Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Er det slut nu?
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 14:00
Hejsa.
Jeg har gået med og tænkt og tænkt om det er det rigtige jeg gør nu og her meget snart.
Jeg har en vallak på 13 år gammel, (en traver) som desværre ikke har haft det så specielt godt i hele sit liv :-( Han er utrolig tynd (skind og ben) og kan ikke rides mere overhovedet. Jeg har haft dyrelæge på ham, han siger han har Spat, Ringfod og Skæv i ryggen. Han er fuldstændig slidt op og hans ene bagben har det med at hæve... :-( Dyrelægen sagde det bedste var han fik fred :{-(.. Han går nu bare og hygger sig på folden, løber stadig rundt derude og løber derud, han spiser græsset og sit hø han får... MEN han spiser ikke sin mad rigtig op han roder lidt rundt i det og så vender han røven til.... Er det bedste ikke og give ham fred mens det hele er "godt"?
Det bare en så skide svær tanke, er det det rigtige? er det ikke det rigtige??? Men en fra stalden siger at han ville være god som selskabshest hvilket jeg ikke kan se det fede i fra hans side når han ikke rigtig kan mere? Er det mig som er naiv eller er det det rigtige jeg gør?
0
0
Svar på denne tråd

hej nadia
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 14:04
det gør mig ondt, jeg syntes du skal lytte til din dyrlæge han/hun siger det ikke med mindre han/hun mener at det er det bedste.

0
0
Svar på denne tråd

Hør efter din dyrlæge.......
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 17:39
Det dyrlægen siger, er det bedste for din hest.
Dyrlægen vurdere jo også, om din hest kan klare at gå rundt uden at lide. Men når han siger, at den trænger til fred, ja så er det udfra en vurdering af hestens lidelser.

Og det er ikke synd for hesten at dø, men synd hvis den skal leve vidre med smerter :-(

Nogle er så heldige, at deres hest ikke har ondt, når bare den går. Og hvis hesten så elsker at være "foldbums", og de så kender nogle af deres venner som mangler en selskabshest, ja så kan det da være en mulighed.

Men for nogle er det den "nemme" udvej, at sælge eller bortgive hesten til selskabshest - så skal man ikke selv ringe til dyrlægen og sige, at NU skal hesten aflives. Og de forholder sig ikke til hvilke forhold hesten bliver solgt vidre under, eller om hesten lider, eller om den overhoved har psyke til at være "foldbums". Det eneste de ønsker er, at slippe for at tage en endelig beslutning !

Din dyrlæge har vurderet, at din hest har brug for fred. Og så skal sådan en #¤%&# pige fra stalden af ikke sidde og spille "hellig" overfor dig.
Var hun en rigtig veninde og en ægte hesteven, så vil hun støtte dig i den beslutning du skal tage omrkring din hest - nemlig at den skal have fred efter et hårdt liv !

Du kan derimod glæde dig over, at du har givet hesten en god tid hos dig. Og at DU er så ansvarlig en hesteejer, at du også kan tage en hårde, men nødvendig beslutning.

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

kære Nadia
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 22:54
Puha, kan godt forstå dit dilemma... Men må samtidig give de 2 andre ret. Der er vidst ikke andet for end at give din elskede hyp fred. Vi mennesker er bare så dårlige til at give slip på vores dejlige dyr, fordi savnet gør så forbandet ondt...
Håber du klarer dig :-(
Mange tanker fra mig
0
0
Svar på denne tråd

Hej Nadia
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 23:58
Jeg kan som de andre kun gi din dyrlæge ret, det er en svær beslutning, men hvis det var min der havde det sådan ville jeg nok personligt tage den hårde beslutning.
jeg håber du klare dig igennem det selvom det aldrig er sjovt og miste sit kæreste eje :-(
Mange tænker og knus til dig
0
0
Svar på denne tråd

Nadia..
Forfatter: 
Dato:  04-05-2005 09:38

Når dyrlægen har sagt at aflivning er bedst, er det ikke uden grund.
Han ser efterhånden også meget sølle ud. Det er gået hurtigt ned af bakke på det sidste.

Har "ejeren" talt med dyrlægen, og hvad sagde han til det ?

0
0
Svar på denne tråd

Frygteligt..!!
Forfatter: 
Dato:  04-05-2005 10:32
Det gør mig meget ondt..!! Jeg syntes han skal "sove ud".. Men ved det er en meget svær tanke.. Men det etr jo for hans ejet bedste jo..!

Hilsen Mette og hendes elskede Balou<3
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider