

Jeg har de bedste erfaringer med Weather Beeta, der har ligget på hesten en hel vinter uden at efterlade et eneste mærke.

Gurli.

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 19:40

hvis ikke et alm. rambo duo kan passe din hest så måske det rambo dækken som er til lidt bredere heste kan?

0
0
Svar på denne tråd

Bumbum
Forfatter: 
Dato:  11-06-2008 20:35

Aldrig mere bucas, samme resultat som de andre nævner uanset hvilken hyp det blev prøvet på. Sværger til Rambo, aldrig haft nogle slidmærker f dem.

Jeg undskylder på forhånd evt. manglende punktummer, kommaer, taste og stavefejl:=)

0
0
Svar på denne tråd

Dækkener
Forfatter: 
Dato:  12-06-2008 09:11

Hej Anne!

Min nye hest er også temmelig bred over bringen, men kan fint passe både Rambo og Rhino wug. Jeg har aldrig haft et Bucas dækken, så jeg kender ikke pasformen på dem.

Jeg har et liggende i str. 145, så hvis du vil prøve og lægge et på hesten, kan du bare låne et. Du kan få mit nummer af Camilla eller skrive en besked.

Mvh. Lisbeth

BR Vivaldi 17½ dressursadel sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider