Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

for lange hove, hvornår er det for sent?
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 08:25
ja, jeg tænker på hvornør er det for sent at gøre noget ved det? jeg er løbet ind i en kanon sød lille fims af en ponyting, mend en har lange hove og vægre sig imod at gå, selv når man lokker med godbidder...den er meget lidt striglet(hvis den nogensinde har set en strigle...) og virker lidt sky(men det kan jo være den bare ikke er lommehesttype)

men hvornår er det for sent at gøre noget ved sådanne hove?

er de mon blot for lange eller kan det være forfangenhed?

er det selvtægt hvis jeg går ind i folden og mærker på dens hove??? mener det er noget med at de er varme hvis det er forfangenhed. kan det have nogen betydning at det er en ret våd eng den går på? den kommer så vidt vides aldrig uden for græsset, så den kommer ikke ud og slider sine hove...

Med venlig hilsen
Anja og Turbotøsen
:-D "Hellere Lugte Af hest - end bare Lugte" :-D

GANTIMULE
Stedet med historier, hesteguf, ismuleinfo, billeder og m.m.
0
0
Svar på denne tråd

øhhh hhh.
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 08:34
Hesten værger sig mod at gå og har meget lange hove.
Den har meget ondt - den stakkel

Gå ind til ejeren med det samme og snak med dem.

De skal øjeblikkelig bestille dyrlæge og evt. smed.

Fortæl dem, at hvis ikke dette er bragt på plads inden i morgen, så bliver de meldt og stå ved det, eller få nogen andre til at tage affære. Du kan ikke være bekendt at lade den vente...

Husk at tage en masse billeder af ponyen.

Bitches
have more fun

Boa boots str. 2 sælges
0
0
Svar på denne tråd

jeg er bestemt
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 09:53
heller ikke meget for at lade den vente! men grundet noget så er jeg nødt til det. jeg vil ikke ud med det her på nettet :-) men hvis du vil vide det kan du skrive en besked...

jeg er nødt tila t tage det med et grand salt, for måske er det af uvidenhed at de lader den gå(og det er ikke acceptabelt ;-) selvfølgelig ikke) men vil ikke lige komme skrigende og råbe at de er dyreplageri ogonde hvis de faktisk ikke ved at det står sådan til med ponyen...så snart ejg har snakket med en vis person, som har med det ovenstående at gøre så vil jeg tage kontakt til ponyens ejere...og snakke pænt og stille og roligt med dem, medmindre de slet intet fatter for så skruer jeg bissen på, for den har det ikke godt! og vil gerne tilbyde min hjælp..og kender et sted jeg godt kan flytte den over hvis jeg må for demd er har stedet..deres folde er også bedre sagt på den måde at der er knap så megen føde :-)

men jeg lader under ingen omstændigheder som få lov ti lat fortsætte det de har gang i med den pony, om jeg så må yde selvtægt og tage den(men hæhæ, sjov vinkel for blvier nødt til at BÆRE kræet væk, da den garanteret slet ikke kan gå på hård bund...)

ang. billeder, finno, har film i kameraet...

Med venlig hilsen
Anja og Turbotøsen

GANTIMULE
0
0
Svar på denne tråd

Prøv med pulsen
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 16:40
Hesten kan godt have varme hove når de er så lange uden at være forfangen.

Prøv at tage dens puls. Hvis den ligger omkring 20 til 35 er der ingen ko på isen, men hvis den er højere er der noget galt.

Håber du får snakket ejer til fornuft.
0
0
Svar på denne tråd

der er nyt i sagen
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 18:50
ponyen er 100% forfangen, ejer har sagt at det blvier den hvert år...vi arbejder nu på at få den flyttet ind til "os" hvor der mindre græs...og om en uge er den smule der er græsset ned :-) hvilket vil være godt for mulen.

tør ikke tænke på hvis de siger nej, men nu må vi se...

Med venlig hilsen
Anja og Turbotøsen

GANTIMULE
0
0
Svar på denne tråd

øh hvad
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 18:56
ponyen skal overhovedet ikke over på noget andet græs - DEN SKAL VÆK FRA GRÆSSET.

Hjælp mand hvad fanden har i gang i ???

Og dig Anja - du burde være klogere.

Er du overhovedet klar over hvor meget denne pony lider lige nu ???

Du burde skamme dig. Du er ikke et hak bedre end de dyrplagere der ejer den.

Bitches
have more fun

Boa boots str. 2 sælges
0
0
Svar på denne tråd

Anja....
Forfatter: 
Dato:  02-05-2005 19:26
Limelight har ret selvom hun måske ikke formulerer sig så pænt. For det første er det forkasteligt at sætte en pony på græs når man ved, den bliver forfangen. For det andet er det noget griseri at forholde den den nødvendige hovpleje.

Står man til uden at gøre noget, er man medskyldig. Så se at få fingeren ud. Forfangenhed er ikke bare sådan noget hvor det gør lidt ondt i fusserne og ups, den må hellere på noget andet græs om et par dage. Det er _akut _. Ponyen skal have dyrlægehjælp nu ellers kan den dø.

Du kan få Hestens Værn til at beskikke en dyrlæge, der tager ud og taler med ejerne om hvad de kan gøre for at ponyen ikke bliver forfangen igen. Det er ikke noget med at hyle og skrige eller opføre sig som en hystade. Det er din pligt at sørge for at ponyen får hjælp - uanset hvilke grunde du tror, du har til at vente.

Ring til Hestens Værn på 4586 8774 eller kig på deres hjemmeside

Mvh
Julie

0
0
Svar på denne tråd

Puhha....
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 09:00
Hvad sker der lige der....??

Fat i en dyrelæge, hvad er det for nogle ejere? Den bliver forfangen hver år, står på græs og har snabelhove - Jeg ville ikke betænke mig et øjeblik, fat i Hestenes værn OG DYRELÆGE - med det samme....

Den står og lider hver eneste minut....stakkels kræ.

Hilsner fra Monica

Tænk dig om to gange, inden du taler. Så vil du opdage, at de andre taler om noget helt andet.

0
0
Svar på denne tråd

Hovene...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2005 22:23
>>> er de mon blot for lange eller kan det være forfangenhed?

Undskyld - men du må da kunne se, om hovene er for lange???

Jannie
Webdesign og grafisk arbejde!

Min hest {> Mine hunde

KAT. II SPRINGPONY SÆLGES - SE MIN PRÆSENTATION

0
0
Svar på denne tråd

hvad sker der i denne sag
Forfatter: 
Dato:  04-05-2005 08:09
?????

Opdatering

Bitches
have more fun

Boa boots str. 2 sælges
0
0
Svar på denne tråd

Ja - hvad
Forfatter: 
Dato:  05-05-2005 08:35
Hvad sker der i denne sag?
Er der nyt?
Hilsner fra Monica

Tænk dig om to gange, inden du taler. Så vil du opdage, at de andre taler om noget helt andet.

0
0
Svar på denne tråd

Anja...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2005 12:23
Hvis du ikke selv vil melde dette dyrplageri til de rette instanser grundet "noget du ikke vil ud med her på nettet" - hvorfor får du så ikke en anden til det?

Jeg og et par stykker andre herindefra melder os gerne til at tage over og se dyret med egne øjne, tage billeder og med det samme få dyrenes beskyttelse eller hestens værn til at reagere?

Kan du oplyse os en adresse? Denne pony lider, fuldstændig unødvendigt - hvor er det synd :{-(

Christel

Medlem af F.F.G.B.H
Foreningen for gakkede baghave heste...

"Man har vel et standpunkt til man bliver klogere?"

Tilmelding og info om HN-træf august 2005

0
0
Svar på denne tråd

Anja...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2005 22:36
Sender dig lige besked med link til denne tråd - det ville være rart om du ville svare? :-)
Men måske du ikke har kigget i den længe...

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

få fingeren ud
Forfatter: 
Dato:  06-05-2005 22:57
få fingern ud lille ven..
hva sker der for folk i denne verden.. overvej lige ikke at kunne gå og ha ondt hvért eneste minut.. let røven det er herre synd for ponyen..
0
0
Svar på denne tråd

Øh Sarah
Forfatter: 
Dato:  06-05-2005 23:14
Kunne du ikke overveje at modere dit "sprog"?

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

ja kom nu Anja
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 19:06
Der skal ske noget - eller rettere der skulle have været sket noget for lang tid siden.

Bitches
have more fun

Boa boots str. 2 sælges
0
0
Svar på denne tråd

Latterligt
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 19:47
Hader bare når folk starter tråde om så ømtåleligt et emne, og så ikke følger op på dem!! :-(

Vi er så mange der sidder og håber på at den stakkels pony er kommet videre??

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Anja...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 22:20
Vil du ikke være sød at informere om hvad der er sket i denne sag, den stakkels hest har været meget i mine tanker (og andres).

Når man starter noget op som det her, synes jeg at det mindste man kan gøre er lige at fortælle hvordan det går og hvad der sker.
Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Har I slet
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 22:26
ikke lagt mærke til at Anja ikke har været online siden i går?

Det er jo trods alt ikke alle der har netadgang 7x24x365.

mvh PiaR
quantum in me fuit.

Så er der 3 føl på Stutteri Montana

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

Jo piaR..
Forfatter: 
Dato:  07-05-2005 22:35
Det havde JEG godt bemærket - men derfor irriterer det mig alligevel...hun var trods alt på i går! Og tråden er nu 5 dage gammel...

Men, sådan er vi jo så forskellige - personligt sætter jeg bare et eller andet sted en ære i at følge op på de tråde jeg selv har startet....

Men jo, der kan være mange årsager til at Anja ikke lige har været på - og det er selvfølgelig også helt i orden...HN tråde "forpligter" jo ikke :-)

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Anja har ikke
Forfatter: 
Dato:  08-05-2005 21:05
skrevet i denne tråd siden d. 2, så det er vidst ret ligemeget om hun har været på idag eller igår...

Pointen er, at der ikke er blevet svaret.

Bitches
have more fun

Boa boots str. 2 sælges
0
0
Svar på denne tråd

jeg ved godt at
Forfatter: 
Dato:  09-05-2005 12:42
den ikke skal på græs, jeg kender godt til forfangenhed mend er er visse ting som spilder ind og som gør at jeg ikke bare kan anmelde dem selvom det er det jeg helst vil..

og jep, jeg har netop ikke adgang til internet konstant..og tja måske var det ikke smart ikke at følge op, men jeg er blot et menneske, ikke en gud!

og jeg ved skam godt at ponyen lider..

man altså, det er ikke lige frem fordi man får lyst til at skrive noget som helst her på hn når amns akl have hugget hovedet af på den måde...der er psimisme nok i mit liv, jeg behøver sku ikke at finde der herinde også.

Med venlig hilsen
Anja og Turbotøsen

GANTIMULE
0
0
Svar på denne tråd

Når du ved...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2005 14:00
hesten lider hvorfor gør du så ikke noget ved det...

Stakkels hest siger jeg bare...

Rar og godmodig Islænderhoppe sælges...

Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
0
0
Svar på denne tråd

Det kan
Forfatter: 
Dato:  09-05-2005 18:55
Godt være at der er ting der spiller ind der gør at DU ikke kan/vil anmelde dem, hvorfor tager du så ikke imod tilbudet andre har givet om at de gerne vil gøre det?

Hvad sker der med den nu? - Har den fået nogen form for behandling? - Eller står den stadig på græsmarken og lider?

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Jeg får
Forfatter: 
Dato:  09-05-2005 21:12
det godt nok helt dårligt over at læse denne tråd.. Kære Anja vil du ikke nok se at gøre noget ved denne sag, det er da ganske forfærdeligt at den stakkels pony skal gå og lide.. Du kan også anmelde det anonymt, bare sørg for at give adressen til nogen der vil gøre noget ved det, for det er altså dyrplageri at lade et dyr lide sådan..
Mange hilsner Rina B :{-(
0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  09-05-2005 22:18
hejsa

jeg har skrevet med anja privat, i en pæn tone. og jeg har tilbudt hende alle mulige forskelige måder at jeg vil hjælpe den hest på så hun ikke bliver blandet ind i det. men hun vil ikke give mig adressen.

så jeg tror ikke det nytter noget.

Anja : du skal bare lige have i baghovedet at du altså er lige så skyldig i dyremishandling (her mener jeg strafbart) som ejerne er !!!

jeg er helt målløs over at en hestepige kan tillade dette sker uden at få hjælp. der er også andre voksne mennesker der har kendskab til at hesten står sådan.....sørgeligt. hvordan f*nden kan man behandle dyr sådan ! svineri siger jeg bare.

jeg krydser bare fingre for at anja er en opmærksomhedskrævende pige som der har lavet en historie herinde for at "lave sjov"

de andre gange hvor andre unge har fortalt lign historier har det heldigvis vist sig at være en and. så jeg håber ikke at "ulven" er ægte denne gang.

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Sjanna...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2005 22:25
Det du har skrevet, kan jeg kun gi´dig ret i! -

Anja, Det har intet at gøre med at DU bliver dunket i hovedet - Derimod en stakkels hest der står og lider konstant og alle os ved det og bare ikke kan gøre noget... - og du vil ikke lade os hjælpe den!
Det fatter jeg simpelthen ikke - Jeg kan ikke finde på hvad der skulle forhindre en dyreelsker/hestepige i at gøre noget ved sagen, når det nu kan gøres helt uden at du kommer i klemme.

Jeg håber - lisom Sjanna, at grunden er at hele historien er opdigtet...

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Hjælpe...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2005 22:46
Anja, det lød jo som om da du startede dette indlæg, at du rent faktisk gerne ville hjælpe denne pony?

Det vilel jeg også mægtig gerne, og andre ved jeg...Sjanna og jeg ville såmænd gerne køre over og anmelde det og selv se ponyen (hav lige i mente at DET ville koste os 500 kr, i broafgift, samt benzin)!

Men - det lader til at du er trukket gevaldigt i land - og det er meget meget svært for mig at forstå?

Forstå hvordan du selv kan sove om natten, vel vidende at det her stakkels dyr står på en græsmark og er forfangen?

Forstå hvorfor du ikke vil lade andre melde denne mishandling - når nu du ikke selv vil?

Forstå hvorfor du lige pludselig føler dig som et offer?
Jeg ved at du kommer meget herinde på HN - du ved udemærket godt at når man kaster en sag som denne på bordet, så får det folk op af stolene? Er det ikke det vi er her for? At hjælpe hinanden, og hjælpe de dyr som andre ikke selv kan tage vare på??

Jeg er rystet? Troede du var ældre end at råbe bål og brand, uden så at gøre noget ved.

Correct me if i´m wrong - men har du virkelig tænkt dig at lade stå til i denne sag?

Puha mit hjerte bløder for denne pony, jeg håber snart den dør hvis ikke der bliver gjort noget for den?

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

jeg har lige modtaget
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 10:40
en privat besked fra Anja, hvor hun skriver, at hun ikk evil udlevere adressen og at hun ikke vil melde dem.

Jeg har skrevet tilbage til Anja hvad min mening er om dette :-*

Er der et smart hoved, der kan finde ud af hvor i landet Anja bor evt. hvor opkoblingen går fra.

Vi ved det er naboen...

Ja jeg stopper ikke her og Anja det vburde du heller ikke.

Bitches
have more fun

Boa boots str. 2 sælges
0
0
Svar på denne tråd

hmmm og nu skriver
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 10:44
hun så, at det ikke er hendes nabo men i en helt anden by ponyen står ???

Hvorfor søren bliver ordet nabokrig så nævnt og Anja hvad er det lkige du har i klemme hvis ponyen ikke er i nærheden af, hvor du bor ??

Giv os nu den adresse ..

Bitches
have more fun

Boa boots str. 2 sælges
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har nu skrevet
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 11:17
meget frem og tolbage med Anja.

Hun rokker sig ikke..

Dette er den sidste besked jeg sendte til hende:

Ja Anja... Det er så din beslutning.

Jeg forstår ikke at man kan sætte ponyens velvære i forhold til en sur nabo - det gåt over min forstand..

anja.. Jeg ville ønske det ikke stod sådan til. I mine tanker vil du fremover være hende, der skerv et sørgeligt indlæg om hjælp, men som ikke gjorde noget.

Du vil aldrig være en person jeg ville stole på, at overlade min hest til.

Jeg kender dig ikke Anja, men aligevel er jeg skuffet - meget skuffet.

Det går over min forstand og også mange andres, at man kan være så ligeglad - ja.. det kalder jeg det, for hvis du virkelig ville gøre noget, så havde du gjort det.

Jeg kan ikke sove om natten fordi jeg tænker på den lille stakkel, men du sover åbenbart fint. Der er godt nok forskel på folk.

Anja. Jeg ser ingen grund til at skrive mere, da du åbenbart står fast i din beslutning om, at ponyen fortsat skal lide.

Tak fordi du involvere en masse mennesker i denne sag, som nu sidder til bage med en rigtig grim smag i munden - forhåbentlig er din værre.

Hvis du skulle komme på bedre tanker og ikke snakke udenom, ja så send mig meget gerne adressen.

Anja læs det og tænk over det.

Bitches
have more fun

Boa boots str. 2 sælges
0
0
Svar på denne tråd

jeg har ikke læst de nye svar
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 11:30
men jeg vil bare sige at jeg fundet en løsning som kan bruges da ingen kommer i klemme i den.

og hvad mener du med at jeg ikke rokker mig? jeg har skam skrevet at jeg ville gøre noget?? men at jeg ikke sådan lige kunne give deres adresse til nogen???

---nå mend et kort af det lange, jeg har som sagt en løsning som både løser problemet med at ponyen står på en fold som er så langt fra vejen at du ikke har en jordisk chance for at se dens tilstand, andet end hvis du har en kikkert med teleskop. og som gør at dem jeg kender ikke kommer i klemme på nogen måde(for mit eget vedkommende er jeg ligelgad, de må skam godt blive sure på mig. det er kun dem jeg kender jeg ikke vil have de skal blive sure på.)

der kommer nok nyt om sagen så snart jeg kan skrive det...

Med venlig hilsen
Anja og Turbotøsen

GANTIMULE
0
0
Svar på denne tråd

Juhuuu...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 15:32
Lyder bare helt vildt betryggende?? NOT

Ironi off:

Anja, jeg håber du mener hvad du skriver her til sidst - at du gør noget for den pony, og at det ikke bare er et slattent forsøg på at få "os" til at holde kæft og glemme sagen.

Tænker kun på den pony!

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Føj...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2005 15:58
jeg har INTET til overs for dig Anja...

Tænk en hestepige kan have en lidene hest på samvittigheden, FØJ...

Jeg håber der er nogen der ved hvor den stakkels pony står og melder det...

0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2005 07:34
Anja, Det var meget sparsom info du kom med der, som jeg læser det, er der ikke sket en dyt - Er det rigtigt?

Hvorfor skriver du ikke bare hvad der er gjort for den stakkels pony? Er det fordi der ikke er noget at skrive?

Hvor har jeg dog bare ondt af den stakkel! >:-(

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Det er nu
Forfatter: 
Dato:  11-05-2005 08:21
9. dag siden, at Anja skrev, at den stakkels forfangne pony står hjælpeløs uden at kunne bevæge sig på en fold, med enorme smerter.

Bitches
have more fun

Boa boots str. 2 sælges
0
0
Svar på denne tråd

Uha uha....
Forfatter: 
Dato:  11-05-2005 14:22
Stakkels pony, den er da mere eller mindre dødsdømt. Hvor er det frustrerende, ikke at kunne gøre noget og at heller ingen andre tilsyneladende griber ind!

Anja, kan du ikke bare oplyse andre om adressen, og så behøver ejerne jo aldrig at få et vide, du har været indblandet i en eventuel anmeldelse. Det der formentlig sker med en anmeldelse, er jo blot at ejeren får gode råd og henvisninger af dyrlægen (en bøde kommer jo sjældent på tale, desværre) og ja, så kommer der selvfølgelig en dyrlægeregning!

Please, vær sød at få den pony helt væk fra græsset, og få den tjekket af en dyrlæge. Det er muligt den nu ikke kan helbredelse, og så kan det ske aflivning er eneste udvej :-(
Mange hilsner
:-) Anne Sofie :-)

0
0
Svar på denne tråd

og så gik der
Forfatter: 
Dato:  12-05-2005 08:36
en dag mere :-*

Jeg er så frustreret.

Bitches
have more fun

Boa boots str. 2 sælges
0
0
Svar på denne tråd

Det er dog...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2005 11:27
Utroligt, Anja.

Du kunne da i det mindste have undgået at indblande alle os herinde i denne forfærdelige historie. Nu skal vi alle sidde med en grim smag i munden og have ondt i maven over at vi intet kan gøre...

Som de andre er jeg også forundret over at en hestepige kan handle som du gør, vel vidende at den stakkels pony står og lider forfærdeligt.

Som jeg ser det, er der ingen undskyldning for ikke at få meldt de ejere, når man tænker på at du IKKE behøver at have NOGET SOM HELST med det at gøre. Du kan sende adressen til en af os fra dene tråd, og så behøver du ikke at gøre mere.

Excellence can be attained if you...
Care more than others think is wise, Risk more than others think is safe,
Dream more than others think is practical,
Expect more than others think is possible

Westernsadel sælges af mærket Billy Cook.
Se præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Ja, tænk...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2005 15:51
at være medskyldig til dyremishandling...

Men Anja er åbenbart bedøvende ligeglad...

0
0
Svar på denne tråd

Ja det eneste Anja
Forfatter: 
Dato:  13-05-2005 09:40
åbenbart tænker på, er hvordan hun skal pudse sin nye trense i et indlæg højere oppe.

Bitches
have more fun

Boa boots str. 2 sælges
0
0
Svar på denne tråd

jeg er sikker på, at
Forfatter: 
Dato:  13-05-2005 19:09
Anja hun prøver at "gemme" sig og håber på, at denne historie bliver glemt. Det gør den ikke for mit vedkommende før der er sket noget for den pony.

Jeg kan ikke gøre noget for ponyen, men jeg kan da ihvertfalde holde denne tråd i live.

Måsk eer der andre der kender Anja og måske ved hvor ponyen står.

Bitches
have more fun

Boa boots str. 2 sælges
0
0
Svar på denne tråd

Anja...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2005 19:28
Hvad sker der med den stakkels pony???
Forestil dig hvordan du ville have det Anja, hvis det var dig der havde frygtelige smerter 24-7 og ingen gjorde noget!!! Jeg fatter ikke at du bare kan lade den stakkels hest stå og lide!

Jeg gør som dig Limelight, kikker hver gang jeg er logget på, er tråden ved at forsvinde, så skal jeg nok hive den frem i lyset igen...

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror desværre...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2005 20:18
aldrig hun gør noget...

Hun tænker jo kun på sig selv og hendes nye trense, skidt pyt med den stakkels hest går og lider på en mark langt væk fra folks blikke :-*

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan kan man være så kold i røven
Forfatter: 
Dato:  13-05-2005 21:07
Ja undskyld mit sprog, men det er hva jeg mener om at lade en pony gå og ha det sådan, det er ikk dyrligt, på nogen måde... Få dog fingerene ud af røven og hjælp det stakkels dyr..
Skid dog på om det er naboer eller hvem fanden det er, hvis de kan mishandle et dyr sådan, hvordan behandler de så deres evt børn ????????
Tak skæbne, godt det ikk er min samvittighed der skal holde det det...

0
0
Svar på denne tråd

Monicasof...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2005 21:25
Godt.. Så er vi to til at holde tråden oppe.

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

Limelight..
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 10:45
Næh - vi er 3 :-(

Anja - hvis du alligevel ikke har tænkt dig at skrive mere om den pony, og lade os andre gå i uvished - kan du så ikke bare skrive det her i tråden med det samme...

Jeg ynder ikke at blive holdt for nar!

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Jeg holder...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 10:50
den osse oppe...

Når man ligefrem er tiltaler af dyremishandling, skal man mindes om det hver gang man kommer herind...

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 13:53
til jer der også tænker meget på denne pony.

vi "kan" godt få adressen hvis vi vil, danmark er ikke ret stort og anja er bestemt ikke anonym.

men det ville være lidt til grin at sætte det helt store i gang og så viser det sig at der bare står en pony der en mudret, måske har lidt lange hove som der er alm halt af en anden årsag.

det lyder ikke for mig som om anja har set ret grundigt på ponyen, (fks spørger hun i første indlæg om man må gå ind på folden til den, dvs hun har ikke stået ved ponyen men set den på afstand) og hun ved ikke om dens hove er varme.

hun skriver også at hesten bliver trukket ind om aftenen... en hest der er meget slem forfangen er ikke ret nem at trække med, og ved at de trækker den ind må det jo et eller andet sted betyder at det ikke er en pony der er overladt til sig selv.

jeg vælger at tro på at anja er en opmærksomhedshungrende pige, som der har ondt at ponyen fordi den ser uplejet ud.

efter anjas fortælling skulle der mindst være 4 voksne mennesker der ser denne pony dagligt, og mon ikke bare en af dem ville reagere hvis den var så syg ?

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Enig Sjanna
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 15:16
Jeg tror også der må være noget "muggent" ved historien.

I hvert fald bliver jeg nødt til at bilde mig selv ind, at det nok ikke står så slemt til med den pony som man kunne frygte ud fra Anja´s beskrivelser.

Så for at jeg selv kan sove nogenlunde trygt om natten - må jeg også vælge at tro på at dette indlæg blev startet fordi "en" var lidt opmærksomhedssøgende....

For jeg kan ved mine fulde 5 ikke forestille mig at en pige på 21 år, ville kunne lade en pony stå til døden på en mark....trods alt?

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

1 dag mere...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 18:49
Så gik der endnu en dag...

Anja du skrev:
så snart ejg har snakket med en vis person, som har med det ovenstående at gøre så vil jeg tage kontakt til ponyens ejere...og snakke pænt og stille og roligt med dem, medmindre de slet intet fatter for så skruer jeg bissen på, for den har det ikke godt! og vil gerne tilbyde min hjælp..og kender et sted jeg godt kan flytte den over hvis jeg må for demd er har stedet..deres folde er også bedre sagt på den måde at der er knap så megen føde

men jeg lader under ingen omstændigheder som få lov ti lat fortsætte det de har gang i med den pony, om jeg så må yde selvtægt og tage den(men hæhæ, sjov vinkel for blvier nødt til at BÆRE kræet væk, da den garanteret slet ikke kan gå på hård bund...)

Kan du ikke fortælle hvad du har udrettet?

Sjanna:
Jeg synes ikke jeg har læst at den bliver trukket ind hver dag? Er det mig der er helt blind? eller??

Ja - jeg håber da også at det er en and...

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Jeg håber virkelig også det er en and
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 19:13
Men jeg tror det desværre ikke.

Jeg har mailet tigtig meget med Anja og desværre må jeg indrømme, at jeg er overbevist om, at der står en forfangen pony.

Jeg håber i andre har ret.

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

Utroligt...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 19:39
At man har samvittighed til det? :-(

Hvis Anja´s "Venner" altså naboen til der hvor denne stakkels pony står - har bare en lille smule imellem ørerne, så er de da også fløjtende ligeglade med om der bliver "nabo-krig"!!! Og iøvrigt, hvem siger der bliver nabo-krig?

Hvis disse naboer ikke har en skid forstand på hestehold i forvejen (nu lyder det jo også som om at ponyen står alene)-så er det ikke sikkert at de vil tage det som et direkte angreb hvis man gik ind og forlangte at den pony kom i behandling...det kunne jo lyde som om at de ikke ved bedre, og istedet har brug for vejledning....

Årh nej, se, nu smuldrede mit håb om at dette var en "and"!! Stakkels stakkels pony. Jeg håber der er blevet gjort noget for den, og at Anja "bare" ikke gider skrive herinde mere, fordi hun er travlt optaget af at ordne sit nye hovedtøj...

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 20:17
Hvor kynisk kan man være, jeg fatter det ikke -
Nej, Anja... Hvad forhindrer DIG - som er på besøg hos en en veninde, i at gå ind og fortælle naboen at det der er dyreplageri?? og kræve at den bliver behandlet.
Det har jo intet med din veninde at gøre...

Om ikke andet - så i det mindste at tage imod tilbudene der kommer, jeg synes da Limelight´s "historie" sagtens kan holde vand!

Lige nu er DU Anja, i mine øjen dyreplager(en) for det er dig alene der kan gøre en forskel, hvis du bare vil - så kan du %&¤ pudse trense i morgen :(

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 20:20
Jeg tænker meget dystre tanker om Anja lige nu, tænk at man kan lade det stå på, bare fordi man ikke vil have nabokrig...

Jeg tror nu osse det er sandt, men vi skal jo bare finde udad hvor hun bor så løser vi det problem for hun bor jo ved siden af, selvom hun nu prøver at snige sig udenom, og når vi så har fat i Alle Dyrs ret kan vi jo passende melde Anja for dyremishandling osse, hele denne tråd er jo bevis...

0
0
Svar på denne tråd

Annemette
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 20:27
Jeg tror ikke det er Anja´s egen nabo - desværre...udfra hvad både Limelight og Sjanna har mailet med Anja om....

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Det er ikke
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 21:24
Anjas egen nabo - men venindens nabo.

Veninden skulle bo i nabo byen ???

Anja er vel ikke lfyttet hjemmefra endnu, så alternativet er vel at ringe til hendes forældre og forklare historien. Måske de forstår og vil hjælpe med en adresse ??

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

Moderatoren...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 22:32
... må da ligge inde med Anjas fulde navn og adresse. Kan de så ikke kontakte Alle Dyrs Ret. Jeg kan ikke forestille mig at det er lovligt at stå til mens sådan noget foregår. Måske kan Anja tage sig sammen hvis alternativet er en politianmeldelse.

Mvh

Julie
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 22:35
På hendes præsentation står der hvilken by hun bor i, så kan der vel ikke være så mange Anjaer der at man ikke kan finde hende selv uden moderatoernes hjælp, for de må nok ikke udlevere hendes adresse...

0
0
Svar på denne tråd

Der er...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 22:38
seks Anjaer i Søndersø, det er der i hvert fald ifølge Kraks...

0
0
Svar på denne tråd

Tænk at....
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 22:41
... hun passer en pony. Hvis det var min hestepasser, der udviste et så afstumpet hestesyn, røg hun ud med det samme.

Moderatoren må måske ikke udlevere hendes adresse, men de kunne jo melde hende selv. Eller i det mindste true med at slette hendes profil. Det her er slet ikke til at holde ud. Nøj hvor jeg håber at Anja bare er en forstyrret, ensom person som er kommet lidt for langt ud i en lystløgn.

Mvh

Julie
0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 22:58
Anja har startet islænderklasser på Laxi rideklub i Søndersø på heste, der hed Buller og Faxadis. Det må være muligt at kontakte klubbens formand, Anne Meyerhoff
a-meyerhoff@tdcspace.dk  og bede hende om at tage en snak med Anja om den forfangne pony. Måske forklare hende lidt om dyreværnsloven. Ifølge Anjas gæstebog færdes hun en del på Laxi... måske er hun endda medlem.

Jeg har taget det her fra klubbens hjemmeside:

Det er klubbens holdning, at den islandske hest skal behandles, trænes og passes udfra alle skrevne og uskrevne regler om etisk rigtigt hestehold, og klubbens medlemmer skal løbende informeres herom

De har sikkert også en holdning til at en af deres ryttere ser stort på at en pony står og lider helt alene på en fold.

God nat og sov godt.

Mvh

Julie
0
0
Svar på denne tråd

Julie..
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 23:03
Har du kontaktet formanden ??

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

Limelight
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 23:13
Jeg har sendt hende den følgende mail:

Hej,

Du må undskylde at jeg inddrager dig i dette, men jeg synes, du skal vide at en person med tilhørsforhold til jeres rideklub (måske et medlem) har lavet en tråd på Heste-Nettet hvor hun beder om hjælp fordi hun har fundet en stærkt forfangen pony, der står alene på en mark tilsyneladende uden at der bliver gjort noget for den. Pigen, der hedder Anja, nægter at melde forholdet til politiet eller en af de relevante dyreværnsforeninger, og nu er vi efterhånden nogle stykker der har svært ved at sove om natten ved tanken om ponyens miserable tilstand. Derfor henvender jeg mig til dig i håb om at du kender pigen Anja og kan tale hende til fornuft. Hun har ifølge sin præsentation på Heste-Nettet startet et par klasser til jeres klubstævner på heste ved navn Faxadis ( i 2002) og Buller. Derudover fortæller hun at hun har passet to islændere ved navn Thjalfe og Ganti, og ifølge hendes gæstebog har hun haft sin gang hos jer også til daglig. Hun er bosat i Søndersø og 21 år gammel.

Du kan se Anjas tråd om den forfangne pony på http://www.heste-nettet.dk/forum/5/99117/99117/
Selvfølgelig foreligger den mulighed at historien er en dårlig spøg. I så fald ville jeg være glad for at høre herom, så jeg kan formidle budskabet videre til de andre bekymrede brugere på Heste-Nettet.

Jeg håber, du kan hjælpe. Der er ingen der kender Anjas fulde navn eller adresse, så der var ikke så meget andet at gøre end at kontakte dig. Unskyld ulejligheden.

Mvh

Julie Taylor
0
0
Svar på denne tråd

Aaaargh...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 23:17
Det hedder undskyld!
0
0
Svar på denne tråd

Kanon Julie...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 23:25
Godt og sobert skrevet.

Så håber jeg at vi er nogle der kan få ro i sjælen....om ikke så længe.

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Godt...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 23:33
Kanon Julie (y)

Så håber jeg vi hører noget positivt meget snart, jeg kan ikke lade være med at tænke på den stakkel der står ude helt alene med stærke smerter... -
håber bare den snart enten får fred eller kommer i behandling.

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Gør dog noget Anja
Forfatter: 
Dato:  14-05-2005 23:52
Anjas Hjemmeside, kig godt på hendes billeder. Hendes fulde navn står på dem, og så er adressen altså ikke så svær at finde.

Jeg håber virkelig at du Anja, nosser dig sammen og gør noget for den pony, eller lader andre gøre det.

Hvis der ikke snart kommer noget respons fra dig omkring hvad der bliver gjort for ponyen, så har jeg intet problem med at melde dig for at være medskyldig i mishandling.

Mvh Maria med en forfangen pony
0
0
Svar på denne tråd

Anja Thillemann
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 10:50
Er der ikke nogen der bor i området og kunne tage et smut forbi?

Ja, man burde nemt kunne finde Anja Thillemann, men ponyerne står jo angiveligt ikke tæt på hendes (men derimod venindens) bopæl.... så det er ikke sikkert man kommer videre ad den vej, med mindre Anja kommer til fornuft eller hvis hendes forældre kan hjælpe?

Håber virkelig snart der sker noget i den sag, også så vi kan få vished om hvad der er sandhed (håber inderligt ikke den pony stadigvæk står på græs og er forfangen)!
Mange hilsner

0
0
Svar på denne tråd

Maria & Anne Sofie
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 11:02
Nå, der kunne jeg have sparet Laxi-formanden den ulejlighed hvis jeg havde været lige så kvik som jer (y)

Men det var jeg ikke :-( Har endnu ikke hørt noget.

Mvh

Julie
0
0
Svar på denne tråd

Julie...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 11:02
Det er bare kanon.

Jeg håber der hurtig komme ren tilbage melding, ellers må jeg jo gribe knoglen og prøve at ringe til hendes forældre.

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

Bedre tanker
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 11:18
Jeg tror nu nok anja kommer på bedre tanker, hvis der pludselig står et par stykker fra hn ude for hendes gadedør og beder om adressen.

Jeg melder mig gerne, men har desværre ikke bil, så hvis vi kan tage afsted sammen så er der intet problem. Bor i øvrigt ikke så langt igen fra Anja.

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke med fødselsdagen.
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 11:29
Limelight... tillykke med fødselsdagen. Måske får du en adresse i fødselsdagsgave.

Mvh

Julie
0
0
Svar på denne tråd

Krak..
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 11:36
Der er kun 2 Thillermann i Søndersø på Krakken.. :)
Så det skulle være til at finde...

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 12:33
utrolig gerne, men jeg har ikke mulighed for at komme til Fyn...

Håber virkelig at der sker noget i denne sag og hvor skulle Anja skamme sig...

0
0
Svar på denne tråd

Ja altså jeg bor
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 13:25
i København, men hvis der ikke er andre, der har mulighed for at troppe op foran døren, så gør jeg det.

JulieTaylor :

Mange tak. Ja det ville godt nok være en fantastisk gave.

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bor...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 14:23
... ved Hillerød og har en lille datter på 2 mdr. som jeg ikke rigtig kan køre fra. Men hvis der er nogen, der tager afsted og skal over broen, hjælper jeg gerne med udgiften.

Er der slet ikke nogen på fyn?

Mvh

Julie
0
0
Svar på denne tråd

nu stopper det
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 19:24
Jeg ville skam have skrevet om min plan, men når i ligefrem bilder hovedet af mig så nej!

denne tråd er sku komplet fuld af løgne og ting som er misforstået!
0
0
Svar på denne tråd

NEJ, Anja det stopper IKKE
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 19:36
fordi du har SELV startet det her og den pony står med ulidelige smerter igennem flere UGER nu, hvis den virkelig er så forfangen som du selv siger.
Enten skal den væk fra det græs og behandles af en KOMPETENT dyrlæge og være hos nogle KOMPETENTE mennesker for at se om den kan reddes og det er hverken ejeren, din veninde eller du selv - bedømt ud fra dette vanvittige forløb. Eller også skal den aflives.
Du har opført dig meget umodent, uansvarligt og konfliktsky, som du har ageret her. Og det er ikke godt nok når der er et lidende dyr indblandet.
Hvis noget er misforstået eller løgn så er det ene og alene fordi DU ikke vil sige tingene ligeud og forklare dig ordentligt så andre, mere voksne og ansvarlige mennesker kan forstå det. Så du ligger som du har redt her - du er fanget i dit eget net af halvkvædede viser og det har forhåbentlig konsekvenser.
Eva
0
0
Svar på denne tråd

Anja...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 19:37
Jamen - så er det eneste rigtige du kan gøre sgu da at rede "løgnene & misforståelserne" ud?

Eller vil du fremover gerne huskes som hende der ikke hjalp en forfangen pony!? Det er da synd hvis du har gjort noget for den?

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Anja....
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 19:39
Du har skrevet en besked til mig hvori du spørger hvad jeg bilder mig ind.

Jeg bilder mig ind at man som dyreven har pligt til at handle omgående hvis man er vidne til vanrøgt eller mishandling. Det er ikke nok at du har en 'plan'. Hvis ponyen er forfangen, skulle den have haft hjælp med det samme. Ikke i morgen eller om en uge.

Derfor har jeg skrevet til din klubleder ud af afmagt fordi gentagne forsøg på at få dig til at se lyset, er forfejlet. Men eftersom jeg ikke ved andet om sagen end det, du selv har offentliggjort her i tråden, kan jeg ikke se at jeg har overtrådt nogle grænser.

Mvh

Julie

0
0
Svar på denne tråd

Pu ha...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 19:43
Den eneste løgner her er vist dig selv...

Men tænk at nogen har det godt med at være dyremishandler...

0
0
Svar på denne tråd

Forøvrigt, Anja...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 19:46
Det ville nok klæde dig hvis du lige fik afleveret den adresse til Alle Dyrs Ret eller Hestens Værn inden din klubleder kontakter dig. Så har du i hvert tilfælde det at forsvare dig med. Og denne tråd kan ende. Det er vi nogle, der glæder os til.

Mvh

Julie

0
0
Svar på denne tråd

Så blev vi vist for meget
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 20:05
For Anja..

Selvmord

Må hellere give hende fred - og allesammen leve med at vi mere eller mindre hver især, er vidende om at en pony formentlig dør...

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Ja.....
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 20:14
åbenbart, det er at håbe hun gør noget for den stakkels pony først, men mon dog...

Håber der er nogen der gør noget...

0
0
Svar på denne tråd

?? jamen ??
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 20:23
Så må man jo hellere trække følehornene til sig, men det gør mig godtnok ondt...

Jeg synes nu ellers det så let kunne have være redet ud med en forklaring.
Jeg tør jo slet ikke skrive noget.
Så - ja, du får fred for mig Anja...

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Desværre Tøser
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 20:48
Anja´s sidste udmelding i sagen er...

og jeg har det sku også dårligt med den pony. jeg står og ser på det og kan intet gøre grudnet særlige omstændigehder som sjanna udemærket er klar over, men vist ikke ahr forstået...

Blot skrevet i en anden tråd...for FANDEN jeg gad godt at vide hvilke særlige omstændigheder her er tale om! Mon himlen falder ned??????

Nå - der er ingen tvivl om at denne her sag har bragt mig ud på et niveau hvor jeg SLET ikke bryder mig om at befinde mig - for POKKER hvor bliver jeg gal >:-(

Både fordi jeg lader mig hive ned på et plan hvor jeg bliver indebrændt og RET kreativ i min tankegang - Jeg lader følelser tage over for fornuften - men også fordi at jeg ikke kan gøre noget! :{-(

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Christel
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 21:09
Helt enig
har det lidt på samme måde....

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

christel...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 22:51
ja jeg lurede også over hvorfor jeg skulle drages ind i den tråd ?:-)

hun skriver selv længere nede i den anden tråd hvad grunden er :

"jeg lever for at ride min halvpartshest...hvis jeg så laver nabokrig mellem partejer og ponyejer, tror du så selv jeg får lov til at fortsætte med at ride den dejlige hest? nej vel...og hvor meget har jeg SÅ at leve for?"

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Helt ærligt Anja
Forfatter: 
Dato:  15-05-2005 23:29
Helt ærlig Anja, så findes der også andre halvpartsheste i denne verden... Hvis DU kan hjælpe den stakels pony, hvorfor fanden så ikk tage dig sammen og komme igang...Som alle andre her også mener, de har endda tilbudt deres hjælp.... Jeg ville skide på naboer og halvpartsejer osv. her gælder det sku om at hjælpe et dyr der lider... VÅGN DOG OP FOR FANDEN TØS !!!!!!
0
0
Svar på denne tråd

forresten..
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 00:17
så tyder den anden tråd på at vores "håb" om at det her er en and er lidt større...

for opmærksomhed vil hun ihvertfald gerne have 8-)

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Ak ak ak..
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 01:03
Jeg er ved et tilfælde lige faldet over denne tråd, og hold da op, jeg er blevet syg af at læse den.

Helt ærlig, hvad er det for noget pjat at starte sådan en sag op, og så opføre sig som sådan et barn? Og så når folk brokker sig lidt over at der ikke sker nok, så truer man med selvmord?

Er der en af jer, der er "kommet tæt nok på", som har overvejet at melde Anja for at tilbageholde oplysninger om dyremishandling? Det er jo et brud på anmeldelsespligten man har, når man overværer eller opdager kriminelle handlinger. Og vedvarende dyremishandling er i særdeleshed en kriminel handling.
Derudover er forfangenhed - udover at være ekstremt smertefuld for hesten - jo også ofte en invaliderende lidelse. Der skal jo ikke handles indenfor uger eller dage, men indenfor timer og minutter.

Øj, jeg væmmes.

- Anders

* Equus Meus Comedit Id *
0
0
Svar på denne tråd

Åhh nej
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 12:13
Jeg skulle aldrig have læst denne tråd, har det så dårligt, bare tanken om hvordan ponyen må have det nu uden at have fået hjælp :{-(
Anja jeg fatter ikke du kan være vidne til det uden at få hjælp til den, hvordan kan noget som helst betyde mere ???
Hvis dem der ejer din part bliver sur over at du redder naboens pony fra smerter, så burde de godt nok heller ikke have heste. Hvorfor har de forresten ikke meldt det ? De må også have set ponyen.
Og så at true med selvmord for at give folk herinde dårlig samvittighed over at ville hjælpe :-( nu må du satme tage dig sammen, skal vi nu have ondt af dig ??? Hvis du gør alvor af det (hvad folk sjældent gøt når de råber op om det) så vær sød at efterlade adressen så den stakkels pony kan få hjælp ;-)
Efter min mening burde både ponyens ejere, Anja og hendes venner/part ejere meldes for dyremishandling og medvirken dertil :-*
Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd

Ja enten...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 12:22
er det for opmærksomhedsskyld, hvilket hun da osse har fået ellers er det sandt...

0
0
Svar på denne tråd

gør noget hurtigt..
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 17:51
gør noget så hurtigt så muligt.... det lyder ik som om den har det rat godt, på nogen måde........................................!
0
0
Svar på denne tråd

jeg hsar ikke læst de nye indlæg
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 21:19
da jeg ærligt talt ikke orker det! je gkan ikke rumme det lige nu, men synes a tjeg ville inddrage jer i den plan jeg har udtænkt som gør det muligt at få lidt fut i fejemøget med den pony.

jeg vil arrangere at en skal ud og hente noget den by hestene r i. hun farer vild og stopper for at orientere sig, hun er dyreglad og får øje på ponyen id et fjerne, hun bevæger sig ind på xs grund og ser hvilken fatning kræet er i og vil melde det. hun tager fat i mig da hun har set mig ride xs hest og hun er obs på at hun vil melde det lige på stedet. men x og jeg har så talt hende fra de tmod at vil sørge for at der kommer gang i sagerne...og vil sige til ponyejeren at der er en som vil melde dem hvis ikke der sker noget NU! hvis ikke de gør det, ja så melder jeg dem sku, for de kan jo som sgat af andre jo ikke vide at det er mig. de tror vel at det er dem dame som vi har snakket om...på den måde kommwer ingen i klemme og ponyen bliver reddet!

Med venlig hilsen
Anja og Turbotøsen

GANTIMULE
0
0
Svar på denne tråd

Jamern Anja
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 21:36
Det er jo det forslag jeg er kommet med lige fra starten af ???

Mit spørgsmål er så :

Hvorfor er dette ikke gjort endnu ? og hvornår gøres det ?

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

Godt så
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 00:13
Godt der endelig sker noget!
Men hvornår?
Den pony står og har ondt, hvert minut tæller :-(

Hvorfor ikke bare lade en af de villige (inkl. mig selv) melde det??? hvad skal der tæskes langhalm for??? Historien er den samme, du har bare ikke nået at "stoppe vedkommende" - Det er nu 14 dage siden du skrev indlægget - Den hest har brug for er dyrelæge NU, den har stået og haft, har stadig smerter som kunne ha´været afhjulpet for længe siden...den stakkel...

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Okay.....
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 09:45
Anja, du har nu chancen for at gøre en forskel, men det skal gå hurtigt og det skal være I DAG! Den plan har været undervejs i mindst 2 uger, må vi antage, og det er bare alt for længe. Men jeg vil afholde mig fra mere kritik, hvis bare du får ført din plan ud i livet i dag og ikke først i morgen!!!!

Hvordan vil du sikre dig, at de så virkelig gør noget for hesten? Hvad hvis de blot vil besnære dig, og siger, den har haft dyrlæge uden at der i virkelighenden er gjort en pind? Til sidst kan det jo igen blive dig der står med ansvaret og valget om at melde dem, med mindre du får hende den "dyreglade" (og helt fiktive?) person med derud, til at følge op på sagen og føre tilsyn med ponyen.. Det ville nok være en idé, hvis du ikke kun digter hele historien, men får en anden person til at tage med dig!!!
Men det har du måske også tænkt dig, jeg kan ikke helt gennemskue den del af planen.

Lad os vide hvordan det går!

Hvis der ikke sker mere i sagen, så må vi jo tage kontakt til de andre HN'ere der står listet under Sødersø og omegn, og håbe de måske kan opspore hesten og gøre noget for den!
Mange hilsner

0
0
Svar på denne tråd

anja...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 10:06
jamen hvad med at lade være med at gøre det fiktivt ?

vi er mindst 3 herinde som der er mere end villige til at køre over og "køre forkert", spørge om vej, sige vi søger opstaldning,lede efter vores hund er er stukket af, eller alle mulige andre forslag vi er kommet med.

hvorfor ikke bare give os adressen så ?

hvordan har ponyen det nu ? kan den gå ? har du tjekket dens hove og puls ?

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

prøv at høre her
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 10:14
den pony kan ikke ses fra vejen medmindre den står et bestemt sted og der kan du slet overhovedet ikke se hvordan den har det! :-) om det bliver fiktivt elelr ej ved jeg ikke, men personligt har jeg ikke lyst til at møde nogen af jer efter den her omgang. jeg har sku nok at tænke på hvis jeg skal blive ved med at leve.

og til de de rmåske tror det. det indlæg om selvmord er ikke abre for at få fred fra jer. jeg har i flere år gået med de trabker. dend ag blev det blot for meget igenvar seriøst ude og se hvad vi havde af piller! (66 predsnisilon og noget andet som ikke fungerede samt 8 panodiler, wow ikke ligefrem overvældende...)

Jeg kan godt forstå i ikke kan forstå de særlige omstændigheder pt er det vist kun sjanna som kender dem men jeg kan ikke skrive det herude, basta.

og det går skidt med kræet. den er ved at lægge sig hvis jeg så meget som prøver at røre dens hove. de var dog ikke varme ( ponyen går faktisk på den bedst tænkelige fold, nemlig en moselign fold. som er meget vandet.det er naturlig smertelindring og nej det erstatter IKKE dyrlæge og hjælp..men er dog bedre end intet

Med venlig hilsen
Anja og Turbotøsen

GANTIMULE
0
0
Svar på denne tråd

For helvede Anja
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 10:31
Læs lige hvad du selv skriver????

og det går skidt med kræet. den er ved at lægge sig hvis jeg så meget som prøver at røre dens hove. de var dog ikke varme ( ponyen går faktisk på den bedst tænkelige fold, nemlig en moselign fold. som er meget vandet.det er naturlig smertelindring og nej det erstatter IKKE dyrlæge og hjælp..men er dog bedre end intet

Lægge sig??Bedst tænkelige fold? Bedre end intet??

Nej nej nej, det er ikke bedre end intet.

Du vil jo ikke tage imod hjælp?? Du behøver ikke at møde nogen af os - du kan bare give os den adresse? Så skal vi nok selv løse problemet derfra. Om jeg så som højgravid skal agere "motionsløber" der er faret vild omkring den fold, så finder vi nok ud af det!! Så tag dog imod???

Det stakkels stakkels dyr!

HVORNÅR bliver der gjort noget?? Og hvis du svarer noget som helst andet end IDAG - så tror jeg altså at jeg personligt ringer til den klub du har redet i - de må da vide hvor din partshest bor...

anja, vågn nu op - der er ikke EN herinde der vil DIG noget ondt - eller din nabo, eller din parts nabo eller din syge moster for den sags skyld - det ENESTE vi vil er at sørge for at dn pony får hjælp!

ER DET SÅ SVÆRT AT FORSTÅ????

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

nu må det stoppe !
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 10:51
anja, jeg har en lille jagt hund som der elsker og løbe rundt og gø af heste.....

dvs hvis jeg er fks ved vejen og jeg sender hunden afsted ud og finde et dyr så er jeg ret sikker på at den nok skal finde den fold hesten går på, og så er jeg jo nødt til at gå ind og hente min hund igen !

på den måde er du jo slet ikke blandet ind i det vel, selvom vi stadig er dybt uenige på det punkt om at du ikke selv vil gøre noget. så lad dog os andre hjælpe dyret.

nå !!! skal vi tage derover ?

anja, vi ved hvor du holder til, og de ved hvor din partshest står ! vil du selv give os den adresse NU ? og så bliver du ikke blandet ind i sagen overhovedet. eller skal vi selv finde den og så bliver du anklaget for dyremishandling også ? hele denne tråd er bevis på at du i lang tid har vidst hvor syg denne hest er ?! og at du nægter andre at hjælpe den. jeg har snakket med DB og de er mere end villige til at hjælpe.

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Forfangen
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 11:01
Sakset fra netdyredoktoren:
Forfangenhed er en akut sygdom i læderhuden i hestens hove, som regel i begge forhove og i sjældnere tilfælde også i baghovene. Det er en af de mest pinefulde og invaliderende sygdomme, hesten kan rammes af.

Kom nu Anja for pokker, lad os nu hjælpe den hest... Det gør forbandet ondt at sidde med den viden i så lang tid, hvor den hest bare har stået og haft det ad pommern til, og kunne have været smertestillet og under behandling for længe siden...-

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

tlf.nummer
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 11:24
Der er her et tlf nummer til klubben: Tlf.6596 5046

Min hest har også været forfangen og at du - Anja - tilsyneladende kan lade stå til, er ud over min fatteevne...

Det er SÅ smertefuldt for en hest, så det forstår man slet ikke... :{-(

Så Anja, hjælp nu den stakkels hest - kom nu med den adresse og vis at du ikke er så kold og kynisk, som du fremstår som i øjeblikket... Vis at du er ærlig og til at stole på, og at du gerne vil hjælpe den pony, som du siger...

Mig og bassen :-P

Vil DU være med til at stoppe slagtetransporter til Italien? Meld dig til her: sleipner_dk@hotmail.com

Nye billeder på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

så.....
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 11:45
jeg har adressen nu.

jeg har snakket med hende der ejer anjas partshest.

det lyder som om hesten er forfangen (kronisk), den står med smerter, samt har meget lange hove. hun kan ikke komme til dens hove og mærker om de er varme.
(iøvrigt er hun meget samarbejdsvillig)

Jeg skal lige have snakket med anja og så tager vi den derfra.

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Altså!!!!
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 11:48
Vi bliver altså nødt til at gøre noget!!!!

Det kan ikke hjælpe at vi bliver ved med at plage Anja, for hun rokker sig tilsyneladende ikke :-(

Hvad er vores strategi og hvem er villig til at sætte ord bag handling?

Hvis Anja ikke melder om gode nyheder i aften, så synes jeg vi andre må gribe ind!

Nummeret på klubben har vi nu, så skal én bare ringe og forhøre sig, adressen skal opstøves hurtigst muligt og vi skal have et par frivillige der vil tage derhen, allerhelst i morgen! Kan adressen ikke opstøves må der bankes på hos forældrene! Jeg kan desuden se at der er en pige i Søndersø, der har en del islændere, måske kender hun opstaldningsstedet?

Jeg kan desværre ikke tage med på ekspeditionen, da jeg også bor hulens langt væk...

Hvad siger I, skal vi ikke se at få gjort noget? Vi kan ikke vente og vente.. ligesom Anja... Nu må der handling til!!!

Mange hilsner

0
0
Svar på denne tråd

Sjanna
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 11:49
Godt gået Sjanna!!!!!!!!!!!!!!!
Mange hilsner

0
0
Svar på denne tråd

Hold os endelig opdaterede
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 11:53
Hvad er planen så nu?

Er det den samme person der ejer Anjas parthest og den forfangne hest? Så vidt jeg forstår er de opstaldet samme sted... Tager I så derud sammen og taler med ejeren?

Det lyder til den hest ikke har mange chancer :{-( Men befries for dens smerter det skal den!!!

Hatten af for dig Sjanna (y)
Mange hilsner

0
0
Svar på denne tråd

Tusinde tak
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 11:54
Tusinde tak Anja.

Det er rigtig flot gjort at du nu vil hjælpe den. Nu da du har fået så mange tæv for indlægget er det vist også på plads med noget ros.

Skriv lige hvordan det går med ponyen.
0
0
Svar på denne tråd

Hej anne sofie
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 11:57
nej det er naboen til anjas partshest.

jeg skal lige have skravet nogle mønter sammen så tager jeg derover.(hvorfor skal den storebæltsbro også være så dyr!) skal lige have snakket med en fra DB i lokalområdet først så de kan komme med det samme hvis ejerne ikke kan se at deres hest har brug for hjælp.

evt i eftermiddag.

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

AnneSofie
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 11:58
Nej,det er ikke samme ejer af partshesten som af ponyen, men de er naboer.

Og hende der ejer Anja´s partshest, er HELT indforstået med at der skal gøres noget for ponyen, men vil ikke selv melde det da hun er bange for sit naboskab går helt fløjten. (Det er så hvad det er, men hun har givet tilladelse til at vi går gennem hendes folde, og får se til det stakkels dyr).

Sjanna skal nu have fat i Anja og finde ud af hvad vi gør, og hvis Anja ikke er samarbejdsvillig, så tager vi selv derover og får gjort noget ved denne sag.

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Maria...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 11:58
Det er ikke anja jeg har fået adressen af, men efter en rundkreds af tlf numre fandt jeg nogen der kendte dem.

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Christel og Sjanna
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 12:01
Det er bare enormt godt, at der endelig bliver gjort noget seriøst ved sagen!

Følges I to ad derover?

Mange hilsner

0
0
Svar på denne tråd

Ring lige...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 12:06
Sjanna: Har lagt besked på mobilen....

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Sådan..
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 12:07
det er vel bare at komme afsted.

Hvem melder sig på banen ?

Jeg er fra KBH

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

AnneSofie..
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 12:08
Ja, hvis det ender med at vi bliver nødt til selv at køre derover - så kører vi sammen.

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Christel..
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 12:10
Jeg tror nu nok det bliver nødvendigt for os at køre derover..

Tør vi efterhånden lade andre om det ??

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

hvem kører??
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 12:10

- jeg er også fra KBH

Mig og bassen :-P

Vil DU være med til at stoppe slagtetransporter til Italien? Meld dig til her: sleipner_dk@hotmail.com

Nye billeder på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 12:12
Jeg vil gerne støtte op, bor på Lolland....

Jeg tror heller ikke der sker noget før vi selv letter popoen

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Vi kører...(bidrag)
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 12:16
Sjanna og jeg kører derover i eftermiddag - Sjanna har talt med Anja som heldigvis er samarbejdsvillig (GODT ANJA).

Monica - Sjanna ringer til dig nu...

Så hut jeg hvisker, koster broen derover 250 kr. hver vej, + benzinforbrug - hvis der er NOGEN der vil bidrage til denne udgift med bare den mindste krone - så vil vi blive MEGET glade - om det så bare er en fin tyver :-)

Hvis du er interesseret i dette - kan du skrive besked til mig, så udleveres kontonummer hjertens gerne :-)
(dette er ikke et must for at vi kører derover, vi kører under alle omstændigheder).

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror jeg ved hvor
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 12:21
jeg tror jeg ved hvordan i kan få fat i addressen...
nu har jeg læst HELE tråden, og den nabo som anja ikke vil skabe nabokrig imod er åbenbart dem hun passer hest for... hvis i så bare finder ud af hvor hendes "part/passerhest" står så er det bare nabo addressen i har brug for!

jeg har før set hvor ondt en forfangen pony har det, og jeg synes det er frygteligt at der findes mennesker der IKKE hjælper dyr når man kan se de lider!

* La'Chalina *
0
0
Svar på denne tråd

Yiip ...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 12:28
Så har du vist ikke læst HELE tråden - vi HAR nemlig fået adressen :-) Men tak..

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Så er det på plads...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 12:38
Sjanna og jeg kører derover om ikke så længe.

Tak for de bidrag der er kommet indtil videre: Limelight, Monica og Ann-Sofia - det er fandme stort af jer :-P

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

så kører vi..
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 12:40
mig og christel kører derover om lidt.

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Tak selv
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 12:50
Det manglede bare, ville gerne selv ha´taget med... pøj med turen - jeg håber det går godt....

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Giver også bidrag
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 12:51
Åh hvor er jeg lettet over nogen gør noget for den pony, det er stort af jer!

Jeg giver gerne et lille bidrag, send mig blot et kontonummer via det interne beskedcenter!

Venter spændt på at høre nyt, når I vender hjem!
Mange hilsner

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 12:56
til alle.

JEg dribler ned til Sjanna nu - limelight, Monica, i har mit kontonummer, hvis der er flere der vil bidrage, kan i sikkert få det fra de gæve tøzer :-)

Vi tales ved i aften.
0
0
Svar på denne tråd

bidrag
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 13:20
Flot at I tager turen! Vil gerne bidrage fra den anden ende af landet, - send kontonr over bedskednet!
0
0
Svar på denne tråd

Skønt...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 14:36
Takker Karolinemor for bidraget til de gæve piger som er draget afsted....
Jeg er på med jævne mellemrum i løbet af dagen hvis der skulle være flere der vil bidrage med en skilling, bare skriv en besked til Limelight ell. undertegnede ell. i tråden så i kan få Christel´s kontonr.

Så håber jeg bare at den stakkels pony får fred for smerter på den ene eller anden måde :-(

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Bidrag gives :-)
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 15:05
Synes det e så flot af jer, endelig for den stakkels pony hjælp :-)
Gider i sende mig konto nr. så kommer der også et bidrag fra mig.
Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd

Signe..
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 15:20
Det kan du tro (y) ....

Sender over beskedcenter.. :)

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er....
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 15:37
meget stolt over de gæve piger og jeg håber inderligt at der endelig bliver sat en stoppe for dette svineri...

Selvom Anja nu hjælper har jeg stadig INTET tilovers for hende, det eneste værdige for den stakkels hest er sandsynligt aflivning, fordi en @!#$ ikke gjorder noget i tider...

0
0
Svar på denne tråd

Så stærkt af jer ;)
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 15:53
Det er så stærkt af jer, jeg ville gerne ha hjulpet men har desværre et job ved siden af >:-( Håber det går godt for jer i eftermiddag, er bare så dejligt og hører der sker noget godt i denne tråd..
Jeg viser jer tøser totalt respekt for det her (y)
0
0
Svar på denne tråd

Send også lige...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 17:13
... et kontonr. til mig. Jeg har været ude hele dagen, og er meget overrasket over at der pluselig er kommet fut i sagen.
(y) (y) (y)

Mvh
Julie
0
0
Svar på denne tråd

Julie...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 17:19
Ja, (y) Til pigerne...

Kontonr. er på vej....

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Puha hvor jeg glæder
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 19:03
mig til at høre nyt fra Christel og Sjanna.

Sådan tøser...

Jeg håber i har ...... ja det må man ikke skrive - omformuleret.. Jeg håber i har taget en alvorlig snak med de indblandede parter :-*

Og Anja..

Nej undskyld. hende kan jeg stadig ikke have noget til overs for.

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

HJEMME IGEN
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 19:53
Ohøj allesammen.

Så er to trætte tøser vendt hjem fra det Fynske land.

Ponyen er IKKE forfangen.

Den står på den dejligste frodige fold, med ca. 10 cm græs.
Den er i pæn striglestand, og nogenlunde foderstand. Den er snakkesalig - og er en meget meget sød pony.

MEN, den har hove så lange som et ondt år - se dem her:

Når jeg ser billederne her, viser de desværre SLET ikke hvor ringe en tilstand de trods alt er i - det er svært at se når det er taget på "græs-underlag". 8-)

Der er ingen tvivl om at dette er stor forsømmelse af hovpleje, og det er DET der får ponyen til at have ondt når den går. Vi kunne både få den til at gå, og til at småløbe, men det var bestemt ikke det den havde allermest lyst til.
Men Sjanne kunne løfte hoven, og banke på den.

Gå kan den altså - og den har IKKE varme hove eller noget. (ikke noget Sjanna kunne mærke i hvert fald)

Vi opsøgte ejer af ponyen, men der var desværre ikke nogen hjemme - der kørte en mand rundt på deres mark med gylle, men han var der kun for at sørge for det, og hørte ikke til gården.

Sjanna har efter vi er kommet hjem forsøgt at kontakte ejer af ponyen uden held, men hun bliver ved at prøve.
Vores "krav" til ejer vil være at denne pony skal have smed/beskæring indenfor 1 uge, og har den ikke fået det, så bliver det meldt til DB lige med det samme. (DB er informeret om sagen).

Men som sagt har hun ikke talt med dem endnu... :-(

Ponyen KAN efter vores mening få det godt igen, men det vil kræve noget intensiv hovpleje, og det er IKKE noget der kan klares ved en enkelt beskæring eller to, det vil formentlig tage noget tid.

Sjanna har skrevet til en smed og vedlagt billeder, for at få hans vurdering af hvad der præcist skal gøres i dette tilfælde.

Anja var med os under hele forløbet (dog ikke til at kontakte ejer, men det var også aftalen). Anja har også lovet at holde os opdateret (om ikke andet via Sjanna), og det stoler vi 100% at hun vil gøre.

Vi så også den ismule Anja passer, og den var bare rigtig dejlig og havde det super godt :-)

Så kære allesammen - TUSIND TUSIND tak for de bidrag der er kommet - heldigvis var situationen ikke SÅ slem som frygtet, men det var jo bestemt ikke til at vide efter alle disse skriverier 8-)

Sjanna´s og min oplevelse af hele affæren er i hvert fald, at nu kan vi alle tage en dyb indånding, og trække vejret normalt igen - denne pony ligger ikke for døden, men ingen tvivl om at den stadig skal have hjælp, og det skal vi gøre vores bedste for at den får.

Mange hilsner

PS. Vi skal selvfølgelig nok holde jer opdateret når Sjanna får fat i ejer af ponyen.

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Pyha....
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 19:59
Tusind tak for nyhederne (jeg har ventet meget spændt)!!!!

Det var bestemt godt at høre nyt, og tak fordi I på alles vegne tog jer af sagen!

Det er vel nok godt ponyen ikke ligger for døden, og at der kan gøres noget for den, det må vi så bare håbe bliver gjort ASAP!

Godt I følger op på sagen og holder os andre opdaterede om forløbet!!!

Håber I får de fleste af jeres udgifter dækket, for i mine øjne er det lidt af en heltedåd I har begået ;-)

Mange hilsner

0
0
Svar på denne tråd

nøj hvor er jeg glad
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 20:03
for at læse denne besked.

Puha. Så er der en fremtid for den lille pony.

Hold da op hvor er hovene lange - det er jo helt vildt.

Men det kan formodentlig reddes nu når de "bare" er lange.

Godt den ikke var forfangen.

Christel og Sjanna :

Godt gået. I er sgu nogle gutter tøser..
Håber virkelig at Sjanna snart for fat på ejerne.

Anja :

Godt at du trådte til. Dejligt at du holder øje den næste uge. Hold os endelig opdateret hele vejen igennem.

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

Limelight
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 20:18
kl 19.03 skriver du "Og Anja..

Nej undskyld. hende kan jeg stadig ikke have noget til overs for."

Og nu kl 20.03 hedder det: "Anja :

Godt at du trådte til. Dejligt at du holder øje den næste uge. Hold os endelig opdateret hele vejen igennem."

Var jeg Anja, fik du et mindre pænt svar, det er helt sikkert! Kl 19.03 VIDSTE du jo godt at hun faktisk hjalp til... men nej, det var ikke nok...

Fatter ærlig talt ikke at Anja overhovedet ville samarbejde med nogen herindefra efter den måde hun er blevet svinet til her. Men på den anden side blev der jo mere eller mindre direkte truet med alverdens ting..

Men godt for ponyen hvis den får smed. Det er jo ikke givet at ejerne tager pænt imod jeres henvendelse.

Mvh

-Helle

** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ;-D

** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** :-D
0
0
Svar på denne tråd

glad for hvad ?
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 20:48
Ja,jeg spørg,bare?
har den lille pony,det så godt nu,hvorfor gjorde i ikke selv det i bad anja om,jeg syntes at jeres mision er lidt mislykket,har i det bædere nu efter alle har set billederne af den lille stakkels pony,snabelhove,alle ved da hvad der skal gøres,køre hele den lange vej for ingen ting.
0
0
Svar på denne tråd

tina b
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 20:56
Glad for at der bliver taget hånd om den pony, hvad filan kan man ellers være glad for i den her tråd.

Der bliver gjort en forskel for ponyen.

Men du mener måske ikke det er misrøgt?

Enten har jeg misforstået dit indlæg helt ude i skoven, eller også er du skide ligeglad med at ponyen kan se frem til en fremtid uden den form for misrøgt?
0
0
Svar på denne tråd

tina....
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 20:59
jamen skulle vi bare havde ladet den være ?

heldigvis har den kun meget for lange hove, og er ikke forfangen.

nej, men der er ingen grund til at politianmelde nogle mennesker som der måske har gjordt det her af uvidenhed, derfor afventer vi at snakke med de mennesker.
hesten skal skam nok få pleje, men det bedste for alle er da at ordne det på denne måde. (uden politi)

vi bad anja kontakte ejerne og DB og det har vi skam selv gjordt.

og hvis du kendte en lille bitte smule til DB,HV og hvad de ellers hedder, så er dte første de spørger om dokumentaton, derfor har vi taget billeder.

og når folk hjælper til økonomisk så syntes jeg bestemt de fortjener at se det samme som os.
der er faktisk mange menensker der har haft det enomrt dårligt med at vide/ikke vide hvordan denne pony havde det.
hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Tina b...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 21:16
Seriøst??

JEg vil gerne fortælle dig hvad JEG er glad for.

JEG er glad for at denne pony viste sig IKKE at være forfangen.

JEG er glad for at denne pony viser sig IKKE at ligge for døden.

JEG er glad for at jeg nu, med egne øjne har set det, for efter denne lange tråd, med uvidenhed, så er jeg ikke sikker på at jeg havde stolet på hvis Anja pludselig havde skrevet "hej hej, ponyen er ikke forfangen alligevel, den har bare lidt lange hove"!
(dette set i lyset af at Anja i sit 4. svar i denne tråd, lægger ud med at skrive"ponyen er 100% forfangen, det er den hvert år"!!)

JEG er glad for, at så mange har bidraget økonomisk til dette lille projekt - det viser da at der er en del der havde behov for at få vished for, HVOR galt det stod til med dyret!

JEG er overbevist om at Sjanna får en god dialog med ejeren af ponyen. Der hersker jo lidt tvivl om, hvorvidt de overhovedet er KLAR over at en pony som denne altså har brug for hovpleje - og Sjanna kan sagtens finde ud af at tale pænt og formulere sig stille og roligt overfor disse folk.

JEG er glad for at vide, at hvis ponyen ikke får påbegyndt pleje af de hove indenfor en uge, så vil DB tage et kig på sagen.

Der er bestemt ingen grund til at hive hverken politi, DB eller HV ind i sagen, før man har givet disse ejere en chance for selv at rette op på deres fejl eller uvidenhed - first thing first ikk??

Jeg føler ikke at denne tur har været spildt - overhovedet ikke?

Med fare for at JEG også har misforstået dit spørgsmål - havde det så været federe hvis vi var kommet over til en total forfangen pony, som kun var kommet til sin ret ved at blive aflivet?? 8-)

Min oplevelse af det vi har gjort idag er præcis det vi har bedt Anja om at gøre i 14 dage - nemlig at kontakte ejer af dyret - og så tage stilling derfra. Anja kunne jo ikke bedømme om ponyen var forfangen, og det skal hun bestemt ikke klandres for...

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

HHansen og tinaB
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 21:23
hvor er det nemt at sidde og rakke ned på andre, der rent faktisk HAR gjort noget ved sagen!

Ingen ville jo vide hvordan ponyen i virkeligheden havde det, hvis ikke de tøser havde taget sagen i egen hånd og tjekket det ud ... ja rent faktisk kørt helt fra Kbh til Fyn, for at gøre hvad der kunne gøres for den stakkels hest.

Heldigvis stod det ikke så slemt til som først antaget - og gudskelov for det!! Men der har jo ikke ligefrem vældet samarbejdsvilje frem fra Anja´s side, så jeg synes det er meget beudringsværdigt at der er nogen der kommer op af sofaen - alt respekt for det.

Men det er da samtidig et lille lyspunkt at vide, at Anja nu hjælper med at holde øje med, at der bliver fulgt op på tingene, Og det er da kun dejligt at hun er kommet til fornuft (y) men ingen ved jo hvorlænge ponyen - måske- skulle have ventet på aktion, hvis ikke der havde været nogle gæve tøser herinde fra, der bekymrede sig!!

Så jeg vil i hvertfald sige : GODT GÅET , og tak fordi I rent faktisk handlede i stedet for kun at snakke om det!!!

mvhRobsen
Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you
0
0
Svar på denne tråd

Og hvis
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 21:31
Robsen så lige vil læse hvad jeg skriver - så vil du se at jeg IKKE på nogen måde hakker på dem der har GJORT noget i sagen.

Jeg skælder ud over at Anja bliver slagtet som hun gør. For det hører ingen steder hjemme :-(

Hvor ville ponyen have fået hjælp fra hvis Anja slet ikke havde bragt sagen op? Så lad være med at give hende skylden.

Mvh

-Helle

** Jeg har i dette indlæg givet udtryk for min personlige holdning - og denne står jeg ved - lige indtil jeg ændrer mening ** ;-D

** Der findes 10 slags mennesker i verden: Dem der forstår binært, og dem der ikke gør ** :-D
0
0
Svar på denne tråd

jeg forstår bare
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 21:35
ikke hvorfor at i køre hjem igen uden at ponyen fik den rette hjælp,var det ikke det der var mening med jeres tur til fyn,i skriger op om dyreværnslov,og andre instandser,men i mine øjne er den da ikke blevet hjulpet mere end den var tidligere den har da samme elindige tilstand som den havde inden besøget,så hvad er det lige i har gjodt er der så godt.
0
0
Svar på denne tråd

Ignorerer
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 21:35
Jeg vælger at ignorere de negative indslag, for jeg forstår dem slet ikke.....

Hvor er det dejligt at få at vide at det trods alt ikke stod så slemt til med ponyen som vi alle var bange for.

Og imponeret over så mange der egentlig støtter op på så kort tid, med både kørsel og engagement og moneter.

Stor respekt til Sjanna og Christel, som har brugt hele dagen på at sikre sig at ponyen fik den hjælp som var nødvendig. (y)

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

jamen så prøver jeg da bare igen
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 21:45
har den lille pony fået beskårethove eller har den ikke det.Var det ikke det den skulle.
0
0
Svar på denne tråd

HHansen
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 21:50
at du mener at Anja "bliver slagtet" er jo så din tolkning!

Hvis du læser tråden helt fra start af, kan man vist kun sige, at der er prøvet med "det søde" først.. Ja jeg vil nærmest gå så vidt at sige, at folk nærmest har bønfaldet Anja om at tage affære.

Dette virkede jo ganske tydeligt ikke, og derfor begyndte frustrationerne vel at melde sig, da der jo ligsom gik lidt dødvande i sagen. HVIS ponyen havde været forfangen, ville den have stået med smerter i 14 dage nu , for så længe har tråden kørt, så helt ærligt, jeg har ikke specielt ondt af Anjas føleser, hun bragte selv emnet op, uden helt at være villig til at handle... Sorry, men sådan ser jeg altså på det !!

mvh Robsen
Don´t let a fool kiss you
....or a kiss fool you
0
0
Svar på denne tråd

HHansen
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 21:51
Ja ja ja...

Jeg har på intet tidspunkt taget mine ord til mig igen. Jeg har stadig intet til overs for mennesker, der kan lade sådan nogetr stå til..

Derfor kan jeg da godt rose Anja for, at hun fulgte Christel og Sjanna rundt.

Ja undskyld med jeg forstår ikke helt din pointe ??

Tinab :

Det må da være en joke det du her skriver.

der er ikke gjort noget ??? Så læs lige en gang til.

Ponyen får inden for den næste uge ( deadline ) smed !!! Hvis dette íkke er store sager, så ved jeg snart ikke.

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

den har sku da stadigvæk
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 21:52
ikke fået den hjælp som er nødvendig,og så kan du jo ignorere,alle de indslag som i dine øjne er negative,jeg syntes bare ikke at den er blevet hjulpet, selv om at den ikke er,forfangen og ikkeer ved at dø,så er det sku da dyremishandling.
0
0
Svar på denne tråd

Tina B...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 21:52
Jeg fatter ikke den der tone ?:-)
Har du overhovedet læst tråden?- En del af os har været temmelig bekymret for at der stod en forfangen hest i et smertehelvede på en GRÆSmark.....uden nogen form for smertestillende behandling.
Det viser sig så, heldigvis at den ikke er forfangen, men det "kun" er hovene den er gal med -
Det bliver der taget hånd om, hvis du har læst det....

Tænk at man ikke bare kan glæde sig over at der stadig findes mennesker som vil og gør en forskel...

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Tina B
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 21:53
Nej, ponyen har ikke fået beskåret sine hove endnu.

Hvis du vil være sød at læse hvad jeg har skrevet.

Sjanna og jeg kørte til Fyn, fordi vi frygtede at en forfangen pony, stod på en mark, i græs til knæene - en pony som angiveligt hverken kunne gå - eller var til at komme i kontakt med.

For det var de oplysninger vi havde fået!

Det viser sig så IKKE at holde stik. Ponyen var ikke sky, den kunne godt gå - og den var ikke forfangen.

MEN - JA, den har elendige hove, og disse hove gør formentlig at den ikke stolper rundt som en glad lille gris, på sin ellers så fine mark.

Læs igen - at vi stadig forsøger at få kontakt til ejer af ponyen, da disse ikke var hjemme - og tilsyneladende stadig ikke er der, da telefonen ikke bliver besvaret!

Læs også - at vi ønsker at give ejer en chance for at rette op på skaden selv - netop fordi ponyen ikke er døden nær.

Læs - at hvis denne pony ikke kommer i behandling efter vores henvendelse, SÅ ryger sagen direkte til DB som kender til den.

Er du med nu??

Hvis du har et fedt forslag til hvad vi ellers skal gøre - så feel free at komme med det, istedet for bare at stille spørgsmålstegn ved det der er gang i? Man har jo lov at være lidt konstruktiv....

Jeg ved ikke om du havde forventet at vi slog telt op på ejers gårdsplads, og ventede på at de kom hjem...For så undskylder jeg da bestemt på forhånd

:-)

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Rolig nu
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 21:54
tinab... Skulle Sjanna og Cruella76 SELV have beskåret ponyen???
Skulle de have medbragt en smed, og fået den beskåret??

Det er faktisk ulovligt at gøre den slags med andres ejendom..

De har vist allerede været på kant med loven ved at gå ind på folden og fotografere den...

De vil jo kontakte ejer i dag - og så sker der formentlig noget.

Mvh

-Helle

0
0
Svar på denne tråd

Tinab....
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 21:54
og hvad havde du egentlig regnet med.

Ponyen er ikke forfangen, så nu er det ganske almindeligt smedearbejde.

Havde ponyen været forfangen, var DB jo allerede inde i sagen og kunne rekvirere en dyrlæge til aflivning ??
Hvad er det du ikke forstår og hvad er det du er så negativ over.

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

tina b!!
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 21:56
Man kan altså ikke bare lige skære hovene pæne, for så får man altså først en halt hest, det skal gøres over lang tid!

De kan jo heller ikke stille op med smed og det hele, uden at overhovedet at have kontaktet ejerne.
Men de vil jo snakke med ejerne, også må vi se om ejerne er til at snakke med. ;-)

(y) (y) (y) Til alle dem der har kæmpet for denne sag! ;-)

Birds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind

{>Rikke og Farinelli {>

hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

tina b
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 21:59
Hvad skulle de gøre? Bare beskære hesten uden ejer ved det? Lærer ejer noget af det?

De skal informeres om at der er noget der hedder hovpleje og ejer selv tage skridtet til at få det ordnet. Hvis det ikke sker bliver der taget kontakt til de nævnte instanser.

Ved bare at få ordnet hestens hove mens ejer ikke er hjemme, hjælper ikke en skid. De hove er noget der skal tages over mange gange. Det er ejer der skal tage deres ansvar over for ponyen, gør de ikke det efter samtale med de gæve piger, så er det bestemt misrøgt og vil blive meldt.

Du burde da vide at man ikke kan beskære hove, som ser sådan ud til perfekte hove på en gang. Så jeg kan ikke forstå du har travlt med at dømme dem der gør noget, hvis din viden om hovpleje ikke rækker til mere end at tro det kan ordnes på en gang.

Jeg vil ikke engang undskylde for mit sidste sure opstød, for at dømme sådan over nogle som ved hvad hovpleje kræver, og så ikke vide det selv. tsk tsk
0
0
Svar på denne tråd

tina b
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 22:00
Selvfoelgelig har den da ikke det!!! De har jo foerst lige set den i eftermiddag - hvordan skulle den vaere blevet beskaaret i saa rasende en fart?

Ejerne skulle underrettes og de rette instanser informeres, i fald ejerne ikke goer noget ved sagen. Og saa skal en smed tilkaldes - kommer smedene farende samme eftermiddag de tilkaldes, der hvor du bor??? Ja, jeg spoerger bare. Hvor er din logik?

Carter
0
0
Svar på denne tråd

Anyways... Til Anja
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 22:16
Ret skal være ret...

Jeg vil gerne her - skrive til Anja.

Anja - jeg ved nu, at du døjer med nogle personlige issues...Det er jeg meget ked af. Det er ikke noget jeg personligt kan hjælpe dig med, men jeg håber at tingene lysner for dig snart (det VED jeg at de gør).

Jeg vil ikke undskylde mine skriverier i denne tråd på nogen måde - men jeg håber at du en dag vil forstå hvad der har fået folk (mig selv inkl.) til at tage hårde ord, og metoder i brug?

Jeg blev i hvert fald drevet til det, da mine første forsøg (som jeg selv mener var meget tilforladelige) ikke gav gevinst.

Jeg blev drevet af hjælpeløshed til at blive en person som jeg bestemt ikke ynder at være - det er hvad der sker for nogen når de bliver frustrerede! Og det blev/er jeg.

Når det så er sagt - så er jeg MEGET glad for at du kom på bedre tanker idag, meget glad for at du valgte at dukke op som aftalt med Sjanna (jeg havde mine bange anelser på vej til Fyn).
Jeg håber, at du oplevede både mit og Sjanna´s besøg idag som noget forholdsvist positivt. Jeg håber at du fornemmede at ingen af os var ude på at genere DIG - vi havde blot brug for at få af vide hvordan det i virkeligheden stod til med den pony, som har været i vores tanker de sidste 14 dage.

Jeg ved ikke om du forstå hvor jeg vil hen med dette indlæg - aner heller ikke selv om jeg har fod på det 8-) Men måske du kan få lidt ud af det alligevel?

Jeg håber at vi nu sammen får styr på at denne pony bliver god igen - for hold fast den var da lige til at tage med hjem i lommen så sød hun var - og jeg kan godt forstå at du har sendt lange blikke over til hende når du går rundt på stedet, og hygger med den hest du selv passer.

Jeg vil ikke kalde det her for en undskyldning, men jeg håber at du får indblik i at JEG i hvert fald på intet tidspunkt har villet være efter dig personligt - jeg ville blot have at der blev taget hånd om den pony. Men jeg kan godt se at du har kunne opfatte det som personlig hetz på nogle tidspunkter - i mine øjne er dette kun et udslag af folks desperation over at du var den eneste der kunne gøre noget i sagen, og ikke lod til at ville hjælpe...

NU er der sket noget - og det var det vigtige - så lad os komme videre i vores liv allesammen :-)

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Super godt
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 22:37
Hvor er jeg glad for at hører at po´nyen har det bedre end forventet :-)
Tak fordi i gad kører helt derover, og er glad for at have sendt et tilskud til turen.
Og flot at Anja mødte op (y)
Hilsen Signe
0
0
Svar på denne tråd

En stor femtal fra mig...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 22:46
Christel og Sjanna,

I er sgu piger efter mit hjerte. I får et stort plus i bogen for denne sag også.

Jeg har desværre først læst opdateringer nu siden i går aftes, men er da glad for at se den udvikling der er sket mens jeg har været på arbejde.
Hvis I på nogen måde stadig mangler lidt bidrag, så send mig endelig en besked på beskedcenteret. Jeg havde gerne selv kørt med, hvis jeg havde været hjemme og havde fulgt med, men så må jeg jo i stedet prøve at hjælpe hvor jeg kan. :)

- Anders

* Equus Meus Id Comedit *
0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg skal
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 22:47
nok holde jer informeret om den kære lille hoppe.

Mere har jeg ærligt talt ikke lyst til at skrive til jer herinde.

Andet end at, ja jeg oplevede jeres besøg som positivt :-)

Med venlig hilsen
Anja og Turbotøsen

GANTIMULE
0
0
Svar på denne tråd

Bifald og bidrag.
Forfatter: 
Dato:  17-05-2005 22:54
Kære Christel og Sjanna.

Hvor var det bare supergodt, at I tog over og checkede den pony.
Det skal I have stor tak for!

Vil I maile et kontonr. til mig, så jeg kan bidrage med lidt for jeres udgifter fra bropenge og benzin?

Hilsen Linda.

Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd

super!!!
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 03:19
Christel, Sjanna, Julie, Limelight og hvem jeg ellers måtte have glemt, der har gjort noget: Jeg fattes ord, der er rosende nok, så jeg nøjes med at bede om et kontonummer - på mail, tak :-)

Anja: Kan godt være, at det ikke ser ud som en sejr lige nu, men du startede det, du er med til at afslutte det, og ponyen bliver hjulpet. Mellemregningerne var knap så pæne, men du kom over det og tog med derud. Det synes jeg er rigtig, rigtig flot - så det er faktisk en sejr :-)

tinab: Var du med ude ved ponyen? Nej? Har du tilbudt at hjælpe til med bropengene? Nej? Der var NOGEN, der gjorde noget - og det var ikke dig! Altså bliver det gjort på DERES måde - ikke din. Kan du tillade dig at brokke dig over det? Nej!

mvh tina
0
0
Svar på denne tråd

Tak for sjælefreden!
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 16:52
Hejsa

jeg har lige læst tråden igennem og vil lige benytte muligheden for at rose initiativtagerne til turen til ponyen. Det gør så ondt når man hører om dette emne og vel netop fordi følelserne bliver så voldsomt indblandet, bliver man drevet derud hvor man bare kaster div. ting fra sig.

Dette er vel netop et emne, hvor man godt kan forstå hvorfor der tages grovere midler i brug (ikke at det er rigtigt, men at det kan forstås) hvor jeg derimod ikke kan se ideen med at dette gøres i debat indlæg om f.eks træning hvor jeg nogle gange ser at der køres mindst lige så hårdt på nogle personer.

Tilsidst vil jeg sige at der virkelig faldt en tung sten fra mit hjerte over at der er blevet kigget på ponyen, jeg kan heller ikke rigtig se hvad mere de skulle have gjort end det der er blevet gjort.

Jeg har netop selv engang manglet hjælp til et misrøgtet hestehold og måtte klare pinslerne alene. Hvis jeg udsættes for det en gang til, henvender jeg mig til jer for lidt opbakning. (skal dog lige siges at det misrøgtede hestehold er meldt både til hestenes værn og til DRF som netop havde godkendt stedet, som nu er lukket og hestene er solgt)

Danique
0
0
Svar på denne tråd

Godt gået
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 17:30
Hej!
Dejligt at læse i Christel og Sjanna gjorde noget for ponyen. Håber det bedtste for den. Og godt Anja hjalp jer på trods af hendes personlige problemer.

Venlig hilsen Maria & Fennikel

Kan du lide fjordheste
0
0
Svar på denne tråd

tina b
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 20:54
Hva har du selv gjort tina b ??
Jeg syntes ikk du kan tillade dig og skrive som du gør.. der er nogen her som har gjort noget for den pony og anja har til sidst hjulpet med det..
Stærkt af jer der kørte derover og et skulderklap til Anja også ;-)
Men tina b så længe du ikk har skrevet før her i denne tråd, er min personlige mening at du ikk skal rakke ned på dem der tog sagen i hånden og gjorder noget ved det...
0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 21:43
Godt gået...

Har I fået fat i ejerne?

Lykken er at eje en Highland pony!
Har du lyst til at se evt. ride en highland pony, så send mig en mail.
tiset@jensen.mail.dk

Søges: Siameser hankat med/uden papirer til bedækning af siameser hunmis uden papirer.
0
0
Svar på denne tråd

Ingen "gevinst" endnu
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 21:51
Sjanna har så vidt jeg er informeret ikke fået fat i ejerne endnu! :-(

Vi har idag aftalt at har vi ikke fået fat i dem imorgen - så sender vi dem et anbefalet brev med vores "krav" (hvis man kan kalde dem det) 8-)

Derefter skal der stadig følges op på om der så kommer smed til ponyen, og hvis ikke, som sagt, ryger sagen til DB.

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

nu har jeg tusinde
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 23:10
gange været ved at skrive i denne tråd.
Først harme over ponyens skæbne - så harme over angrebene på Anja - så ny harme over ponyens skæbne..
Men jeg skrev ikke, fordi jeg syntes at metoderne var for grove - og udtalelserne ramte meget forkert og jeg ville ikke med på den vogn, der angreb Anja.

Det vil jeg nu lade ligge, og så vil jeg nøjes med at sige, at jeg synes det er et fantastisk engagement I har udvist og det kan man kun beundre.
Gid alle ville engagere sig lige så meget i tingene omkring os som I har gjort, uanset hvor ens interesse måtte ligge.
Det er dejligt at folk ser ud over deres egen lille-veden - bare det skete noget hyppigere!

Og så er jeg glad for at ponyen ikke havde det så slemt og håber, at de fjolser der har den snart finder frem til, at få ordnet den - og at det ikke kun bliver en engangsforestilling.
Den smed jeg havde for år tilbage sagde altid, at når han kom ud til sådan en hest, så ordnede han den - og så meldte han dem bagefter - og det fortalte han dem, når han var færdig.
De blev ofte ret sure - men han var ligeglad.
Det synes jeg er en god løsning - og en god smed der ikke bare tænker på sit levebrød.

Mange hilsener Lone

se flere billedredigerimger på Fotokritik.dk under fotograf Rugård
0
0
Svar på denne tråd

Lone...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 23:19
Ja, det var dog en glimrende smed - håber også det er "sådan en" de får fat i til ponyen - for det er sgu noget svineri.

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Lone og andre..
Forfatter: 
Dato:  18-05-2005 23:25
Det er lidt komplekst, at melde folk for vandrøgt når nu de har ringet til smeden, selvom det er meget for sent- det vil jo bare gøre at endnu flere vil "feje under gulvtæppet", og ikke turde ringe til nogen som helst.

Jeg plejer at sige, at jeg fremover vil holde et øje, og helst så dem på en fast turnusorning.
-For desværre kan jeg ikke flippe over billederne af ponyens hove, det er mere normalt, end det burde være.
Jeg ser det ikke hver uge- men hver anden er nok ikke overdrevet. Folk er simpelthen for dårlige til at få orndet den slags til tiden, og især med de små "hyggeponyer" er det slemt.

Jeg vil egentligt ellers give Lone ret, jeg ser denne tråd kørt lige lovligt meget op.. Postpositis postponendis.
0
0
Svar på denne tråd

Fik kontakt
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 18:57
Jeg har snakket med ejeren.

Han var mere int i denne tråd som han havde fået udleveret, end i at snakke om ponyen, anjas selvmordstråd mente han så også var pga denne tråd. han påstår den er regelmæssigt beskåret, om det er sandt må være op til nogle fagfolk at afgøre.

Han ønskede selv kontakt med DB, så de har overtaget det herfra.

Han bad mig om at fortælle alle jer at i burde diskutere emnet "kastrering" da det efter hans mening var dyreplageri for at få en rolig ridehest (i) dette var hans sidste bemærkning inden han smækkede på.
Så håbet om en samarbejdsvillig ejer er faldet ret meget til jorden. men det er DB jo vant til og de ved hvordan de skal tackle det.

Jeg er bare glad for at den ikke var forfangen, og vil til enhver tid gøre det samme igen.

Hilsen Sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Jamen har du kontaktet
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 20:54
DB og bedt dem om at kontakte ham ??

Eller hvordan løses sådan noget egentlig.

Mathilde :

Sådan et indlæg havde jeg ikke troet skulle komme fra dig

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

heidi...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 22:05
jo selvfølgelig har jeg da snakket med dem... troede du jeg bare regnede med at han selv kontaktede dem :-P

vil ikke komme med detaljer her, da det jo er tilgængeligt for alle :-) men skriver gerne privat.

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Limelight
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 22:18
Hvordan skal jeg definere det?
0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  19-05-2005 23:41
Det lyder godt, at der er hul til ejeren nu - Så håber jeg DB tager hånd om det....

Ja, jeg synes det var kanon at i tog afsted... og vil til enhver tid også støtte op igen, hvis det skulle blive nødvendigt en anden gang.

Mht. Mathilde´s indlæg, kan jeg sagtens følge pointen, hellere sørge for at folk "tør" ringe til smeden, end at de tror de bliver anmeldt i samme øjeblik, at de på eget initiativ, endelig gør noget.

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 12:27
Ærlig talt tror jeg ikke der bliver gjordt mere i denne sag, gang på gang ser man at politi eller DB alligevel ikke gør noget, hesten skal nærmest være død inden de gider se på sagen, se bare stakkels Balu...

MEN jeg syntes det er flot at to kørte over og fandt udad og ville gøre noget for det stakkels dyr når andre ikke ville/kunne og så endda helt fra Sjælland (y)

I vores stald er der osse et par der er lidt for langsomme til at få smed og staldudlejeren siger ingen ting, så nu ringer jeg selv til dem og spørg pænt om deres heste trænger og de siger altid ja ellers ville jeg nok osse sige et par mindre pæne ting om dem, så der er nu 10 heste der får smed hver 6-8 uge...

0
0
Svar på denne tråd

mathilde...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 12:41
Ja det skulle jeg jo nok have forklaret lidt bedre.

Jeg blev ret ked af at læse dit indlæg, da jeg altid har synes du lød fornuftig.

Denne gang er jeg da dybt uenig.

Der er intet komplekst ved, at smeden melder ejerne - kun hvis smeden vel og mærke er bange for at miste kunder.

Hvis alle smede meldte de vanrøgtede hove de kom ud til ja, så ville der nok på et tidspunkt ske noget mere drastisk ang, hestehold mv.

Hvis der kom en dybere focus på hovpleje og ikke kun om hestene er barfodsbeskåret eller ej, men om de virkelig overhovedet blev beskåret.

Hvis oplysningen blev større og smedene turde melde deres kunder, tror jeg at det med tiden ville blive noget man huskede - smed til sin hest - da alt andet ville være pinligt og en masse instanser blev sat igang.

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

Helt enig, limelight!
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 18:37
Det er slet og ret for dårligt, at folk har en masse de liiige skal have ordnet, før de skrider til handling, når de møder en hest, som den denne tråd handler om. Når det er tilfældet, handler det ikke mere om hestens tarv, men udelukkende om egne egoistiske hensyn.
Det er så flot nok, at der langt om længe blev gjort noget i denne sag, men det havde klædt forfatteren betydeligt bedre, hvis tråden havde handlet om, hvad hun HAVDE gjort, inden hun skrev tråden.

Og ja, der er mange smede, som ikke skal have skaglerne i klemme med den slags, for de kunne jo miste en kunde. Men der er heldigvis også mange, der ikke ser med milde øjne på forsømte hove og kommer med en anmeldelse, hvis der er basis for det.

Vi hører tit - også her - at problemet kan skyldes ejernes "uvidenhed"! Jamen dumhed er ingen undskyldning. Har man skaffet sig en hest, har man PLIGT til at sætte sig ind i dens basale behov, herunder også hovpleje.

Johannes
0
0
Svar på denne tråd

Hephey..
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 19:29
... har lige siddet og læst hele tråden igennem.... @!#$ hvor ændre ens følelser sig igennem sådan en tråd.... @!#$ nogle lange hove...

Godt gået piger

Elsk din hest uanset stamtavle og race..... den er den bedste alligevel... {>

Mango og Surprise uanset hvad der sker vil i altid være nogle vindere for mig..... Elsker jer ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Bidrag - målet nået
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 20:00
Jeg er simpelthen så målløs - som jeg også har skrevet på besked til mange af jer :-)

Men i hvert fald - udgifterne til turen er dækket ind - PLUS 80 kr. som så nu må dække for de sodavand og den franske hotdog Sjanna og jeg fik "kørt" ned som frokost på turen 8-)

Jeg/vi, vil hermed overbringe en stor stor tak til de der har bidraget til dette:

AnneSofie
Karolinemor
Monicasof
Limelight
Jillow
AnneMette
LindaKW
FarmerAnders (og kæreste)
Signe Larsen
Lisbeth S.

Og så er der endnu flere der har skrevet og tilbudt hjælp, men da havde vi allerede fået nok :-)Men også en stor tak til jer {>

Jeg er dybt imponeret over folks engagement i dette - hvor er det skønt at opleve!

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Limelight
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 22:10
Jeg er ikke altid fornuftig, for det første.

-Men jeg tror vi taler lidt forbi hinanden.
Jeg har, af alle, kæmpet mine kampe. Jeg har haft et forholdsvis tæt samarbejde med Axel fra Alle Dyrs Ret, af flere omgange, og jeg er ikke bange for at miste kunder, jeg har faktisk i peroder vippet lige lovligt mange ud, af forskellige årsager.

Jeg var den aller første til at melde den Belgier plag, der døede af sult for godt et år siden.
Desværre har jeg siden erfaret, at selvom det er anmeldt til en højere instans, er det ikke = de gør noget.
Og den sag mistede jeg ikke alene kunder på, det fik mig ud i en orkan af hysteriske kvinder, på nakken, i min tlf- og herinde. But I Don´t Care.

Det jeg siger er helt præsis, at når folk ringer til mig, og siger de skal have beskåret, så siger jeg klart og tydeligt, hvis jeg mener hesten er for langtået. Men ville det ikke være temmelig nytteløst, først at ordne hovene, og så ringe til HV bagefter- når nu det kun var hovene?

Jeg er jo ikke sendt fra Helvede, for at gøre livet surt for folk, men for at hjælpe hestene, og oplyse folk om deres (u)gerninger, hvis det er nødvendigt.

Kommer jeg ud til uacceptable tilstande, fodringsmæssigt eller lign. er det selvfølgelig en anden snak.

Det ville passe mig rigtigt godt, hvis vi afholder os fra at pådutte hinanden labels, som ingen steder hører hjemme.
0
0
Svar på denne tråd

var sandelig
Forfatter: 
Dato:  21-05-2005 16:59
så lidt Cruella76 og sku det være en anden gang. (håber det dog ikke) og dog jo så kan jeg jo se mit snit til at se mini Cruella :-P :-)

who intet vover intet vinder ;-D

Bliv Medlem af Hygge Gumpernes Klub en FED klub :-P (y)
0
0
Svar på denne tråd

skammer mig....
Forfatter: 
Dato:  21-05-2005 19:17
øv, min hoppe skulle pludselig scannes i torsdags, så jeg nåede ikke i banken, og så i går stod en af de andre og lignede en der skulle fole og igen kom jeg ikke afsted. Så i dag prøvede jeg at overføre fra pengeautomat, men den ville ikke... >>>> dårlige undskyldninger<<<<< Og jeg har heller ikke fået føl :-(

I stedet vil jeg donere beløbet til HV - eventuelt om 30 år når jeg ikke længere læmmer, foler, ammer og bygger.

Hvor er det flot af alle dem, der var hurtigt ude med tegnebogen (y)

Mvh

Julie
0
0
Svar på denne tråd

Mathilde
Forfatter: 
Dato:  22-05-2005 14:37
Jeg gider ikke diskutere det her med dig og slet ikk ei denne tråd.

Jeg siger ikke du altid er fornuftig - hvor skulle jeg dog vide det fra.

Jeg sætter dig heller kke i bås eller pådutter dig labels om du vil.

Men hvis du ikke kan klare, at man skriver / reagerer på dine indlæg uden at føle dig påduttet alt muligt, så synes jeg ærlig talt du skulle tænke dig en ekstra gang om, inden du svarer på trådene

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

Julie...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2005 16:23
Visse vasse :-)

Håber snart at den føl basse stikker snuden frem {>

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Limelight
Forfatter: 
Dato:  22-05-2005 16:42
Nu lægger du følelser og ord over på mig, som ikke har fundet sted i denne debat.
Hvis ikke jeg kan debattere, og få tilbage på samme plan, kan vi netop ligeså godt stoppe hér, inden det ender i verbalisme.

Jeg tror vi deler samme point de vue, men du tvister altså mine ord.

Var det noget med, du lige var stoppet med at ryge ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Cruella...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2005 18:00

Tak. Jeg har overvejet at udstede dagbøder til min hoppe for hver dag jeg skal gå rundt med hjertet oppe i halsen.

Mvh

Julie

0
0
Svar på denne tråd

Mathilde
Forfatter: 
Dato:  22-05-2005 19:57
Altså den der med rygning...

Hmm ja måske skull ejeg tage den op til overvejelse.

Jeg føler mig ikke mere hidsig end normalt ;-D

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

okay, så til sidst.
Forfatter: 
Dato:  22-05-2005 23:43
Well.. det kan jo også godt være ganske livsbekræftende med noget temperament, dog alting med måde.

Kvinder, rygestop, PMS og debatter om heste, kan være en fæl coctail ¤blink blink¤.
0
0
Svar på denne tråd

Matilde...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 08:37
Kvinder "i det hele taget"! ;-D

Det er hele denne tråd jo et levende bevis på - mig selv inkl. :-D

God dag til alle...

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 20:09
er der noget nyt?

tiset@jensen.mail.dk

0
0
Svar på denne tråd

Bor tæt på pony'en
Forfatter: 
Dato:  23-05-2005 23:43
Hej alle..

Super ked af jeg først ser denne sag nu...
Jeg bor blot 15-20 km fra pony'en så hvis du CRUELLA vil sende mig en mail er jeg MEGET villig til at følge op på ponyen...

Knuz fra en bekymret Maria ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

Lehnskov
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 10:19
Hej Maria

Det skulle ikke blive nødvendigt, DB har taget "sagen" herfra, og Anja vil selv lige holde øje med at ponyen for ordentlig hovpleje :-)

Men tak for tilbuddet :-)

Christel

Medlem af F.F.G.B.H

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 10:33
Jeg kan ikke skrive herinde pt da ejer jo læser med, men der er fuld gang i hjulene og i skal nok få en opdatering senere.

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Venter...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2005 23:48
Spændt på opdatering om den lille trold...
Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor egentlig ikke?
Forfatter: 
Dato:  26-05-2005 08:27
Skrive herinde fordi ejer læser med? Troede I havde fået åbnet for en dialog med ejeren af ponyen, men det er der måske ikke alligevel? Hvis ejeren er informeret om at der skrives og det der skrives er korrekt så er der vel intet problem eller er det sådan at ejeren har frabedt sig det?

Misund aldrig nogen hans tilsyneladende lykke
Du kender ikke hans hemmelige sorger.
(indisk ordsprog)
0
0
Svar på denne tråd

forslag...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2005 11:41
Når nu der engang kommer nyt i sagen, kan I så ikke lave en ny tråd? Denne her er ved at blive lang og svær at åbne.

Følger spændt med på sidelinien for at få en afslutning.

tiset@jensen.mail.dk

0
0
Svar på denne tråd

Betina..
Forfatter: 
Dato:  26-05-2005 18:35
Nej, ejer er ikke samarbejdsvillig.

derfor skriver jeg ikke hvad der foregår endnu da det måske kan gøre tingene en smule mere besværlige end de allerede er.

men der er gang i det.

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2005 22:15
godt forstå ejer ikke er glad for at blive snakket om herinde, men HOLD FAST hvor har de fortjent det...

Sådane mennesker BURDER ikke have hest og jeg håber virkelig at DB gør noget (det var måske lige drastisk nok at håbe)...

0
0
Svar på denne tråd

Nyt???
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 20:05
Er der noget nyt at fortælle her?
Jeg har været væk fra HN nogle dage :-@ - Ja sørme..
Så jeg har ikke set om der evt. har været oprettet en anden tråd!!

Men som spurgt! Noget nyt her?

Hilsner fra Monica

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror ikke
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 20:07
der er oprettet en anden tråd.

Jeg er ligesom dig meget nysgerrig - får vi snart noget at vide ?? :-D

Bitches
have more fun

Helt nye golden dress bukser sælges. Billeder på præsentation

nyt bucas turn out light str 140, nye blå fuldskind, nyt rideregndækken mm. sælges
0
0
Svar på denne tråd

Any news?
Forfatter: 
Dato:  16-06-2005 18:15
Hej

Nu har jeg først lige set denne tråd i går aftes, hvor jeg læste den hele igennem. Jeg vil (som andre vist) meget gerne høre fortsættelsen på denne historie.

Nogen som kan opdatere os?

Hilsen Hanne

I don't suffer from insanity...
..I enjoy every waking moment of it

www.connemarapony.dk :-)
0
0
Svar på denne tråd

LoneSchannon (sådan en smed)
Forfatter: 
Dato:  19-06-2005 12:30
ville jeg godt nok blive træt af temlig hurtigt, da alle vores heste havde for lange hove da vi fik dem, og smeden skal da afhjælpe dette.

(læs sådan at det jo altså ikke er vores skyld at hestene er i sådan en stand, ved ankomst til stald smokie- et hjem for mishandlede heste)

syntes foresten at det blev lidt opblæst, den her tråd, og jeg ville også undlade at indblande folk, hvis de skrev sådan til mig, og så selv tage afære.

ikke fordi det ikke var flot at der var nogle der tog derover og så til ponyen, men var det ikke lidt en fuser at komme over til en hest, der (som i var ret sikre på var ved at dø)ikke var lige på dødens rand??
men flot det var det at i brugte tid og penge på den.

jeg har selv taget heste ind i vores pension der havde det langt værre fx ghost der stod på sine bagkoder og hovene slet ikke rørte jorden.

hesten er nu i behandling og smeden ser ham hver 4 uge, men holder det hv og civil politiet fra vores dør??
nej, for der sidder nogle derude i det danske land der syntes at det er så synd for ham at han har for lange bøjesener , men ikke selv tør at komme til os og spørge til hesten.

jeg ville nok have foretrukket at det havde været sjanne og co. der havde været her sidste gang, istedet for politiet og en dyrelæge.

i tænkte jer i det mindste om før i ringede, og i jeres tilfælde gav i en frist.jeg håber så den bliver overholdt.

mvh anne w

Stald Smokie
- et hjem for mishandlede heste
0
0
Svar på denne tråd

takker
Forfatter: 
Dato:  19-06-2005 15:15
jeg blev utrolig trist over dette indlæg og vil meget gerne takke jer for at have reageret :-)

hvs man har en hest (andre dyr), har man pligt til at sørge for dyret har det godt og får den nødvendige pleje.. har selv jordens dejligste travhest som så forfærdelig ud da jeg købte ham, vil gerne undgå flere af disse eksempler i fremtiden...

endnu en gang til jer alle ;-)
0
0
Svar på denne tråd

anne AAQUIST
Forfatter: 
Dato:  19-06-2005 19:13
Forstår ikke dit indlæg ????

Hvis det var sendt "beredskab" afsted på et tidligere stadie hos din egen hest, så var den heller aldrig endt så slemt ??

Så selvfølgelig skal der da bare ske noget.

Ja den kom til dig og du tager dig af problemet, men det er langt fra ofte, at misrøgtede heste ender det rigtige sted.

Bitches
have more fun

nyt bucas turn out light str 140, nye blå fuldskind, nyt rideregndækken mm. sælges
0
0
Svar på denne tråd

bare takke
Forfatter: 
Dato:  20-06-2005 10:13
ville bare takke fordi der var nogen som tog sig af sagen... nej desværre ender alle heste ikke det rigtige sted, håber måske at denne situation I nu har været i, vil føre til at andre har modet til at gøre det samme...
0
0
Svar på denne tråd

hovsa...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2005 10:15
hovsa troede den var til mig...men mener det altså alligevel :-P
0
0
Svar på denne tråd

opfølgning
Forfatter: 
Dato:  21-06-2005 11:46
har lige læst tråden hvor er jeg glad for der findes nogle mennesker som dem der har gjort noget her det er simpelthen så beundringsværdigt.. er virkelig glad for jeg selv er til den gode del af damarks befolkning det er så smukt af jer og idag blev jeg lige lidt mere stolt over at kalde mig hestemenneske og dansker med stort D man kan da ikke være andet med medmennesker som jer.. tak for det piger.. må jeg ikke godt få en opfølgning på dette ? så ville jeg være evigt taknemmelig
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  21-06-2005 12:12
opfølgning.

takker for alle de pæne ord :-)

men måske har vi ikke været behjælpelige for ponyen alligevel.

enten er den lukket inde 24-7 i stalden eller også er den blevet flyttet.

DB-manden har været derude flere gange og har ikke kunne se hverken pony eller mennesker (han mødte dog naboen som "intet kendte til nogen pony" ).

Han kører forbi jævnligt og vil fortsat se efter den.

Jeg håber at den er blevet aflivet, da de måske har indsæt at der skulle mange pange til for at redde den.

Jeg skal nok skrive hvis der kommer noget nyt.

Hilsen Sjanna

Cirkle Y park and trail sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

hmmm....
Forfatter: 
Dato:  22-06-2005 00:31
Hej Sjanna

Hvis ejer og pony ikke er til at komme i kontakt med for DB var det så ikke en ide at få fat i politiet nu? De har trods alt lidt større muligheder for at få vredet armen rundt på ejeren og få informationerne.

Jeg tænker bare på, om ponsen måske er flyttet til anden græsfold eller står og er ved at rådne op inde i stalden... SUK!

Der er desværre nogle mennesker, der går helt i baglås over kritik - og så går det ud over dyret, for andre skal i hvert fald ikke blande sig!! Når ejeren ikke er samarbejdsvillig, kunne han/hun måske godt være sådan en...

mvh. tina
0
0
Svar på denne tråd

det forstår jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  22-06-2005 08:19
Db har fået at vide, at der er en "syg" pony...

Ring til Axel fra Alle dyrs ret, han er sgu ligeglad og vader gerne ind i stalden for at få af eller bekræftet, om ponyen er der.

Ellers er det vidst politiet nu...

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

ja det er sygt...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2005 13:57
Men desværre/heldigvis er ponyen jo ikke døden nær.

så politiet kan/vil jo ikke gøre meget andet end lade DB tage sig af det. og DB tyer ikke til ulovlig indtrængen. hvis de endelig gjorde ville de jo egentligt ikke kunne bruge det til meget andet end at prøve på at snakke manden til fornuft.

Åh jeg håber der snart kommer nogle strammere love om dyrehold, og at de bliver opretholdt.

Jeg tror/håber på den er blevet aflivet da ponyen er 10+ år. og manden vidste jo godt den ikke ligefrem havde det godt.

Verden er et grumt sted, især hvis man er et dyr der er endt hos de forkerte mennesker.

Men jeg kan da prøve at ringe til axel og spørge han mener der kan gøre mere.

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

døden nær
Forfatter: 
Dato:  22-06-2005 22:04
Hmmm... du ved jo ikke, om ponyen er døden nær. Og du behøver ikke at sige, at den ikke er det.

Og man ved heller ikke, hvordan politiet reagerer. Jeg har haft kontakt med en politimand, som fluks tog ud og kiggede på nogle heste. Han syntes de så nogenlunde ud, men erkendte at han ikke havde den store erfaring med heste. Jeg opfordrede ham så til at tage en dyrlæge med - og det gjorde han sgu!!

I hvert fald mener jeg, at politiet har PLIGT til at reagere, når de får en anmeldelse - de kan ikke bare tvære den af på DB.

Ellers kan man prøve at spørge efter den politimand, som plejer at håndtere den slags sager - jeg har hørt om stationer, hvor der sidder en ildsjæl, desværre har jeg ikke lige hørt om nogen på fyn.

Ellers var der for et års tid snak om, at 3-4 betjente fra hver station skulle på kursus i håndtering af dyreværnssager. Da jeg ringede for et halvt års tid siden var de ikke kommet videre med den sag, men måske de er nu? Så kunne man jo spørge efter en af dem, der har været afsted - de må formodes at have en vis interesse i det.

Eller måske man kan hive fat i kredsdyrlægen? Det har jeg ikke selv prøvet og ved ikke, om det har nogen effekt - men måske de kan presse lidt på hos politiet, hvis de synes det lyder slemt nok?

Kram til dig, fordi du er pony-beskytter :-)

mvh. tina
0
0
Svar på denne tråd

sjanna
Forfatter: 
Dato:  23-06-2005 09:33
(y)
Jeg synes du skulle prøve at give Axel et ring.

Stadig husker vi lige at tage hatten af for Sjanna og Christels store arbejde.

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider