Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

Variant trailer- vælter de?
Forfatter: 
Dato:  15-05-2003 14:47
Jeg skal til at købe trailer, og har set lidt på noget fra Variant, men så er det jeg hører at de vælter utrolig nemt.

Min veninde har sådan en, og på trods af at hun bruger den meget ofte, da hun er konkurrencerytter har hun aldrig haft problemer med sin.

Hvad med jer? Er det rygter, eller er der noget om det?

Det er godt når det går bedre, men det er bedre når noget går godt.
0
0
Svar på denne tråd

Variant
Forfatter: 
Dato:  15-05-2003 15:04
Jeg har selv en Variant trailer som jeg er yderst tilfreds med, det er en stabil og robust trailer.

Der er ingen rygter om at de vælter her i Sønderjylland tværdigmod er der MANGE som har lige netop den trailer.

Jeg syntes at du skal købe den, kun gode oplevelser fra min side.

Hilsen Christine

Hvor intet vover;Intet vinder
0
0
Svar på denne tråd

1 hestes
Forfatter: 
Dato:  15-05-2003 16:53
1 hestes trailere har ry for at være dumme/følsomme mht vind uanset hvad mærke de har.

Mht variant har jeg ikke hørt det rygte, men kun rygtet at de ikke holder så mange år som feks, Bøckman, Brenderup, Star etc.........
Og så syens jeg personligt de er for lave og smalle til DVér.......men din str hest kan sikkert sagtens være der.

Karina.
0
0
Svar på denne tråd

Fin trailer
Forfatter: 
Dato:  15-05-2003 19:39
Jeg købte en Variant for et år siden og den har kørt upåklageligt og er samtidig lys og venlig for hesten.

Jeg har valgt den brede model for at have god plads til hesten.
Den kostede 37.000 og det synes jeg er billigt.

KH Camilla L
0
0
Svar på denne tråd

vi har også variant
Forfatter: 
Dato:  15-05-2003 20:03
vi købte den fra ny af for 1 år siden og vi er meget glade for den,vores erfaring siger os at den ligger mere stabilt på vejen end brenderup traileren.

den er som camilla skriver meget lys og venlig.

en rigtig dejlig trailer.

hilsen berit
at sætte sin ven på prøve er
det samme som gerne at ville
af med ham.
G.E.Lessing
0
0
Svar på denne tråd

Smalle?
Forfatter: 
Dato:  15-05-2003 21:49
Karinae skriver at hun syntes at en variant trailer er for lave og smalle til en dv'er det kan da ikke passe, jeg har en dv'er på 175 cm stg og den er middelbred.

MVH Christine
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa
Forfatter: 
Dato:  15-05-2003 21:51
Variant har gennerelt ikke det beste ry, og det er også min oplevelse med dem, med undtagelse af den model der er helt i gladsfiber (det er i virkeligheden en kopi af bøckmann clasic)

men ellers så je denne trailer på markedspladsen der virker både fornuftig med hensyn til pris og kvalitet.
http://www.hestenettet.dk/markedspladsen/read.php4?f=15&i=13298&t=13298
0
0
Svar på denne tråd

Trailer
Forfatter: 
Dato:  16-05-2003 08:29

Det ligner ganske rigtigt et udemærket køb !

Efter hvad jeg har hørt er Gaupen den bedste trailer man kan købe vedr. kvalitet mm.

KatrineH
Det bedste er at putte sig med en islandsk uldtot
;D
0
0
Svar på denne tråd

gaupen-nej tak
Forfatter: 
Dato:  16-05-2003 11:50
dem jeg kender der har sådan en, holder ikke som de andre mærker...

Og så bryder jeg mig ikke om de lave bomme bag hesten inden man lukker rampen.. jo måske til islændere men ikke til store DVér.

Min star-trailer er knap 12 cm bredere til hver hest end en standard Variant, så ja jeg mener den er smal.
(medmindre man køber glasfibermodellen som david siger)

Og skal jeg være helt ærlig. så lå min gamle brenderup Favorit II (1500 kg)bedre på vejen end min nye Star-trailer(2000 kg)......

Men Blomert ville jeg også kunne finde på at købe.. eller køre til Tyskland og hente en, det er der mange penge at spare ved......

Karina.
0
0
Svar på denne tråd

Gaupen
Forfatter: 
Dato:  16-05-2003 13:19
Jeg har en gaupen og den holder glimrende. Der har ingen problemer været med den endnu.

Jeg kan ikke helt nikke genkendende til det med den lave bom bag hesten ?:-) Jeg synes ikke at min er specielt lav.
Desuden synes jeg faktisk at den ligger godt på vejen og at den er god rummelig (traileren - ikke bommen :-D)

Mange venlige hilsner

Pia
;-D
0
0
Svar på denne tråd

Ej...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2003 20:38
Af ale de stævner jeg har været til, har alle de Gaupen trailere jeg har set lyt FORFÆRDENTLIGT når man åbner dem - de piver som bare....
Og det er altås kun Gaupen trailere jeg har hørt det ved.

Vi har en Bøckmann og er rigtig glad for den (dog kunne der godt være mere plads foran - vi har sadelrum)

Hilsner Thrine

Har du snakket med din hest i dag?

"Man bliver ikke en bedre rytter, før man har erkendt sine fejl, og kan lære af dem" (i) (i)
0
0
Svar på denne tråd

BOJ trailerne..
Forfatter: 
Dato:  16-05-2003 22:53
Kan helt klart anbefales. Deres sikkerhedsudstyr er helt i top. De kan som mange andre trailere fåes i forskellige størrelser og prisklasser.
Se evt på http://www.boj.dk
0
0
Svar på denne tråd

Forskellen
Forfatter: 
Dato:  17-05-2003 09:14
Jeg kører Mustang og havde før en Bøchman, - det er virkelig kvali-varer..
Variant eller Gaupen ville jeg aldrig købe. Hvis du har muligheden skulle du prøve at låne nogle forskellige trailere og køre med dem og håndtere dem. Forskellen er stor. Selv en glasfiber-Variant er "gammel" efter kort tid: skille-rummet passer dårligt og den bliver hurtigt skæv.
Prøv til stævner, at lægge mærke til når folk kommer kørende over græsset til aflæsning. Gode trailere lyder som en bil, dårligere trailere lyder: "klap-klap-klap", når traileren giver sig og vrider, skillerum etc. affjedringen er ringere.
Mvh
Mette
0
0
Svar på denne tråd

der er et ordsprog der siger
Forfatter: 
Dato:  17-05-2003 10:19
at så længe det rasler så holder det.

vores variant rasler og klapre ikke,den passer fint sammen.

det har jo nok også noget at gøre med om folk passer på sine sager.

vi har kørt med mange forskellige trailere,og der har det været varianten der lagde bedst på vejen.

at en trailer er stiv og ikke giver efter er ingen fordel.

gaupen syntes jeg har mange skarpe kanter,jeg kan ikke fordrage den pli der holder bagbommene.

nåh men alt er jo smag og behag.

hilsen berit
at sætte sin ven på prøve er
det samme som gerne at ville
af med ham.
G.E.Lessing
0
0
Svar på denne tråd

Variant
Forfatter: 
Dato:  17-05-2003 13:20
Vi har selv en Variant. Den er højere end andre traileren- og lysere og venligere indvendigt. Vi havde før en Brenderup, men vores hest blev bange for at køre i den, fordi den klaprede helt forfærdeligt. Siden vi fik Variant har han aldrig vægret sig ved at gå ind. Den passer både til ponyer og store heste(når bare man flytter bommen foran dem, ned i det nederste indstilling), hvilket er en fordel, når man har begge dele.
Desuden har den "støtteben" der kan sættes ned, hvis man ønsker ekstra stabilitet, når man skal læsse- fx hvis man har en besværlig hest, der vader længe rundt på rampen før den vil gå ind. Der er bøckmann meget svag og giver konstant efter, så man er bange for, at hesten får slået hele rampen skæv. Og det gør den! Min venindes bøckmann er så vind og skæv, at man skal have temmelig mange kræfter for at få skubbet bagsmækken på plads når der skal lukkes!
Vi har aldrig haft mistanke om, at vores Variant skulle vælte. Dens ekstra højde gør dog nok, at kører du meget over Storebæltsbroen, så vil den være i farezonen, når der kommer meget sidevind ude midt på broen. Men vi kører sjældent over, så det problem har vi ikke!
Life's but a walking shadow... Næ, a riding shadow!
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Den bedste trailer..
Forfatter: 
Dato:  17-05-2003 16:38
efter min fars mening er en star-trailer. Skal jeg engang have en trailer, så bliver det sådan én. Han synes den ligger rigtig godt på vejen.

Den jeg plejer af bruge, er god lys, der er frontudgang også kan den skilles helt ad. Og det er jo ret smart hvis der skule ske en ulykke, så kan man skille hele traileren ad ved at trække i en snor.

Og, efter min mening, så er sikkerheden vigtigere end prisen.
Med venlig hilsen HeidiZ(Putin)
Når du står i lort op til begge ører så hold munden lukket ;-)
HJEMMESIDE
0
0
Svar på denne tråd

sinclear....
Forfatter: 
Dato:  17-05-2003 18:45
Vi har en sinclear....sikkert stavet forkert.
Det er en trailler med aluminium sider og glasfibertag. Der er front udgang og dør lige foran.
Den er rigtig dejlig bred og ligger meget stabilt på vejen. Vi har så støbt sådan noget "gummi asfalt" i bunden så den bliver ikke glat hvis hesten gøder.

Jeg har ikke set så mange af disse trailere men det burde vel kunne opdrives

Henriett

;-D http://www.horsemanship.webbyen.dk ;D
0
0
Svar på denne tråd

westfalia og buster
Forfatter: 
Dato:  18-05-2003 13:04
er klart mine favoritter af hestetrailere. Begge liggeer utrolig bra på vejen er meget holdbare. Har meget god plass til hestene. Williams henger er også at anbefale.Har kørt mange typer trailere gjennom 23 år og er ikke helt begeistret for Brænderup, Gaupen,variant, star.
;) Den perfekte ponny har ingen bestemt farge ;)
0
0
Svar på denne tråd

nej det kan ikke passe!!
Forfatter: 
Dato:  18-05-2003 22:42
jeg sidder også og undre mig....

jeg har en variant trailer, der har fungeret upåklageligt gennem snart 8 år og har været helt i orden til alle tjek. det er den brede model, hvilket jeg synes er meget bredt. min gigantiske dv hest på 180 cm har aldrig haft problemer med at være i traileren. og ja, jeg synes også den er dejlig lys og venlig.

jeg er yderst tilfreds!>

0
0
Svar på denne tråd

Saga...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2003 13:49
Min veninde har en saga - og den er virkelig god. Med frontudlæsning, masser af plads, mange indstillingsmuligheder for størrelse af hest, gummi måtte inkl. i prisen og det mest geniale - store stærke fjedre til bagklappen, så der ALDRIG skal mere end en pegefinger til at løfte den.

Kh
Gitte

De elskede heste er, Broget hingst Jack og Nordbakke vallak Balder.

KæledyrsKompagniet
0
0
Svar på denne tråd

VÆLG SELV HVAD DU SYNES
Forfatter: 
Dato:  26-05-2003 01:34
Hey.
Der er masser af meninger om denne sag!
Jeg har selv en brenderup, og er vildt glad for den, jeg mener personligt at den er den bedste i de billige rækker og købe, hvis du bekrymre dig om pris!?
Den passer fint til store som små heste, ligger godt på vejen, er suveræn og bakke med osv
Jeg vil klart anbefale brebderup.
Inden jeg købte trailer lejede jeg variant på tanken!
Den ligger DÅRLIGT på vejen, er DÅRLIG og bakke med, den knirker så man tror den bradser sammen! Den er smal og mørk. Mine heste bryds sig ikke om og køre i en variant. Bagklappen er tung af HT, alle lukke meganismerne er dårlig design og noget L... og ha med og gøre!
Men igen det er kun min mening!
Dan din egen holdning, prøv og kør med forskelligt og find ud af hvad der er bedst for dig og ikke mindst for din hest, det er trods alt den der skal stå i den!
Pøj pøj med det.
Husk nogen kan lide tomat, andre ikke, nogen kan lide løg, andre ikke!
Så smagprøv selv ;-)
0
0
Svar på denne tråd

endnu en mening
Forfatter: 
Dato:  08-06-2003 01:47
ja, der er snart kommet så mange meninger på banen, men jeg vil da også lige give mit besyv med.
Normalt kører jeg med Variant trailer. Jeg har to heste - en 2-års og en 8-års.
2-års er ikke vild med trailere og den 8-årige løber lige ind. (begge er mellem 160-170 høje, Dv'ere)
Men sådan var det ikke sidste gang jeg skulle ud og køre med dem.
Jeg kunne nemlig ikke låne variant-traileren, men fik lov til at låne en Gaupen trailer. DET GØR JEG ALDRIG MERE.
ja, hvis 2-års'en ikke var bange i forvejen, så blev den det.
Jeg startede som altid med at ville sætte 8-års'en ind i traileren. Han nåede lige at få begge forben op på rampen og klask, så faldt han. Han gled på knæ ned af rampen. Havde han ikke haft transportgamacher på, ville han nok have fået store skader.
Vi prøvede igen - nu ville han ikke ind, fordi han var bange for at falde igen - jeg gled så selv på rampen (den er belagt med det der "falske græs")
Efter ca. 10 min (hvilket altså er længe for en hest som plejer at løbe ind) kom han helt ind i traileren, men inden vi nåede at lukke bagbommen, slå han hovedet op i taget og faldt/løb ud igen. Efter ialt 15 min kom han endeligt ind. og blev derinde.
40 min's lokke lokke og puste stønne mase med 2-åringen kom han også ind. og de der pis bagbomme ville bare ikke sidde ordenligt. 10 min's mas med at få det l... til at virke.
Nå, men vi kører så de her 20 min som vi nu skulle med hestene . De står bomstille hele vejen. - Jeg tror de følte de ikke kunne være der. MEGET mindre plads end der er i vores normale variant trailer.
Vi kommer frem til stedet. Jeg går ind til hestene og finder ud af at den "splint" der skal holde pladen imellem hestene er røget af og ligger nu mellem 2års'en ben.
Vi fik da hestene ud på en underlig måde som hvis ikke de begge var meget rolige heste, kunne have endt i et sandt marridt.
Men det korte af det lange er: KØB IKKE EN GAUPEN TRAILER.

Mvh.

Dorte

HJÆLP, jeg søger sommergræs

0
0
Svar på denne tråd

Det fatter jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  08-06-2003 10:51
Dorte, det kan jeg slet ikke nikke genkendende til med min Gaupen trailer.

For det første er belægningen på min rampe ikke det der kunstige græs og jeg har ALDRIG været ude for at rampen har været glat.

Skillevæggen sidder rigtig godt fast, nogle gange lidt for fast når jeg skal have den ud. (Hestetrailer er fx vældigt egnede når man skal flytte hjemmefra :-D).

Jeg har ikke målt og sammenlignet trailere, men min fornemmelse når jeg har kørt med forskellige trailere er, at Gaupen er i den brede gruppe. Højden har jeg heller ikke være beklemt over, der er fint plads til to velvoksne heste (i den størrelse du beskriver) - har prøvet!

Min meget klaustrofobiske hest blev helt tryg ved traileren, hvilket jeg tog som et tegn på, at den også var behagelig at stå i under kørslen (nu kører jeg også pænt, men alligevel..)

Der er een i et indlæg skriver noget om at traileren knager frygteligt når man åbner rampen. Bagklappen er anordnet med en stor fjeder, så man kan åbne/lukke rampen med en lillefinger, men den fjeder har godt af lidt olie en gang imellem, ellers knirker den.

Men jeg synes også at trailere er et spørgsmål om smag og behag. Og det er ikke sådan at jeg KUN skal have Gaupen trailer resten af mit lilv og nægter at køre med andet.

Tilsidst; hvor er det dog dejligt at have sin egen trailer! Ikke altid at skulle ud på låne markedet og altid skulle ordne bliklyset lige inden man kører o.l. 8-)

Mange venlige hilsner

Pia
;-D
0
0
Svar på denne tråd

Lidt obejktivitet
Forfatter: 
Dato:  08-06-2003 12:15
Har været inde og se på hjemmesiderne for Gaupen, Variant og Brenderup for at sammenligne lidt størrelser.

Jeg kiggede på indvendige mål (alle mål i meter).

Der er jo flere forskellige modeller inden for hver trailer, men kort:

Den bredeste trailer kunne fås hos Gaupen (1,70).

Den smalleste var Variant med 1,43. Brenderup havde en på 1,30 men jeg tror det er en en-hest (Modellen hedder SOLO?)

Den højeste var de meget ens 2,18 - 2,22 Brenderup højest, Gaupen 2,20 på alle modeller, Variant 2,12 - 2,18

Den længste fandtes hos Variant (3,16) Gaupen kom også lige over 3 meter med deres længste. Den korteste stod Brenderup for (2,47) Ellers lå de fleste længder på 2,80 og op.

Jeg har ikke sammenlignet pris eller vægt, men hvis nogle står og er lige ved at købe en Gaupen, vil jeg lige sige at de har TILBUD (pga 30 års fødselsdag) på deres hjemmeside. Det ser ret billigt ud!

Mange venlige hilsner

Pia
;-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider