Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Eksem på 23-årige Flika
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 15:22
Hejsa.

Jeg passer en dejlig gammel hoppe på 23 år:

Hun har næsten stået urørt i en måned, fordi der ikke har været tid til at strigle hende.
Hun fælder utrolig meget nu, og i går tog jeg mig god tid til at ordne hende. Da jeg nåede til hendes hoved, lagde jeg mærke til pelsløse plamager, endda to steder uden hud... Det var primært på siderne ved hendes pandelok, øverst på manen, ved nakkestykket og på hendes piber...
Hun har desuden tabt sig meget i løbet af de sidste 2-3 måneder, men er ved at tage på igen.
Det mindede mig egentlig mest om hudbetændelse.
Hun gnubber sig ret meget.

Kan det være hudbetændelse?
De andre heste hun går sammen med fejler intet, og hendes strigler kommer ikke i berøring med dem.
Forleden så jeg en ræv med skab på folden... det er vel ikke skab?

Skal jeg vaske det med Iobac-vand?

- Heidi&Lea
De gyldne heste: Flika, Lisa, Lea, Tea, Luna, Mette, Susi, Rikke, Helene, Heidi - nu også med Fenja, og endnu 2 føl ventes!
♥Hvil i fred du smukke dyr♥
0
0
Svar på denne tråd

eksem på gammel hoppe
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 18:32
De heste der er i den stald jeg kommer i ér også begyndt at få nogle underlige runde hævede steder (ca. 2 cm i diam.) som man kan pille af, derunder er der slim. Hestene har det over det hele, både ved sadel lejet og alle mulige andre steder, også i hovedet. Indtil videre sprøjter vi det med sårspray, men jeg tror snart at jeg vil ringe til dyrlægen for at høre hvad det er for noget.. Jeg ved ikke om det hjalp så meget på dit spørgsmål, men så ved du da at der også er andre der har det samme problem. Men det lyder da ikke for godt at hun har tabt sig.. Hestene i stalden er mellem 3 og 12 år (dem der har det)
0
0
Svar på denne tråd

hej igen..
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 18:34
Undskyld at jeg kaldte din hoppe gammel :-/
0
0
Svar på denne tråd

Gipsy...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2005 07:00
Det som du beskriver lyder som ringorm......
Jeg tror også at det vil være tilpas med at få dyrlægen til at kigge på det.

Hilsen
Daniela
0
0
Svar på denne tråd

Gammel
Forfatter: 
Dato:  08-05-2005 12:43
Hehe, det gør ikke noget du kaldte hende for gammel :)
Har vist endda selv skrevet det.

Jeg tror det har noget med det fugtige vejr at gøre...

Det lyder ulækkert de dine heste har - hvis jeg var dig ville jeg, som Daniela skriver, få en dyrlæge til at tjekke.

- Heidi&Lea
De gyldne heste: Flika, Lisa, Lea, Tea, Luna, Mette, Susi, Rikke, Helene, Heidi - nu også med Fenja, og endnu 2 føl ventes!
♥Hvil i fred du smukke dyr♥
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider