Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ØJENBETÆNDELSE????!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 19:24
Hej..

Min hest er blevet meget slem til at slå med hovedet, her efter vi er flyttet uden for. Jeg har næsten lige fået ham, og ved derfor ingenting om ham, fra forrige tider.

Han har ofte øjenklatter, altså en slags "søvn", men dette fjerner jeg dog hver dag.

Han hakker med hovedet meget hurtigt og på en sjov måde, og det lader til at genere ham meget.

mit spørgsmål er så.. Kan man gøre noget ved det?? har i nogle gode råd til hvad det kan være der irriterer ham? og hvad kan man gøre ved det???

Det går mig virkelig på, og det er mega trælst at ride ham, når han gøre det...

Håber nogen kan hjælpe
0
0
Svar på denne tråd

Hvornår gør han det?
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 19:27
Hakker han kun med hovedet når du trækker eller også når du rider ham?

Har du fået ham dyrlægeundersøgt?

Har han fået tjekket tænder?

Passer sadlen?

Vil han gerne klø sin mule op af dig? Eller sit forben? Eller på træer og buske og bare i det hele taget "putte" sin mule?

---

Jeg har min egen idé om hvad det kan være, da min hest selv har en lidelse som godt kunne minde om det, som du fortæller.

Prøv et ganske simpelt eksperiment:

Tag en fluefrynse (dem du sætter på grimen for fluer om sommeren) og sæt den på næsebåndet i stedet, så strimlerne går ned over mulen.

Ja, det ser megadumt ud, men hjælper det? Holder han så op med at "hakke".

---

Nogen heste er "bare" uopdragne. Prøv at få en mere erfaren til at hjælpe dig.

Hilsen Camilla & Felur

Albion Legend K2 Dressage sælges

Fotografering tilbydes - se under Service tilbydes.
0
0
Svar på denne tråd

Ja, det er meget
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 01:36
ubehageligt :-(

Som Camilla, har jeg også en idé, men vi er ikke meget for at det skal være det (n) :-(

Hesten reagerer nærmest som om den har fået en bi op i næsen og slår med hovedet, og giver måske endda et lille hop?

Den vil også gerne klø sin mule, og den er lysfølsom (n) ?

Hvis du lige har fået den, ville jeg undersøge lidt (spørge lidt omkring) om dens fortid. Den KAN have haft det tidligere og så er det en fejl ved købet!

Prøv Camillas forslag med fluefrynserne eller prøv at trække en blød nylonstrømpe over mulen på hesten, næste gang du skal ride. Hvis det 'hjælper', er det nok desværre headshake.

Der er mange ting, man kan gøre for at hjælpe hesten (y) , men det går normalt ikke væk :-(

:-) fra Nina

Præsentation - nu med 2 føl {>
0
0
Svar på denne tråd

Anne og Troja
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 06:53
Hej

Er det dig der kommer Kolding og rider ved Kurt?
Så har vi startet stævne sammen! ;-)

Troja så ellers fin ud.....
0
0
Svar på denne tråd

Øjenklatter
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 10:50

Jeg vil gætte på, at det er fluer, der plager hesten.

Min hoppe blev udstyret med et fluepandebånd allerede for 3 uger siden, da hun havde røde og irriterede øjne.

Når hun har fluepandebåndet på, har hun ingen problemer. :-)

Hun er endda så glad for det, at hun kommer og "forlanger" at få det på igen, hvis hun ved et uheld har tabt det. ;-)

Når jeg så går rundt på folden og leder efter pandebåndet - så trasker hun troligt bagefter og når jeg så har lokaliseret pandebåndet - stikker hun hovedet frem og ned, så jeg nemt kan montere det igen. ;-)

Venlig hilsen
Nina
0
0
Svar på denne tråd

Det var det der
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 12:49
med at 'hakke med hovedet på en sjov måde', der fik Camilla og mig til at reagere.
Det er nemlig enormt typisk for denne specielle lidelse. Der kan fluerne selvfølgelig også genere :-(

:-) fra Nina

Præsentation - nu med 2 føl {>
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider