Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Flue frynser vs. rumhætte
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 11:43
Hej med jer!
Jeg vil lige høre om jeres erfaringer med den der rumhætte, samt med fluefrynserne.,

Jeg brugte fluefrynser sidste år, men alligevel fik hun øjenbetændelse, er den bedre rumhætten så?

Håber i vil svare.

Birds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind

{>Rikke og Farinelli {>

hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Rumhjelm.
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 14:17
2 af mine heste gik med rumhjelm sidste år og det fungerede bare rigtig fint. Der var ingen problemer med at øjnene løb i vand. Jeg syns ikk rigtig at de "fluefrynser" har nogen effekt, det virker mere til at de irriterer hesten.
0
0
Svar på denne tråd

heryyy
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 14:32
heyyy..
så det vil sige at de der "fluefrynser" ikke rigitg holder??
og min hest den hader og have den på...for har selv lige købt en... pog hva bare rigtig meget itvil om wha for en jeg skulle vælge,,,,
men synes det er et godt spørgsmål ;-D

Elsker min hest... elsker i også jjeres??
0
0
Svar på denne tråd

"Rum-hjelm" er kanon !
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 16:15
Jeg synes ikke flue-frynserne holder i længden...kun i de ikke så slemme perioder...ellers ryger vores hestes øjne også i vand. :{-(

Så jeg er klart tilhænger af "rum-hjelmen" - men man skal bare finde en model hvor nettet er stift og får en bue ud fra øjet, (altså så det ikke ligger OP AD øjet, for så er øjenbetændelse også garanteret), OG så skal man huske at børste den dagligt, så hesten kan se noget B-) fugtig jord kan sidde i masken henover øjet, og det er jo syyyynd. :{-(

Af masker kan jeg varmt anbefale "Weatherbeeta"...de er ikke ret dyre, og så ligger de supergodt, og har en rar lammeskindskant på. (y)
0
0
Svar på denne tråd

Har det samme
Forfatter: 
Dato:  29-04-2005 16:54
Frynse halløj i 14 år .
Det virker ( når det bruges ) og så er mine Smukke jo rene gift bomber fra 1. april til slut september .

Så de har ingen problemer , faktisk så kommer grimen kun på når de skal trækkes eller strigles .

Illum

Jantelov er for "små" mennesker ..

0
0
Svar på denne tråd

Chum, chum...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2005 12:43
Jeg synes fluefrynser virker helt fint - hvis de altså holder. Når man har ungheste på folden er det min erfaring, at frynserne meget hurtigt bliver så korte, at det er hip som hap om de sidder på eller ej.

Mange hilsner fra Sine
Hestepige by nature
Haflinger-ejer by choise :-)
0
0
Svar på denne tråd

Illum???
Forfatter: 
Dato:  30-04-2005 19:47
Den forstod jeg ikke Illum? Hvad er det du bruger mod fluer (frynsehalløj eller "gift"?)?

Jeg synes frynserne kan hjælpe lidt, men når der virkelig er mange fluer, så hjælper kun hætten ("rumhjelmen")!

Jeg kan varmt anbefale den fra Bucas (pris ca. 160 kr.). Nettet er tilpas stiv, så det ikke falder ind mod øjnene og pasformen er god (i hvert fald til mine heste) (y)

Jeg har prøvet to hætter fra Rideudstyrslageret, men dem var jeg ikke tilfreds med. Den ene sad for tæt på øjnene, mens den anden havde net der var lavet af stof, som slet ikke er stift, men nemt falder ned mod øjnene (n)

Mange hilsner
:-) Anne Sofie :-)

0
0
Svar på denne tråd

Har i evt.
Forfatter: 
Dato:  30-04-2005 22:22
Har i evt. et link til nogle steder hvor man kan købe dem? har været på jagt i dag, men kunne ikke finde nogel, kun nogle til 500 kr. gisp!

Birds are free and so are we. Free from hate to deside our fate. Love is kind but pay no mind

{>Rikke og Farinelli {>

hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

500 ????
Forfatter: 
Dato:  30-04-2005 22:29
500 kr ?:-) :-P ?:-)

De koster normalt kr 150,- i de fleste mærker !

Prøv din lokale foderstofforhandler/rideudstyrsbutik, men ellers er der talrige rideudstyrsbutikker på nettet... ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Rideudstyrslageret
Forfatter: 
Dato:  30-04-2005 22:34
har nogle af stift net til omkring 100kr. Dem brugte jeg hele sommeren de virker bare (y)

0
0
Svar på denne tråd

Illum...
Forfatter: 
Dato:  01-05-2005 09:20
Jeg har lige læst Illums tråd længere nede, og nu forstår jeg bedre (i) Kunne ske man skulle prøve det giftmiddel (Tectonic), hvis det virkelig er så effetivt :-)

Mange hilsner
:-) Anne Sofie :-)

0
0
Svar på denne tråd

Marsil
Forfatter: 
Dato:  01-05-2005 12:26
Haha! ;-D
Det var min lokale rideudstyr jeg kiggede der, jeg var ved at falde bagover, da jeg så prisen, så jeg overvejede at sy en selv, men hvis man kan få dem for 100 kr. så kan det ikke betale sig at sy ;-)

{>Rikke og Farinelli {>

hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider