|
|
| Hvilken hjelm har du? |
|
|
Pyyha, den her sommervarme kan tage pippet fra enhver, og når man så også skal ride med hjelm... så er det godt nok lige før jeg er døden nær ...eller noget. Jeg har godt nok en hjelm med lufthuller www.tikarideudstyr.dk/product.asp men det er simpelthen slet ikke nok. Har hovedpine og generelt meget skidt, når jeg er færdig med at ride. Det er ikke fordi jeg får for lidt vand (kværner ca 1 liter imens, og rider ikke engang særligt intenst) Så vis gerne din hjelm, med meget luftgennemstrømning. Den skal helst ikke være alt for dyr (GPA hjelme er udelukkede, de er simpelthen for dyre), gerne med et link eller en pris, og hvor den kan købes. Mette.
Ejer af Colamulen og Skrummeldyret.Sidste nye skud på stammen , er en hoppe, men hun har stadig intet øgenavn. Nu med baby Michelle. Født d. 25/3-08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Er sådan |
|
|
en godkendt herhjemme? For den skal jo også bruges til stævner (military og spring) Og hvordan bestiller man overhovedet på en udenlandsk hjemmeside? Og deres størrelser, hvad svarer de til i "danske mål"? Mette. Vis gerne mange flere.
Ejer af Colamulen og Skrummeldyret.Sidste nye skud på stammen , er en hoppe, men hun har stadig intet øgenavn. Nu med baby Michelle. Født d. 25/3-08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Casco... |
| Forfatter:  |
KarenGry |
| Dato:  |
03-06-2008 10:12 |
|
Jeg har en Casco, som jeg er superglad for: www.jegaard.dk/ product.asp?product=13...169&page=1 Det er ikke noget problem her i sommervarmen, for der er masser af lufthuller. Den er justerbar, hvilket betyder, at der er luft mellem selve ens hoved og toppen af ridehjelmen, og så kan indmaden tages ud og vaskes, så den aldrig er klam. Jeg har haft en Euro-Lite, og den tåler slet ikke sammenligning med Casco-hjelmen. Dengang havde jeg også altid hovedpine. Ikke med Casco'en. Faktisk er den så behagelig at have på, at jeg et par gange har glemt at tage den af, før jeg satte mig ind i bilen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har en Casco.... |
|
|
... modellen hedder "Youngster". Den vejer ingenting, og der er god udluftning i den. Den har kostet mig mindre end 500 kr. Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt Har du fjordhest? Er du under 18? Se TIKA Junior Cup
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| Angelika *Duchess* |
|
|
Ja den har jeg også kigget lidt på. Det kan min pengepung nemlig klare  Nu skal den jo også mest bruges til spring og military, så lige hvordan den ser ud, gør ikke så meget, bare mit hoved kan få noget luft...meget luft!! Alternativt kan jeg jo bare, hvis jeg ved et uheld skulle forvilde mig til et dressurstævne, tage den hjelm på jeg har nu. Sælges de der Casco hjelme i det der hedder "rigtig rideudstyrsbutik" (er det ikke det de hedder dem med logoet med de 3 heste) Flere forslag og kommentarer modtages gerne. Mette.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har også det problem |
|
|
Jeg har nøjagtig det samme problem som dig, at jeg simpelthen får hovedpine af varmen... Jeg har derfor besluttet at invistere i Casco New Master. Jeg vil ikke have dem med hvide striber, diamanter osv. Bare Sort www.jo-po.dk/shop/casco-%22new- master%22-3741p.html
"Dyr er ikke et legetøj, men et ansvar. DIT ansvar!"
SILLE FOREVER !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har en... |
|
|
.. Horka Airstream. Komfortabel og til en fornuftig pris. Og så sidder den perfekt på mit hoved.  Har tidligere haft en Casco - den var jeg også glad for.
£isbeth & Baloo Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sommer hjelme |
|
|
Har Troxel magen til den du købte, de sidste sælges ud for 398,00 ass. farver. Las hjelme fra 325,oo VH Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ridehjelm |
|
|
Jeg har en grå eurolite en GPA med den alm stribe og en john withtaker i sort, med sten bag på sløjfen   
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har taget |
|
|
en "driftslederbeslutning" (landbrugsskole udtryk), og bestilt sådan en fætter her: www.jo-po.dk/shop/casco-military-ny- 896c1.html Så håber jeg at det er noget. Nu har jeg jo så desværre ikke prøvet den, men så må jeg jo sende den tilbage, hvis den ikke passer. Tak for input og gode ideer!!  Mette.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pepsiok |
|
|
ja, man kan jo altid sende skidtet tilbage hvis det ikke lige er det man regnede med  jeg bestile som sagt min over ebay. der stod der hjelmstørrelser både på "normalt" og på "britisk". det er dog en hjelm der er indstillelig, så selv størrelsen er jeg ikke nervøs for. det er mere farven der bekymrer mig  og ja, den skulle gerne være godkendt til både europa og usa. selv om jeg nok ikke lige får brug for det foreløbigt 
"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja så kom min |
|
|
hjelm. farven var ikke heeelt perfekt, men tæt nok på til at jeg er faldet pladask for den. og den er simpelthen SÅ lækker at have på! jeg glæder mig helt til at prøve at springe med den på torsdag. så skal der nok komme et referat. 
"Why don't you ask the little people who live in your potatoes?"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ridehjelm |
|
|
Jeg har købt denne her: http://horze.dk/?cPath=42_27&n=L Det er i min 22-årige karriere, den første hjelm jeg kan holde til at ride med, og jeg rider nu med hjelm hver gang - selv på dressurbanen 
Dressursadel 17½" eller 18" købes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|