|
|
| Hofte problemer -tove due? |
|
|
Jeg blev idag, efter Bob endnu engang har været kropumulig til et stævne, oplyst at Bob muligvis kunne have et problem med hoften i højre side. Personen mente at Bob gik mere ned i den højre side bagpart end i den venstre og derfor var den gal med hoften. Jeg skulle kontakte dyrlægen eller endnu bedre, Tove Due.
Jeg kunne godt tænke mig at høre jer herinde, om I har nogle erfaringer -gode som dårlige og om nogen har haft en hest med et hofteproblem? Hvad var udsigten for hesten, hvad kostede behandlingen og hvem udførte det osv... har det givet problemer sidenhen osv..
Og Bob skal helt sikkert tjekkes, men af hvem ved jeg ikke helt endnu... derfor søge jeg desperat iformationer, så vi kan få det her problem ud af verden -hvis det da er det han lider af.
Husk min hjemmeside! Læs om krybbebidning, mavesår, vævning, korrekt fodring, dækkentilpasning osv. Samt mere om os, stævner og Bob historier!www.prettyfancy.ridesiden.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tag du |
|
|
Blot afsted ... jeg er fuldt ud tilfreds med hende.
Hun hjalp mig, eller rettere Toffie, hvor dyrlægen havde givet op og min pengepung var blevet PÆNT MEGET slunken.
Efter første behandling, var alle hans symptomer VÆK ... han var dog et fjols på folden, da han skulle lege med en anden drengerøv, så det skred igen, og vi måtte afsted igen ... men SÅ var han også iorden.
Jeg ved, at jeg sidder skævt, er dog ved at rette det, men det giver Toffie problemer ind imellem, så vi er besøger Tove et par gange om året.
Kan KUN anbefale det
BREEDING STOCK: BEST NON SPOT
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tove Due |
|
|
er en meget travl dame, hvilket også bevirker at man nogen gange kan føle sig lidt dårlig behandlet, når hun suser afsted igen uden at have tid til at forklare ordentligt.
Hun er meget dygtig og jo også uddannet dyrlæge ved siden af, men jeg vil til enhver tid hellere bestille en anden kiropraktor, der har bedre tid til at behandle min hest.
Mette - der nu har gården, men mangler hesten 
Lille velreden hest med et godt sind søges. Se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mylady.... |
|
|
Jeg er så grøn på det her område, for mine heste har aldrig fejlet noget i den her stil før, så hvilke andre muligheder er der?
Husk min hjemmeside! Læs om krybbebidning, mavesår, vævning, korrekt fodring, dækkentilpasning osv. Samt mere om os, stævner og Bob historier!www.prettyfancy.ridesiden.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg var |
|
|
Afsted i tirsdags, og hun havde IKKE travlt ... hun brugte 3 kvarter på min dreng, og det var uden akupunktur, for det hader han.
Der var en meget afslappende stemning og hesten før mig og hestene efter mig, blev der også brugt meget tid på ... intet gik hurtigt ... ellers vil hesten jo heller ikke samarbejde ... min vil i hvert tilfælde IKKE.
Jeg så de 2 efterfølgende heste, det var 2 heste jeg kendte ... jeg var MERE end velkommen.
Jeg har nu brugt Tove i 2 år til mine heste, og har alid følt mig godt behandlet ... ja, også hestene, hihi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thermografi |
|
|
Falk Rønne fra Charlottenlund Dyrehospital kan også lave en thermografi (mener det hedder sådan) her kan han se om der er ømhed i ryggen på hesten og så kan du jo tage den videre derfra måske?!
Rikke fra Hørsholm Hestepraksis kan vist noget med noget akupunktur - måske du skulle spørge der også?
Jeg kender ikke Tove Due, men har da hørt at hun skulle være dygtig til sit job?!
Højelse Dyreklinik er også dygtige
Jeg håber du finder en løsning søde.
Et smil er udløst af andre smil, så husk at smil og du vil se at folk smiler tilbageFrej af Knabstrup tilbyder bedækning i hele 2005 - kontakt mig for nærmere oplysninger.Læs om mig og mine heste på min hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har brugt |
| Forfatter:  |
jaane |
| Dato:  |
07-05-2005 22:34 |
|
Hørsholm Hestepraksis (Rikke) hun er både dyrlæge/kiropraktor og akupunktør og hun er bestemt dygtig og har masser af tid
hilsen Jane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløj igen allesammen... |
|
|
Jane - Uh, det lød godt.
Hørsholm hestepraksis er jo mine normale dyrlæger og der er heller ikke så langt ned. Det er lige i baghaven, så det prøver vi lige først. Hvis det ikke hjælper må Tove Due være næste skridt på vejen.
Tak for hjælpen alle sammen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger... |
|
|
Marianne Bendixen, hun tager sig tid til en og ens hest forklarer og smiler altid...
Hun er dog svær at få fat i, da hun har travlt og køre i hele landet, men bor på sjælland...
Rar og godmodig Islænderhoppe sælges...
Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har også |
|
|
Dyrlægerne opgav også min...
havde endda haft ham i sverige, hvor det jo siges at det er de bedste!
Der var ikke noget at gøre sagde de..
Jeg måtte bare acceptere at nogle heste bliver aflivet uden en betegnelse på hvad de fejler!
så kørte jeg op til Tove...
Nu rider jeg, dressur, spring 0g skovtur igen...
og det har ikke kostet det store i forhold til hvad jeg havde brugt!
Jeg vil klart anbefale hende!
se evt. hendes hjemmeside: www.tove-due.dk
Ring og snak med hende.
Held og lykke
"At vove, er at miste fodfæstet et kort øjeblik. Ikke at vove, er at miste livet."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tove Due...... |
|
|
behandlede min hoppe, der dengang havde ondt i ryggen og derfor ikke kunne rides eller køre i trailer.
Toves diagnose var et forkubbet korsled, 2 forskubbede lændehvivler og skæve skuldre.
Dette blev ordnet formedelst sølle 700 kr på Egholm i Skibby - og for første gang siden jeg købte hesten kørte vi hjem stille og roligt uden problemer  For hun havde ikke mere ondt i ryggen. Og jeg har efterflg kunnet sidde på hende og er nu ved at tilride hende.
Jeg har netop haft hesten til en gennemgribende undersøgelse med bla røntgen af hele ryggen hos min egen dyrlæge, for at være 110 % sikker på at hun er helt rask, inden jeg sætter stigende krav til hende og muligvis ifoler hende - og hun er helt rask og fejler absolut intet. Faktisk er dyrlægens udsagn, at hun bevæger sig endda ualmindeligt godt og med rigtigt god både ryg- og benaktion.
Så jeg har jo kun godt at sige om Tove Due - og det ville være hende, jeg valgte at bruge igen ved problemer hos en af mine heste, da hun er uddannet dyrlæge.
Jeg har desværre set en del skidt lavet af såkaldte kiropraktorer, der ikke er dyrlægeuddannede, og jeg ville aldrig turde benyttte en sådan til så alvorlige ting som mekaniske korrektioner af mine dyr - ligeså vel som jeg aldrig selv ville benyttte en tvivlsom behandler til mig mine børn eller mig selv.
Er din hest forsikret, og du søger den behandlet, så skal du samtidig være klar over, at hvis en behandler, der ikke er dyrlæge laver noget fusk og hesten invalideres, så er det ikke sikkert forsikringen dækker.
Hilsen May-Britt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tove Due er super... |
|
|
Hej Miki
-Har forsøgt at kontakte dig pr. telefon da jeg får besøg af Tove Due den 18. maj og du kan sikkert klemmes ind i programmet hvis du vil !!??
Se mit oplæg fra 14/4 2005 her:
Med venlig hilsen
 Tine Bojsen
And the sun in the sky Makes a shadow of you and I Stretching out as the sun sinks in the sea I´m here without a name In the palace of my shame I said, love, rescue me
Citeret fra de altid skønne U2
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tove due |
|
|
min veninde havde hendes hest ved tove due pga nakkeproblemer. Tove fandt ikke rigtig noget i nakken men en del andre "små"-ting der skulle rettes.
Da min veninde rider hesten igen kan hun tydeligt mærke at hesten går bedre i galop etc men nakkeproblemet er der endnu.
Så kørte hun den til dyrlægen og fik den røntgenfotograferet i nakken og det viste sig at den 1. nakkehvirvel var drejet hvilket faktisk er ret vildt at tove ikke havde opdaget da denne hvirvel har "vinger" og derfor er ret stor...
Jeg har brugt Maja Guldborg til min egen hest, som pludselig ikke ville sætte sig på venstre bagben og var urent gående. Det viste sig at det var noget med korsbenet og bækkenet. Det krævede 2 behandlinger og 4 ugers træning i longe og der har ikke været problemer siden. Det kostede 14ookr for de 2 besøg.
Jeg kan klart anbefale Maja, hun er dygtig, tager sig tid til at forklare og snakke og vise øvelser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tove Due... |
|
|
Min gamle springhest var skæv i nakken og havde en masse andre små skavanker og det ordnede Tove med fuld tilfredsstillelse. Dengang arbejdede jeg på Stutteri Alfarvad og der kom hun hver 14.dag. Vi var mere end tilfredse med hende...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lavere i den ene side end den anden. |
Trine SH |
08-05-2005 12:30 |
|
Jeg havde en hoppe som var lavere i den ene side af krydset end i den anden side. Det viste sig desværre at være pga. hun havde spat i begge bagben.
Så skynd dig at få kigget på det, det kan jo' være alt imellem himmel og jord. (håber dog ikke det er så galt for jer, som det var for os):-D
Tove Due har jeg kun hørt godt om, men har ingen personlig erfaring.
mvh.
Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kan huske |
|
|
vi fik en som hedder Thormod fra Fyn til at kigge på vores heste da Tove ikke kunne finde noget på den han er eftersigne skide dygtig og kan lidt mere end de sædvanlige.. har desværre ikke hans nummer mere men måske andre der kender ham?
Evita Ara mors stjerne
Travkællinger har det sjovere
En dyb rod frygter ikke vindens stød.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thormod |
|
|
ja han kan noget andre ikke kan, MEN han er MEGET svær at få fat i, jeg har lige haft ham på besøg i fredags og dygtig det er han, Pelle nærmest danser nu.
Tove Due er der meget delte meninger om, jeg har oplevet mange som siger at hun ikke helt finde alt som der er galt, men også mange som er tilfredse.
Min dyrlæge anbefalede også Marianne Bendiksen, og der har været noget om en fra Varde i Landsbladet hest.
Der var også gode forslag i den tråd jeg lavede om kiropraktorer på Hyggen i sidste uge.
En GOD hest har ingen bestemt farve eller race, men er et resultat af seriøs dokumenteret, og kåret avl, i mindst 4 led. Succes får du ikke af at stjæle andres ting og sager på nettet Sunde heste bruger en reg. beslagsmed med en RIGTIG uddannelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har brugt både |
Eva Lydeking-Olsen |
10-05-2005 09:38 |
|
Regitze Rising som er på Sjælland ind imellem - hun ordnede min hoppes skæve hofter og skuldre på en behandling og det har holdt i over et år nu. Da vi flyttede til Midtsjælland har vi så brugt hestefysioterapeut Cecilie Stadtler fra Slagelse (kører over hele Sjælland og kan tit komme med et par dages varsel)et par gange til den anden hoppe (generel stivhed og smerter i hele kroppen, men ikke halt) og vallakken (et nakkeproblem for feinsmeckere)og hun er ligeså super god og meget grundig, har desuden laser oa isenkram til rådighed så hun arbejder lidt bredere end de rene kiropraktorer. Så de får mine bedste anbefalinger, begge to. Marianne Bendixen brændte os af og Tove Due går tit for at være fortravlet når hun er ude...........så hende har vi ikke prøvet.
Eva
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I øvrigt kender jeg et par |
Eva Lydeking-Olsen |
10-05-2005 09:52 |
|
stykker som blev undersøgt og behandlet af bla Hørsholm og andre af de "store" specialklinikker for klækkelige beløb hvor der alligevel var overset helt banale ting som kiro/fys kunne rette på 1-2 behandlinger. Så rigtig meget afhænger af øjnene der ser, således skulle "forpartssyndrom" være en populær diagnose i Hørsholm (de har vel nærmest opfundet den), men hvis man så ikke ser skoven for bare træer og overser en hofte eller et korsben.........Nå, Miki, det jeg prøver at sige på en kludret måde, er at HELE hesten skal gennemgås fra top til tå ved hver behandling for også at løsne de sekundære spændinger og kompensationer som opstår når krikken har gået med noget i længere tid.
Eva
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enden på sagen..... |
|
|
... bliver at jeg kører Bob ned til en Lars på Gundsø dyreklinik, da min veninde har haft stor success med denne Lars.
Jeg har fortalt ham hvad jeg fik at vide til det her stævne og alligevel fik jeg at vide at han ville undersøge det med subjektive øjne, for ikke at udelukke noget.
Så torsdag morgen drager jeg afsted med Bob (hvis han da ellers vil læsses) og så må vi se hvad der kommer ud af det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lars... |
|
|
Hej Miki
Jeg tror du kan være tryg ved Lars
Jeg har brugt ham til min hest flere gange (et kompliceret tilfælde) med stor succes
Jeg synes at han er en meget kompetent og behagelig mand, der er grundig og tager sig god tid, også til at forklare.
lad os høre hvad han har at sige når du har været der
mvh
Anne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har lige |
|
|
Haft Cecile Stadler ude til min hoppe og føl.
Hun arbejdede ligeså glidende og professionelt som Tove Due.
Er YDERST tilfreds, og hun kommer lige og kigger på min hoppe igen om 14 dage ... hendes låsninger var ret fastelåste ... de har nok siddet der fra lææænge, inden jeg købte hende.
Men nu vil jeg IKKE længere høre på, at Tove Due arbejder hurtigt ... Cecilie klarede 1 føl, 1 hoppe og en vallak på 1 time ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dommen.... |
|
|
... var spat i højre bagben.
Ingen ridning i 6 måneder, indsprøjtninger i 10 dage, hver dag og så må vi se om et halvt år...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uha uha....... |
|
|
Årh søde! Spat er bare et ord der får det til at løbe koldt ned at ryggen på mig - min gamle hest Cola havde det jo i alle 4 ben og det var så slemt at der ikke var andet for end at aflive ham da han ellers vil lide.
Jeg krydser alt hvad krydses kan og håber at i får bremset udviklingen af det således at du kan have Bob mange gode år fremover - måske ikke som konkurencehest, men så som hyggehest med gode ture i skoven og lidt træning på banen.
Dyrlægerne har ydeligere sådan noget snask som man kan putte i hestens fodder - noget der nærmest giver ledene lidt olie hvis du forstår - kunne det være en mulighed at give ham sådan noget?! Tror også du kan få det på Brogaarden.
Hvis du har brug for at snakke så ved du hvordan du "fanger" mig.
Et smil er udløst af andre smil, så husk at smil og du vil se at folk smiler tilbageFrej af Knabstrup tilbyder bedækning i hele 2005 - kontakt mig for nærmere oplysninger.Læs om mig og mine heste på min hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glucosamin...... |
|
|
kan være et godt tilskud til bla spat.
God bedring - pyha - sikke dog en grim besked
Hilsen May-Britt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glucosamin...... |
|
|
kan være et godt tilskud til bla spat.
God bedring - pyha - sikke dog en grim besked
Hilsen May-Britt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lars i Gundsø |
|
|
er en fin dyrlæge. han udfører bla akupunktur som alternativ, men da vidst ikke kiropraktik.
jeg er ked af at høre om Bobs diagnose, men han er jo desværre ikke helt ung så det er vel en "følgesygdom"
Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Spat i forbenene? |
JulieTaylor |
13-05-2005 10:51 |
|
Frej, havde din hest virkelig spat i forbenene? Kan det lade sig gøre?
Mvh
Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karina |
|
|
Jo Jo... Lars udfører skam kiopratik... Han har "ordnet" Lucellum et par gange.
Det var derfor at jeg anbefalede ham til Miki, fordi at jeg vidste at han kan begge dele.
Han er en super dyrlæge. 
Hilsen Carina
Everybody is looking for that something. One thing that makes it all complete. You will find it in the strangest places. Places you never knew it could be.
Det eneste vi aldrig får nok af er kærlighed. Og det eneste vi aldrig giver nok af er kærlighed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| karinae |
|
|
Følgesygdom? Jeg ved ikke hvad den skulle komme af så.
Bob er altid blevet fodret meget korrekt og blevet ajourført hver ½år med foderplaner osv. Han lever på græsfold hele året rundt.
Smeden kommer når der er behov for det.
Og Bob er bestemt ikke blevet overbelastet af vores daglige træning. Faktisk er han blevet taget i brug som 2½ årig og er ca 1 år bagud i sin træning, fordi jeg har holdt igen. Han får tit ferier og pauser, for at undgå psykisk og fysiske skader.
Undersøgelser viser at der er mindre risiko for spat, hvis hesten bruges tidligt og så ikke så hårdt. At man nærmest flader træningen ud og det har jeg virkelig gjort noget for...
Så jeg må indrømme at jeg rigtig gerne ville kunne sætte en finger på noget, så jeg vidste hvad jeg havde gjort galt, men der er bare ikke lige noget.
Og jeg ved jo ikke om han altid har haft det, for der er jo aldrig lavet nogen dyrlægeundersøgelse på ham. Det er faktisk første gang den hest er i bøjeprøve nogensinde. Jeg har jo selv "bestilt" ham hos naboen og sørget for at han kom til verdenen.
Godt nok fodrede de ham og passede ham ikke som jeg gerne ville og det var grunden til at jeg tog ham hjem og ikke lod ham blive stående, så der kunne hentes en årsag, men det ligger jo mange år tilbage. Hvis det havde siddet der i benet i 4 år, så ville det vel have været værre?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke noget |
|
|
Sikke noget møg.
Det er jeg virkelig ked af at høre.
Så er det måske derfor at han har været "strid" ?
Jeg har selv en hest med slidgigt i den ene forkode, og det kan svinge meget hvordan han går.
Karinae:
Jeg tror at du bytter rundt på Fjordor og Bob ??
Bob er kun 4år ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er trist at høre, |
|
|
Miki
Min svoger havde en araber, som fik konstateret spat i så høj grad, at dyrlægen med det samme ville 'skrive papirerne'  .
Min svoger ville nu gerne give den en chance, så han skridtede den HVER dag på fast bund (ud på ture, aldrig i ridehuset, hesten blev halt så snart den kom indefor porten).
Den fik glukosamin og den blev faktisk haltfri efter 3-6 måneder. Man kan ikke sige det nærmere, for haltfri, hvad er det - hvor meget kan man belaste den med og hvor længe?
Glukosamin virker smertelindrende, og muligvis også led-opbyggende, selv om man ikke ved helt hvordan.
Men det hjalp, hesten fik det godt, og blev helt ridelig igen, selv om den aldrig blev den helt store dressurhest  Glukosaminkuren varede vist ½ år, så vidt jeg husker....
Desværre døde den af kolik senere. Dyrlægen mente at den havde 'hvid hest-melanomer', som var vokset ind i tarmen. Vi var selv bange for, at det skulle være glukosaminet, der havde forårsaget kolikken, men det er der intet der tyder på.
Så måske skulle du forsøge?
I øvrigt mener jeg, at spat i temmelig høj grad er arveligt, er det ikke?
Der var den undersøgelse med islandske heste for en del år siden, det var vist konklusionen? Andre, der kan huske det?
 fra Nina Præsentation - nu med 2 føl
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julie Taylor |
|
|
Ja, Cola havde det som sagt i alle 4 ben - bagbenene var de værste.
Som udgangspunkt kan spat ikke helbredes, men der kan gøres noget for at bremse udviklingen af det så man kan have sin hest uden smerter, desværre var Colas spat så slemt at der ikke var meget andet at gøre end at sige farvel til ham.
Som jeg har fået oplyst er spat arveligt og Colas Far Føniks havde det efter sigende.
Jeg håber Bobs symptomer er blevet opdaget i tide så Miki får en smertefri hest, det er sku ikke rart at se når ens elskede hest går og har ondt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|