Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Gå VÆK insekter og myg
Forfatter: 
Dato:  04-05-2005 13:18
Hejsa

Jeg hører nogen der siger at gode produkter mod fluer, myg og andet der plager vores heste igennem sommeren forefindes i udlandet.

Er der ikke nogen der kan komme med nogen hjemmesider og erfaringer med disse produkter?

Jeg må indrømme at jeg er mest til at bruge produkter der videnskabeligt er brugt og godkendt til heste - hvis ikke herhjemme så måske i vores nabolande.

Jeg har i hvert fald tidligere købt gode produkter herhjemme som virkede fint, men disse er ikke lovlige mere. Ligesom mange mygge balsamer heller ikke kan købes herhjemme mere men fint kan erhveres i Sverige og de virker rigtig godt på os mennesker - måske det samme med produkterne mod fluer til heste.

Mvh. Louise S.
Mvh. Louise S.

Husk - Venskab og Blomster
Skal plejes for at vokse
0
0
Svar på denne tråd

Hvidløg
Forfatter: 
Dato:  04-05-2005 14:19
hjælper ganske fint...du putter det i fodret og hvis du har givet det hele vinteren igennem og gir det gennem sommeren også, så skulle fluer og myg gerne holde sig væk... fungere hos heste som det fungere hos os mennesker. Man er ikke i tvivl når man lugter til et menneske om vedkomnet har spist hvidløg..
Myg og fluer holder sig væk fra hesten hvis den har fået hvidløg i fodret.. det har altid virket for mig og de heste jeg har haft. Helt væk blev fluerne ikke, men mine heste var aldrig vildt angrebet af dem eller andet kravl..

Og så er det billigt.

Håber du finder en løsning.

vh DH
En soulmate finder man kun en gang. Også i heste. Pas på dem.
{>
0
0
Svar på denne tråd

Hvilke slags hvidløg
Forfatter: 
Dato:  04-05-2005 15:19
Hej DH

Hvilke slags hvidløg bruger du?
I pulverform eller hele hvidløg?

Mvh. Louise S.
0
0
Svar på denne tråd

Selv om de ikke
Forfatter: 
Dato:  04-05-2005 15:55
Mere må bruges på heste , så er de jo afprøvet på hest fra den gang de var lovlige som fx. Tectonik .

Det bruger jeg og kan købes på DLG i deres land og fritids butikker 650 kr. ca .

Illum

Jantelov erfor "små" mennesker ..

0
0
Svar på denne tråd

det hvidløg
Forfatter: 
Dato:  04-05-2005 16:27
jeg brugte var i pulverform.. det er lettere at blande op med fodret end alm fede hvidløg der er kniust.. du kan også få hvidløg der i forvejen er knust.. det ligner blød grød.. det er ikke så dyrt igen, men det er lidt træls i længden at bruge, også fordi du skal bruge det hurtigere.. så det i pulverform vil jeg klart fortrække. Nu har jeg så ikke hest mere, så jeg har pt ikke brug for det ikke før jeg får hest igen. Men det er det jeg fortrækker.

Men hvor meget det lige koster kan jeg ikke huske mere.... men der er meget i bøtten og hesten skal ikke andet have en måleske af det hver dag...

vh DH

En soulmate finder man kun en gang. Også i heste. Pas på dem.
{>
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2005 21:20
Jeg har en opskrift på noget sprøjt.

Eddike blandet lidt op med vand, så noget hvidløg, put det i en sprayflaske og lad det trække i et par timer.

Det lugter forfærdeligt, men det virker :)

Duke
Where there's a Will there's Way
Don't Delay what you can Do Today
0
0
Svar på denne tråd

Dukes opskrift
Forfatter: 
Dato:  04-05-2005 21:27
Kan man også tilsætte noget citron - det tager en LILLE smule af den grimme lugt.

Den blanding brugte jeg også sidste år, og har brugt den her de sidste par dage - jeg ved bare ikke om jeg synes den er effektiv nok!

Jeg satser stadig på at forsøge mig med det stads som Illum taler om - skal bare lige nosse mig sammen til at få det købt.

Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

"Man har vel et standpunkt til man bliver klogere?"

Tilmelding og info om HN-træf august 2005

0
0
Svar på denne tråd

brug fluerne
Forfatter: 
Dato:  13-05-2005 12:43
til underholdning: modelfly

;-D :-D ;-D

Mvh
Charlotte

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't
0
0
Svar på denne tråd

Bayofly Pour On
Forfatter: 
Dato:  13-05-2005 13:57
Hej igen

Har lige bestilt noget der heddet Bayofly Pour On - noget alla det samme som Tectonik som Illum taler om.

Her skal der tilføres 10 ml ned langs ryglinien på hesten og det bekæmper stikkende og ikke stikkende insekter herunder plantagefluen - behandlingen holder ca. 4 uger.

Dette produkt sælges også kun til får og kvæg men kan bruges til hest - jeg har fået det anbefalet af min dyrlæge.

Det koster knap 1000 kr. for 500 ml. men herved er der også til en del behandlinger - min dyrlæge solgte faktisk ud af det i 10 ml. sprøjter.

I kan læse mere på hjemmesiden Bayofly

Jeg har bestilt det på apoteket og det kan holde sig til november 2006 og derfor har jeg rigeligt til to sæsoner til mine tre hypper.

Mvh. Louise
0
0
Svar på denne tråd

Imikkelsen
Forfatter: 
Dato:  13-05-2005 14:38
Sjovt - jeg har lige haft dyrlæge idag - spurgte ham hvad HAN ville anbefale...og det var sjovt nok lige præcis det produkt du omtaler her - jeg tror dog at Illums bud er lidt billigere - ikke meget, men lidt :-)

Min dyrlæge mente også at det bedste stadig var at tage dyrene ind i de timer det var allerværst - (eller sørge for at de har skur med skygge på folden de kan gå ind i).....Men det er jo ikke alle der har mulighed for det når hestene er på sommergræs/døgnfold.

Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

"Man har vel et standpunkt til man bliver klogere?"

Tilmelding og info om HN-træf august 2005

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger det....
Forfatter: 
Dato:  13-05-2005 15:26
...meget effektive Hjordetaksolie (staves?), som kan købes i Matas. Det lugter ikke ret godt, og kan ikke anbefales til lyse heste da det farver lidt, men det er ekstremt effektivt-ingen fluer i nærheden når det er på-og man behøver kun en enkelt tynd "streg" hist og her i ny og næ (det holde længe)!!

Mvh Lisbeth
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er glad
Forfatter: 
Dato:  13-05-2005 15:32
For det jeg bruger .
Og Smukke Ganger og Mini Mule stinker ikke af fremmede ting og sager . De dufter af hest .

Hjortetaks olie kan give slemme forbrændinger , husk det .

Prisen på det jeg bruger er 600 kr.
Og i år er jeg begyndt at komme det på en korthårs børste og lige lade den glide hen over maven , lårene deres ansigt og øre.Hver 14. dag .

Alle de steder hvor fluerne er virklige ihærdige .
Og jeg har lykkelige heste .

Illum
0
0
Svar på denne tråd

lllum...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2005 17:29
...det var jeg faktisk ikke klar over-har bare en gang i tidernes morgen fået det anbefalet, så tak for oplysningen! Tror da lige jeg vil overveje noget andet, feks. det du bruger...der er jo ingen grund til at bruge noget med risiko for forbrændinger!!!

Hvor meget er der i den flaske/bøtte (eller-hvad-det-nu-er-i) du bruger??

Mvh Lisbeth
0
0
Svar på denne tråd

1 liter ..
Forfatter: 
Dato:  13-05-2005 19:50
og man må MAX. bruge 25 ml en gang / mdr.

Tectonik hedder det .

Illum
0
0
Svar på denne tråd

i man og hale
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 17:59
hortetaks olie er godt, jeg bruger det også, men bruger det i Gaia hale nede for neden og i manen i spidsen, så er det problem løst, nogle gange bruger jeg også lidt under grimen.
Ditte
Gaia min stjerne

Husk at smile, det smitter!
>o<
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider