Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foder til diegivende hoppe.
Forfatter: 
Dato:  06-05-2005 22:55
Jeg har somsagt en hoppe som fødte et dejligt hingsteføl her kl. 02 i dag, og jeg har lært mærke til at han står indimellem og pumper op i yveret.
- er det fordi han er for ivrig eller er det fordi der godt kunne være lidt mere mælk?
Hoppen får struktur ekstra fra DANGRO nordic (tidl. Ole BJ Knudsen Videbæk) + Travo E. Af Travo E får hun 25 gram om dagen, må jeg godt kan sætte op til 50 gram om dagen?
Det skal lige siges, at hvis man tar i yveret og tager et enkelt hiv, kommer der en stråle ud fra begge huller i patterne.
Så hvis der er nogen kyndige folk derude, kom endelig med Jeres mening. Man er jo kun interesseret i at han har nok, den bette.

Mvh. Lotte
"Oldenborg heste kan og vil"
www.123hjemmeside.dk/stald_miller
0
0
Svar på denne tråd

Lotte C..
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 00:05
Det at føllet slår op i yveret er ganske normalt, det stimulerer hoppen til at lade mælken løbe ned.
Jo mere føllet patter, jo mere mælk producerer hoppen.
Om der skal gives mere travo e kommer an på den samlede foderplan.
Det er dog altid en god idé at give hoppe og føl fri adgang til dicalcium fosfat som er kalk med fosfor i det rette forhold.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

min får
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 00:28
min får: 2x 1 liter equilac fra hippolyt, 2x 1 liter natur musli, 2x 1 sort havre
+ alt det wrap af bedste kvalitet at jeg har kunne opdrive ca. 3 skiver, vel ca. 12-15 kg

også en oldenborg hoppe som fik føl den 24. april

hilsen hanne
0
0
Svar på denne tråd

Hej igen.
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 14:00
Mange tak for Jeres svar, så har jeg fået styr på det.
Mvh. Lotte
"Oldenborg heste kan og vil"
www.123hjemmeside.dk/stald_miller
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider